Meklēju padomu kā ērtāk īrēt auto Itālijā, Malpensas lidostā. Ielidoju ap pusnakti. Vai auto nomnieki prasa papildus EUR par auto izsniegšānu pēc pl 21 (tāda pieredze ir bijusi Faro, Portugālē)? Nepieciešams arī auto sēdeklītis zīdainim.
Esmu īrējusi auto Malpensa vairākas reizes. Tur ir plašs klāsts ar pārstāvētam auto nomām, gan zināmie brendi Hertz u.tml. gan vietējie Maggiore.it u.tml. Cik atceros, tad pēc 21.00 auto varēja mierīgi dabūt un nebija jāpiemaksā, piem. Maggiore strādā no 7.00 - 23.59
kas mani pārsteidzis līdz šim - manā izpratnē dārgās autoīres kompānijas (Hertz, Avis, Eurocar) Spānijā un Itālijā bijušas lētākas par kaut kādām mazpazīstamām/vietējēm (atskaitot Kanārijas). Tā kā cenu aptaujas ietvaros tās nevajag izslēgt! Labi, man parasti ir varianti saņemt un nodot dažādās pilsētās, varbūt tas tamdēļ, bet pēdējo reizi Spānijā kaut kāda vietējā "cheapcarrental" piedāvājums bija pārdesmit eiro dārgāks uz 2 dienām + arī tas, ka viņi gribēja no kredītkartes rezervāciju ~800 eur, Europcar 160 eur. Ir tomeŗ starpība
Padalisos ar savu slikto pieredzi Malpensa lidosta. Aizlidoju. Tiku lidz vietai kur iznoma a/m. Ieprieks biju norezervejis un samaksajis par a/m. Uz vietas man paprasija kredit karti. Iedevu karti, bet vini norada, ka kartei cipariji nav ar reljefu , bet vienkarsi izdrukati. Paskatos maka, man otrai tiesi tada pasa. TReicu, ka 300 eur drosibas naudu ko vini gribeja nonemt var samaksat skaidra. Neka. Visas nomas tiesi tadi pashi noteikumi. Apstaigaju visus un devos projam. Viniem izradas esot kaut kada sistem, kas pieprasa tiesi sada veida kreditkartes. Aiz mani staveja baltkrievu pilsoni, viniem tads pats iznakums. Uz pilsetu devos ar autobusu.
Velak meginaju dabut naudu atpakal, bet vini noradija, ka vajadzeja ieprieks pazinot , ka nenemsiet a/m tad butu naudu atdevusi. Super! Ka es vareju zinat, ka man nedos a/m del tada stulbuma. Tapec esiet uzmanigi un nemiet manu slikto pieredzi ka macibu citam reizem.
Velak aizbraucu uz Latviju un uztaisiju SEB karti ar reljefa cipariem.
cik naudas pie viņiem palika?
Ja tu quot'ā norādi reisa id tad viņiem teoretiski jābūt uz vietas +/- 1 stunda, ja pērc ryanairā tad arī reisa kavēšana ir paredzēta
...vini norada, ka kartei cipariji nav ar reljefu , bet vienkarsi izdrukati...
Man liekas, ka karte bez reljefa nemaz nav kredītkarte, bet debetkarte un to prasa praktiski visās autonomās un visā pasaulē cik līdz šim nācies īrēt, ar debetkarti nekur nedot.
"nereljefa" kartes parasti ir Maestro (tās ir tikai debetkartes) vai maziem burtiņiem uz tām rakstīts: for electronic use - arī skaidri norādīts, ka nav kredītkarte.
citām debetkartēm (Visa, Mastercard), ja nav virsū skaidri rakstīts "Debit", tad no skata i nepatiks, ka tā ir debetkarte. Līdz ar to esam bieži ar šīm Visa kartēm auto rezervējuši.
Man jau lieka, ka "for electronic use" raksta tikai visādiem Entropay un tml. brīnumiem, ar kuru tu pat norēķināties veikalā nevari. Tikko internetā atradu, ka kredītkarte ir tikai ar reljefu un tā ir atšķirības zīme no debetkartes - gan Master, gan Visa, gan Maestro un American. Neesmu bijis nevienā vietā, kur obligāta prasība ir kredītkarte, bet paņem arī debetkarti (bez reljefa).
Man jau lieka, ka "for electronic use" raksta tikai visādiem Entropay un tml. brīnumiem, ar kuru tu pat norēķināties veikalā nevari.
Piemēram uz Swedbankas Visa Electron tā ir rakstīts. Un tā ir bez reljefa.
Līdz šim neesmu manījis nevienu izņēmumu no likumsakarības — ir reljefs = kredītkarte, nav reljefs = debetkarte.
Man jau lieka, ka "for electronic use" raksta tikai visādiem Entropay un tml. brīnumiem, ar kuru tu pat norēķināties veikalā nevari. Tikko internetā atradu, ka kredītkarte ir tikai ar reljefu un tā ir atšķirības zīme no debetkartes - gan Master, gan Visa, gan Maestro un American. Neesmu bijis nevienā vietā, kur obligāta prasība ir kredītkarte, bet paņem arī debetkarti (bez reljefa).
Šeit, lūk, piemēram, debetkarte, kura ir 'reljefizēta'. Un tagad skatos, ka sakuši piekopt jaunu modi. Kādreiz uz Mastercard un Visa nerakstīja virsū, ka konkrētā karte ir debitkarte. Tagad sākuši rakstīt!
Līdz šim neesmu manījis nevienu izņēmumu no likumsakarības — ir reljefs = kredītkarte, nav reljefs = debetkarte.
!? Un kā ar Neteller Prepaid Mastercard? Tā ir ar reljefu.
Tādas man nav, vismaz neesmu manījis. Tātad ir izņēmums.
Man pieredze no gadījuma Bergamo lidostā. Biju norezervējis auto, ierodoties izrādījās, ka jāatstāj 1200Eur depozīts. Protams es kā jau gudrinieks tieši tajā rītā biju sadalījis naudu pa divām savām kartēm uz pusēm, lai ja viena pazūd ir otra, līdz ar to ne uz vienas šāda summa pat tuvu nebija. Beigās apgājām šo sistēmu nopērkot pilnu apdrošināšanu, kas depozītu samazināja līdz 500Eur (beigās gan nokaulējām līdz 350Eur). Kopumā gan ceļojumu tas nesabojāja, bet kaut kā dikti man nepatīk, kad mani atstāj bez padaudz (vismaz priekš manis) naudiņas. Veids kā to apiet ir kredītkarte uz kuras ir pieejams kredīts, tas šādiem pasākumiem noder izcili.
Gadu vēlāk jau biju krietni gatavāks šādiem pasākumiem un jau laicīgi biju norezervējis auto ar pilnu apdrošināšanu, līdz ar to depozīts uzreiz bija 400Eur, kam biju gatavs.
Šajā visā nedaudz kaitina tas, ka informācija par šo tematu ir ļoti skopa. Principā noteikumos ir pieminēts, ka būs depozīts, bet reti kad ir atrunātas kaut kādas summas, arī interneta resursos konkrētus ciparus ir ļoti grūti atrast, vismaz man ar to gāja diezgan vāji.
droppy84
mēs jau par to te rakstījām, neatceros kurā tēmā. Jātaisa kredītkarte, lai nepaliktu bez naudas. Konkrētu vai aptuvenu summu var uzzināt sazinoties pa tiešo ar kantori, kurā rezervēsi. Ar limitu 2000 eur vienmēr ir pieticis, bet Maserati neesmu rezervējusi
Airbaltic Visa Debit - ir ar reljefu
Citadeles krājkontu kartēm (Master Card) arī reljefs.
Starp citu, cik es esmu īrējis auto, man nekad nav rezervēts depozīts, UK Greenmotion pat kredītkarti nepaņēma, samaksāju skaidrā. Man ko, vienkārši vislak ir paveicies, vai tomēr te kāda likumsakarība un ir valstis, kur depozīts būs, kur nē?
Auto rezervāciju veicu AVIS kompānijā uz 3dienām rezervējot mazo Fiat Panda par kopējo summu 99 EUR bez km ierobežojuma. Rezervāciju veicu ar draudzenes reljefēto bankas karti VISA. Mūsu lidojums uz MXP (Malpensu) Rīgā kavējās par 14 stundām !!! Rezervēto auto izņemšanu kavēju par 7 stundām. Nedaudz sabijos , ka tik AVIS nebūs kancelējis manu rezervāciju dēļ novēlotās ierašanās. Uz vietas MXP AVIS stendā viss bija kārtībā , arī pēc 7 stundām rezervētais auto bija pieejams. Intresanti , ka šoferis un bankas karte , caur kuru tiek ieturēts depozīts jābūt uznviena vārda. Manā gadijumā kartes reljefētās kartes turētājs bija draudzne (mazās vadītāja prakes dēļ viņa kategorsiki atteicās vadīt auto). AVIS meneģers piedāvāja risināt šo jautājumu ar papildus piemaksu, tādejādi ļaujot vadīt auto man, bet līgums būtu uz draudznes vādra.. Pirms piekrist piemaksai, nolēmu pamēģināt savu VISA electron ,nereljefa debetkarti ( šo karti ateicās pieņemt 2013.gada Porto auto nomas meneģers myalgarvecar nomas punktā). Malpenenā AVIS , man par patīkamu izbrīnu akceptēja šo VISA electron karti.Īsti nezinu, cik liels bija depozīts, ko ieturēja AVIS. Vēl AVIS piedāvāja papildus pilnu auto apdrošināšanu, kas bija ap 85 EUR. No tās atteicos. Iesaku pirms auto nodošanas laicīgi padomāt par pilnas degvielas bākas piepildīšanu ( Īpaši Itālijā, kur liela daļa DUS 7dienās ir slēgti). Atgriežot pustukšu bāku AVIS pieskaita rēķinam pilnas bākas apmērā. Ar mazo FIAT Panda 2014. divi pieaugušie un zīdainis veiksmīgi izbraukāja Ziemeļitālijas ezerus, kā arī tika pieveikts serpenīna ceļs Alpu kalnos. Mazam zīdainim atmaksājās ņemt līdzi savu auto sēdeklīti. Naksmītne tika rezervēta ar Airbnb. Īrējām istabiņu mazpilsētā ar savu vannaiztabu privātmājā, ar atsevišķu izeju uz pagalmu. Vienīgais mīnuss, ka nebija pastāvīga pieeja virtuvei.
p.s. paldies visiem kuri sniedza padomu ar auto īri !