Sveiki!
Man ir jautājums saistībā ar bagāžu savienotajos lidojumos. Airbaltic iegādājos biļeti no Lisabonas uz Rīgu, kur pirmo daļu līdz Parīzei izpilda AirFrance, bet otro - Airbaltic. Airbaltic lapa samaksāju par 3 nododamajām bagāžas vienībām. Pēc tam Airbaltic mājaslapā izlasīju šo - ''Ja jūsu ceļojums iekļauj lidojumus, kurus veic citas aviokompānijas, airBaltic bagāžas maksas uz tiem var nebūt attiecināmas.'' Tas nozīmē, ka man tagad būs jāmaksā arī atsevišķi par tām bagāžām AirFrance?
Paldies!
Man domāt, ka Tev vispār nevajadzēja maksāt par bagāžu. Ja tā, cik saprotu, ir vienvirziena biļete no Lisabonas uz Rīgu, tad ''most significant carrier'' Eiropas lidojumam ir tas, kurš izpilda pirmo posmu, t.i. Air France, un uz visu maršrutu attiecināmi viņu bagāžas noteikumi. Es gan neesmu 100% pārliecināts, ka tā viņiem ir bezmaksas (šķiet, ka KLM nesen ieviesa maksu par bagāžu lētākajām biļetēm, un AitFrance gandrīz tas pats vien ir; tur tad jāpēta sīkāk), bet jebkurā gadījumā uz visu maršrutu jāatiecina AF noteikumi, nevis BT. Varbūt kāds gudrāks zinās pakomentēs precīzāk.
Vot, man arī šis jautājums nekad nav skaidrs.
http://www.celakaja.lv/forumi/airbaltic-bagaza-savienotajos-lidojumos
IATA Resolution 302: http://www.celakaja.lv/sites/default/files/docs/IATA_Resolution_302.pdf
Uz visu maršrutu attiecas vienas aviosabiedrības noteikumi. To aviosabiedrību sauc par most significant carrier.
Kā saprast kurš ir «most significant carrier»? Visus lidojuma posmus sadala 4 kategorijās pēc nozīmīguma. 1) iekšzemes lidojumi < 2) starptautiski lidojumi IATA apakšzonu ietvaros < 3) starptautiski lidojumi IATA zonu ietvaros < 4) lidojumi starp IATA zonām.
IATA trīs zonas un to apakšzonas ir šādas:
Lisabona-Rīga viss maršruts ir IATA 2. zonas Eiropas apakšzonā (ja vien nelido caur Āziju vai ASV ). Tātad uz visu maršrutu attieksies tās aviosabiedrības noteikumi, kas izpilda pirmo starptautisko posmu (ja ir kāds posms Portugāles iekšienē, tas ir 'vājāks' un neskaitās). Tai arī jāmaksā par papildus bagāžu.
Nu tātad, loģiski, tā ir AirFrance, un AirBaltic bagāžas pārvadāšanas noteikumiem vispār nav nekāda sakara ar šo biļeti. Man šķiet, ka viņi no ''kamis'' ir gluži vienkārši nelikumīgi un nepamatoti izspieduši naudu, kas viņam nemaz nebija jāmaksā.
Jā, BT naudu nevajadzēja maksāt, prasi, lai atdod.
Neko viņi nav izspieduši, viņš taču pats piepirka to bagāžu. Ja nevajadzīgi, loģiski, ka naudu var dabūt atpakaļ.
Vispār, es galīgi neesmu pārliecināts, ka ar šo bagāžas jautājums ir noskaidrots, jo, kā var izlasīt AirFrance mājaslapā, šai aviokompānijai lidojumi Eiropā iedalās tādos, par kuriem maksāta "minicena", tādā gadījumā par nododamo bagāžu jāmaksā atsevišķi, un tādos, par kuriem maksāta "klasiskā cena" - tad cenā iekļauta arī 23kg nododamā soma. Kāda cena par lidojumu samaksāta, pērkot lidojumu no BT, un kas būtu jādara, ja izrādās, ka samaksāta "minicena", es joprojām nesaprotu.
Minicena vai nē droši vien var pateikt pēc lidojuma klases, un pavisam noteikti — pazvanot AirFrance. Šaubos, vai savienotajem reisiem ir minicena.
Jebkurā gadījumā bagāžas lietas kārtojamas ar AirFrance. Ja pienākas 23 kg nododamā bagāža, tad to var izmantot visā maršrutā. Ja ir minicena un nepienākas, tad samaksā, cik AirFrance grib par bagāžu savā reisā un tas attiecas uz visu maršrutu. Tā es saprotu to IATA Resolution 302.
Domā, tā principā var būt, ka pērk biļeti BT mājaslapā, bet par bagāžu jāmaksā nez kur ellē ratā, proti, AF?
Jā, tāpat kā pērkot Expedia vai jebkur citur. Kāda starpība, kur pirkts.
Nu jā, laikam jau. Es kaut kā iedomājos, ka, ja jau viņi to pārdod kā "savu" lidojumu, tad neloģiski, ja kaut kas no tā būtu jāpērk citur. Vai tad tāda nav visu codeshare u.tml. jēga?
Ja gribēsi apgreidoties uz biznesa klasi AirFrance lidojumā, maksāsi AirFrance. Ja gribēsi nopirkt šampanieti AirFrance lidojumā, maksāsi AirFrance. Ja gribēsi papildus bagāžu AirFrance lidojumam, maksāsi AirFrance.
Turklāt AirBaltic šo nepārdod kā codeshare (cik paskatījos viņu mājaslapā), bet kā parastu savienoto reisu.
Kaut gan pēc šādas loģikas ir diezgan grūti pamatot, kāpēc par bagāžu jāmaksā AF, bet pēc tam BT tā būtu jāved bez maksas, jo varbūt to jau no paša sākuma var uzskatīt par "papildu" bagāžu (un kā vispār ir ar tādu papildu bagāžu - uz to taču arī attiecas 302.rezolūcija, vai ne?).
Vispār jau pērkot šo biļeti, AirBaltic savā lapā rāda, ka tā ir «Economy Smart» klase, kurai pēc viņu klasifikācijas tāpat pienāktos nododamā bagāža bez maksas.
Vārdu sakot, nauda jebkurā gadījumā no BT jāprasa atpakaļ.
Jā, manis pievienotajā pdfā ir rakstīts: «Baggage provisions are defined as free baggage allowance rules and baggage charges».
Jā, manis pievienotajā pdfā ir rakstīts: «Baggage provisions are defined as free baggage allowance rules and baggage charges».
tāpat kā tur ir rakstīts:
"unless otherwise agreed the following baggage provisions selection process should apply for interline journeys"
te taču ir otherwise agreed.
It kā viss izskaidrots, tomēr man ar šis jautājums reizēm nešķiet skaidrs. Bija savulaik lidojums:
RIX -> CPH (izpilda BT); CPH -> KEF (izpilda FI); KEF -> OSL (izpilda SK) -> RIX (izpilda BT)
Taču bagāžas noteikumi tika regulēti pēc SK noteikumiem, kas laikam īsti neatbilst augstāk minētajiem nosacījumiem.
"unless otherwise agreed the following baggage provisions selection process should apply for interline
journeys"
te taču ir otherwise agreed.
Tas manuprāt norāda, ka šīs rezolūcijas rakstītājs ir liels haltūrists, jo nav ne mazākās skaidrības, kas ar ko ir «agreed». kamis ar BT? BT ar AF? kamis ar AF? Trīspusēja vienošanās? Es ar zahuj?
It kā viss izskaidrots, tomēr man ar šis jautājums reizēm nešķiet skaidrs. Bija savulaik lidojums:
RIX -> CPH (izpilda BT); CPH -> KEF (izpilda FI); KEF -> OSL (izpilda SK) -> RIX (izpilda BT)
Taču bagāžas noteikumi tika regulēti pēc SK noteikumiem, kas laikam īsti neatbilst augstāk minētajiem nosacījumiem.
Vai tas bija pēc rezolūcijas stāšanās spēkā? (2011. g 1. aprīlis.) Vēl ir izņēmums codeshare lidojumu gadījumā, ja lidojuma izpildītājs norāda, ka vadīsies tomēr pēc mārketētāja noteikumiem (ja BT bija codeshare). Un vēl zahuj pieminētais ļoti konkrētais variants «unless otherwise agreed»…
Vispār, ja reiz biļete ir nopirkta, vai tad līdz ar rezervācijas apstiprinājumu neatnāk arī info, kāda bagāža pienākas?
Tas, ka, pērkot lidojuma biļeti BT mājaslapā, bagāža tam būtu jāpiepērk citas aviokompānijas mājaslapā, kaut gan tai pašā laikā BT piedāvā bagāžu iegādāties savā mājaslapā, bet tā, izrādās, šai gadījumā neder, man kā parastam pasažierim tomēr šķiet ļoti mulsinoši. Kā es varu zināt, vai darbojas rezolūcija, mārketētāja noteikumi vai vienošanās starp Juri un zahuj.
Man arī tas liekas mulsinoši, jo piepērkot klāt bagāžu, nav rakstīts, ka tā būs tikai no Parīzes. Apstiprinājumā, kas atnāca uz ēpastu ir rakstīts, ka ir tās bagāžas vienības, bet nav rakstīts, ka tikai pusē ceļojuma -
Ms. xxx xxxx
OUTBOUND FLIGHT: 4 checked bag(s), total 80 kg, Ticket Number: xxx-xxxxxxxxx
Aizrakstīju BT un šie saka, ka ''Sveiki! Pārbaudījām jūsu rezervāciju, un lidojuma segmentā, ko izpilda Air France jums iekļauta 1 soma, reisā, ko izpildam mēs - 4 somas (80 kg).''
Kādas izredzes no viņiem atgūt naudu par šo bagāžu? Viņi man raksta, ka atteikšanās nav iespējama!
Man arī tas liekas mulsinoši, jo piepērkot klāt bagāžu, nav rakstīts, ka tā būs tikai no Parīzes. Apstiprinājumā, kas atnāca uz ēpastu ir rakstīts, ka ir tās bagāžas vienības, bet nav rakstīts, ka tikai pusē ceļojuma -
Ms. xxxxxxxxxxx
OUTBOUND FLIGHT: 4 checked bag(s), total 80 kg, Ticket Number:xxxxxxxxxxxxx
Aizrakstīju BT un šie saka, ka ''Sveiki! Pārbaudījām jūsu rezervāciju, un lidojuma segmentā, ko izpilda Air France jums iekļauta 1 soma, reisā, ko izpildam mēs - 4 somas (80 kg).''
Kādas izredzes no viņiem atgūt naudu par šo bagāžu? Viņi man raksta, ka atteikšanās nav iespējama!
E-ticket numurus un uzvardu nav pratigi publiski likt forumā. Kāds var ieiet un atcelt biļeti vai kādu citu šmuci sataisīt. Izrediģē lai pēc tam pašai nesanāk kādi pārsteigumi
Man arī tas liekas mulsinoši, jo piepērkot klāt bagāžu, nav rakstīts, ka tā būs tikai no Parīzes. Apstiprinājumā, kas atnāca uz ēpastu ir rakstīts, ka ir tās bagāžas vienības, bet nav rakstīts, ka tikai pusē ceļojuma -
Ms. JJJ
OUTBOUND FLIGHT: 4 checked bag(s), total 80 kg, Ticket Number: XXX-XXXXXXXXXX
Aizrakstīju BT un šie saka, ka ''Sveiki! Pārbaudījām jūsu rezervāciju, un lidojuma segmentā, ko izpilda Air France jums iekļauta 1 soma, reisā, ko izpildam mēs - 4 somas (80 kg).''
Kādas izredzes no viņiem atgūt naudu par šo bagāžu? Viņi man raksta, ka atteikšanās nav iespējama!
E-ticket numurus un uzvardu nav pratigi publiski likt forumā. Kāds var ieiet un atcelt biļeti vai kādu citu šmuci sataisīt. Izrediģē lai pēc tam pašai nesanāk kādi pārsteigumi
Nu Tu tad arī savā citātā izdzēs
Rihard_007, tikai kamis nevar izrediģēt Tavu postu, kur esi nocitējis viņu ar visu uzvārdu un e-ticket number. Šo laikam Tev pašam vajadzētu izrediģēt
Ko darīt man, kas jau visu pierakstīja un facebookā apskatījās, kas tas par kāmi ir?
Gludeklis...
Nu tad Tu, normiņ, savā citātā arī, lūdzu, izdzēs
Nu tad Tu, normiņ, savā citātā arī, lūdzu, izdzēs
Bet man taču stāv XXX??
Bet ja runa bija par vārdu, tad pamainīju to, laigan tas gan nav nekas īpaši slepens. Zinu, ka piemēram, Juri sauc Juris...
Bac, es domaaju, ka buus kaut kas par teemu sarakstiits...
Izskatās, ka arī no airBaltic atgūt iztērēto naudu nav iespējams. Uz jautājumu kādu risinājumu viņi man var piedāvāt, viņi atbildēja, ka man nekā nevar palīdzēt, jo pirmo daļu izpilda AirFrance. Tātad ir iegūta gandrīz 100 eiro vērta mācība par papildus bagāžas iegādāšanās noteikumiem. Nākamreiz izlasīšu kārtīgāk!