Ir doma iepirkt biļetes uz Panamu, bet cik skatos- visi lidojumi caur ASV- vai nu Ņujorka vai Maiami. Viena ceļotāja mani sabiedēja, ka ASV lidostās tādas tranzīta zonas nemaz neesot un esot ASV lidostās jāiet pilnā drošības un pasu kontrole ar visu lielo bagāžu, kā arī papildus jāmaksā kaut kādas nodevas un tas viss aizņemot daudz laika un esot lieki papildus izdevumi. Vārdu sakot- ja laiks starp reisiem ir 4 stundas, vai tas ir pietiekami, lai visas pārbaudes veiktu bez briesmīgas steigas un cik lieli ir papildus izdevumi?
ESTA procedure lidojot caur ASV tranzītā, cik zinu, ir obligāta arī tranzīta pasažieriem. Sīkāku INFO meklē ASV vēstniecības mājas lapās.
4 st. ir pietiekami. Nekādiem papildizdevumiem, izņemot ESTA (ja nav vīzas), nevajadzētu būt.
P.S. Apmierini manu interesi - ar kādu mērķi taisies uz Panamu?
Vispār galamērķis ir Kostarika, tā kā nav īsti skaidrs, vai lidot labāk uz Panamu vai Kostariku- vēl skatos un pētu, kas izdevīgāks.
Šogad bijām Borneo salā un sākam sevi uzskatīt par riktīgiem ekotūristiem, tā kā galvenais mērķis ir Kostarikas daba, nu un tad pie reizes Panamas pilsētas un kanāla apskate, lai tuvākajā piecgadē uz šo pusi vairs nav jābrauc.
Jā, tranzīta pasažieri kā jēdziens ASV neeksistē, laika patēriņš un izmaksas tieši tādas pašas kā tiem, kas ielido uz viesošanos ASV. Ņemot to visu vērā, ar 4 stundām vajadzētu pietikt, ja vien nesanāk tā, ka īpaši nepaveicas (3 stundu rindas pie imigrācijas — reti, bet gadās, man pašam nē, bet ik pa laikam uzpeld nepatīkami stāsti). Bet, ja savienotie reisi vienā biļetē, tad arī šādā gadījumā parūpēsies un ieliks nākamajā lidojumā.
Mana pieredze ar ASV (pēdējos gadus sanāk 2x gadā lidot) šobrīd ir tāda, ka tiem, kam ir mazs savienojuma laiks, tiek iedota prioritātā karte, man liekas, ka tur bija 1-2h limits. Pārējie iet kopējā rindā. Pieļauju, ka, ja turpini stāvēt rindā un rinda nekust (man ir tās 3 h gadījies stāvēt), tuvojoties izlidošanas laikam (piemēram, atkal tā 1-2h) var lūgt, lai laiž uz prioritāro. Bet pieredze ir tāda, ka tas kā paveicas ar darbiniekiem, reiz redzēju kā ģimene ar maziem bērniem stāvēja visas tās stundas, bērni gulēja uz grīdas un vienīgais, ko darīja darbinieki, bija aizrādīt vecākiem, ka bērni nedrīkst gulēt uz grīdas, itkā liktos, ka šajā gadījumā arī varētu palaist, bet nē. Tāpēc es domāju, ka viss atkarīgs kā ir uz vietas. Te nesen forumā rakstīja, ka tiem, kam vīzas, vairs nav jāpilda baltā lapa, sākotnēji radīja jukas pasu pārbaudē, bet iespējams, ka tagad atvieglo visu muitas procesu un rinda iet ātrāk. Un ir taisnība, ka visas somas jāņem un tās var pārbaudīt. Taču - ja ņem savienoto reisu, man jau liekas, ka 4h ir ok Es esmu lidojusi arī ar 2 h starpā un paspējusi, bez visām prioritārām kartēm, knapi gan un skrienot, bet tāpat, un vecāki pagājušajā gadā nokavēja savienoto reisu, neatceros gan cik h bija starpā, jo bija kaut kādas jukas ar bagāžu, tā laikam neatnāca, un gaidot bagāžu, nokavēja savu reisu, bet viņus ielika viesnīcā un aizlidoja nākošajā dienā.
P.S. kā kurā lidostā, bet citās ir vairāki lodziņi, kuros var stāvēt rindā - es esmu izkāpusi kā viena no pēdējām lielajā A380, bet uzmanīgi paskatoties, ka galā ir vēl puslīdz brīvi lodziņi, esmu tikusi ārā ātri, citreiz darbinieki regulē kur kas stāv, citreiz nē. Tas vēl viens - lidot labāk ir kaut kad tuvāk lidmašīnu izejai, jo, ja izkāpsi pēdējā un paralēli ielido vēl viens tāds A380, rinda būs noteikti. To sēdēšanu tuvāk gan Rīgas pusē man nav sanācis ietekmēt, viņi saka, ka vietas piešķir automātiski.
Plānots lidojums uz Floridu caur JFK. JFK ielidosim 19:25 (terminālis Nr. 8 ) un tad no 4.termināļa plkst.22:15 iekšzemes lidmašīna uz Floridu. Tātad - starpā gandrīz 3 h.
Nododamās bagāžas nebūs (tas laiku, domāju - būtiski ietaupīs). Ja iepriekšējā lidmašīna nekavējas - vai šis ir iespējams starplaiks? Ko varu darīt lietas labā (piem.apdrošināšana)?
Pirkts kā savienots lidojums vai paštaisīts savienojums?
Nē, tas paštaisīts. Zinu atšķirības un atbildību...
Ja nekavējas, viss atkarīgs no tā cik raiti ies pasu pārbaude. Man ar Ņujorkas lidostām ir bijis, ka arī 3 h stāvu rindā, parasti laiž bez rindas, ja ir mazāk par stundu savienojums. Vajadzētu censties iečekoties vēl mājās esot un uz vietas, ja redzi, ka par ilgu jāgaida, prasi darbiniekiem, lai laiž bez rindas.
Pieļauju, ka Swedbank "neparedzētas izmaiņas ceļojumā" arī šo sedz?
Kritiskā brīdī noteikti "prasīšos" pirms rindas (divi līdzi esošie 5 gv un 6 gv bērni radīs papildus dramatisku iespaidu )
Iečokošos online. Bagāža nav jāgaida un jānodod. Papētīšu swedbank.
Tagad jau paplašinajas vietas kur ESTA dalibniekiem lauj iet caur APC automatizeto kiosku, pec tam ar CBP buro oficierim daudz isakas sarunas. Galvenais lai tas kiosks neizplauj X – tad uz kopejo secondary rindu ar visam sekam, veiksmigs rezultats ar PG kodu izdruka.
Vai sākotnēji, estu pasūtot un apatiprinājumu saņemot, var zināt-būs x vai pg?
Tagad jau paplašinajas vietas kur ESTA dalibniekiem lauj iet caur APC automatizeto kiosku, pec tam ar CBP buro oficierim daudz isakas sarunas. Galvenais lai tas kiosks neizplauj X – tad uz kopejo secondary rindu ar visam sekam, veiksmigs rezultats ar PG kodu izdruka.
Ja kiosks izspļauj X, varbūt vajag vēlreiz mēģināt?
Ja šī būs pirmā reize kad ierodies ASV ar ESTA, tad man šķiet, ka nemaz netiksi pie tā automātiskā pasākuma. Vai arī ja kāds no ceļotājiem ceļo ar vīzu.
Esmu bijusi asv ar esta - 2009.g.
Jā, pie šiem automātiem var iet tikai tad, ja ar to pašu pasi jau vienreiz iebraukts ASV. Bija vēl kāds datums pēc kura šai pirmajai iebraukšanai vajadzēja būt, bet tas šķiet bija pasen.
DaceP, nevar zināt vai būs X vai PG, atkarīgs kā atbildēsi uz jautājumiem, cik labi noskenēsies pirkstu nospiedumi un nofotografēsies bilde, kā arī vēl kādi random faktori.
Bzh, veikmsi secondary screening pēc šāda gājiena
Ja ar to pašu pasi, tad vajadzētu būt OK. Laikam bija jābūt iebraukušam pēc 2008. gada.
"Ar to pašu pasi"- nosacījums neizpildās.
Skaidrs. Faktiski 3h nav neiespējami. Disciplinēti, vai nu arī jālūdz laist pa priekšu.
Mājaslapā nekas gan nav teikts, ka ar to pašu pasi, bet mums vienreiz lidostā tā teica, teica, ka ar jaunu nenostrādās, nemēģinājām.
Ar Tavu pasi jau vien nepietiks. VAi 5 un 6 gadu vecie bērni arī jau ir bijuši ASV ar šo pasi? Un jautājums, vai vispār ar bērniem var to iet? Bet domāju ka pa lielam satrauktis nevajag. Es pag. mēnesī ar visu savu estu un automātisko kiosku, izgāju cauri imigrācijai tik kādas 10 min ātrāk, kā kolēģis ar vecu vīzu. Uz bērniem arī var uzspiest. Bet pēdējā laikā nav redzēts, ka tas darbotos. Bet pajautāt var. No tā gabals jau neatkritīs.
Uz bērniem nespiedīšu, bet, ja redzēšu, ka laiks sāk kļūt kritisks, lūgšu kādas iespējas.
Buici-cik kopumā laika Tev prasīja imigrācija?
JFK. Ir kā sanāk. Esmu nedaudz vairāk kā 2H ņēmies. Pēdējo reizi paguvu pārsēsties par 55min-1h05min (laikam). Man gan bija sarkanā Express conection aploksne(jo ielidojošais reiss kavējās), kas teorētiski nodrošina ātrāku imigrācijas kontroles veikšanu un pēc tam ātrāku security iziešanu. Bet citi tāpat līda priekšā man un beigās lidojām vienā reisā tālāk.
Tas viss ir atkarīgs, kā gadās. Galvenais nekasīties pirms imigrācijas kontroles.
Viss ir atkarīgs no tā kā paveicās. Bet domāju ka 3H nu gan jau vajadzētu paspēt, ja vien ielidojoša lidmašīna nekavējās dikti.
ASV aviosabiedrībām ir savādāka nostāja kā citur pasaulē — pat ja nokavēsi savu reisu, vari lūgt, lai pārliek uz nākamo. Nav garantēti, bet pastāv liela iespēja, ka pārliks. Ja jūti, ka kavējat un nav reāli paspēt, var jau laicīgi pazvanīt attiecīgās aviosabiedrības atbalsta dienestam.
Man liekas ka vajadzētu uztaisīt vienkāršu pamācību, saistībā ar ASV robežas šķērsošanā. Tranzītā vai vienkārši ar turpmāko iekšējo reisu. Regulāri paceļas jautājumi šinī sakarā. Lai gan arī bieži kas mainās tur.
ASV aviosabiedrībām ir savādāka nostāja kā citur pasaulē — pat ja nokavēsi savu reisu, vari lūgt, lai pārliek uz nākamo.
Ir gadījies 2 reizes nokavēt nesavienotus ASV iekšējos reisus. AA bez īpašas pierunāšanas un bez maksas pārlika uz nākamajiem reisiem. Dažas aviosabiedrības mēdz par to paprasīt USD.
Ir gadījies 2 reizes nokavēt nesavienotus ASV iekšējos reisus. AA bez īpašas pierunāšanas un bez maksas pārlika uz nākamajiem reisiem. Dažas aviosabiedrības mēdz par to paprasīt USD.
Šajā sakarā gribēju pieminēt ne pārāk popularizētu vai pat nerakstītu oneworld alianses lietu - oneworld alianses reisi (pat ja tie nav savienotie un pirkti uz savu galvu), bet iekļaujas lidostas MCT noteikumos utt. skaitās kā savienotie. Respektīvi, ja aizkavējas pirmais reiss un sanāk nokavēt nākamo, kas pirkts citā biļetē, bet abi oneworld aliansē, tad bez maksas pārliks uz citu reisu (pat, ja tas nav ASV).
Te diskusija par to FT:
http://www.flyertalk.com/forum/oneworld/1613996-oneworld-connection-protection-separate-tickets.html
Varbūt Magone gadījums arī bija šāds.
Ja palūdz un negadās nekompetents darbinieks, tad var jau pirmajā lidostā pat visas iekāpšanas kartes izdrukāt.
Varbūt Magone gadījums arī bija šāds.
Nebija gan. Vienā reizē vainīgs bija aizkavējies Alitalia reiss, otrā reizē (pat kauns stāstīt ) sajaucu izlidošanas laiku.
Šoreiz nebūs abi One world- Air Berlin (ir) un jetblue (nav)