Varbūt kādreiz Qatar un Emirates lidos uz Viļņu )
Vai tad RIX nebūtu loģiskāk?
RIX ir lielāka (tikai paldies Airbalticam, Maskavai un Lielbritanijas emigrantiem), bet vairs nav pieauguma, neviens neiet. VNO ar katru gadu +20-23% bez nacionālas aviokompanijas. Jau daudzie lido no VNO, Ryanairam un Wizzairam daudz reisu. Nem Lux'u par akcijas cenu un lido.
P.s. Emirates lidos arī no Kijevas no 01.2014. VNO-Kijeva-VNO var lēti nopirkt.
Qatar un Emirates izvēlēties RIX nevis VNO man likās loģiskāk 2 iemeslu dēļ: pa vidu Baltijai, tātad pieejams gan LT, gan EE tirgus, otrkārt tālāk no Varšavas, kur jau ir reisi, un kas iespējams uzlasa kādu daļu no Lietuvas lidotgribētājiem.
Nedomāju, ka kāda no "klasiskajām" aviokompānijām, kur nu vēl Emirates, uzskatītu par nopietnu faktoru to, vai RIX atrodas pa vidu Baltijai, vai arī tuvāk Varšavai. Emirates mērķauditorija ar autobusu uz lidostu nebrauks 300km. Drīzāk varētu būt svarīgs, cik labi lidosta ir savienota ar reģionāliem lidojumiem.
Tallina sogad bus atkal jutams kritums vismaz -10%.
Lai ari Vilna pec 2009 gada sabrukuma ir atguvusies, tomer liela dala tas ir noticis uz Kaunas lidostas kanibalizesanas, tagad milzigs kritums ir tur.
Ja Emirates, Quatar vai Etihad tuvakaja laika neapgus visu ziemeleiropu, tad Turkish airlines to izdaris noteikti, ja vel izdosies tie milzigie lidostas plani un no tranzitlidostas viedokla Turkish&Stambula strategijai ir labaks poteincials, ka Emirates,Etihad&AAE vai Quatar.
Vilnas lidostai ari pagaidam nav dzirdets tik lieli rekonstrukcijas darbi ka Riga.
Dream on...
Dream on...
tas ka Tuvo austrumu 3 lielajiem sak aptrukties pasazieru un vini gatavi lidot 5 stundas lidz lidostam ar A319, tad varbut tiesam labak nemocities un lidot uz AAE caur Turciju vai kadas ES pilsetas lidostam
Qatar un Emirates izvēlēties RIX nevis VNO man likās loģiskāk 2 iemeslu dēļ: pa vidu Baltijai, tātad pieejams gan LT, gan EE tirgus, otrkārt tālāk no Varšavas, kur jau ir reisi, un kas iespējams uzlasa kādu daļu no Lietuvas lidotgribētājiem.
Precīzi to pašu varētu teikt par IKEA, bet viņi izvēlējās Viļņu nevis Rīgu.
Hm, interesanti, Janochkas 9:40 komentārs man rādās pēc cepelīna 9:54 komentāra. Juri, kaut kas ar komentāru orderingu?
Viļņa lidostas šefs G. Almantas plano braukt uz Malaziju uz parrunam ar "Air Asia", "Malindo Air", "MAS Cargo", Malazijas lidostas holdingu, pagaidam iet runa par čarteriem, cargo un remontu baze Lietuvas teritorija. http://www.lrytas.lt/verslas/rinkos-pulsas/lietuva-bandys-pritraukti-oro-kroviniu-is-malaizijos.htm
Nedomāju, ka kāda no "klasiskajām" aviokompānijām, kur nu vēl Emirates, uzskatītu par nopietnu faktoru to, vai RIX atrodas pa vidu Baltijai, vai arī tuvāk Varšavai. Emirates mērķauditorija ar autobusu uz lidostu nebrauks 300km. Drīzāk varētu būt svarīgs, cik labi lidosta ir savienota ar reģionāliem lidojumiem.
Arī pēc šī kritērija Rīga labāk novietota, bet kāpēc Tu domā, ka Emirates auditorija nebrauks ar autobusu? Manuprāt tieši viņi brauks, Emirates un citi līča pārvadātāji taču ir lielākie diskauntotāji tālo lidotāju vidū, viņi spiež uz zemāko cenu, cik vien iespējams. Tieši viņu auditorija brauks…
Un lūdzu, arī piemēram Lufthansa rēķina un uztraucās ar to, cik cilvēki ir 90 minūšu brauciena attālumā no dažādiem hubiem:
Būtisks iemesls izvēlēties RIX vietā VNO būtu, ja tur vairāk premium pasažieru, kas gatavi maksāt par biznesa klasi (kas ir galvenais peļnas avots tālajos reisos), manuprāt tā nav, bet precīzu datu man arī nav.
Hm, interesanti, Janochkas 9:40 komentārs man rādās pēc cepelīna 9:54 komentāra. Juri, kaut kas ar komentāru orderingu?
Man bija uzlikts, ka komentāriem rādās tā labošanas datums / laiks (ja komentāru pēc tam palabo), nevis ievietošanas. Cepelīns acīmredzot pēc tam komentāru palaboja un pielika klāt Janočkas citātu.
Uzliku atpakaļ, lai rādās komentāra ievietošanas laiks. Un sakārtoju tos divus otrādā secībā, lai nav citāts no nākotnes…
90 minūtes != 300-400km. Kā tu pats labi saproti, 90 minūšu attālumā no Rīgas nav nevienas citas vērā ņemamas pilsētas. Atšķirībā no Viļņas/Kauņas, kuras atrodas viena otrai pavisam tuvu. Kas, kā pareizi minēja andris1, arī ir iemesls tam, ka tur atverās IKEA.
Par diskauntingu interesanta doma. Es nekad nebiju viņus uztvēris kā lētus, bet pēdējā laika akcijas tik tiešām izskatās vilinoši, paldies par info.
Nav taču tā, ka Emirates būtu jāvadās precīzi pēc tādām pašām minūtēm kā LH… Jā, EK, EY, QR diezgan nepārprotami ir diskaunteri, un loģiski, ja rēķināsies ar taupītājiem, kas gatavi braukt tālāk.
Gan Kauņa, gan Viļna ir mazākas kā Rīga, tā ka arī saskaitot kopā, starpība nav tik liela (kaut joprojām par labu Lietuvai).
Turklāt atverot veikalu varētu būt nedaudz citi kritēriji kā lidojumiem.
Emirates mērķauditorija ar autobusu uz lidostu nebrauks 300km. Drīzāk varētu būt svarīgs, cik labi lidosta ir savienota ar reģionāliem lidojumiem.
Kāpēc? Viss atkarīgs no cenas. Es tik bieži lidoju no WAw ar Emirates, tagad nopirku 2 reisus no ARN. Man ir izvelee: panemt par 440-500 ls no Finnair'a (bieži lidoju, bet pat nav Silver'a) vai nopirkt no Emirates par 300 (WAW-HKG bija par 260 ls, WAW-SIN par 280) + autobuss/Tallink. Protams, ka es panemšu Emirates. Un vēl: Man drīz būs Gold statuss pie Emirates un ar nākošu reisu nemšu upgrade uz Business klasi ar A380
Domāju, ka ne RIX, ne VNO tik un tā nespīd ne The Emirates, ne Qatar, ne Etihad ienākšana Baltijas tirgū. Pirmkārt, pārāk mazs tirgus. Vismaz LV un LT aviācijas tirgus balstās galvenokārt uz viesstrādnieku pārvadājumiem ES ietvaros un ar šo tirgus segmentu vislabāk tiek galā Ryanair, Wizzair un Latvijā arī visu nīstais BT. Lietuvā gan ir bikiņ lielāka aviopārvadātāju izvēle, pateicoties elastīgākai lidostu nodokļu politikai un faktam, ka gadus piecus LT nebija nacionālā aviopārvadātāja. LV un LT salīdzinoši maz ir tādu, kurus interesē arābu valstis vai perspektīva lidot tālāk uz Āziju, Austrāliju vai Okeāniju. Otrkārt, LV un LT dzīvojošo caurmēra ienākumi tomēr ir krietni pieticīgāki nekā skandināvu vai vāciešu ienākumi. Tālie lidojumi no LV vai LT lielai daļai iedzīvotāju ir tikai sapnis mūža garumā atšķirībā no attīstītajām ES valstīm, no kurām pat daudzi mūsu viesstrādnieki var izbaudīt eksotiskus galamērķus. Treškārt, Eiropas aviācijas tirgū tomēr arvien uzstājīgāk un ar samērā zemām cenām sevi piesaka Ķīnas aviokompānijas (Air China, China Airlines, China Eastern, China Southern, Hainan Airlines). Bet arī Ķīnai ar saviem A-330-340 Baltijas tirgus kopumā ir par mazu, jo cik gan var būt LONG HAUL pasažieru kopumā no vienas ķīniešu "derevņas", kurā piedevām trešdaļa iedzīvotāju saņem 150 Ls/mēnesī.
Ne nu nīstam, nekā.
Manas domas ir tādas, ka BT varētu iet pa ''skuju taku'' vai kāds viņus beidzot varētu nopirkt, bet, laikam, viss ir tā viņu vadībā/menežmentā/grāmatvedībā sagrozīts, ka ne vienam nevajag šo avio.
Liels prieks par to, ka ar naftu/naudas bagātas valstis rosās +/- mūsu reģiona ARN un WAW, cenas vienkārši ļoti labas, varbūt akcija ???
Nevajag teikt sliktu par mūsu BT. Ir kā ir, bet man gandrīz 50% lidojumu ir ar viņiem. Nevajag BT lamāt. Vajag mācīties ar viņiem sadzīvot. Ir taču visādi varianti, ka viņus padarīt pielaidigākus
Nevajag teikt sligtu par mūsu BT. Ir kā ir, bet man gandrīz 50% lidojumu ir ar viņiem. Nevajag BT lamāt. Vajag mācīties ar viņiem sadzīvot. Ir taču visādi varianti, ka viņus padarīt pielaidigākus
Izteikts Stokholmas sindroms.
Jā. Esam ķīlnieki. Bet ja es varu ap četrām bonusa biļetēm gadā iegūt, nejūtos dikti apbižots
Un Tu jau labi zini, ka mēdz gadīties visādi varianti, kā apmānīt BT
Nevajag teikt sligtu par mūsu BT. Ir kā ir, bet man gandrīz 50% lidojumu ir ar viņiem. Nevajag BT lamāt. Vajag mācīties ar viņiem sadzīvot. Ir taču visādi varianti, ka viņus padarīt pielaidigākus
Izteikts Stokholmas sindroms.
es teiktu, ka vienkārši vajag bt ignorēt. un nelidot. vismaz ar bt. ja ir tāda iespēja, protams. tā ir vienīgā iespēja jebko uzlabot.
Un vai tad tiešām ceļošana no Rīgas būtu izdevīgāka ja tāds BT neeksistētu? Var jau visādi spriedelēt, bet es nu stipri šaubos. Tiešo reisu visticamāk būtu krietni mazāk un nav jau arī tā ka viņi būtu vienīgais variants.
Buicis, atvaino bet BT pēdējā laikā pielaiž ļoti lielas kļudas, piemērs, šodien bija kaut kādam ministarm jābūt Rīgā, bet dēļ BT reisa kļūdas viņa šeit nav.
Tās ir manas personīgās domas, ka BT labāk , lai iet ''pa skuju taku''. bet vislabāk ja kāds viņus nopēr, par nopirkšanu gan šaubos, bet varbūt.
Ps. Nav jau BT tik lēts, protams, Buicis, ja neskaita FCO, ATH, IST biļetes turp atpakaļ 60 EUR
Domāju, ka ne RIX, ne VNO tik un tā nespīd ne The Emirates, ne Qatar, ne Etihad ienākšana Baltijas tirgū. Pirmkārt, pārāk mazs tirgus.
..
LV un LT salīdzinoši maz ir tādu, kurus interesē arābu valstis vai perspektīva lidot tālāk uz Āziju, Austrāliju vai Okeāniju.
Mazs, bet vai pārāk — neesmu pārliecināts, galu galā gandrīz katru dienu mums te ir jautājumi kā lētāk nokļūt uz Bangkoku. Sajūta, ka latvieša pienākums ir aizlidot uz Taizemi. Un ir taču neskaitāmas organizētās grupas uz dažādām Āzijas vietām.
Turklāt kā piemēru var minēt turkus, kuriem šķiet te iet tīri labi, ved no Rīgas uz Āziju (un Ameriku) ļaudis 6x nedēļā. Šaubos, ka ar viņiem kāds uz Eiropu pērk savienotos lidojumus.
Treškārt, Eiropas aviācijas tirgū tomēr arvien uzstājīgāk un ar samērā zemām cenām sevi piesaka Ķīnas aviokompānijas (Air China, China Airlines, China Eastern, China Southern, Hainan Airlines).
Un te ir līča aviosabiedrību lielā priekšrocība, viņi ir gana tuvu, lai atšķirībā no ķīniešiem varētu lidināt mazās lidmašīnas, kā piemēram Etihad uz Minsku lido ar A319/A320 un Qatar uz Varšavu ar A320. Rīga ir tikai kādus 150 km tālāk, pāris reizes nedēļā kādu mazo Airbusu varbūt atmaksātos atsūtīt.
Bet es neesmu avio eksperts, varbūt runāju muļķības.
Buicis, atvaino bet BT pēdējā laikā pielaiž ļoti lielas kļudas, piemērs, šodien bija kaut kādam ministarm jābūt Rīgā, bet dēļ BT reisa kļūdas viņa šeit nav.
Tās ir manas personīgās domas, ka BT labāk , lai iet ''pa skuju taku''. bet vislabāk ja kāds viņus nopēr, par nopirkšanu gan šaubos, bet varbūt.
Ps. Nav jau BT tik lēts, protams, Buicis, ja neskaita FCO, ATH, IST biļetes turp atpakaļ 60 EUR
Nu domāju BT ir gana lēts. šogad pavasarī bija jau minētie FCO. ATH, IST pa 56EUR. + vēl CPH, VCE un iespējams vēl citas vietas. Vajag tik rakt viņu biļetes. Uz šo rudeni taču bija OSL 19Ls, FRA laikam 21Ls. Ja kāds neatrada, tad pats vainīgs
Nesaku ka BT ir labs. Bet vajag no viņa ņemt to ko var paņemt. Man vajag lidojumu uz BCN novembrī un atpakaļ decembrī. Joprojām izsveru BT lidojuma variantus. Lai gan LH izskatās cerīgāk.
Domāju ka nē
Treškārt, Eiropas aviācijas tirgū tomēr arvien uzstājīgāk un ar samērā zemām cenām sevi piesaka Ķīnas aviokompānijas (Air China, China Airlines, China Eastern, China Southern, Hainan Airlines).
Un te ir līča aviosabiedrību lielā priekšrocība, viņi ir gana tuvu, lai atšķirībā no ķīniešiem varētu lidināt mazās lidmašīnas, kā piemēram Etihad uz Minsku lido ar A319/A320 un Qatar uz Varšavu ar A320. Rīga ir tikai kādus 150 km tālāk, pāris reizes nedēļā kādu mazo Airbusu varbūt atmaksātos atsūtīt.
Bet es neesmu avio eksperts, varbūt runāju muļķības.
Es arī neesmu eksperts, bet man šķiet Jurim taisnība. Ķīnieši Eiropas tirgū ir interesanti galvenokārt tiem kas lido uz pašu Ķinu. Laika un distances ziņā ir relatīvi maz vietu uz kurieni varētu doties tālāk no turienes (Okeānija, Koreja un Japāna). Caur līča zemēm savukārt uz daudz kurieni var tālāk lidot, pat uz to pašu Ķīnu ja cenas izdevīgas.
Par diskauntingu interesanta doma. Es nekad nebiju viņus uztvēris kā lētus, bet pēdējā laika akcijas tik tiešām izskatās vilinoši, paldies par info.
Vēl viens aspekts, kādēļ Qatar / Emirates / Etihad ir spiesti būt par diskaunteriem (vismaz premium klasēm) — kā izteicās paziņa Vācijā, tiem biznesa klasē jābūt vismaz 2x lētākiem par Lufthansu, lai viņš tikko iemidzis būtu ar mieru pārsēsties nakts vidū kādā lidostā tuksneša vidū un klīstu kā zombijs pa laundžu, gaidot nākamo reisu. Es par to nebiju agrāk iedomājies, bet 9-13 stundu tālais lidojums (ideālajā gadījumā viens pats; biežāk gan plus 1-2 stundu īsais lidojums sākumā vai galā) varētu būt ērtāk kā divi 5-7 stundu gari ar savienojumu nakts vidū.
Un daudzām labajām akcijām, kas bijušas ar QR / EK / EY uz Āziju, tiešam ir nejēdzīgi savienojumi, kas jākompensē ar cenu.
Biznesa klasē varbūt, ka jā. Bet lidojot ekonomiskajā, nav nekādas vainas pēc 5-6 stundām izkāpt un izstiept kājas. Vienīgi slikti, ja nakts vidū, un pārāk ilgi jāgaida uz nākamo reisu.