Vai kādam ir nācies piedzīvot 3 landing mēģinājumus,kad pilots nevar nosēdināt lidmašīnu?
Šo sestdien 15.03 visa ģimene un pārējie cilvēki,kas lidoja ar Smartlynx no Hurgadas uz Rīgu piedzīvojām nenormālu stresu,jo pilots lielajā vējā nespēja nosēdināt lidmašīnu lidosta, mēs kritām lejā un riteņiem gandrīz atsitoties kā raķete cēlāmies atpakaļ gaisā un tā rinķojām 3x, ap 40min kopā tas paņēma laiku...
Saprotu,ka pilotam iespējams nebija tādas pieredzes, vai viņš baidījās un arī no drošības aspekta tas ir pareizāk, bet kā pasažierim tā sajūta ir neaprakstāma, neziņa vai degvielas pietiks vēl vienam mēģinājumam vai kādēl netiek lidots uz citu lidostu,ja degvielas limits atļauj..
Cik vispār un vai ir noteiktas limitētas reizes cik pilots var taisīt šos manervus???
Godīgi sakot, kādu laiku negribēsies lidot, ar Smartlynx noteikti, lidmašīnas abos virzienos bija vecas, trūka gaisa,cilvēki daudz klepoja, 2 sievietēm palika slikti, stjuartes nebija kompetentas palīdzēt, labi,ka atrodas pēc lūguma palīdzēt daktere,kas deva ožamo spirtu un zāles
Šis lidojums bija kā no Holivudas filmām un paldies Dievam ar labām beigām.
Go-around ir piedzīvots, bet nu tāds normāls, kad nosēžas ar otro reizi. Man kā pasažierim sajūtas bija viegli nepatīkamas, nekas briesmīgs. Tavā gadījumā nosēdās ar trešo reizi vai ceturto (tad gan trakāk)? Īsti nevar saprast.
Limitētas reizes - kā tu to domā? Tā ir pilota atbildība izlemt sēsties, vai lidot uz citu lidostu.
Ar Wizzair no Viļņas lidoju uz Torp. Sēžoties lidmašīna bija pilnīgā miglā, un šķiet tikai retais pamanīja tumšās pļavas zem lidmašīnas, kad tā uz pilnu klapi palaida dzinējus, un uzlaidās atpakaļ virs mākoņiem. Es sapratu, ka sanāca neveiksmīgs mēģinājums, un pilots mēģinās otrreiz. Interesanta pieredze, nodomāju pie sevis, bet, tā kā lidmašīna ieradās krietni pirms laika, īpaši nesatraucos, ka paies 10 minūtes otrai cilpai un mēģinājumam nosēsties. Taču arī otrajā reizē tas pats, tikai šoreiz neveiksmi pamanīja visi pasažieri, un salonā bija jūtams pamatīgs satraukums. Nu jau man palika neomulīgi, un es sāku nojaust, ka lidmašīna var arī nenosēsties, bet doties uz citu lidostu. Tad mani plāni un izdevumi būtu manam kaķim zem astes, jo lidostā gaidīja nomas auto, un es nokavētu pierakstu pie ārsta. Un tā arī notika – lietuviešu pilots savā valodā pieminēja Gardermoen lidostu, pēc tam arī angliskajā neskaidrajā izrunā sapratu, ka dodamies uz citu lidostu. Es šokā (nauda par biļetēm, nomas auto vējā, un jārunā jauns pieraksts). Pēc minūtēm 20 nosēdāmies, un visi, izņemot mani, aplaudēja. Bet arī es sāku gavilēt, kad pilots paziņoja „welcome to Torp airport”! Acīm redzot viņš tomēr teica, ka lidos uz otru lidostu, ja arī trešais mēģinājums būs neveiksmīgs. Fūū... skrēju pēc auto, un sapratu, ka vēl ir iespēja paspēt laikā. Taču posms no lidostas līdz Larvik pagriezienam tika remontēts, un bija jāvelkas uz 50-60km/h aiz smagajiem. Pēc tam gan iežmiedzu uz maksimālo, un atvinnēju laiku. Paspēju tieši norunātajos plkst. 15:30!!! Šito ilgi atcerēšos.
Maris jā mēs nosēdāmies ar trešo reizi, biju domājusi vai ir kāds konkrēts reižu skaits piem 3,4 līdz kurām mēģina sēsties, pirms izvēles doties uz citu lidostu tuvāko? Nu, protams, skatoties vai degvielas limits ļauj...
Man par to bija lielākās bailes,ka tik nebeidzas degviela un nekrītam kaut kur lejā, jo kratīja mūs kā spēļu mantiņu
Gan jau mani palabos, bet man prātā ir aizķēries, ka, ja nenosēžas ar trešo reizi, tad lido citur.
Katram reisam ir konkrēts degvielas apjoms, kuru iepilda, pilots mēģinās nolaisties galamērķa lidostā tikai, ja viņa kvalifikācija pieļauj nolaisties konkrētā lidostā pēc CAT normām tieši skrejceļam pēc laikapstākļiem tobrīd, to darīs precīzi līdz brīdim, kad degvielas daudzums būs mazāks kā pārlidošanai uz rezerves lidostu, kas arī ir lidojuma plānā ("flight plan") rēķinātā apjoma, parasti 2-3 reizes rezerves lidostai, pusotras stundas lidojuma attālumā. RIX lidostai rezerves lidostas atakarība no kurienes lido ir TLL un VNO.
P.s pašam ir bijis gadījums lidojot no Stambulas ar Turkish airlines, aizlidot līdz Tallinai miglas dēļ, mēģināja Rīgā nolaisties reizes divas un tad laikam pēc prognozes atmeta šo domu, pasažieriem bija stress paliels, man par laimi zinot procedūras stresa pārlieku liela nebija.
Ir stingri reglamentēts cik nosēšanās mēģinājumi drīkst būt vienā lidostā kā arī degvielas rezerve ir ierēķināta tā, lai sasniedzot atļauto mēģinājumu skaitu pietiktu degvielas aizlidošanai līdz alternatīvai lidostai, sagaidītu atļauju nosēsties + nosēstos utt. Tā kā viss OK Laikapstākļus nevar mainīt. Nākamais, kas nomierina - apaklpē ir 2 piloti kapteinis un otrais pilots, te atkal ir reglaments kad un kā kļūst par kapteini, bez pieredzes tas nav iespējams.
Man ar nācies pārs reizes pārciest nepatīkamus brīžus lidojuma laikā. Bet pārs nedéļas atpakaļ mans kolēģis izstāstīja, ka atgriežoties no Santpeterburgas uz Rīgu ar AirBaltic nav iznākusi sašija. Riņķojuši ap lidostu tukšojot bākas un pilots stāstījis, ka nāksies sēsties bez vienas šasijas. Beidzās labi, bet piedzīvojums nav no labākajiem.
Man ar nācies pārs reizes pārciest nepatīkamus brīžus lidojuma laikā. Bet pārs nedéļas atpakaļ mans kolēģis izstāstīja, ka atgriežoties no Santpeterburgas uz Rīgu ar AirBaltic nav iznākusi sašija. Riņķojuši ap lidostu tukšojot bākas un pilots stāstījis, ka nāksies sēsties bez vienas šasijas. Beidzās labi, bet piedzīvojums nav no labākajiem.
A šasija beigu beigās izlīda, vai kā? Ja jau bez, tas tak būtu notikums bezmaz pasaules līmenī - skrejceļš ar putām, bloķēta satiksme, pasažieri pilnām biksēm, piloti ar ... Un viss tik klusi? Kautkā man te ticamības moments zūd...
Normina - iņš par Airbaltic ir taisniba, vel zinas stastija, ka bija paaugstinatas bistamibas situacija lidosta Riga.
Vienreiz Hītrovā 40 minūtes riņķojām virs lidostas, nosēšanās mēģinājumu gan nebija, bet tā vēl riņķoja lidmašīnas 10-15, pa logu skatoties baisais skats, priekšā, aizmugruē, augšā, lejā visur lidmašīnas. Jebkādas novirzes no normas, vismaz man, izraisa stresiņu.
Nu beidziet, vai tiešām es būšu ko tādu palaidis garām? Pagājušā gadā bija, kad BT atgriezās atpakaļ pilota veselības dēļ, bet ka būtu lidmašīna sēdusies bez šasijas, gan pirmo reizi dzirdu. Tad taču bija jābūt tādam pasākumam publiskā telpā, ka nu tikai! 100% visas ziņas būtu pilnas. Varbūt kāds var iemest tad linku, kur palasīt/paskatīties? Ja ne linku, tad kaut vismaz kad tas notika?
BT kaut kas bija ar šasiju reisam no Pēterburgas 10/03. Nenostrādāja indikatori, bet viss beigās bija veiksmīgi.
Raksts te: http://www.delfi.lv/news/national/politics/paaugstinatas-drosibas-rezima...
Nu skaidrs. Lampiņa pārdega Tas jau kas cits, šasija ta bija vietā. Es jau domāju, ka drīz BT varēs skatīties National Geographic iekš Air Crash Investigation, kā ar purnu (veiksmīgākajā gadījumā) slīdēs pa LV skrejceļu A nekā. Labi, paldies, šo ar nebija piefiksējis.
nelasīšu vairāk šo mazohistu tēmu