Meklējot naktsmītnes diviem ceļojumiem, finālā sajaucu datumus un norezervēju nepareizi. Pie rezervācijas bija piezīme, ka atcelšanas izmaksas ir 50% no summas, bet rezervācija bija bez kredītkartes.
Kļūmi atklāju 15min pēc rezervēšanas un tas ir 2 mēnešus tālā nākotnē. Atsūtīja e-pastu, ka atcelšana man izmaksājusi 1655 eiro. Kas notiks?
Kredītkartes datus nekur nevadīju... Muļķīgi protams, bet ko viņi darīs - sūtīs rēķinu pa pastu...?
Es drošības pēc uz īstajiem datumiem rezervētu citu viesnīcu.
Citādi manuprāt viņiem nav nekādu iespēju no Tevis ko iekasēt.
Korektākais jau būtu sazināties ar viesnīcu/booking.com, lai atceļ rēķinu, paskaidrojot, ka sajauci datumus. Es domāju ka viņi to bez īpašām ierunām izdarīs. Savādāk, dēļ tā, ka summa liela, var sanākt pēc pāris mēnešiem/gadiem brīnīties par parādu piedzinēju vēstulēm pastkastītē. Jo viesnīcās nesamaksāti rēķini nav nekāda reta un neskaidra situācija, viņiem noteikti ir savs process, ko ar to darīt.
Nu nezinu, bookingā mēdz būt viesnīcas, kas neprasa kredītkartes datus, bet tai pašā laikā, atcelšana ir par maksu. Manuprāt, šādos gadījumos viennkārši var atcelt un neņemt galvā, ko viņi tur vēl atsūta, ja kredītkartes datu nav, tad arī neko nevar iekasēt, un viesnīcas to labi saprot. Pāris reizes ir sanācis tā darīt. Nekādi rēķini nav sūtīti. Būtu arī muļķīgi kaut ko sūtīt, vai, vēl trakāk, nodot lietu parādu piedzinējiem, jo internets tomēr ir (relatīvi, protams) anonīma vide, un kāds taču varēja veikt to rezervāciju manā vārdā, un, ko tad man tagad tāpēc būtu jāmaksā? Šī tomēr ir pavisam cita sutuācija, nekā aizlaisties no viesnīcas, nesamaksājot rēķinu.
ja runa būtu par 100-200EUR, es tev pilnīgi piekristu. Bet ar 1655EUR viesnīcai (un arī piedzinēju kantoriem) ir motivācija mēģināt
Un tā vietā lai aizsūtītu vienu e-pastu, manuprāt būtu muļķīgi pēc tam taisnoties ar piedzinējiem, kuriem, atšķirībā no booking.com un viesnīcas, vienīgā motivācija ir no tevis izspiest pēc iespējas vairāk naudas.
Bookingā datumu labošana, man liekas, nav atcelšana.. Vai nebija iespēja pēc tam izlabot datumus uz labākiem?
Ā, un lietotāji (tajā skaitā es) ir tik dumji, ka saglabājuši savu kartes nr profila datos.. Tad vairs nav problēmas atrast un paņemt naudiņu
Es pievienojos orsonam, viņiem nav ne kredītkartes datu, ne paraksta. Neviens neko nemēģinās piedzīt, varam saderēt.
Es reiz jaunībā, pārāk labi nezinot vācu valodu, kaut ko saklikšķināju vācu tūroperatora lapā par dažiem tūkstošiem un pēc tam atcēlu (atceļamu ar soda maksu). Pāris reizes atsūtīja man uz māju iekuram vēstules un likās mierā.
Nu pēc būtības arī parādu piedzinēji šādā gadījumā neko izdarīt vairāk par to, ka nosūtīt pāris vēstules un izdarīt pāris nepatīkamus telefona zvanus, nevarēs, ja tu neatzīsi, ka esi veicis attiecīgās darbības. Es tik nesaprotu, kāpēc kāds gribētu tās vēstules un zvanus saņemt, ja viss, kas ir nepieciešams lai to nedarītu, ir uzrakstīt lai anulē rēķinu. Bet katram savas izklaides
Atkarībā no viesnīcas, varētu arī derēt. Ja viesnīca ir no kādas lielākas viesnīču franšīzas, es būtu gatavs saderēt par to, ka lieta aizies piedzinējiem, ja rēķinu neanulēt. Tikai grūti nolikt konkrētu termiņu, kurā derības būtu izšķiramas, jo ir dzirdēts, ka saņemti pārsteigumi arī vairākus gadus vēlāk
Domāju, ka var vienkārši aizmirst šo. Nav taču personas kods nekur jāvada rezervējot. Attiecīgi, ja nav kartes datu, personu nevar identificēt. Kam tad sūtīs tās vēstules? epastam zakitis22 [at] inbox [dot] lv un vārdam uzvārdam, kas nav izmantojams, lai identificētu personu?
Nomaini booking accountu un viss.
Ja īstā adrese pie rezervācijas nav ievadīta, tad tiešām var aizmirst. Bet iekš booking.com tas laikam bija obligāts lauks.
kāda starpība, kāda adrese? Vai, ja es ievadīšu Tavu adresi tur, tad piedzīs no Tevis?))
nav p.k. nav piedziņas.
Nu tas, ka nav p.k. vēl neko nenozīmē. Dažiem, pat Eiropā, nemaz nevar ieskaidrot ko tas p.k. nozīmē..
Pie tās pašas tēmas - mūsu LV likumi nosaka, ka patērētājam ir tiesības atkāpties no distances līguma 14 dienu laikā no tā noslēgšanas. Vai īpašos gadījumos - 90 dienu laikā. Ir ierobežojumi, kad to nav iespējams izdarīt, bet aprakstītais gadījums neatbilst nevienam no šiem ierobežojumiem.
Oponentiem, kas teiks, ka bookings (vai viesnīca) ir ārvalstīs un LV likumi nav piemērojami, var norādīt, ka pakalpojums tika piedāvāts Latvijā, protams, izmantojot internetu, bet bookings ir pieejams latviski, tāpēc var uzskatīt, ka tas ir piedāvājumš šeit. Šādā gadījumā ir jāskatās LV likumi. (PS: piedziņu LV var veikt tikai tad, ja LV tiesa ir apstiprinājusi, ka piedziņa atbilst LV likumiem).
Manuprāt, droši var uzrakstīt, ka rezervācija bija kļūdaini noformēta un tika izmantotas Eiropas Savienībā vispārpieņemtās patērētāja tiesības atkāpties no līguma. Neko neesmu jums parādā, paldies par atsaucību un labo servisu.
Precizējums: Booking.com ir Latvijas birojs. - Kaļķu iela 15-7A, Rīga, LV-1050. No piedziņas viedokļa slikti, no patērētāja tiesību viedokļa - poizitīvi.
Es arī pagajušā ziemā Saremā salā caur booking.com norezervēju viesu māju bez kredītkartes datu ievadīšanas un atcēlu rezervāciju ar atcelšanas termiņa nokavēšanu (1 dienu pirms ierašanās, varbūt viesu māju kāds cits paņēma?). Lai arī booking.com ir mani kredītkaršu dati, naudu nenoskaitīja. Noveicās!
Bet bubuuc gadījumā gan domāju jāsazinās ar booking.com un jāmāģina rezervācijas datumus samainīt, it īpaši ja 2 mēneši vēl līdz rezervācijai
Lai arī man tā nekad nav gadījies, tomēr kā juriste Tev saku - nekas Tev nebūs!
Ufff... mazliet nomierinājos, bet pirmo pusstundu pēc tā trika tiešām rociņas trīcēja Un ja jau jurists man saka, ka nekas ļauns nenotiks, tad jau pavisam chill...
Nez kādēļ šoreiz izmantoju pilnīgi jaunu e-pasta adresi, ne to ko parasti, arī adresi norādīju darba, ēkā kurā ir vēl dučiem biroju. Godīgi sakot pat nesaprotu kādēļ tā darīju.
Pēc tam loģiski padomāju, ka droši vien naudu zaudētu tikai tad, ja būtu sagaidījusi kad viņi atsūta priekšapmaksas rēķinu un būtu apmaksājusi tos 50%
Datumu maiņa diemžēl nebija iespējama, jo vajadzīgajā periodā man nepieciešamie numuri nebija pieejami
Ja kādreiz esi caur www.booking.com pirkusi kādu viesnīcu ar karti, viņiem Tavi kartes dati varētu būt saglabājušies. Drošības pēc ieteiktu vienu no variantiem:
1) nomainīt karti, ar kuru jebkad jebkas pirkts www.booking.com (ja karte vēl aktīva un ar derīgu termiņu), jo Tava summa pietiekami liela;
2) izmantot kartei dienas limitu, kurš krietni mazāks par 50% no 1655 EUR.
Ja kādreiz aizmirstu AMEX dienas limitu palielināt, gadās, ka www.booking.com pieslēdzas, pēc kāda brīža atsūta paziņojumu, ka nav varējuši tikt pie savas naudiņas un balanss "is still pending" vai "confirmation waiting for payment". Reiz Glāzgovā biju aizmirsis par kartes dienas limitu, rādu viesnīcā BOOKING.COM izdruku, kurā teikts, ka FULLY PAID, bet mājās internetbankā skatos, ka nekā - atteikts, jo pārsniegts dienas limits. Tad gan mani "bombardēja" ar e-pastiem, nācās samaksāt.
Dīvainākais, ka pērkot caur www.booking.com ne vienmēr naudu norezervē uzreiz. Gadās, ka kartei pieslēdzas pēc pāris dienām - sevišķi jau Āzijas valstīs.
Pērkot caur booking.com, tavi kartes dati aiziet uz viesnīcu pa faksu (!) un naudu novelk pati viesnīca.
Man Barcelonā, bija situācija, ka FC Barcelona futbola spēles laikā vai pēc spēles nozaga karti, tad nu nākošajā dienā izrakstoties no viesnīcas bija par to jāsamaksā, labi ka pašu maku biju atstājis viesnīcas seifā, kurā bija citas kartes un arī cash. Recepsijā saku, ka nozagta karte un nav naudas lai samaksātu par viesnīcu , darbinieks skatās manas rezervācijas un kaut ko tur pa datoru ''ņemās'', tad pasaka, ka viss ir OK un par viesnīcu samaksāts ar nozagto karti, karte protams jau iepriekšējā dienā tika nobloķēta.
Īsti nesapratu, kā viņi to izdarīja, bet laikam jau bookings/viesnīca bija maksājamo summu norezervējuši kontā jau tad, kad viesnīcu pasūtīju, zinu arī, ka 5 dienas iepriekš rezervāciju varēja atcelt šai viesnīcai.
Ja kādreiz esi caur www.booking.com pirkusi kādu viesnīcu ar karti, viņiem Tavi kartes dati varētu būt saglabājušies. Drošības pēc ieteiktu vienu no variantiem:
1) nomainīt karti, ar kuru jebkad jebkas pirkts www.booking.com (ja karte vēl aktīva un ar derīgu termiņu), jo Tava summa pietiekami liela;
2) izmantot kartei dienas limitu, kurš krietni mazāks par 50% no 1655 EUR.
Ja kādreiz aizmirstu AMEX dienas limitu palielināt, gadās, ka www.booking.com pieslēdzas, pēc kāda brīža atsūta paziņojumu, ka nav varējuši tikt pie savas naudiņas un balanss "is still pending" vai "confirmation waiting for payment". Reiz Glāzgovā biju aizmirsis par kartes dienas limitu, rādu viesnīcā BOOKING.COM izdruku, kurā teikts, ka FULLY PAID, bet mājās internetbankā skatos, ka nekā - atteikts, jo pārsniegts dienas limits. Tad gan mani "bombardēja" ar e-pastiem, nācās samaksāt.
Dīvainākais, ka pērkot caur www.booking.com ne vienmēr naudu norezervē uzreiz. Gadās, ka kartei pieslēdzas pēc pāris dienām - sevišķi jau Āzijas valstīs.
Esmu pirkusi, jā, bet tā kā šoreiz bukings bija saistīts ar darba braucienu, tad izmantoju pilnīgi citu e-pastu, ne to, ar kuru iepriekš bija veiktas rezervācijas un maksāts ar karti.
Kā jau minēju - rezervāciju atcēlu jau 15 min pēc tās veikšanas, tā ka ceru, ka viesnīca par pakalpojumu high-season periodā, kad atlicis bija tikai viens šāds variants divus mēnešus pirms pakalpojuma sniegšanas, nebūs cietēja
Es tik nesaprotu, kāpēc kāds gribētu tās vēstules un zvanus saņemt, ja viss, kas ir nepieciešams lai to nedarītu, ir uzrakstīt lai anulē rēķinu. Bet katram savas izklaides
Laikam satraukumā pārāk lakoniski izteicos - rēķins vēl nebija pienācis, tikai apstiprinājums. Kad to pārskatīju, apjēdzu, ka esmu kļūdījusies, izvēloties mēnesi.
Tad arī uzspiedu "Atcelt" un pēc brīža jau standarta body text formā e-pastā bija tas automātiski ģenerētais bla-bla ar summu. Nejēdzu te ievietot bildi, lai padalītos ar skrīnšotu
Tikai mieru - bookings nemaz kredītkartes datus neglabā, tikai nosūta tos pa taisno viesnīcai. Tāpēc, arī gadījumos, kad viesnīca ir ar priekšapmaksu, tas nenotiek reālajā laikā (kā Expedia, piemēram), bet tikai tad, kad viesnīca sadomās ķerties pie tavas kartes.
Līdz ar to uztraukumam nav pamata arī tajos gadījumos, ja ar karti agrāk ir veiktas citas rezervācijas bookingā, vai pat kartes dati ir saglabāti klienta profilā - bookings tos nemaz nedrīkst izmantot (un, domājams, arī fiziski netiek tiem klāt). Soda naudas iekasēšana ir tikai un vienīgi viesnīcas problēma, un, ja tā labi zin, ka klienta kartes datiem klāt netiek, tad ar to arī visam jābeidzas. Tāpat ir muļķīgi uztraukties par to, ka bookingam ir birojs Rīgā, jo viņus jau nu nemaz naudas iekasēšana neinteresē. Viesnīca šajā gadījumā vienkārši paziņo bookingam, ka tādu un tādu iemesli dēļ nav varējusi iekesēt soda naudu (no kuras, šķiet arī būtu šamējiem jāmaksā kādi %%), un lieta izbeigta.
Bet nu šajā situācijā tiešām, sirdsmiera labad, var uzrakstīt e-pastu bookingam, ka notikusi kļūda, un sajauci datumus. Nekas traks jau no tā arī nenotiks, gan jau, ka atcels tāpat.
Es arī rakstītu bookingam. Viņi ļoti laipni visu nokārtoja.
Arī bija gadījies, kad pie rezervēšanas nepamanīju, ka atceļot būs jāmaksā pilna summa. Kad atcēlu - šausmas!!! Rakstīju vēstuli viesnīcai ar lūgumu būt saprotošiem. Šie neko neatbildēja. Uzrakstīju bookingam žēlu vēstuli un pēc pāris stundām lieta bija darīta. Atnāca pozitīvas vēstules gan no bookinga, gan no viesnīcas.
Un tas bija kādu nedēļu pirms izlidošanas.
Ar naudu booking.com nenodarbojas un vietējie biroji ir tiešai komunikācijai ar lokāliem hostiem. Problēmas ar viesiem un rezervācijām risina zvanu centri EU, kur arī iesaku piezvanīt pa bezmaksas 24h līniju un viss atrisināsies, jo booking noteikti būs viesa pusē. Var arī nedarīt neko, šajā situācijā tāpat nekas nebūs jāmaksā
Karšu datus booking.com tagad sūta arī ne tikai pa faksu )
Pērkot caur booking.com, tavi kartes dati aiziet uz viesnīcu pa faksu (!) un naudu novelk pati viesnīca.
Kaut kā negribētos ticēt, ka attīstītās valstīs no www.booking.com kredītkaršu dati tiek sūtīti uz viesnīcām pa faksu. Ja tā būtu vienmēr, tad nesaprotu, kādā veidā nepieciešamā naudas summa var parādīties kā rezervēta jau nepilnu minūti pēc rezervācijas pabeigšanas, tikko izejot no www.booking.com un reāli pieslēdzoties savai internetbankai. Āzijas viesnīcām gan droši vien šur tur BOOKING.COM vēl lieto kredītkaršu kopēšanu, lai gan pērkot caur www.agoda.com, nauda parasti tiek norezervēta nekavējoties.
Acīmredzot, kā jau minēja DJ, tagad sūta ne tikai pa faksu. Bet gadus 2-3 atpakaļ tā viņi darīja arī ar lielajām viesnīcām Rīgā, par ko tās spļaudijās, ka bookings ir vienīgais, kas šitā dara
Sūta sūta pa faksu, un vēl joprojām, nedod Dievs fakss nestrādās, ātri atsūtīs paziņojumu, ka ja nesalabos un nesāks pieņemt faksus izņems no sistēmas. To gan pārbaudīt nav sanācis, vai tiešām izņem vai nē.
es te arī kaut-kādas muļķīgas kļūdas pēc pierezervēju viesnīcu, ko gribēju uzreiz atcelt. Par atcelšanu iekasē 90% no summas. Kartes dati man ir saglabāti profilā, vienīgais CVV kodu nevadīju iekšā pie rezervācijas. Viesnīca atsūtīja rēķinu priekšapmaksai ar tekstu, ka no kartes summu nenoņema. Rēķins jāapmaksā 3 dienu laikā. Zvanīju bookingam - palīdzēt nevar. Rēķinu nemaksāšu tagad, bet vai tiešām viesnīcai ir pilni kartes dati un viņi var noņemt summu paši? Bookingā gan pateica ka nē.
Vai slēgt karti?
Turi 0EUR/0USD/0NOK/0SEK/0MAD/0RUB/0UAH/0ALL utt.karti. Pasūtījums ir bez emocijām, cienījams, drošs! Vienmēr var gadīties šaize, bet ja klients ir vajadzīgs, izviņīķe, salabojiet kļūdu! Vel mucu uz bukingu!!! Es neatdotu nevienu kapeiku taisnīgas naudas. A. kāpēc nevar kļūdīties? Man 100% pasūtījumu ir no empty papīrīša.
citreiz tā ir ideja - tukša karte, bet šoreiz ir kredītkarte...
es te arī kaut-kādas muļķīgas kļūdas pēc pierezervēju viesnīcu, ko gribēju uzreiz atcelt. Par atcelšanu iekasē 90% no summas. Kartes dati man ir saglabāti profilā, vienīgais CVV kodu nevadīju iekšā pie rezervācijas. Viesnīca atsūtīja rēķinu priekšapmaksai ar tekstu, ka no kartes summu nenoņema. Rēķins jāapmaksā 3 dienu laikā. Zvanīju bookingam - palīdzēt nevar. Rēķinu nemaksāšu tagad, bet vai tiešām viesnīcai ir pilni kartes dati un viņi var noņemt summu paši? Bookingā gan pateica ka nē.
Vai slēgt karti?
Domāju, ka prātīgāk būtu karti slēgt vai uz kādu laiku izmainīt kartes dienas limitu, lai vajadzīgā summa nesavācas. Gan jau, ka viesnīcai ir sistēma kā paņemt naudu no kartes. Mani savulaik Glāzgovas viesnīca bombardēja veselu pusgadu, jo lai gan apstiprinājums nezin kāpēc atnāca, galu galā viesnīca naudai klāt netika, jo dienas limits bija mazāks nekā viesnīcas apmaksai paredzētā summa. Savukārt pavisam nesen Stambulā viesnīcas Nr. bija "apgreidots" uz labāku un nauda manai "ērtībai" no kartes paņemta jau iebraukšanas dienā, jo es, lūk, ļoti vēlu ierados un šie baidījušies, ka neatbraukšu vispār.