Čau visiem!
Facebūkā uzrunāja AvanTūristu reklāma par Vjetnamas šķērsošanu ar moci. Cena 1645 € (16 dienām).
Itkā cena baigi feinā, līdz izlasīju, ka nav iekļauta cena par lidojumu. Cenā iekļauts: naktsmājas, ēšana, Vjetnamas vīza un mopēds (tā ekspluatācija, remonts un degviela).
Es gan nekad neesu bijis Vjetnamā, tāpēc gribēju zināt, vai šī cena ir atdekvāta. Jo:
Naktsmājas var atrast par 30$ iekš AirBNB (rupji rēķinot 500$ - 250 €).
Ēdiens tur nav dārgs, nu teiksmi 20€ dienā (320€).
Kopā sanāk 570€. Ok, apaļosim uz augšu - 600€.
Tad nu par vīzu un moci paliek 1000€. Tiešām tik dārgi? Jo bendžuks tur maksā ~1$ litrā.
Protams, tas ir piedzīvojums ar jautru kompāniju un par to tiešām ir vērts piemaksāt. Visu cieņu arī pašiem AvanTūristiem, ka ir šādu ideju izdomājuši un tik uz priekšu
Vjetnama ir viegli pieveicama. Arī ar mocīti. Visur var nakšņot un visur var paēst. Tu esi pareizi izsecinājis: krietni piemaksāsi par kompāniju!
Ja ar mocīti kas atgadīsies, Vjetnamā katrs otrais iedzīvotājs ir moču tehniķis:) un vismazākajā miestā ir vismaz 20 remontētavas!
Tagad cenas varbūt ir augstākas, bet ne tik sen maksājām USD7-8/pers par naktsmītni, 5-6USD par braucamo un 4-5USD par krietnu paēšanu labā vietā.
Jā, man arī likās ka viņu Maroka ir nepamatoti dārga, kāmēr nepaskatījos video no tiem tripiem:
https://www.youtube.com/watch?v=GvoKvTpqE4c
https://www.youtube.com/watch?v=S6rw7WVjqjE
Galvenā vērtība tur manuprāt ir visādas aktivitātes, kuras viņi saorganizē uz vietas. Manuprāt, pašam saorganizēt tādu ceļojumu nav viegli (kaut gan, protams, tas ir pilnīgi iespējams, nekā ekskluzīva tur nav), un izmaksātu ne īpaši lētāk. Nezinu, vai Vjetnamā tādas aktivitātes arī būs, jo līdzīgi kā sākotnējos Marokas aprakstos, par tām aktivitātēm nekas nav minēts - izskatās, ka viņi drīzāk tās veidos "on the go". Bet nu, maijā braukšu ar viņiem uz Maroku, tad varēšu reportēt, vai tas ir tā vērts
Un domāju, ka viņu izvēlētās naktsmītnes būs krietni lētākas (un vienkāršākas) par 30$/nakts
o interesanti būs palasīt atsauksmes par tiem avantūristiem. Viedokļi ļoti atšķiras
Varbūt tu varētu detalizētāk izklāstīt, kādi viedokļi ir dzirdēti līdz šim? Pagaidām no negatīvā esmu dzirdējis par zemo komforta līmeni (ko viņi arī neslēpj, bet visur aprakstos pasvītro), kā arī par to, ka viņi nepilda tradicionālo tūroperatoru grupu vadītāju lomu, kas arī manuprāt ir sagaidāms
Tātad, ja nakšņošana ir max ~10$ naktī, tad sanāk ~120€ (manu iepriekšējo 250€ vietā).
Tā ka - paliek 700€ pāri Protams, labu daļu organizatori ieliek sev kabatā, ko es atbalstu un esmu par, jo saorganizēt to visu nav no vieglākajiem darbiem.
Un par to, ka ir zems komforta līmenis un neved uz tradicionālām tūristu vietām - tas pat vairāk ir PLUS, nevis mīnuss Jo tas takš ir piedzīvojuma brauciens, nevis kūrorts.
Es negribētu izpaltīt nekādas baumas, lai nebūtu, ka "viena tante teica". Tāpēc labprāt dzirdēšu atsaukmes no dalībniekiem.
Zinu, ka viens no LV gadus 7 atpakaļ šādu tripu ar moci ir veicis.
Moci punktā A nopirka un punktā B pārdeva.
Tikai pašā Ho Ši Minā gan nevajadzētu ar to braukt...
Vienu brīdi arī ko tādu it kā štukoju, jo nekas jau tur tāds nav - 1700 km, tā kā neko dižu anantūristisku es tur neredzu, tiesa es gan plānoju ap 30 dienām, lai tā nesteidzīgi, bet tagad citas prioritātes...varbūt vēl kādreiz atgriezīšos pie šī jautājuma
Man ar līdzīgi bija. cena likās ok, pirmā doma - jābrauc! līdz brīdim, kad izlasīju, kad avio nav iekļauts iekšā... tas to sajūtu baigi nolauza. Man pašam patīk plānot maršrutus un visu pārējo, manuprāt, to var izdarīt kudiš lētāk un gandarījums būtu vēl lielāks. Jā, Avantūristi noteikti zina vietas, kur vajag, kur nevajag, jo ir jau šādu braucienu braukuši. Vienīgais jautājums nezināmais - par mopēdu cenām - par cik aptuveni tur var iegādāties mopēdu kāds nojauš?
Man paziņas pāris gadus atpakaļ tā brauca. Par kaut kādiem pārsimts zaļiem nopirka, braucienu beidzot par kautr kādiem 100 pārdeva. Bija plāni par visu Vjetnamu, bet laikam iestrēga pie kaut kādiem letiņiem, sērferu skolotājiem, ilgajā čillā. Motorolleri tur noīrēt/nopirkt nav nekādu problēmu un cenas pašam sanāks zemākas, ja vien vispār ir laiks ieskatīties kartē un kaut kāda nojautu, kur grib aizbraukt un ko redzēt. Vjtenama tomēr plašs jēdziens.
Pagājušajā rudenī viņi tāpat bija Kambodžā, ar motorolleri.
Ā, nu man uzreiz tāds brauciens asociējas ar Hanoi - Saigon, jeb Ho Ši Minu (lai vaisādi valodnieki te nepiekasītos )
Vienīgais jautājums nezināmais - par mopēdu cenām - par cik aptuveni tur var iegādāties mopēdu kāds nojauš?
http://tnhvietnam.xemzi.com/listing/home?type=33/motorcycles
Izskatās, ka zem 300$ var dabūt.
Kā rokasgrāmatu var ņemt šo te: Jānis Jaunarājs "Indoķīnas neceļi".
Man ar līdzīgi bija. cena likās ok, pirmā doma - jābrauc! līdz brīdim, kad izlasīju, kad avio nav iekļauts iekšā... tas to sajūtu baigi nolauza. Man pašam patīk plānot maršrutus un visu pārējo, manuprāt, to var izdarīt kudiš lētāk un gandarījums būtu vēl lielāks. Jā, Avantūristi noteikti zina vietas, kur vajag, kur nevajag, jo ir jau šādu braucienu braukuši. Vienīgais jautājums nezināmais - par mopēdu cenām - par cik aptuveni tur var iegādāties mopēdu kāds nojauš?
Saki, ka jāorganizējas pašiem ? Avantūristu opozicionāri ?
Nu. pilnīgi noteikti ir cilvēki, kas ir gatavi to maksāt un viss ir baigi ok. Bet šeit, mēs ceļakājieši, domājam tomēr mazliet savādāk.
Cepuri nost Avantūristiem kopumā! bet vai mani uzrunā tāda cena? diezvai.
Pie šī pasākuma svarīgi atcerēties, ka mūsu tiesības Vjetnamā netiek atzītas, tāpāt kā jebkuras citas, izņemot vietējās. Tas netraucēs izīrēt un iespējams nopirkt moci, bet pie mazākām problēmām (negadījums, strīds uz ceļa utt) tas draud ar lieliem naudas sodiem līdz pat cietumam ... Lai legāli brauktu vajag saņemt uz vietas, ko var izdarīt, bet nav īsti vērts čakarēties ja grib pavadīt mazāk kā mēnesi.
Galvenais nebraukt bez ķiveres! Redzēju, ka daudzi vietējie tika noņemti no trases. Njā, laikam pirmajā reizē biju pārgalvīgs, jo braukšanā saskatīju lētu un labu izklaidi, kā arī neatkarību. Pēc 3 kārtīgas kafe un restorāna apmeklējuma, labāk tomēr kājām.
Rollera vai mocīša numuru arī ir derīgi atcerēties, jo tajā gūzmā var rasties problēmas ar pēcāku atrašanu.
To pašu piedāvā easy-riders.net ~1200$ un ar 16d. Kas attiecas par pašiem avantūristiem, tad zinu viņus no pašiem pirmsākumiem (pazīstu personīgi). Nezinu kā ir tagad, bet reiz es ar viņiem pierunāju aizbraukt savu labāko draugu un vēl tagad viņš ik pa laikam man to piemin - kāpēc es viņu esmu iemetis tajā "sūdu bedrē".
Ar avantūristiem biju braucienā ar velo... nu pa lielam ir tieši tā kā teikts Vjetnamas brauciena aprakstā, ja neesi gatavs izkāpt no komforta zonas un piemēroties jebkādiem neparedzētiem apstākļiem, tad nav vērts. Vjetnamā vari pazaudēties satiksmē no pārējiem (bet Tev noteikti tiks iedota lapiņa ar attiecīgā vakara nakstmītnes adresi vai nākamās tikšanās vietu, lai vari samkelēt), kādam var saplīst mopēds un līdz ar to pastāv iespēja netikt līdz noteiktajam mērķim uttt.... Bet uz šādiem braucieniem parasti dodas pozitīvi noskaņoti un izpalīdzīgi cilvēki un no katra paša attieksmes atkarīgs vai brauciens būs baudāms vai sagādās mocības!
Nu un ko Jūs darīsiet, ja tajā kompānijā pagadīsies visādi dīvaiņi ar mistiskām pričudām? Tad Jums ļoti sagribēsies samaksāt lai tiktu no tās kompānijas vaļā. Grozies kā gribi, bet svarīgi ir ne tikai tas, pa kurieni ceļo, bet arī ar ko kopā!!! Slikta kompānija var sačakarēt visu pasākumu un otrādi. Tātad piedāvājumā - Vjetnama mistiskā kompānijā par ļoti saskrūvētu cenu.
P.S. Izkāpšana no kmforta zonas tulkojas kā - būs pašas lētākās viesnīcas kādas vien var atrast. Var jau braukt arī šadi, bet ne jau par šādu pilnīgi neadekvātu ciparu!
Biju domājis ierakstīt savu viedokli pēc atgriešanās pie datora, bet laikam tomēr jāsaņemās tagad no telefona. Jau reiz biju ceļakājā pie tēmas par Vjetnamu ielicis linku uz mūsu moto ceļojuma aprakstu, bet jūtu, ka šeit tas jāieliek atkal salīdzināšanai ar Avanturistu piedāvājumu.
http://www.motopower.lv/member_gallery.php?gal_id=10713
Manuprāt, mūsu brauciens bija ne mazāk avantūristisks, bet analoğiskās izmaksas bija krietni mazākas... Bet gan jau kāds būs gatavs braukt ar Avanturistu piedāvājumu un uzskatīs to par labu esam.
Nezinu, kā ar viedokļiem, bet katram pašam jājūt, vai ir gatavs šādai avantūrai. Man šķiet, ir vērts, vismaz pašam par sevi daudz ko uzzināt! Marocas 2.sērijas noslēgumā to viņi paši arī saka...atvērts visam, uzdrošināties riskēt un būt elastīgam. Kurš bez komforta nevar, nav vērts pat domāt šādā veidā ceļot. Avantūrists ir arī franču fotogrāfs Stefans Sudjērs. Bet barā aizraujošāk, pat drošāk. Par cenām diskutējams jautājums, iespēja, ka ar citu kompāniju, ne tik lielām aktivitātēm, ir daudz lētāk, bet garlaicīgāk vienmēr pastāv.
Pēc apraksta izskatās tīri jautri
Neatceries precīzāk, cik jums tas prieks izmaksāja?
Motopower apraksts foršs, ļoti patīk.
Kopējās izmaksas netiku apkopojis, bet nu nakšņošana 3$-10$/cilvēka par nakti, mopēda īpašuma izmaksas 0$-300$ (kā izdodas nopirkt un pārdot), mopēda remonti - daudz, bet lēti (nezinu precīzi, bet teiksim 50$ uz ceļojumu), ēšana - lēti (teiksim 10$-20$(lux)/dienā). Degviela un vīzas cik nu viņas maksā. Tālāk var rēķināt paši, bet domāju ka 16 dienām izmaksas varētu būt ap 800$.
Vienā pusē mums ir bez komforta EUR 1645, otrā pusē paši izvēlas komfortu un USD 800. Kādi vēl šeit var būt jautājumi? Ja, pat Edzus cipariem rēķina klāt kļūdas koificentu vai inflāciju, vai da jeb ko citu, tāpat avntūristu cena sanāk pilnīgi avantūriska. Man viņu cipars uz 16 dienām liktos dārgi pat kopā ar visu lidojumu un viesnīcām ar komfortu. Tomēr šis viņu piedāvājums jau tieši ir orientēts uz tiem, kas paši negrib domāt un iedziļināties, bet par to šajā dzīvē jāmaksā ir jebkurā jomā.
Vienā pusē mums ir bez komforta EUR 1645, otrā pusē paši izvēlas komfortu un USD 800. Kādi vēl šeit var būt jautājumi? Ja, pat Edzus cipariem rēķina klāt kļūdas koificentu vai inflāciju, vai da jeb ko citu, tāpat avntūristu cena sanāk pilnīgi avantūriska. Man viņu cipars uz 16 dienām liktos dārgi pat kopā ar visu lidojumu un viesnīcām ar komfortu. Tomēr šis viņu piedāvājums jau tieši ir orientēts uz tiem, kas paši negrib domāt un iedziļināties, bet par to šajā dzīvē jāmaksā ir jebkurā jomā.
Precīzi! Ja pareizi pasniedz, tad arī izdodās (vai tad slikti nopelnīt kādus 800-900$ no cilvēka, ir darbs ieguldīts, arī pašam jātiek utt.). Ja veči var atrast klientus (nesauksim viņus īstajā vārdā) - malači!
Žēl to klientu sajūtas, kad viņi 2 nedēļu laikā sapratīs patiesās izmaksas Vjetnamā...
ir jau mazliet žēl...
Mans kolēgis brauca ar viņiem pa Maroku kaadu daļu no pilnā ceļojuma ar kkaudām vecām mašīnām. Bija apmierināts, jo pats nekad nebūtu nakšņojis vietējo mājās un tā izjutis vietējo kolorītu. Absolūti nedomāju, ka viņš tur rēķināja, cik tas maksā. Pēc tam vēlreiz ar šiem brauca uz Nepālu. Mahuprāt, ja ir pašam kompānija, ar ko braukt, un nav bail no tikšanās ar nezināmo vidi, vajag braukt pašam. Bet, ja nav kompānijas/laika&patikas meklēt info, bet gribas sajust nevis šiku, bet realitāti un " piedzīvojumus", tad var braukt ar viņiem. Nu, nav jautā, ka ar viņiem brauktu pludmaļu tūristi, tāpēc domāju, ka ceļabiedros būs vairāk domubiedru, nevis kaitinošo
Mans kolēgis brauca ar viņiem pa Maroku kaadu daļu no pilnā ceļojuma ar kkaudām vecām mašīnām. Bija apmierināts, jo pats nekad nebūtu nakšņojis vietējo mājās un tā izjutis vietējo kolorītu. Absolūti nedomāju, ka viņš tur rēķināja, cik tas maksā. Pēc tam vēlreiz ar šiem brauca uz Nepālu. Mahuprāt, ja ir pašam kompānija, ar ko braukt, un nav bail no tikšanās ar nezināmo vidi, vajag braukt pašam. Bet, ja nav kompānijas/laika&patikas meklēt info, bet gribas sajust nevis šiku, bet realitāti un " piedzīvojumus", tad var braukt ar viņiem. Nu, nav jautā, ka ar viņiem brauktu pludmaļu tūristi, tāpēc domāju, ka ceļabiedros būs vairāk domubiedru, nevis kaitinošo
Pilnībā piekrītu!