Ir radusies sekojoša situācija, vajadzīgs padoms.
Norezervēju caur hotel.info (alias hotel.de) viesnīcu 3 naktīm Francijā, ar kuponu, protams, bet ne par to ir stāsts. Rezervācija bija no 20.-23. septembrim, ar bezmaksas atcelšanu līdz 19. septembrim 18.00.
Francijā biju plānojis ierasties ar paštaisītu Ryanair savienojumu caur Stanstedu, un šoreiz nepaveicās - nokavēju. Tā kā man nepieciešamajā virzienā nākamais pieejamais reiss bija pēc 3 dienām, tad nācās pārplānot visu maršrutu un lidot uz citu Francijas pilsētu nākamajā dienā, atsakoties no attiecīgās viesnīcas pilnībā.
Diemžēl hotel.info lapa viesnīcu atcelt neļāva, proti, tā vispār neļāva veikt nekādas darbības (rakstot, ka viesnīcu nav iespējams atcelt, vai arī tā jau ir atcelta). To, ka esmu nokavējis atcelšanas deadline, jau es pats saprotu (saprotams, ka tas bija 20. septembrī), taču parasti rezervāciju aģenti ļauj atcelt arī šajā situācijā, protams, brīdinot par attiecīgajām soda sankcijām.
Nekur ne rezervācijas apstiprinājumā, nedz arī eksperimentālā kārtā mēģinot rezervēt to pašu viesnīcu uz citiem datumiem, nav minēts, kas notiek, ja nokavē atcelšanas deadline vai no show gadījumā. Es kaut kā biju automātiski pieņēmis, ka industrijas standarts šajā gadījumā ir 1st night (+tax). Tas arī būtu loģiski izrietošs no veselā saprāta, jo pretējā gadījumā es būtu varējis rezervēt katru nakti atsevišķi. Tad, kļūmes gadījumā es zaudetu tikai pirmo nakti, bet pārējās varētu mierīgi atcelt.
Jāpiebilst, ka viesnīca pati man piezvanīja 20-tā spetembra vakarā ap astoņiem (francūži mēdz agri doties prom no darba un neies jau tur kādu klientu gaidīt nez cik), un es godīgi apstiprināju, ka nevarēšu ierasties.
Dažu minūšu laikā pēc šī zvana no manas kredītkartes tika noņemta pilna rezervācija summa (šoreiz gan atskaitot 20 EUR vaučera vērtību).
Jāpiebilst, ka, to pamanījis, es nekavējoties uzrakstīju hotel.info atbalsta dienestam, bet līdz pat šim brīdim viss, ko esmu saņēmis ir tikai automātiskais saņemšanas apstiprinājums. Mans jautājums bija par to, vai viesnīca viņu ieskatā ir rīkojusies pareizi, jo es nekur neatrodu informāciju, kas notiek no show gadījumā. Es biju diezgan loģiski pieņēmis, ka būšu ''iekritis'' uz pirmās nakts summu, bet nekādi nedomāju, ka uz visu summu. Pasarg dies, kādās auzās varētu iebraukt, ja analoģiski viesnīca būtu rezervēta, teiksim, uz mēnesi.
Ir kādas idejas, vai ir izredzes naudu (tās daļu) atgūt? Varbūt rakstīt bankai ''chargback''? Īsti jau manā rīcībā nekā nav, par cik neirašanās nekur nav atrunāta. Vai parastais soda nauda apjoms pirmās nakts apmērā ir vairāk vai mazāk uzskatāms par standartu, jebšu tās ir tikai manas iedomas?
man visos viņu apstiprinājumu epastos ir šāds teikums, kas liek domāt, ka ja tā bija atrunāts, viesnīca pilnīgi pareizi ir noņēmusi visu summu:
Note: |
Depending on the supplier's terms and conditions, you may be liable to pay the agreed price (or a portion thereof) for your stay if you do not cancel in time or if you do not make use of the booking but fail to cancel. Detailed cancellation conditions are usually displayed separately and accepted by you in the booking form. If no explicit cancellation conditions are mentioned, you may cancel your booking without incurring any charge up to 6 p.m. on the day of arrival. |
p.s. un ja tā tika atrunāts, chargeback noteikti rakstīt nav jēgas: banka tāpat to atmetīs atpakaļ un paprasīs komisiju par nepamatotu pretenziju.
p.p.s. un attiecībā uz industrijas praksi - tādas, šķiet, nav. vienmēr viss atkarīgs no konkrētajiem noteikumiem, kuriem ir piekrists, veicot rezervāciju. pat vienas un tās pašas viesnīcas pašu mājaslapā noteikumi var atšķirties (atkarībā no akcijām utt.), kur nu vēl visā industrijā. es noteikti esmu sastapies ar gadījumiem, kad noteikumos paredzēta pilnas maksa iekasēšana neierašanās gadījumā.
Nu, cik esmu bukojis viesnīcas, katrai ir savi atcelšanas noteikumi, nav tāda automātiskā "pirmās dienas" prakse.
Nu jā, apstiprinājuma e-pastā tiešām tāds teksts ir. Tikai tas parādās tikai e-pastā (un arī tur ir minēts kā variants ''or a portion thereof''), bet rezervācijas veikšanas procesā nevienā vietā nevar iepazīties ar info, kas tad īsti notiek nokavējot atcelšanu vai neierodoties vispār. Cienījamākiem saitiem, kaut vai booking vai expedia, to vienmēr var atrast.
Turklāt elementāra loģika saka sekojošo: ja šai viesnīcai jebkuru rezervāciju var atcelt vismaz 24 h iepriekš, tad tam būtu jābūt spēkā arī attiecībā uz katru nākošo rezervācijas dienu. Pretējā gadījumā klientiem, kas rezervē garākus periodus, vispār būtu jārezervē katra diena atsevišķi, no sērijas, ka tik kas nenotiek. Citādi sanāk, ka es norezervēju (pilnībā atceļamu!) viesnīcu, teiksim uz mēnesi, iečekojos, pēc divām dienām man piezvana, ka mājās kas nopietns atgadījies un steidzīgi jāatgriežas - bet man viesnīca vienalga liek maksāt par visu mēnesi!
P.S. Starp citu, paskatījos - bookingā tai pašai viesnīcai, tādam pat numuram un analoģiskiem atcelšanas noteikumiem (bez maksas līdz iepriekšējās dienas 18.00) ir rakstīts: in case of no show 100% of the first night will be charged. Uz to gan laikam nevar atsaukties.
Gribēju kā labāk (ietaupīt 20 EUR), sanāca kā parasti ...
Man ir tikai viens jautājums (kurš gan tev nekādīgi nepalīdzēs šajā gadījumā) - kāpēc nerezervēji katru nakti atsevišķi? Tā būtu dabūjis 20 EUR atlaidi katrai naktij nevis visai rezervācijai kopumā. Es rezervēju katru atsevišķi un dabūju dienu skaits x 20 EUR atlaidi.
Bet, ja godīgi, tad katrai viesnīcai tiešām var būt savi noteikumi un es riskanots gadījumos tāpēc arī rezervēju pa vienai naktij sākumam. Arī gadījumos, ja neesi drošs, ka viesnīca patiks un plāno palikt ilgāku laiku, ieteiktu rezervēt pa gabaliem, lai vajadzības gadījumā var tā teikt notīties.
Man ir tikai viens jautājums (kurš gan tev nekādīgi nepalīdzēs šajā gadījumā) - kāpēc nerezervēji katru nakti atsevišķi? Tā būtu dabūjis 20 EUR atlaidi katrai naktij nevis visai rezervācijai kopumā. Es rezervēju katru atsevišķi un dabūju dienu skaits x 20 EUR atlaidi.
Man bija vajadzīgas 3 naktis, vienas nakts cena 44 EUR. Vaučeri varēja izmantot, ja nemaldos, sākot no 70 vai 80 EUR, tāpēc rezervēt katru nakti atsevišķi ar vaučeri nevarēja. Varēju ņemt pirmo nakti atsevišķi, bez vaučera.
Vairumā gadījumu cenšos izvairīties no situācijas, kad vienā vienīcā man ir pēc kārtas vairākas secīgas rezervācijas, it īpaši valstīs, kur personālam grūtības ar angļu valodu. Atkarībā no recepcijā strādājošās personas intelekta līmeņa, ir iespējami dažādi varianti. Vairumā gadījumu gan saka, ka visu saprot un viss OK, bet, kad pienāk pirmās rezervācijas beigu termiņš, tad sākas brīnumi - pārstāj darboties magnētiskā durvju karte, istabene cenšas izlikt no istabas, recepcijā saka, ka man šodien jābrauc prom un mana istaba jau iz rezervēta citam klientam u.t.t. Parasti jau galu galā visu izdodas sarunāt un arī jāizvācas uz citu istabu nav, bet tāds neliels stressiņš ir bijis vairākkārt.
Skaidrs, es rezervēju vēl tad, kad nebija minimālā rezervācijas limita. Līdz šim vienmēr izdevies sarunāt palikt vienā istabiņā, lielākais, ko nācās izdarīt ir katru dienu izņemt jaunu durvju karti.
Kas notiek šādā gadījumā, ja nobloķē karti - it kā nozagtu. Viesnīca tik un tā var noņemt naudu?
Kas notiek šādā gadījumā, ja nobloķē karti - it kā nozagtu. Viesnīca tik un tā var noņemt naudu?
Visticamāk, ka nē. Man vispār bija tāds plāns, bet šoreiz pats noluņojos.
Kas notiek šādā gadījumā, ja nobloķē karti - it kā nozagtu. Viesnīca tik un tā var noņemt naudu?
Es tā reiz izdarīju. AMEX var vnk nobloķēt internetbankā, pat tad, ja nav nozagta. Situācija gan bija cita. Paliku viesnīcā otru nakti un man ieteica norezervēt otrreiz caur to pašu www.booking.com, jo, pērkot "dzīvajā", esot dārgāka cena. Kā parasti, sekunžu laikā atnāca apstiprinājums uz e-pastu, kuru viesnīcā varēja arī izdrukāt. Otrā rītā mana saka: "We are still waiting for payment, please pay the balance now". Es palieku nikns, rādu, ka apstiprinājums ir un skaidroju, ka summa rezervēta. Recepcijas dāma tik klikšķina kaut ko savā kompī, krata galvu un saka : "I am sorry, ser, still waiting for your payment confirmation". Man tomēr atļāva iziet no viesnīcas. Biju pareizi ievadījis kartes datus, jo summa nebija rezervēta, kad paskatījos internetbankā, pirkums atteikts. Pēc dienas skatos, viesnīca jau caur savu sistēmu bija mēģinājusi pielēgties reizes sešas, bet šiem nekas nesanāca, jo tai brīdī, kad šie slēdzās klāt, dienas limits jau bija pārsniegts. Karti nobloķēju, lai nepaņem par daudz. Pēc trim mēnešiem sāka nākt draudu vēstules, ka balanss vēl joprojām negatīvs. Padomāju, ka summa nav liela un samaksāju, jo tika draudēts, ka ielikšot mani viesnīcnieku melnajā sarakstā.
Doma tāda - ja karte bloķēta, naudai šie klāt vairs netiek, ja nav paņēmuši "piķi" līdz bloķēšanai un summa jau nav rezervācijā.
Es gan šeit nesparotu Tava stāsta būtību - man sanāk, ka Tu vienārši gribēji aizlaisties bez maksāšanas, kas Tev arī izdevās, tomēr beigās, pēc draudu vēstuļu saņemšanas, izlēmi samaksāt.
Bookings taču ņem kartes datus tikai garantijai, un pats uz kartes neko nebloķē. Kartes datus nodod viesnīcai, lai tā varētu 1) pārliecināties, ka karte vispār ir derīga (to viņi bieži nedara) un 2) noņemt no kartes soda sankcijas, ja klients neierodas vai par vēlu atceļ rezervāciju. Vēl jau protams ir arī priekšapmaksas varianti un varianti ar daļēju priekšapmaksu, taču neviens no tiem nenotiek reālajā laikā un izmantojot bookinga sistēmu. Ja gadījumā šis bija priekšapmaksas variants, tad viesnīca pilnīgi pamatoti centās noņemt naudu, kas tai neizdevās sākotnēji pārsniegtā kartes limita dēļ, bet pēc tam tāpēc, ka biji nobloķējis karti.
Cita starpā, autonomas (kas izmantotas, šķiet, pēdējo 6 mēnešu laikā) var noņemt naudu arī no bloķētas kartes. Uz savas ādas pārliecinājos.
Negribēju aizlaisties bez maksāšanas, vienigi biju pārliecināts, ka summa jau ir rezervācijā un no mani grib "atnaudot" vairākas reizes pēc kārtas par vienu un no pašu.
Man liekas, kas daud kas atkarīgs no pašas viesnīcas attieksmi. Pagājušajā gadā lidoju uz Spāniju, bet paliku Vācijā uz 2 dienām franču avio dispetčeru streika dēļ.
Sākumā pabrīdināju, viesnīcu, ka kavēšos, bet pēc tam, ka ieradišos tikai pēc 2 dienām. Rakstoties ārā, no iepriekš rezervētajām 9, samaksāju tikai par reāli izmantotajām 7 dienām. Tiesa gan, biju rezervējis caur pašu vienīcas mājas lapu.
varu padalīties ar pieredzi - bloķlēta karte/ rezervēta summa.
Štutgartē rezervēju viesnīcu un pie rezervācijas norādīju kartes datus, kuru biju bankā jau pirms vairākiem mēnešiem nobloķējusi un kurai jau bija paspējis arī beigties derīguma termiņš. Biju savulaik karti aizmirsusi veikalā. paziņoju par to bankai nobloķēju, vēlāk karti no veikala dabūju atpakaļ. Bet tā arī palika bloķēta un es tās vietā izņēmu jaunu karti. Bloķētās / nederīgās kartes datus norādīju pilnīgi apzināti, plus nedaudz pati "pagarināju" kartes derīguma termiņu rezervācijas formā, jo nebija pārliecības, ka brauksim un negribējās ka novelk naudu par rezervāciju, ja nepagūstam atcelt.
Bet nu aizbraucām, uz vietas samaksājām skaidrā naudā. Viss it kā OK. Jau mājās, Rīgā, kontu skatoties pamanīju, ka kontā rezervēta summa par šo rezervāciju. Ilgi skaidrojos ar banku, kā vispār tā var būt. Pati strādāju finanšu sektorā, kaut kādas pamatzināšanas par karšu / norēķinu jomu arī ir, tāpēc liels bija mans pārsteigums, kad man divi neatkarīgi sazvanīti bankas darbinieki apgalvoja, ka tā varot būt, ka ar karti, kura bankas sistēmā ir norādīta kā bloķēta / nederīga tomēr tiek veikta rezervācija/ pirkums etc. Skaidroja par specifiskiem savienojumiem starp processing centru, karšu izdevēju, banku, tirgotāju utt. Beigās jau man to summu atbloķēja bet tas tomēr prasīja daudz laika un nervu. Un es pat nezinu kā viss noritētu, ja tā summa būtu jau novilkta. Tā ka - gadījumi mēdz būt visādi.
Ja par to karti, tad esmu rezervējusi viesnīcu pat ar likvidētās Krājbankas karti (kādus dažus mēnešus pēc procesa, nevis 2. dienā). Termiņš gan tai bija, bet nauda bija izņemta un banka it kā neeksistēja. Domāju, joka pēc pamēģināšu, bet, ja jau "paņēma", neiešu taču taisīt no tā lieku problēmu!
Beidzās viss labi, nez vai maz kāds pamanīja! Tik padomāju, bankas it kā vairs nav, vai tad tā informācija nekur neparādās "globālajā" vai kādā tur īpašā banku tīmeklī?
booking.com jau kartes datus neverificē, ja tie tiek rezervācijā ielikti garantijai pēcmaksas cenām... šie dati tiek nosūtīti viesnīcai - tās gan mēdz autorizēt kādu mazu summu, kā piemēram nupat rezervēju viesnīcu CPH un drīz vien 2 DKK bija pierezervētas pārbaudot karti.
Man pārdomas par tēmu izraisīja bookingā rezervēta viesnīca (tepat Latvijā), kur īpašajos noteikumos teikts "Ja rezervējums tiks atcelts, tiks iekasēti 100% no maskas par pirmo nakti. Viesa neierašanās gadījumā tiks iekasēta pilna rezervējuma maksa." Vienlaikus: "Nav nepieciešama kredītkarte", un tā arī bija - nekādu kartes datus neprasīja ievadīt. Tad kā viņi var iekasēt tās maksas neierašanās gadījumā?
Tā arī ir - vienkārši nekā. Vari rezervēt droši.
Bet vai tā nevar sačakarēt attiecības ar bookingu?
Nevar, ir jau darīts.
Man pārdomas par tēmu izraisīja bookingā rezervēta viesnīca (tepat Latvijā), kur īpašajos noteikumos teikts "Ja rezervējums tiks atcelts, tiks iekasēti 100% no maskas par pirmo nakti. Viesa neierašanās gadījumā tiks iekasēta pilna rezervējuma maksa." Vienlaikus: "Nav nepieciešama kredītkarte", un tā arī bija - nekādu kartes datus neprasīja ievadīt. Tad kā viņi var iekasēt tās maksas neierašanās gadījumā?
Es reiz pajautāju nelielas, jaukas viesu mājas saimniecei (tepat Latvijā), kapēc viņa tādus noteikumus ielikusi. Viņa atbildēja, ka tāpat vien, lai drusku pabaidītu - jo diezgan bieži norezervē tie, kam nemaz nevajag tās naktsmājas. Un arī palūdz atcelt bookinga rezervāciju (bez kādam sankcijam) tiklīdz ieradāmies.
Ja nu kādu interesē, ir atrisinājies (zināmā mērā) tēmas sākumā minētais gadījums.
Hotel.info uz manu e-pastu atbildēja pēc mēneša (pa to laiku jau biju paspējis sadrukāt vēl pāris e-pastu). Vispirms ziņoja, ka kontaktēsies ar viesnīcu, pēc tam lūdza atsūtīt bankas konta izrakstu, kurā redzams, ka nauda noņemta par visām trim naktīm. Uz manu jautājumu par naudas noņemšanas pamatotību un lūgumu paskaidrot, kāpēc viņi rezervācijas apstiprinājumā neraksta, kam īsti būtu jānotiek, ja nokavē cancellation deadline, tā ari netika atbildēts.
Galu galā man atbildēja, ka viesnīca pagājušo piektdien man ir izsūtījusi čeku (!) par 88 EUR. Šodien to čeku saņēmu, tikai par 68 EUR (20 EUR bija vaučera vērtība). Lai čeku atprečotu Latvijā minimālās izmaksas ir 7.11 EUR + faktiskās izmaksas (Swedbank, citās bankās vēl dārgāk), un jāgaida apmēram pusotrs mēnesis.
Tā arī nesapratu, vai man ir izrādīta īpaša pretimnākšana, vai arī esmu apčakarēts par čeka atprečošanas izmaksām, jo neviens galu galā nokavētas atcelšanas noteikumus tā arī nepaskaidroja. Es gan nekādi nevaru saprast, kāpēc viesnīca nevar atgriezt naudu uz kartes, un izvēlas sūtīt čeku.
nu, ja runa par Franciju, tad jau čeki cieņā, cilvēki pat nenojauš, ka čeks kādam sagādā problēmu.
To jau biju pamanījis, nav pirmā reize, tiesa gan, pirms tam bija ne viesnīcas sakarā. Mums daudzām bankām vispār cenrādī nav tādas pozīcijas, kā čeki; no tām kam ir - Swedbank ir visizdevīgākā (lai gan vienalga, laupīšana). Diezgan absurdi, īpaši ņemot vērā, ka pārskaitījums starp eirozonas valstīm maksā pārdesmit centus.
Cita starpā vēl paveicās, ka rezervācijā biju uzrādījis savu pareizo jauno adresi. Varēja gadīties, ka aizsūta ķīnietim, kurš nopirka manu Rīgas dzīvokli .
Es čeku sūtītājiem paziņoju, ka šeit mēs tādus nelietojam un man nav iespēju atprečot, un tad viņi atrod citus veidus, piemēram pārskaitījums.
Jā, arī viens čeks uz nagliņas karājas vēl šobaltdien! (sorry, nakt!) Kādus gadus iepriekš atsūtīja no PT. Labvēlīgi atbildot uz manu vēstuli. Atprečotāju nebija daudz, tikai SWED, ar nosacījumu, ja 1/2 gadu esi viņu klients. Jāpaskaidro Aizjūru kolēgām, ka čeki pie mums bērnu autiņos! Šeit netic uz papīra rakstītajam! Ja tic, tad tikai šauras Ģimenes lokā!
Es tieši otrādi rakstu, ka čeki mums nevis autiņos, bet apglabāti, resp., nelietojam vairs tādas arhaiskas sistēmas.
Kādi 3-4 gadi aizskrējuši! Neieklausījos!
Man tāds jautājums saistībā ar viesnīcām - varbūt kāds var padalīties pieredzē. Bookingā rezervēju viesnīcu, bet iznāca tā, ka neierados. Zinu, ka vaina ir mana, bet tāpat maksāt negribu. Mani interesē - vai viņi var kkādā veidā izspiest no manis naudu - noskaitīt no konta vai tml?