Labdien, kemperu fani!
Klāt ir rudens un es pieņemu, ka esam savus kemperīšus iedzinuši garāžiņās un nojumītēs, izlējuši visu ūdeni, pacēluši kemperīti uz klučiem, izņēmuši no tā liekās mantas un nu varam sākt sapņot par nākošā gada ceļojumiem un nesteidzīgi varam sākt veikt dažādus sava kemperīša pielabošanas un uzlabošanas darbus. Vai varu Jūs lūgt padalīties šajā pieredzē?
Cien. JJJ! Nu, ir man kaut kas līdzīgs kemperim. Tikai bez riteņiem un ar burām. Tāda pati māja, kurā dzīvot ceļojot. Ar to ir būts krietni tālāk, kā ar riteņotu kemperi var nokļūt. Arī stāv uz klučiem, ūdentiņi izlieti, motoriņi ieziemoti, akumulatori salādēti un atvienoti ... Ja varu līdzēt ar kādu praktisku padomu - lūdzu, privātā ziņā.
Jo! Šī IMHO nav vieta, kur par to diskutēt. Šis portāls ir orientēts uz lētu un labu aviobiļešu, viesnīcu rezervāciju, auto nomu un tamlīdzīgu ceļotājiem nepieciešamu lietu iegādi. Ja kemperītis būs aizkratījies līdz Āfrikai un tur gribēs pārziemot līdz ceļojuma turpinājumam, tad šeit varēs atrast padomus kā ātrāk/lētāk līdz viņam nokļūt.
Bet domubiedri kempera labiekārtošanā jāmeklē valstīs, kur tie populāri: Skandināvijā, Vācijā, Francijā, ...
Jā, paldies, es jau arī esmu nonācis līdz šim pašam secinājumiem. Nemēģināšu vairs te cilāt konkrētus jautājumus, jo nav jau ar ko runāt. Vienīgais jautājums, kuru te dzird attiecībā uz kemperiem ir šāds: "Sakiet, lūdzu, vai ar kemperi ceļot ir dārgi vai lēti?"
Kapec gan lai nevaretu seit par to runat? Domaju, daudzus interesetu un tema atbilst foruma garam. JJJ, nenem galvaa, teema kaa reiz "par teemu". Juris ari pats ir teicis, ka nevelas, lai celakajai uzliek ramjus, ka jarunaa tikai par atlaidem un akcijam.
Tuvojas Ziemassvētku brīvdienas, varētu ar kemperīti kaut kur aizšaut. Šajā situācijā gāzes baloni iegūst lielu nozīmi. Gribu nedaudz pafilozofēt par šo tēmu. Kādreiz man ir gadījies, ka guļot kemperīti ziemā, kad ārā ir -20 grādi sals, katru nakti apstājas apkure, jo sasalst gāzes balons. Vienīgā izeja šādās reizēs bija - celties naktī augšā un pārslēgties no pilnā sasalušā balona uz otru pilno nesasalušo. Ļoti nepatīkama procedūra.
Bet ko darīt? Esmu redzējis kaut kādus "mētelīšus" gāzes baloniem. Bet, manuprāt, ja tas ir siltuma izolātors, tad no tā varētu būt tikai ļaunums. Cenšos atcerēties fiziku: ja gāzi saspiež, tā izdala siltumu, tā uzsilst. Un otrādi - ja gāzes spiediens samazinās (kā šajā situācijā), tai vajadzētu atdzist. Neatceros vairs tā fizikas likuma nosaukumu. Bet šajā situācijā no gāzes balona siltināšanas būtu tikai negatīvs efekts - tā mēs traucētu aiziet prom augstumam. Manuprāt, tieši gāzes balona vēdināšana ir pareizais risinājums. Arī gāzes balona telpas nosiltināšana uz kempera ārpusi nebūtu pareizi, jo, ne jau velti apakšā ir restītes, kuras paredzētas gāzes balonu telpas ventilācijai. Vai es pareizi domāju?
Man liekas, ka Trumai ir arī kaut kāda pārslēgšanās uz ziemas režīmu. Bet, ja tāda ir, ko viņa dara, es nezinu.
Patiešām nevari atrast atbildes uz šiem jautājumiem, vai meklē ieganstu diskusijai? Kemperu forumos šī tēma jau ir apsūkāta. Un, pa lielam, pietiek ar vidusskolas fizikas zināšanām un ražotāju katalogu:
Ja jau Tu "K" tik labi orientējās kemperu forumos un visu zini, vai vari man pateikt, kur Latvijā var sameklēt kādu firmu vai meistaru, kurš kaut ko sajēgtu no automātiskās satelītantēnas sistēmas TELECO Flat SatEasy. Jā, es nevaru atrast atbildi un nezinu, kur tādu sameklēt, kaut arī esmu apzvanījis gan INTERSAT, UNISAT un visus iespējamos satelītantēnu meistarus no SS.LV, u.t.t.. Visur atbilde ir viena - ar šādu sistēmu neesam pazīstami, tik sarežģītas, specifiskas sistēmas neremontējam, u.t.t. Vai tiešām man ir jābrauc pie ražotāja uz Itāliju tikai tapēc, jo Latvijā mūsu "meistariem" smadzenītes par īsu?!
Ražotāji parasti tādas lietas neremontē, šim nolūkam ir dīleru tīkls. Nezinu "visu", kā Tev labpatikās izteikt komplimentu, bet man nav grūti atvērt ražotāja mājas lapu un apskatīties, ka, piemēram, Lietuvā ir veseli 4 dīleri ar "technical knowledge". Tos var sazvanīt un, pa ceļam uz kādu tālāku vietu, iebraukt atrisināt problēmu. Bet varbūt problēma pazudīs pēc lietošanas instrukcijas izlasīšanas?
Ok, es 'out' no šīs tēmas.
A kāpēc tev kempers, kad no tā neko nejēdz!
Denija, bet kapēc Tu pērc gludekli, matu fēnu un kafijas automātu? Es kaut kā ļoti šaubos, vai tad, kad viņi sabojājās, Tu pati ņem rokā skrūvgriezi un viņus remontē. Un es ļoti šaubos, vai par to Tava draudzene Tev saka: "Denija, kapēc Tu to visu pērc, ja no tā neko nejēdz?"
"K", Tu atkal spīdi ar savām "gudrībām". Es kaut kā neatceros, vai esmu redzēji lietotāja instrukciju, kurā būtu šāds teikums "Ja ....... pārstās strādāt pēc pus gada veiksmīgas ekspluatācijas, tad ir jādara tā: ..... ". Tad tā būs nevis "lietātāja instrukcija", bet "remontētāja instrukcija".
Bet ja nopietni, tad dīleris saka: "Es sazinājos ar itāļiem (ražotāju), un šie atsūtīja šādu instrukciju: 1) izmēri spriegumu tur, 2) savieno ar citu vadu to ar to, 3) izdari ....,u.t.t. Sameklē Latvijā kādu, kas to var izdarīt, lai noteiktu, kurā kastītē ir problēma. Ja atradīsi, sūti vai ved to šurp un mēs (dīleris, rūpnīca) to tev samainīsim pret jaunu bez maksas. ". It kā jau vienkārši, bet vai man tas būtu jādara?! Latvijā, taču, vajadzētu būt pa pilnam visādu satelīta meistaru? Bet izrādās, ka tomēr nav
Starp citu, pajautāšu Denijai. Viņa to noteikti mācētu.
Man nav ne gludekļa, ne fēna, kafijas automāta
Un ja sabojātos, atrastu kas saremontē. nu problēmu atradis. Varbūt neīsts tev meistars patrāpījies!
Denija, tātad nevari sev nopirkt ne gludekli, ne fēnu, ne kafijas automātu? Es saprotu - krīze Un, tātad, gribi, lai visi līdzinās Tev?
JJJ, nekaisi citiem sāli uz brūcēm! Man arī nepieder ne gludeklis, ne fēns, ne kafijas automāts (nerunājot nemaz par kempervenu). Toties pašlaik sēžu skaistā pieczvaigžņu viesnīcas numurā, kurā ir silts un satelīttelevīzija rāda nevainojami. Ja tā salūzīs, zvanīšu uz recepciju, gan šie kaut ko izdomās
Es izveidoju šo diskusiju sadaļu, lai ar domubiedriem runātu par mums interesējošu tēmu. Es nesaprotu, kapēc te izsakās cilvēki, kam ar to nav ne mazākā sakara. Kuriem nav ne kempera, ne ar to ir ceļojuši un nav arī mazākās vēlmes pie tāda tikt. Šis "celakaja.lv" man atgādina tādu publisko bordeli, kurā kurš katrs var izgāzt savu neapmierinātību par dzīvi, tādā veidā kompensējot savas neveiksmes darbā, personiskajā dzīvē, u.t.t. Visādā ziņā - šādā veidā domubiedru forumu izveidot nevar, jo ir jābūt kaut kādai iespējai atlasīt personu loku, kuras tajā ietilpst. Es nezinu - vai nu būtu jāaizpilda kaut kādas noteiktas anketas, vai kaut kā savādāk, bet ne tā, kā tagad.
ARD - visu cieņu šādam ceļošanas veidam - sēdēt pieczvaigžņu viesnīcā pie TV. Protams, arī tas ir jauki. Bet mums visiem nav jābūt un mēs neesam vienādi. Cits varbūt gūst sev ne mazāku baudu par Tavu, sviedos mirkdams un acis pārgriezis ar smagu mugursomu rāpdamies augstā kalnā.
Ja nav kempera, bet ir vēlme, bet nav iespējas pie tāda tikt - žēl , protams, bet tapēc jau nevajag bojāt garastāvokli citiem. Var, taču, atrast kādu, ar ko parunāt par adīšanu, tamborēšanu, nu, jebkuru citu tēmu, kas sirdij tuva.
Nezinu par kemperiem, bet mani jau kādu laiku nomoka sapnis/plāns pārtaisīt mikroautobusu par mazu dzīvojamo auto. Internetā var uziet daudz un dažādus līdzīgus projektus ar dāžadiem izkārtojumiem, piemēram, šis - http://www.campervanlife.com/self-builds/darrens-mercedes-sprinter.
Kemperi, lai arī ļoti ērti, manuprāt, tomēr ir diezgan dārgi un arī pārāk lieli/masīvi. Turklāt ir valstis, kur stāvvietās kemperiem īpaši aizliegts parkoties, bet uz mikroautobusu šādā gadījumā tas varētu neattiekties.
Tas, šķiet, varētu būt interesants projekts arī no praktiskā viedokļa, jo galdniecība ir arī mans hobijs.
Tādā gan būtu ļoti pagrūti ietilpināt dušu, bet esmu redzējis arī projektus ar dušu. Pa lielam būtu jāuztaisa siltināšana un skaņas izolācija. Mēbeles var izgatavot no saplākšņa. Gultai/dīvānam var izmantot "memory foam", ko piegriež un apšuj ar audumu. Mazas gāzes virsmas var mierīgi atrast un paņemt līdzi mazo gāzes balonu. Izlietni var izgatavot no maza kastroļa, bet ūdeni pievadīt ar mazu 12v kompresoriņu. Uz jumta var uzstutēt saules baterijas. Galvenais jāizveido laba ventilācija, savādāk būs ļoti nepatīkami no rīta pamosties milzīgā kondensātā Visdārgākais un sarežģītākais varētu būt autonomā apkure, bet, ja nedodas ceļojumā aukstajā laikā, tad bez tā var arī iztikt.
Neesmu tāds kemperu fans kā JJJ, bet nedomāju, ka celakaja nav vieta, kur par to diskutēt. Tā arī ir ceļošana un, ja vien ir cilvēki, kas par to grib diskutēt, kāpēc lai viņiem to aizliegtu Varbūt nevajag gluži visās tēmās par to rakstīt, bet vienā tēmā "Ceļošana ar kemperiem" to varētu mierīgi apspriest.
JJJ, ir diezgan dīvaini nākt uz kādu community un mēģināt definēt savus noteikumus attiecībā uz to, kuram ir un nav tiesības piedalīties diskusijā, vai arī konstanti sūdzēties, ka šajā community ir "nepareizie" cilvēki. Ja tev ir vēlme veidot savādāku forumu (kaut vai tādu, kur reģistrācijai vajadzētu atbraukt ar kemperi un tev atrādīt, ka tāds ir), kas traucē?
JJJ, esmu ceļakājā ļoti sen un delfu tipa diskusijas/riešanās šeit nenotiek nekad vai arī tikai tad kad kāds jaunpienācējs izsaka pārāk skarbus tekstus, uzmet lūpu un pēc tam šeit vairs nerādās. Ceļakājas īstā publika ir ļoti toleranta. Pie katra komentētāja var redzēt kopš kura laika cilvēks lieto ceļakāju. Attiecīgi - izdari secinājumus. Parasti nejaucos diskusijās, kur man nav ko teikt par tēmu, atvainojos, bet šoreiz liekas, ka abi jaunpienācēji izceļas Būsim iecietīgāki!
JJJ un Denija, abi laipni lūgti ceļakājā!
Jebkurš ceļakājietis var droši izteikties par jebkuru ceļošanas tēmu, un tas ir abusēji, ne jūs var kāds ierobežot, ne jūs kādu citu varat ierobežot.
Vienigie lūgumi ir izteikties bez personīgiem apvainojumiem un puslīdz turēties foruma pamattēmas (ceļošana) robežās, neieslīgstot tukšā pļāpāšanā / grafomānijā.
JJJ, piemēram es tavā vietā būtu pateicīgs k, ka varbūt ne pašā maigākajā formā, bet atrada un iedeva Tev informāciju par lietuviešu firmām, kam ir tehniskas zināšanas par Tevi interesējošo sistēmu.
Diemžēl man ae tiem gludekļiem un fēniem ir kā ir, bet par kemperiem ir ļoti daudz info netā! Ieskatījos tikai pāris sekundes! Un ja kādam ir citāds viedoklis par kemperiem, kā Tavējais JJJ, visu cieņu, bet teikšu godīgi, kādu laiku ar to pavandījos apkārt, kaut kā neaizrāva...protams, zinu aktīvistus, kam kempers mājas, bet tā cita tēma!
JJJ, ja esi to visu redzējis, ko apraksti savā diskusijā, tad kādas runas var būt par to. Un šo to tiešām var sameklēt netā, forumos, man šķiet ka arī draugiem.lv utt. Un pieļauju, ka treilero jau pasen, tad tiešām jautājumiem, ko uzdod, nav lielas nozīmes... Lai gan apjautāšos vienam paziņam, kā viņš tiek galā ar to TELECO Flat SatEasy. Veiksmi!
Denija, Tu piedod man par maniem izteicieniem, bet ko es varu ar sevi padarīt, ja dažu rītu esmu pieķerts pie tā, ka vispirms pa logu ar savu skatienu noglāstu savu kemperīti un tikai pēc tam savu mīļoto sievieti un šī "cita tēma" man šķiet ļoti interesanta.
Jā, paldies arī "K" par tām dīleru koordinātēm, bet atdzīšos godīgi, ka neesmu tās vēl apskatījies, jo arī manējais dīleris ir no Lietuvas (un kā jau minēju, superīgs kemperu fans). Gan jau es tās satelītantēnas problēmas kaut kā atrisināšu.
Infests - mums varētu būt interesants sarunu temats, jo pie manis šobrīd tiek restaurēts sešdesmito gadu, Bītlu laika Volkswagen busiņš, ar nolūku izveidot mašīnīti priekš ceļošanas. (Juri - es teicu "priekš ceļošanas")
Denija, Tu raksti, ka pāris sekundēs internetā atradi ļoti daudz informācijas par Kemperism/ Treileriem un tādēļ, ja es pareizi sapratu, par to nav ko daudz runāt. Bet vai gadījumā nav tā, ka apm. 70-80% no šīs informācijas ir izlikuši lielās kemperu iznomāšanas firmas, ar nolūku reklamēt savu beiznesu? Un tur, pārsvarā iet runa par to, cik maksā vienas dienas īres cena atkarībā no gadalaika, kādi dokumenti ir vajadzīgi, lai izīrētu, u.t.t. Un otra informācijas daļa ir reklāmas no tiem, kuri arī cenšas nopelnīt, bet tādā veidā, ka meklē kemperu pircējus. Un tas arī ir viss. Bet tādas informācijas, kur ceļotāji stāsta par saviem iespaidiem un izjūtām šajos kemperu ceļojumos, kur dalās ar idejām, iespaidiem, kur vēl varētu aizceļot, kurā prāto, ko vēl foršu varētu pielikt, uztaisīt savam kemperītim, lai tajā justos vēl labāk, es kaut kā neatceros, ka būtu redzējis. Es pieņemu, ka vāciešiem - lielajiem kemperu ceļotājiem, kaut kas tāds varētu būt.
ko es varu ar sevi padarīt, ja dažu rītu esmu pieķerts pie tā, ka vispirms pa logu ar savu skatienu noglāstu savu kemperīti un tikai pēc tam savu mīļoto sievieti
Tikai nepārdzīvo, katram savs fetišs! Galvenais, ka tu nebaidies par to runāt!
P.S. Kurš tevi pieķēra? Varbūt jābūt diskrētākam...
Nedaudz brīvdienās atpūtos, pakonsultējos ar dzīves biedri un ir nolemts CIETI: pirksim kemperi! Esam krietni ceļotāji un tāpēc, lai viss notiktu komfortabli un EU un pārējās Pasaules vidusmēra Luxury standartiem (mājas paliek mājas!) tūlīt to pārbūvēsim!
Varbūt kādu ieinteresēs un jau ir pieredze Latvijā (labprāt uzklausīsim par izmaksām un darbu veicējiem!).
1. Lai pārmaiņus varētu braukt, sarunāties, vērot apkārtnes krāšņos skatus, domājam iekārtot 3 (trīs) stūres mehānismus. Jau ir saskaņošana Briselē!
2. Automobiļa augšējā daļā iekārtosim luminiscējošu skrejošo definīciju: Godīgs auto vadītājs (5 valodās). Lai apliecinātu, ka tiešām esam no Latvijas un profesionāļi.
3.Tā kā mūsu valstī ir vērojama neliela stagnācija(recesija vai? lasīt šodienas PDz! humora nodaļu!), būs neliela bāra nodaļa. Aicināsim līdzi TOP10 bārmeni. Pārdošana ārvalstīs notiks par pašizmaksu! Paldies, paldies! Uzslavas nevajag! Tikai valsts tēla spodrināšana! Būs mazāki ieguldījumi ITB Berlin 2014.
4. Tā kā spēlēju hokeju, protams, neliel ais rinks:)! Maziņš, maziņš!
5. Bez baseina un kamīna, nu, nekādi!
6.Bibliotēka. (ap 200-300 vienībām, mazums, kāds kempingā satikts cilvēks grib atveldzēties literatūras dzīlēs!)
7.Preses konferenču telpa (maza!)
8.Minimāls džakūzijs/&hamam
9.Paplašināta virtuve (tiešām plaša!, lai viena vārdā nenosaukta TV varētu dot līdzi 4gb ēdienu gatavotājus!)
10. Tādus sīkumus, kā zolārijums:), frizētavas, nagu lakošanas un citi beņķi nemaz neminēšu. Tiem jābūt un viss!
Lai lasītāji nedomātu, ka māžojos, esmu naktī staigājis ar 2(divām) meitenēm (latvietēm) Sīrijā.
Nezinu, vai tas te kādu var interesēt vai nē, bet es gribētu mazliet padalīties ar pieredzi un šādu tādu tehnisko informāciju. Rudenī es rakstīju, ka manam kemerītim pārstāja darboties automātiskā TELECO firmas satelītantēna FLAT SAT Easy. Gadījumā, ja kāds savam vēlas uzstādīt kaut ko līdzīgu, uzreiz varu pateikt, lai noskaņojās uz to, ka ne retāk kā reizi gadā viņam tā būs jāremontē
Kamēr viss darbojās, viss ir ļoti skaisti - ar vienu pogas nospiedienu antenas šķīvis paceļās augšā, griežoties ap savu asi apstājās pie vajadzīgā satelīta un varat sākt skatīties. Ja šis satelīts Jums nepatīk, ar tās pašas pogas nospiedienu šķīvis pagriežās uz nākšo satelītu, u.t.t.
Bet vājais punkts visā šajā padarīšanā ir tas, ka gan koaksiālais signāla kabelis, gan vadības signāla kabelis šajā antēnas mehānismā lokās līdzi antēnai pa 360 grādiem!!! Laikam apjaušot šo problēmu un nevarēdami neko citu labāku izdomāt, itāļi šajā konstrukcijā ir ielikuši pašu elastīgāko koaksiālo kabeli un viņa centrālā dzīsla ir nevis monolīta (kā tas ir parasti), bet sastāv no miljons sīkiem vara matiņiem :) Domāju, ja viņu aizvietotu ar standarta kabeli, viņš notrūktu jau trešajā dienā Bet ar šo itāļu superlokano ir vēl cita problēma - Latvijā, parastos satelītantēnu veikalos viņš nav nopērkams
Pēc analoģijas man laikam ir jābūt gatavam, ka kaut kad notrūks arī vadības kabelis. Es tikai ļoti ceru, ka viņš savā pēdējā pirmsnāves elpas dvesienā neizdomā man nezinot pacelt augšā satelītantēnas šķīvi, it sevišķi brīdī, kad es braukšu zem kāda zema tilta
JJJ, varēji iekļaut ceļojuma maršrutā, tā garām braucot, arī Itāliju un noskaidrot par kabeli, ja nu sanāk pabraukt zem tilta, drošība garantēta! Kaut kā neticās, ka ir tik traki un mūsu spečuki netiek galā...
Freja, spečukos tagad nav problēma. Lai nomainītu kabeli, nekādi lielie spečuki nav vajadzīgi, ar to arī pats tieku galā. Tikai tāda specifiskā, lokanā kabeļa Latvijā nav. Visi saka, ka viņiem ir standarta cietie un tas ir viss (jo parasti nevienam mājās satelīta antenas negrozās)!. ARGUSā var jau kaut kādu alternatīvo variantu piemeklēt, bet tas nav īsti tas. Bet VIASAT man jautāja "kas tad Jums tā ir par ekskluzīvo antenu?". Jā, ir diezgan ekskluzīva un ko es tur varu padarīt?
Es jau varētu sagatavot kādu buntīti ar labi lokaniem, apmēram 1 metu gariem kabelīšiem ar konektoriem abos galos pirms došanās ceļojumā (priekš tā kritiskā posma) un ik pa brīdim, kad notrūkst, tad mainīt Bet tad jau arī alumīnija salokamās kāpnes vienmēr kemperī jāvadā līdzi, lai līdz jumtam tiktu un visas nepieciešamās atslēgas arī jāvadā līdzi.
Ja nopietni, tad ir plāns caur kempera dīleri sazināties ar ražotājiem (TELECO -kaut kur pie Milānas), lai šo specifisko kabeli atsūta, jo ir garantijas laiks vēl tomēr.
Bet ja runā par spečukiem, vienu tādu Rīgā atradu un liels paldies viņam! 15 minūtēs konstatēja, ka pie aparatūras signāls nepienāk, bet no satelīta antenas galviņas ārā nāk! Tātad, viss skaidrs - pušu kabelis. Un tālākais jau ir elementāri un manā ziņā.
Gribēju pajautāt, varbūt kāds zin - vai ar kempera virszemes TV antenu un virszemes ciparu televīzijas Lattelekoma dekoderi (piemēram) kaut kādas TV programmas var redzēt arī ārpus Latvijas? Vai mūsu kaimiņiem ir tā pati ciparu televīzijas kodēšanas sistēma, kas mums un vai viņem arī ir kaut kādas bezmaksas, brīvi pieejamās programmas, kā Latvijā?
Sveicināti visi. Nolēmu pievienoties ceļotāju auditorijai un it sevišķi tiem, kas to dara ar kemperiem. Bet par lietu- jā, gandrīz visās Eiropas valstīs darbojas virszemes ciparu apraide, kuru var veiksmīgi skatīties ar visparastāko antenu un dekodieri. Es savā kemperī nodemontēju SAT antenu un uz tā paša masta uzliku parastu decimetreni. Dekodieris ir tas pats Lattelekoma. Redzamo kanālu skaits ir atkarīgs no valsts. Ja Vācijā var redzēt 8 kanālus, tad Slovākijā - 4.
Lieku savam kemperim aizmugurējos parkošanās sensorus un iedomājos, ka viņu funkcijas varētu būt daudz plašākas, nekā parastajai automašīnai. Izdomāju vēl 2 netradicionālos variantus:
1) Varētu uztaisīt, ka parkošanās sensoru vadības blokam padotu +12v ne tikai tad, kad ieslēgta aizdedze un atpakaļgaita, bet arī no atsevišķa slēdža kempera salonā arī tad, kad nekur nebraucam. Tas dotu iespēju tajās reizēs, kad guļam kemperī tumsā, naktī, ar aizvērtām žalūzijām kaut kādā čuhņā, kur mums liekas, ka neviena nav, laicīgi saprast, ka ap kemperi kāds vazājās. Bet guļot, piemēram, ielas malā kādā pilsētā, tas viennozīmīgi būtu jāizslēdz.
2) Un otrs variants - manuprāt, parkošanās sensori varētu kalpot kā devējs ierīcītei, kas sūta īsziņas uz mobīl telefonu (kā tas ir trauksmes gadījumā, ja nostrādā signalizācija). Tikai šajā gadījumā šī īsziņa nozīmētu to, ka vēl nekas slikts nav noticis, bet ka ap kemperi kāds vazājās. Tas varētu būt svarīgi, ja, piemēram, kemperis atrodas aizslēgtā garāžā, kur nevienam nevajadzētu būt. Bet ir tikai viens "bet" - to varētu izmantot tikai tad, ja kemperis ir nolikts tālu no sienām un dažādiem priekšmetiem, ko varētu "pamanīt" šie parkošanās sensori.
Es atvainojos, ja kādam šis manas fantāzijas neinteresē