Šo biju palaidis garām. 2013. gada februārī Court of Justice of the European Union lēma, ka savienotajiem lidojumiem kompensāciju nosaka tas, ar kādu kavēšanos pasažieris nonācis galamērķī, pat ja izlidošanas kavējums ir zem noteiktās kompensācijas robežas (3 stundas — ko savukārt noteica lēmums Sturgeon v Condor/Böck v Air France lietā — kavējums virs 3 stundām pielīdzināms lidojuma atcelšanai, citādi sākotnēji regula neparedzēja nekādu kompensāciju par reisa kavēšanos, pat ja tā noris dienam ilgi).
Tas ir būtiski gadījumos, kad piemēram stundas aizkavēšanās dēļ (kas pati par sevi nekādu kompensējamu situāciju nerada) tiek nokavēts nākamais savienotais lidojums, un aviosabiedrība pasažieri pārliek citā reisā, kurš ir teiksim nākamajā dienā. Tagad ir skaidri lemts, ka šajā gadījumā kavējums tiek reķināts starp iepriekš plānoto ierašanās laiku un faktisko, pat ja katrs lidojuma posms par sevi aizkavējās tikai nedaudz.
Interesanti piebilst, ka pēdējo lidojuma posmu izpildīja ne-Eiropas aviosabiedrība, uz kuru atsevišķi regula nemaz neattiektos.
Preses relīze: http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2013-02/cp130018...
Pats lēmums: AirFrance v Heinz-Gerke Folkerts & Luz-Tereza Folkerts C-11/11 http://curia.europa.eu/juris/liste.jsf?language=lv&jur=C,T,F&num=C-11/11...
Ja lidojums sastāv no diviem posmiem un pirmais posms aizkavējas vairāk nekā 3h ar ko attiecīgi tiek nokavēts nākamais posms, vai tad par to nepienāktos nekāda kompensācija?
pienāktos, ja nonākšana galamērķī tiktu kavēta par vairāk nekā 3h. Ja nonākšana galamērķī netiktu kavēta vairāk par 3 stundām, tad tas ir strīdīgs jautājums. Domāju, ka nepienāktos, jo vispārpieņemtais princips ir ka lidojumi tiek nodrošināti point-to-point, un tas ka tev tranzītpunktā bija mazāk laika, nekā tu gribēji, īsti neietekmē aviokompānijas saistības nogādāt tevi no punkta A līdz punktam B. Ja tev būtu stopover (nevis transfer) kādā tranzītpunktā, tad gan.
Vai Regula nestrādā ar neEU kompanijām? Air China piedāvāja man viesnīcu, ēdienu un 50 eur, kavēšana bija ap 36 stundām
Aviokompāija var piedāvāt dažādas kompensācijas pēc brīvas izvēles vai pēc citu valstu noteikumiem, bet šī regula strādā uz neEU aviokompānijām tikai tad, ja viņas izlido no EU (respektīvi uz vienu ceļojuma daļu, izlidojot, nevis atgriežoties atpakaļ EU).
"Interesanti piebilst, ka pēdējo lidojuma posmu izpildīja ne-Eiropas aviosabiedrība, uz kuru atsevišķi regula nemaz neattiektos." Vai gadījumā, ja pirmo lidojumu izpilda ne-Eiropas aviosabiedrība, bet pēdējo Eiropas aviosabiedrība, tad attiecas??
Ja konkrētais lidojums kopumā (nevis kāds tā segments) ir no Eiropas, tad attiecas. Bet tavs jautājums laikam tomēr bija par otru virzienu? Tad nezinu.
Runājot par regulām, nākamnedēl būs balsošana par jaunām kompensācijām, viesnīcām, ēdieniem, principā summas iet uz augšu.
Li Mei — ir kāda saite, kur par šo varu vairāk palasīt?
Mana draudzene padalījās, viņa sagatavo šo dokumentu latviski, pagaidām nav oficiāli vēl publiskots.
Situācija A (izdomāta/potenciāla) sekojošam savienotajam lidojumam :
1. posms - ASV pārvadātājs (iekšējais ASV lidojums)
2. posms - Eiropas pārvadātājs (lidojums uz Eiropu)
Pirmais aizkavējas, nokavēju otru, iedod vietā citu. Vai kompensācija pienākas, vai nē? Ja pienākas, tad kam jāprasa kompensācija - Eiropas vai ASV pārvadātājam?
Situācija B (arī izdomāta/potenciāla) sekojošam savienotajam lidojumam :
1. posms - Eiropas pārvadātājs (iekšējais Eiropas lidojums)
2. posms - ASV pārvadātājs (lidojums uz ASV)
Atkal pirmais nokavējas, kā rezultātā sanāk nokavēto otru un vietā iedod citu. Šajā gadījumā kompensācija pienākas, bet, atkal, kam prasīt kompensāciju (iesniegt sūdzību) - Eiropas vai ASV pārvadātājam?
Domāju, ka kompensācija pienākas abos gadījumos, kompensāciju es prasītu pedējā posma veicējam.
Situācija A ir neviennozīmīga. UK tiesas interpretē, ka kavēšanās ārpus EU nav regulas kompetencē, ja to neveic EU lidsabiedrība:
http://www.dlapiper.com/files/Publication/8fa0e4d7-e8db-416d-ba7c-7f83ba...
EU tiesu lēmuma tieši par šo jautājumu, diemžēl, nav, un laikam ātrāk stāsies spēkā jaunā regula nekā būs EU tiesas precedents
Bet praksē tas tev neliedz prasīt kompensāciju visiem pēc kārtas, varbūt kāds iedos
B gadījums man gan šķiet viennozīmīgāks, un atšķirībā no Jura es prasītu kompensāciju kavējošā posma veicējam.
Jā, palasīju ielikto saiti, shustrik, diezgan neviennozīmīgi. Sūdzību vajadzības gadījumā, protams, iesniegšu, bet būtu labi tomēr zināt skaidri savas tiesības, pārāk dažādi var to regulu interpretēt.
Sveiki! Man ir viena neskaidrība, cerams, ka varēsiet palīdzēt. Vakar bija savienotie lidojumi BKK-HEL un HEL-RIX ar Finnair, BKK-HEL ielidoja par stundu vēlāk (nekāda baigā aizkavēšanās gan nebija, ja godīgi, man liekas, ka viņi vienkārši bija salaiduši dēlī sarakstu sakarā ar pāreju uz vasaras laiku, jo Taizemē nav vasaras laika), mums tika izsniegta biļete ar Airbaltic piecas stundas vēlāk. Beigās Rīgā ieradāmies 6 h vēlāk pēc paredzētā laika. Gribu pieprasīt kompensāciju, tikai nevaru saprast vai lidojuma garums skaitās attālums no BKK līdz RIX un jāprasa 600 eiro, vai tomēr HEL-RIX un jāprasa 250.
Lidojuma garums skaitās no BKK un jāprasa 600 EUR.
Es arī vakardien atlidoju no Āzijas uz Eiropu ar Finnair un aizkavēšanās iemesls nebija laika pārgriešana Dienu iepriekš bija aizkavējusies lidmašīna no Madrides uz Helsinkiem, kura bija pilna ar trasfēra pasažieriem uz Āziju. Tāpēc viņi izdomāja, ka lidmašīnas, kas lido uz Āziju, varētu šos pasažierus "pagaidīt". Rezultātā ļoti daudzi reisi uz Āziju aizkavējās aptuveni par stundu.
Manuprāt, perfektas izredzes dabūt kompensāciju, bet, iespējams, vajadzēs kārtīgi pacīnīties, jo cik lasu un no personīgās pieredzes Finnair ļoti atrakstās un nevēlas labprātīgi maksāt kompensāciju.
Manā gadījumā gan aizkavēšanās nebija pietiekoši ilga, lai es šajā gadījumā varētu prasīt kompensāciju.
Acīmredzot, Finnair aprēķināja, ka pasažieru skaits, kas lido no Madrides ir lielāks par pasažieriem, kurus nevarēs normāli pārsēdināt citos reisos nākamajā dienā. Un tas arī diezgan acīmredzami, jo visi reisi uz Āziju izlido tuvu pie pusnakts, kas nozīme, ka visi aizkavētos par aptuven 24 stundām, savukārt atpakaļceļā, lidmašīnas ielido pēcpusdienā un ir vēl pietiekami daudz Eiropas reisu vakarā, kur pasažierus var pārcelt, lai tomēr nogādāto šo 3-4 stundu ietvaros.
Paldies! Jā, nu tad redzēs kā būs ar kompensēšanu, brīvais laiks man drusku tagad ir, nu tad es viņus patirdīšu. Vēlāk ziņošu par rezultātiem.
Par to laika maiņu es tiešām nezinu, to es izdomāju un to es viņiem (vismaz pirmajā) vēstulē nerakstīšu. Bet kāpēc es to izdomāju redzams šeit: https://flightaware.com/live/flight/FIN90/history/20150329/0231Z/VTBS/EFHK
Katru dienu tā lidmašīna izlido ap 9:20 no Bangkokas un ap 15:10 ir Helsinkos, bet vakar, lai arī izlidošana īpaši nekavējās, ielidoja tieši par stundu vēlāk. Nu tad jau vajadzēja izlidot stundu agrāk, lai paspētu ielidot parastajā laikā, ne?
Tik glupas jau parasti aviokompānijas nav, lai nezinātu, kurās valstīs ir vasaras laiks, un kurās nav. Tieši šī iemesla dēļ saraksti tiek mainīti tieši šajā laikā. Lai gan, kas zina, visādi gadās, dažas jau arī nepamana, ka pilots ir traks un akls.
Jā, izskatās, ka Madrides pasažierus viņi negaidīja, jo reiss uz BKK bija aizlidojis vēl pirms Madrides reisa ierašanās. Mums gan teica, ka vairāki reisi no Āzijas ir aizkavējušies šī iemesla dēļ, tāpēc pieļāvu domu, ka arī jūsu reiss bija šajā sarakstā.
Redzams, ka laika pārgriešanas dienā viņi bija ieplānojuši par 20 minūtēm garāku reisu. Plānots šajā dienā bija izlidot 8:55 pretstatā ierastajiem 9:05. Bet izlidoja 9:30, kas ir 35 minūtes vēlāk un acīmredzot vairs nebija pietiekoši, lai jūs paspētu. Bet kompensācija jāprasa jebkurā gadījumā, par laika maiņu gan, protams, nevajag neko teikt. Vispār nevajag viņiem "iebarot" nekādas idejas/iemeslus. Lai paši atrakstās, kāpēc lidmašīna kavējās.
Bieži garajiem reisiem ir ļoti īss apgriešanās laiks, lai veiktu vienu garo lidojumu turp/atpakaļ katras 24h. Te viņi bija ierēķinājuši 20 minūšu rezervi, lai kompensētu laika maiņu, acīmredzot ar to nepietika. Uz apkopēm gan, protams, arī jānoņem lidmašīna, bet acīmredzo te viņi uzskatīja, pa pagūs tāpat.
Šī iemesla dēļ bieži daži maršruti kļūst ļoti nerentabli un tiek atcelti, jo lidmašīna nevar veikt šo maršrutu turp/atpakaļ 24 stundās un nākas pavadīt dienu/nakti lidostā dīkstāvē, kas bieži vien beigās neatmaksājas.
Jā, man arī liekas, ka absurdi, ka kaut ko tādu varētu neierēķināt, bet, ja nu tā pēkšņi būtu noticis, man liktos, ka tas manas izredzes dabūt kompensāciju tikai pavairotu.
izakatās ļoti cerīgi
Starp citu, šodienas lidojumam, kuram ir tieši tāds pats izlidošanas laiks kā vakardienas lidojumam, saskaņā ar Flightaware ielidošana ir paredzēta tieši par stundu vēlāk (4:40 PM EEST), nekā manējam reisam. Es gan nezinu, no kurienes Flightaware ņem tos datus.
iikauniece - nu ko, bruņojies ar pacietību!
Isti nebus par temu, bet varbut, ka kads var ko ieteikt. Lieta pavisam banala. Caur www.budgetair.it tika nopirkts lidojums ar ukrainiem VNO - BKK - ARN oktobra beigam. Tagad peksnji BUDGETAIR atsuta izmainas - izlidoshana no VNO no 16.50 parcelta uz 11.25. Maniem pazinjam, kuriem tadas pashas biljetes pirktas caur www.letasavibiletes.lv bez garas sarakstes izmainija lidojumu no VNO uz RIX, kura rezultatata gaidishanas laiks KBP pat samzinajas. Es cinos rakstiski ar BUDGETAIR jau 4.dienu un bez rezulatatiem. Esot jalido no VNO un plkst.11.25, jo vakara reisa vairs nav. Varbut kads var iekomentet, kadus argumentus vai regulas punktus minet, jo tads gadijums kaa jauna reisa atklashana un papildus izmaksas par viesnicu siem neliekas gana saistoshs. Atvainojos par ortografiju, rakstu no viesnicas datora. Par cik leti pirktas biljetes, atcelshanu ka shie piedavaa, nevelos.
Tas vakara reiss ir atcelts? Jaunais piedāvātais ir ar citu lidojuma numuru?
Ukrainji ir izmainijushi sarakstu, vismaz sestdienas beidzamais reiss VNO- KBP tagad ir 11.25 no rita nevis 16.25. Liekas, ka reisa numurs nav mainijies, bet to redzeshu tikai pec Lieldienam, jo izdruka man palikusi majas, e-pastaa redzu tikai jaunas izmainjas.
man izlidošana un ielidošana kavējās par 4h,wizzair tikai 20%dod nakamajiem lidojumiem,nekādas regulas neņem pierē
Darīšanas vaina. Dodies pie PTAC/ECC.
Oki, kad bushu rigaa, pacinishos telefoniski, ja ne, tad uz PTAC. Shiem tagad garas brivdienas, neatbild ari uz zvaniem.
Ja vakara reiss izrādīsies atcelts, tad ir viennozīmīgāks aviosabiedrības pienākums piedāvāt vietā tādus laikus, kas ir ērti pasažierim.