Vēršos pie jums, zinošie ceļakājieši!
Šajā pavasarī biju ceļojumā un rezervēju naktsmājas (apartamentus) caur booking.com, veicot priekšapmaksu 100% apmērā ar bankas karti. Februārī paliku apartamentos, viss itkā bija kārtībā, un ar nekādām problēmām nesaskāros. Tagad pagājušā nedēļā konstatēju, ka no mana konta šī naktsmītne ir rezervējusi vēlreiz to pašu naudas summu. Aizrakstīju apartamentiem, bet nekādu informāciju neesmu saņēmusi, kas par problēmu. Turklāt booking.com šī naktsmītne arī vairs nav atrodama, bet atradu tripadvisor.com, ka diemžēl arī citi ir šādā veidā cietušo no šī dzīvokļa saimnieka, tiesa, citā dzīvoklī. Biju arī bankā un paziņoju, ka šādu darījumu neesmu veikusi, bet banka man tikai teica, ka, ja no dzīvokļa saimnieka šo naudu atpakaļ nedabūs, tad principā esmu naudu zaudējusi. Vai bankai tiešām man nav nekādu iespēju atgūt šo naudu? Varbūt man jāvēršas vēl kādā institūcjā, piemēram, policijā? Un varbūt kaut ko varu prasīt arī no booking.com, jo tomēr savus kartes datus uzticēju viņiem, nevis pa tiešo naktsmītnei?
Katrā ziņā turpmāk 100x pārbaudīšu visas atsauksmes par izvēlēto naktsmītni un pēc iespējas sargāšu kartes datus.
Droši vien bankai tadi gadījumi ir miljons dienā gan jau pratīgāk sazināties ar booking.com.
Vai tad nu taa vareetu buut, ka nav iespejams pieprasit bankai chargebacku... Tepat Celakajaa tas izdiskutets siki un smalki, pameklee, izklausas pec standarta chargeback gadijuma. Vel jau ir ari iespeja, ka pec laika liekaa rezervacija tiks atcelta, man ta bijis paris reizu, gan perkot lidojumus, gan rezervejot viesnicas, ka nonem naudu, bet rezervacija vel kadu laiku turas, vienigi, protams, ne jau tik velu pec notikuma kaa saja gadijumaa.
Tad, kad pamanīju šo darījumu, nauda vēl bija tikai rezervēta. Tajā brīdī paziņoju arī bankai. Bet nu, diemžēl, tagad tā jau ir noņemta. Labi, paskatīšos vēl šeit kādas iepriekšējās diskusijas.
Man vienreiz tā gadījās. Aizrakstīju booking.com, viņi palūdza, lai atsūta konta pārskatu, kur redzams, ka 2reiz noņemta nauda. Paši sazinājās ar viesnīcu un pāris dienu laikā nauda tika atgriezta.
Pirmkārt — kura ir šāda melīga banka, kas klientiem stāsta pilnīgas muļķības?
Otrkārt — jā, sazinies ar booking.com un prasi naudu atpakaļ. Ja nesaņem no viņiem saprātīgā laikā atbildi, tad raksti bankai iesniegumu (kā ērtāk, filiālē vai internetbankā), ka vēlies iedarbināt chargeback procedūru, jo otru naudas noņemšanu neesi autorizējusi.
Šādu atbildi sniedza Swedbank. Itkā normāla banka, bet re kā...
Paldies par atbildēm!
Bankai chargeback šajā gadījumā var rakstīt uzreiz. Nav ko tu diskutēt, bet internetbankā iesniegumu par "samaksāts dubultā".. Ja pirmo reizi noņēma no tās pašas kartes, tad te pat nav jāpierāda nekas - konta izrakstā viss ir redzams.
Ja vien neesi atkal rezervējusi šī paša īpašnieka dzīvokli nākamajam ceļojumam un nauda nav noņemta par to.
Ja nu vienīgi pa miegam
Ja bija samaksāts ar Visa/Mastercar Debit, tad aizmirstiet par chargeback. Chargeback strādā tikai tad, kad kāds nokopēja kartes datus un izmantoja karti. Bet tomēr ir vērts aizsūtīt pieprasījumu bankai, ka nauda tika norakstīta 2xreiz.
Bet ja ir kredītkarte, tad protams var pieprasīt chargeback.
Iesaku nekavēties ar chargeback, jo procedūrai ir ierobežojumi uz izskatīšanas laiku no darījuma datuma (varbūt kļūdos, bet kaut kas ap 50 dienām). Bet ņem vērā, ka būs uzreiz jābloķē karti.
Ja bija samaksāts ar Visa/Mastercar Debit, tad aizmirstiet par Chargeback.
bet ar kādu legālu autorizācijas veidu ir autorizēts šis nelikumīgais darījums?
lūdzu, beidziet autoratitatīvā tonī rakstīt muļķības un nepamatoti maldināt/biedēt cilvēkus! ja nepārzināt tēmu, pieraksties vismaz, ka tas ir jūsu [dīvainais] viedoklis!
lūdzu, beidziet autoratitatīvā tonī rakstīt muļķības un nepamatoti maldināt/biedēt cilvēkus! ja nepārzināt tēmu, pieraksties vismaz, ka tas ir jūsu [dīvainais] viedoklis!
nu un ar ko šāds autiratitatitutitīvais viedoklis, kurš pat nepasaka, kurš viedoklis ir muļķības/nepareizs, ir labāks?
būtu daudz labāk, ja kāds ekspers paskaidrotu, ko darīt cilvēkam. vai tiešām, vienu reizi iedodot kartes datus viesnīcai, jārēķinās ar to, ka tā pēc tam var legāli novilkt naudu jebkad un jebkādā apmērā?
Bankai chargeback šajā gadījumā var rakstīt uzreiz. Nav ko tu diskutēt, bet internetbankā iesniegumu par "samaksāts dubultā".. Ja pirmo reizi noņēma no tās pašas kartes, tad te pat nav jāpierāda nekas - konta izrakstā viss ir redzams.
šīs ir pilnīgas muļķības. visos chargeback noteikumos tiek pieņemts, ka pirmais solis ir sazināšanās ar pārdevēju/pakalpojumu sniedzēju. un jebkura banka pilnīgi pamatoti pieprasīs, lai tas būtu izdarīts pirms chargeback prasības iesniegšanas. prasības to dokumentāli pierādīt (kas ir raksturīga daudzām latvijas bankām) noteikumos parasti nav, tā ir pašu banku iniciatīva (kas arī netiek noteikumos aizliegta).
taču - ārkārtīgi būtiski - nesazināšanās ar pārdevēju/pakalpojumu sniedzēju pirms chargeback prasības iesniegšanas bankā ir viens no pamatojumiem chargeback atteikumam.
nu un ar ko šāds autiratitatitutitīvais viedoklis, kurš pat nepasaka, kurš viedoklis ir muļķības/nepareizs, ir labāks?
būtu daudz labāk, ja kāds ekspers paskaidrotu, ko darīt cilvēkam. vai tiešām, vienu reizi iedodot kartes datus viesnīcai, jārēķinās ar to, ka tā pēc tam var legāli novilkt naudu jebkad un jebkādā apmērā?
es rakstu pa vienam, jo nemāku vairākus citātus apvienot vienā komentārā.
Ja bija samaksāts ar Visa/Mastercar Debit, tad aizmirstiet par chargeback. Chargeback strādā tikai tad, kad kāds nokopēja kartes datus un izmantoja karti. Bet tomēr ir vērts aizsūtīt pieprasījumu bankai, ka nauda tika norakstīta 2xreiz
Bet ja ir kredītkarte, tad protams var pieprasīt chargeback
arī šīs ir pilnīgas muļķības. to, vai v/mc kartei ir vai nav piemērojama chargeback procedūra, nekādā mērā nenosaka kartes veids, to nosaka izdevējbankas līgums ar operatoru. chargeback teorētiski ir pieejama gan kredītkartēm, gan debetkartēm.
tekstu par datu kopēšanu vispār nesaprotu, kā komentēt, jo tas ir tikai viens no ārkārtīgi daudzajiem pamatotajiem chargeback iemesliem - nekādā ziņā ne vienīgais.
Iesaku nekavēties ar chargeback, jo procedūrai ir ierobežojumi uz izskatīšanas laiku no darījuma datuma (varbūt kļūdos, bet kaut kas ap 50 dienām). Bet ņem vērā, ka būs uzreiz jābloķē karti.
chargeback termiņi ir atrunāti operatoru noteikumos, kas te jau vairākkārt citēti. tie ir atkarīgi no daudziem apstākļiem (pamatā - no darījuma veida), bet pavisam noteikti nav vieni visiem darījumiem. vidēji - krietni vien vairāk par 50 dienu termiņu.
kartes bloķēšana ir kārtējās pilnīgās muļķības - tās ir divas absolūti nesaistītas procedūras!
lūdzu, beidziet autoratitatīvā tonī rakstīt muļķības un nepamatoti maldināt/biedēt cilvēkus! ja nepārzināt tēmu, pieraksties vismaz, ka tas ir jūsu [dīvainais] viedoklis!
Visu cieņu par tavām zināšanām banku darbības jomā, taču uzbraucieni citiem diskusijas dalībniekiem tomēr nav nekāds labais tonis.
P.S. Vismaz tāds ir mans dīvainais viedoklis.
juriss, tad varbūt paskaidro, kas cilvēkam šinī gadījumā būtu jādara! Domāju, ka daudzus tas interesē.
Visu cieņu par tavām zināšanām banku darbības jomā, taču uzbraucieni citiem diskusijas dalībniekiem tomēr nav nekāds labais tonis.
P.S. Vismaz tāds ir mans dīvainais viedoklis.
mums ir acīmredzami atšķirīgi priekšstati par to, kas ir uzbrauciens. faktu konstatācija man nekad nav šķitusi 'uzbraucoša'. varbūt nemanīji, bet es nevienu nesaucu par muļķi, es teicu, ka rakstītais ir muļķības. kas ir fakts...
juriss, tad varbūt paskaidro, kas cilvēkam šinī gadījumā būtu jādara! Domāju, ka daudzus tas interesē.
sorry, nepadomāju, ka ir jēga atkārtoties. jādara tieši tā, kā Juris minējis:
Otrkārt — jā, sazinies ar booking.com un prasi naudu atpakaļ. Ja nesaņem no viņiem saprātīgā laikā atbildi, tad raksti bankai iesniegumu (kā ērtāk, filiālē vai internetbankā), ka vēlies iedarbināt chargeback procedūru, jo otru naudas noņemšanu neesi autorizējusi.
lūdzu, beidziet autoratitatīvā tonī rakstīt muļķības un nepamatoti maldināt/biedēt cilvēkus! ja nepārzināt tēmu, pieraksties vismaz, ka tas ir jūsu [dīvainais] viedoklis!
Cilvēki būtu mazāk satraukti par Tavu autoritatīvā tonī izteikto aizrādījumu, ja uzreiz sākumā būtu norādījis, kuras ir muļķības, jo pirms Tevis bija diezgan atšķirīgi viedokļi un nebija skaidrs, par kuru to saki. Pēc vairākiem komentāriem tagad ir skaidrība.
Ja bija samaksāts ar Visa/Mastercar Debit, tad aizmirstiet par chargeback. Chargeback strādā tikai tad, kad kāds nokopēja kartes datus un izmantoja karti. Bet tomēr ir vērts aizsūtīt pieprasījumu bankai, ka nauda tika norakstīta 2xreiz.
Bet ja ir kredītkarte, tad protams var pieprasīt chargeback.
Visa Tev nepiekrīt, pieminot tieši debetkartes:
Visa’s consumer protection offers consumers the opportunity to reclaim money spent on a Visa card if they are an innocent victim of fraud, they do not receive goods or services as expected, if goods are lost or the wrong goods are received.
Kurš Tev iestāstīja, ka uz Debit neattiecas chargeback un ka tas strādā tikai datu kopēšanas gadījumā? (Nopietns jautājums, nevis retorisks.) Jo tā nav taisnība.
Iesaku nekavēties ar chargeback, jo procedūrai ir ierobežojumi uz izskatīšanas laiku no darījuma datuma (varbūt kļūdos, bet kaut kas ap 50 dienām). Bet ņem vērā, ka būs uzreiz jābloķē karti.
Es arī piebildīšu, ka kartes bloķēšana šeit ir pilnīgā bezsakarā. Un chageback varēja pieteikt 1-2 gadu laikā (iepriekšējās diskusijās uzrakām Visa un Mastercard dokumentus par šo procedūru, termiņi atšķīrās atkarībā no gadījuma, bet nu aptuveni tādā diapazonā bija).
Cilvēki būtu mazāk satraukti par Tavu autoritatīvā tonī izteikto aizrādījumu, ja uzreiz sākumā būtu norādījis, kuras ir muļķības, jo pirms Tevis bija diezgan atšķirīgi viedokļi un nebija skaidrs, par kuru to saki. Pēc vairākiem komentāriem tagad ir skaidrība.
heh, kaut kā neiedomājos, ka kāds paspēs izlasīt, kamēr es visu sarakstīšu.
varbūt vari kaut kā pievienot iespēju:
a - vienā komentārā dabūt vairākus citātus iekšā
vai
b - apvienot (merge) vairākus komentārus vienā?
Citāts ir tekstiņš, kuram sākumā ir pierakstīts [quote] un beigās [/quote]… Ja uzpiež uz saites "citēt", tad automātiski iekopējas komentārs ar šo sākumu un beigām, bet nekas neliedz to izdarīt manuāli no vairākiem autoriem, komentāriem utt.
Bet savu darbu sarakstā ielieku šī procesa optimizāciju.
Juris un juriss
Jums abiem noteikti ir lielāka pieredze ceļojumos un viesnīcu bookingos, taču man ir pieredze darbā bankā ar chargebackiem. Strādāts te pat Latvijā vienā no Skandināvu bankām pirms pāris gadiem. Nu lūk, karšu daļa un kontaktu centrs, kurš strādāja pēc tiem pašiem noteikumiem, uzreiz bloķēja karti, tiklīdz klients apstiprināja, ka tas nav viņa veikts darījums un aizvietoja karti, jo kartes numurs bija ļaunprātīgi izmantots. Kartes aizvietošana bija bez maksas starp citu, venīgās problēmas bija cilvēkiem, kuriem tā bija vienīgā karte.
Kāpēc jāpaziņo bankai: ja pa šo laiku vēl kaut kāda naudiņa pazudīs, tad banka teoretiski var atteikt tās atgriešanu, jo karte bija aktīva. Tā jau viņiem būs pienākums to atgriezt tavā kontā.
Iespējams Juriem bija pieredze ar citām bankām. Vienmēr var anonīmi piezvanīt uz savu banku un painteresēties par charge back procedūrām, tur noteikti būs aktuāla informācija bez muļķīgiem komentāriem
Nu lūk, karšu daļa un kontaktu centrs, kurš strādāja pēc tiem pašiem noteikumiem, uzreiz bloķēja karti, tiklīdz klients apstiprināja, ka tas nav viņa veikts darījums un aizvietoja karti, jo kartes numurs bija ļaunprātīgi izmantots.
Nejauksim atšķirīgus gadījumus — viens, kad kartes dati ir nonākuši noziedznieku rokās, tad skaidrs, ka karte tiek bloķēta. Cits — kad ir strīds kartes īpašniekam ar leģitīmu (bet paviršu vai augstprātīgu) pārdevēju / pakalpojumu sniedzēju par preces kvalitāti, piegādi un apstiprināto cenu (kas manuprāt ir Zaziii gadījums). Tad karti bloķēt nav nekāda pamata.
Negribu radīt šaubas par Tavu kompetenci, bet tajā pašā laikā norādīšu, ka pieredze uzreiz automātiski nenozīmē kompetenci. Tie bankas darbinieki, kas tēmas autorei gribēja iestāstīt, ka nauda ir zaudēta, arī droši vien ir ar pieredzi.
Ja bankas darbinieks ar kaut vai 30 gadu pieredzi man saka kaut ko tādu, kas ir pretrunā ar Visa un Mastercard publicēto infrmāciju, es tomēr paļaušos uz V/MC.