Nu jau diezgan drīz braucam uz Omānu uz 10 dienām. Es tieši tagad sāku plānot ko tad īsti būsim tur darīt (pagaidām ir tikai biļetes)... Noteikti ka kādi no ceļakājiešiem tur jau bijuši un var dot noderīgus padomus.
Mēs lidojam caur Dubai - tranzītvīzu taču mums nevajag, vai ne? Savienotais reiss, apmēram 2 h pa vidu.
Gribētos īrēt auto lai varētu apskatīt pēc iespējas vairāk (kalni, oāzes, pludmales utt.). Vai braukšanas kultūra tur ok un ar pašu īri nav kādas problēmas LV pilsoņiem?
Es ta kā svārstos vai palikt visu laiku Ziemeļomānā jeb braukt arī uz Salalah dienvidos. Ja jā tad mēs droši vien lidotu (apmēram 170$ par iekšējo reisu) un īrētu citu auto tur. Protams tas ir dārgāk nekā braukt pašam, bet tad nepaiet 2 dienas tikai rullējot caur naftas laukiem. Jautājums tikai vai tas ir tā vērts uz to rajonu vispār dzīties...
Biju tur krietni pasen. Toreiz skatījām vairākus autonomas variantus un visiem īpatnība bija tāda, ka ir nobraukuma ierobežojumi 200km/dienā, bet ja nobraukts pa virsu - jāpiemaksā par katru km. Ņemot vērā turienes attālumus, un ja vairāk orientējas uz ārpuspilsētu objektiem, tajos 200 km ir pagrūti iekļauties, bet par pārsniegto limitu var sanākt pieklajīga maksa. Ceļi Omānā ir labi un toreiz bija tādi patukši. Bišķi problēmas bija ar kartēm - navigācija nebija, bet papīra karte neatbilda īstenībai. Bet domāju, ka tagad ir labāk. Īrējām no Thrifty, LV tiesības toreiz derēja (bet labāk noskaidrot, kā ir tagad), un labākais, ka pat nekāds drošības depozīts netika prasīts.
Ieteiktu braukt prātīgi tuksnešainos apvidos, jo īpaši iestājoties tumsai. Ceļi it kā ir labi, bet visādi var gadīties. Pirms mums braucoši tūristi bija ienesušies kārtīgā bedrē un kaut ko tādu piedzīvot neapdzīvotā apvidū nav forši. Tāpēc arī domāju, ka uz Salalah prātīgāk ir lidot. Mēs gan tur nebijām, tāpēc par to neko nevaru komentēt.
Varu vēl piebilst par fotogrāfēšanu Omānā - pirms ķeries pie kameras, pārliecināties, vai pretī nav kāda vietējā dāma. Piedzīvoju manā virzienā mestus akmeņus, kad gribēju nofotografēt kazu baru, - izrādījās, ka kazām seko tantiņa, kas acīmredzot domāja, ka arī viņu vēlos nobildēt un šādi mēģināja atturēt no fotogrāfēšanas. Citā reizē mana ceļabiedre izpelnījās viena tantuka lamas - gribēja tikai pilsētas ieliņu nobildēt, bet tantuks ceļā pagadījās. Par laimi tai akmeņi pa rokai nebija un vispār tas gadījums mūs drīzāk sasmīdināja.
Paldies par ieteikumiem. Tumsā es principā cenšos pa nepazīstamām zemēm nebraukt un arī šeit cerams nebūs nepieciešamība. Var tagad dabūt arī auto īrēt ar neierobežotiem kilometriem. Pēc Eiropas standartiem lēti.