Sveiki!
Gribu pajautāt vai starp klātesošajiem kāds plāno doties uz olimpiādi? Jā jā, tad kāds maršruts, kur nakšņojat?
Mēs brauksim ar auto - uz turieni ar pieturām Kijevā un Simferopolē un atpakaļ caur Maskavu.
Tāds neliels novērojums par braukšanu Ukrainais dienvidos un austrumos no personīgās pieredzes! Tas ir dārgi, jo draugi DPŠniki bieži grib stacionārajos punktos aprunāties un izdomāt daudz dažādus noteikumu pārkāpumus, kuru nav bijis, un pats galvenais NEKAD nedot rokās viņiem tiesības un tehnisko pasi, pēc Ukrainas likumiem tās ir tikai JĀUZRĀDA! Citvalstu nummuriem it īpaši Eiropas jāuzmanās katrā gadījumā, mīl viņi savas 100-200 grivnas saņemt, videoreģistrātors ar noderēs! Pēdējo reizi braucu uz Kharkovu reizes 14 nācās ar "draugiem" aprunāties. (tas bija 3. mēnešus atpakaļ)
Par Ukrainu -> mirklī, kad ar auto izbraucām no robežkontroles punkta, pie pēdējā muitnieka stāvēja +/- armijas formā tērpts vīrs, kurš centās izskatīties oficiāls. Uzreiz, kad muitnieks mums atdeva dokumentus, vīrs formā palūdz tos vēlreiz. Paprasīja vai mums ir apdrošināšana. Mums nebija (tolaik nemaz nevajadzēja, bet mēs nebijām pārliecināti). Tad nu mums paziņoja, ka mašīna jāatstāj pārkingā un jādodas uz būdas tipa ofisu 200 metru attālumā.
Vīriņš jau bija sācis noformēt lētāko apdrošināšanu (100$/ par personu), kad paprasīju vai tiešām lētāks nekas nav. Nemanot, sākās kaulēšanās par cenu un uzreiz nojautu, ka kaut kas nav kārtībā. Paņēmu dokumentus aizgāju pie pēdējā muitnieka vēlreiz - neko īsti nepaskaidrojot saņēmu atbildi "Es jau jūs izlaidu cauri!". Prasīju - vai apdrošināšana obligāta - atkal "Es jau jūs izlaidu cauri!". Iesēdos mašīnā un vienkārši aizbraucu.
Ņemot vērā +/- labi pārdomāto krāpniecību, uzķerties var jebkurš.
Es domāju, ka tūristu slaukšana ap Sočiem olimpiādes laikā neies nekādā salīdzinājumā ar to, ko Ukrainas/Krievijas policisti dara ikdienā. Neesmu gan kādu laiciņu tur braucis, varbūt tagad kas mainījies, bet 2009. gadā 100-200 grivnas būtu daudz par daudz. Parastā takse bija 30-50.
Braucām maijā - 100grivņas tagad ir standarts. 200 grivņas jau par daudz.
Paldies, par ieteikumiem
Gan jau cenas kā tirgū, kur nav izliktas zīmītes, uz aci, cik no kura var.
Pag. ned. bija rakstīts. Te gan nav teikts nekas par olimpiādes viesu transportu
No šodienas Sočos sāk darboties arī īpaši satiksmes noteikumi un pilsētai piekļūt citās pilsētās reģistrētām automašīnām nebūs iespējams. Šādus auto varēs novietot īpaši izveidotās autostāvvietās, kuras gan atrodas ne tuvāk kā 100 kilometru attālumā no Soču centra. Vietējie iedzīvotāji tiek aicināti atteikties no privātā transporta un izmantot sabiedrisko, kaut gan arī tā darbība ir ierobežota, dodot priekšroku īpaši olimpiādes vajadzībām akreditētajiem transporta līdzekļiem.
Ukrainā uz mentiem var ietaupīt braucot ar mašīnu kurai ir krutais numurs, pie viņiem tas strādā ne pa jokam. Reāli neturēja vai ieraugot numuru uzreiz māja lai brauc tālāk, pa nedēļas braucienu veicām tikai vienu maksājumu un arī to par ļoti nopietnu ātruma pārsniegšanu. Numurs bija - PR7, burti nav gluži īstie. Pie mums loģiski par šitādu numuru tauta ieņirgs un menti domās otrādi, bet nu, iespējams Ukrainas braucienam atmaksājas paņemt
Vasarā apceļoju Ukrainu ar auto un visu laiku raustījos no policistiem, jo biju dzirdējis daudz dažādus šausmu stāstus. Neskatoties uz manu ātro braukšanu, visa ceļojuma laikā mani apturēja tikai 1x Kijevas centrā un tikai paskatījās dokumentus. Nekādu problēmu! Uz robežas gan tā attieksme no muitniekiem/robežsargiem maigi sakot pretīga.
PL robeža - Kijeva (373) laba šoseja, bez apdz vietām.
Kijeva - Odesa ciešams ceļš
Bet lielākā daļa mazākas nozīmes ceļu gan ir trakā stāvoklī.
Krimā Alushta - Feodosiya (P29) kalnains ceļš gar piekrasti ar daudz līkumiem, tur jāierēķina krietns papildus laiks un neieteiktu braukt naktī - nogursiet.
Tajā valstī vienmēr būs OK, ja sevi nepozicionēsi kā Visuma Valdnieku vai izredzēto no EU Šo es domāju par UA. Maršruts izskatās pārdomāts. Nezinu, kā darbosies iebraukšana Sočos, bet prātīgākais būtu dzīvot pie babkas (tantes krietnos gados) Maņas staņicā Čornoje More, vismaz 100km nostāk no spēļu norises vietas.
Pāris vērtīgi padomi Ukrainai! Diennakts tumšajā laikā nevajag braukt pa pretējo pusi! Lai arī mazāk bedru, foršāks radiuss utt. Pavisam negaidīti pretī var braukt Volodimirs ar Ondriju, abi ķēmā, lielā ātrumā, bez jelkāda apgaismojuma, ar URAL tipa motociklu ar blakusvāģi! (variācijas dažādas!)
Nākamo neesmu piedzīvojis, bet no drošiem avotiem! Tad, kad jūs esiet iedevuši tās 100UAH par pārkāpumu, iestājas nākamā fāze-kukuļdošana!!! Un tad jau tiek taujāts pēc 100-200EUR. Šo var likt arī "uzmetienu" sadaļā. Šādu stāstu esmu dzirdējis tikai 1x.
Ja UA būsiet atturīgi solīdi, tad 3min paies soda nomaksai, bet nākamās 15-20 dinamiskās sarunās par dažādām tēmām: a čto u vas, a čto nas!
Vēl aizmirsu! Esot Kijevā, vienmēr draudīgas šķitušas viesnīcu cenas, tāpēc nakšņojām blakus esošajos Brovaros (SPORT pie stadiona). 15 min ar auto līdz metro. Ja Kijevā gribēsiet izbraukt kādu pilsētas tūri, tad pie Centrālās dz/c stacijas atiet busi par saprātīgu naudu. Cerams, ka ik pārgadu revolucionārie notikumi nav ietekmējuši šo braucienu norisi.
Kāpēc Airbaltic nesarunāja ar AER par lidojumiem?
Piemēram:
Lufthansa, SAS, Šveices Edelweiss Air: begins 1 February 2014, ends 24 February 2014.
Kāpēc Airbaltic nesarunāja ar AER par lidojumiem?
Piemēram:
Lufthansa, SAS, Šveices Edelweiss Air: begins 1 February 2014, ends 24 February 2014.
Tiešām interesanta ziņa. Būtu BT varējuši labi nopelnīt.
Varbūt kādam noder:
Аэрофлот объявляет о старте уникальной акции, направленной на поддержку и популяризацию одного из важнейший национальных проектов России - зимних Олимпийских и Паралимпийских игр в Сочи.
Тариф устанавливается на следующих уровнях:
Пункт отправления |
Пункт назначения
|
Тариф (туда и обратно)
|
Тариф (в одну сторону)
|
|
---|---|---|---|---|
Москва | Сочи | 5000 RUB | 3000 RUB | Купить! |
Сочи | Москва | 5000 RUB | 3000 RUB | Купить! |
Примечание:
- таксы и сборы не взимаются;
- сервисный сбор за оформление авиабилета в офисах продаж ОАО "Аэрофлот" на территории РФ и за рубежом, не взимаются.
Условия применения:
- в основном соответствует группе тарифов "Оптимум-Эконом";
- для бронирования используется код "Y";
- купить билет по фиксированной цене можно на сайте, в офисах собственных продаж, в Call центре по телефону и представительствах ОАО "Аэрофлот";
- период продажи с 01 января 2014 г., перевозка по маршрту может быть начата в период с 5 февраля по 17 марта 2014 года, последняя дата возврата - 17 марта 2014 года.
- выписка авиабилетов должна быть осуществлена в течение 48 часов с момента бронирования, при бронировании на сайте авиакомпании с отложенным платежом - 24 часа;
- скидки для детей и младенцев с предоставлением места не применяются;
- норма провоза регистрируемого бесплатного багажа - 1 место весом до 23 кг., сумма трех измерений которого не превышает 158 см.;
- при обмене-возврате авиабилета применяются правила тарифа "Оптимум-Эконом";
- любые виды комбинаций с другими тарифами запрещены.
Ta ka ta diena tuvojas, Samsung kas ir viens no galveniem sponsoriem un davina dažiem olimpiades dalibniekim savo gadžetu prasa vismaz uz olimpiades atklašanas ceremonijas laiku nespidet ar citas tehnnologijas zimoļiem kas nav olimpiades partneri – ka minimums ar galveniem oponentiem aboliem, tas attiecas oficialas dalibniekiem. Sankcijas – līdz diskvalifikacijai.
Smieklīga tā sponsoru padarīšana Piemēram, pērkot ieejas biļetes uz sacensībām var norēķināties tikai ar VISA, jo tie ir vieni no sponsoriem. Vēlreiz paldies par padomiem, drīz jau dodamies ceļā
Neliela atskaite pati pievienojos Simferopolē (izmantoju izdevību trīs dienas atpūsties Stambulā, kāmēr garais ceļš caur Minsku un Kijevu). Ievērtēju Atlasjet: IST-SIP 35 eiro, pabaroja, nododamā bagāža cenā.
Ar auto: Rīga-Kijeva (nakšņo pie radiem apskata Maidan)-Simferopole (nakšņo 2 naktis pie radiem-apskatījām Aluštu, Jaltu, AiPetri). Ar prāmi šķērsojām Kerča šaurumu. Kerč tāda simpātiska pilsēta man likās - daudz saglabājušās tieši Staļina laikā celtās ēkas ar dzeltenas krāsas apdari un kolonnām. Kratīja pamatīgi uz robežas, bet tā visus dēļ olimpiādes. Saskaitīju tur vismaz 10 drošībniekus civilajās drēbēs, kas pratināja robežšķērsotājus. Brauciens līdz Magri (~90km līdz Sočiem, jāatstāj bija mašīna maksas stāvvietā: 5 eiro/24h (vai bez maksas šosejas malā, šo opciju arī izvēlējāmies). Tālāk ar vilcienu līdz Lazarevskajai, kur bija rezervēta viesnīca. Lazarevskaja-Soči~70km (ar eļektričku 1h-2,5h). Labs iespaids par šīm pilsētām - tīras, sakoptas, pat reizēm gaumīgas (salīdzinot ar Aluštu un Jaltu). 5 naktis viesnīcā. Mājās caur Maskavu, bet bez ievērojamām pieturām (Magri-Rīga~32h).
Olimpiāde: Krieviem sanāca noorganizēt ļoti labus svētkus savējiem (99% līdzjutēju bija vietējie). Pozitīvi: brivprātīgie un ļoti savaldīgie, atsaucīgie un iecietīgie visur esošie policisti. Redzējām skeletonu un hokeju (LAT:SUI otru spēli).
Izdevumi: kopā ar biļetēm uz sacensībām katrs palīdām zem 500 eiro. Auto ar gāzes iekārtu, bet 4,7 motoru. Krievijā ļoti lēta gāze, Ukrainā nedaudz dārgāka kā pie mums, Baltkrievijā nedaudz lētāka. Tika lietoti un mājās pārvesti Kaukāza reģionam raksturīgie dzērieni: čača un vīni.
Ceļu policija: Vienīgā reize, kad apturēja (izņemot Krievijā, kas jau bija saistīts ar olimpiādes drošibas pasākumiem), bija iebraucot Krimā. No oktobra spēkā likums, ka ārpus pilsētām visu dienakti jābrauc ar gaismām pilsētās nē. Gaismas nebija ieslēgtas, prasīja 200 eiro, pēc piecu minūšu pārunām palaida bez soda samaksas.
Kopumā ļoti izdevies brauciens un iegūtas pozitīvas emocijas