Ir ieplānots septembrī ceļojums pa Portugāli, maršruts Porto - Faro.
Lūgums ceļotājiem padalīties ar informāciju par auto nomām. Ir jau bijusi nepatīkama pieredze, ka rezervē automašīnu pa vienu summu, bet gala iznākumā samaksa gandrīz dubultīgi. Pagaidām lētākai un drošākai variats izskatās Goldcar.
Palldies
Paskaties, varbūt jau vismaz daļēji atbildēts:
http://www.celakaja.lv/forumi/pa-portugali-ar-auto-kur-rezervet
http://www.celakaja.lv/forumi/portugale-info-lugums
http://www.celakaja.lv/forumi/jautajumi-par-portugali
Juri, paldies par linkiem.
Izlasīju visu , atradu daudz ko noderīgu ceļojumam. Par auto nomām tomēr vēl skaidrības nav, ceļotāji ir nomājuši automasīnas dažādos Portugāles kantoros un "firmiņās" , bet neviens nav pateicis - tas......... auto nomas kantoris ir visgodīgākais un ar labām cenām un nekrāpjas.
Ja kāds ceļotājs ir nomājis auto Portugālē un ir bijis ļoooti apmierināts ar auto nomas pakalpojumiem (es saprotu, uz 100% neviens, nekad nevar būt apmierināts , a varbūt arī var ) dodiet ziņu, būšu ļooti pateicīgs.
Es tomēr pieturos pie http://www.autoeurope.com/ autonomas Eiropā, pēc neveiksmīgas pieredzes ar citiem kantoriem. Autoeurope manuprāt strādā ar normālām autonomām.
Uz viena cilvēka ieteikumu nevar paļauties. Cilvēks vienu reizi ir aizbraucis un viņam viss ir bijis perfektā kārtībā - viņš, protams, apgalvos, ka šis ir labākais kantoris un viss bija perfekti. Cits būs aizbraucis un viņam nepaveiksies un kaut kas noies greizi, protams, ka viņš teiks, ka šis ir sliktākais kantoris. Es tavā vietā izvēlētos kādu kantori, kam ir tev pieņemama cena un auto un tad internetā pameklētu vai nav pārlieku daudz sliktu atsauksmju par viņu. Ja nav, tad uz priekšu - rezervē. Ņem vērā, ka dažas sliktas atsauksmes būs gandrīz par katru kantori, jo cilvēka dabā ir rakstīt, ja kaut kas ir slikti, cilvēki parasti nesteidzas rakstīt, ka viss bija perfekti.
Es parasti rezervēju caur aģentiem - carhire3000 vai netflights, tie parasti cenā iekļauj arī apdrošināšanu. Retu reizi pa tiešo. Carhire3000 parasti ir bezmaksas atcelšana līdz īres dienai. Galvenais skaties, lai apdrošināšana ir ar "zero excess" (bez pašriska), kas (rezervējot caur aģentu) var būt atšķirīgs katrai mašīnai.
Esmu rezervējis caur carhire3000 arī Grieķijā, kur beigās iedeva kaut kādu mazu vietējo kantori, arī viss bija vislabākajā kārtībā.
Galvenais saprast kura firma cik grib kā drošības depozītu. Man liekas ka jaunā mode ir šāda - it kā jau nobukotai mašīnai prasa milzīgu drošības depozītu( piemēram 1000 Ls), tad kad izrādās ka tādas naudas cilvēkam uz kartes nav, tiek piedāvāts iegāties par kādiem 100+ eiro pilno Kasko, jo tad to depozītu nevajag. Loģiski kad kā alternatīva 100 eiro zudējumam ir iepēja palikt bez mašinas kaut kur nekurienē, cilvēks izvēlēsies pirmo.
Tā ka vajag mazliet pagooglēt. lai gan nekur jau ar lieliem burtiem rakstīts tas nebūs. Tripadvisorā diezgan daudz sūdzības ir sarakstītas, tur arī var šo to izzondēt. Piezvani kaut vai savam iecerētajam Goldcar un uzzini. Ja internetā esi samaksājusi par auto īri, reāli neviens īres summu dubultot nevar, viss atkarīgs no tavas spējas un vēlmes atteikties no visādām superapdrošināšanām, navigācijām u.t.t.
par to zero pašrisku portugālē ieteicams nopietni padomāt - pagājušajā gadā caur holidaycars dabūju GoldCar kantora ford fiestu - 3jā dienā netālu no faro kkāda viesnīcas darbiniece taranēja mani godīgi noparkotu - bagāžnieks samīcīts bet labi ka varēja turpināt braukt
biju papildus apdrošinājis par tiem 100+ - ja nebūtu tad droši ka dabūtu pašriska/depozīta summu vēl labu laiku dzenāt
+ ja nu incidents - tad jāvelk dzeltenā veste mugurā - citādāk pēc 2-3stundām atbraukušais policists par šo var konkrētu sankciju piešūt - avārija aizmirsīsies
Pastāstu, kā tikt vaļā no tiem nenormālajiem pašriskiem (excess) auto nomās Portugālē, kā arī citus, iespējams, noderīgus niekus, kur es "sasitu" degunu. Varbūt kādam noder
Pirmkārt, ja ņemat auto caur kaut kādu starpnieku (tie, kas ir cheapcarhire meklētājā visi ir starpnieki), neatlieciet auto rezervēšanu uz pēdējo brīdi. It kā mašīnas atrodas, bet, kad sāc rezervēt, pēkšņi neviena mašīna vairs nav pieejama "due to high demand" (personīgi es tam neticu, jo redzēju nomas autoplačus pie lidostām). Viss jau būtu nieks, ja vien šie starpnieki neizmanītos pie rezervēšanas jau mazliet naudiņas iesaldēt kā pirmo iemaksu, ko, protams, apsola nekavējoši atgriezt (nekavējoši nozīmē - divas, trīs nedēļas), ja nu pasūtījums tiek kancelēts. Kad esi uz divām tādām iesaldēšanām uzrāvies, ienākas neliels stress un, kad viņi atsūta tipa alternatīvu piedāvājumu, gribot negribot nākas to paņemt, jo nemaz ar nav vēlmes turpināt eksperimentēt ar citiem kantoriem, kas atkal var mēģināt nodarboties ar tik iecienīto iesaldēšanu.
Otrkārt, nafig neņemat pašriska apdrošināšanu pie šī te starpnieka, kas nozīmē, ka būsi apdrošinājis pašrisku un, ja kas notiks, viņi apdrošinātājs izskatīšot dokumentus un visu atdošot. Gan jau tā tas arī būtu, tomēr mans "treškārt" paskaidros, kapēc šo nevajag
Treškārt, kad esi ieradies pēc mašīnas (protams, pēkšņi parādās 25 EUR out of hour fee, ko ieraugi tikai tad, kad atnāk rezervējums), vietējais darbonis sāk sliktā angļu mēlē stāstīt, ka viņš tagad no manas kredītkartes iesaldēšot 1000 EUR pašrisku. kad pavēstu, ka šis numurs neies cauri, jo man, redz, ir zero pašriska apdrošināšana (novicinu gar degunu attiecīgo lapeli), viņš paziņo, ka tas viņu neinteresējot, jo šī apdrošināšana esot starp mani un citu kompāniju un viņam no tā ne silts, ne auksts. Bet, protams, esot izeja - paņemt viņa apdrošināšanu (7.5 eur dienā), un nekādu problēmu. Un pofig, ka auto jau apskrambāts (visas skrambas ir godīgi atzīmētas auto nodošanas aktā), un nekāda pašriska iesaldēšanas. Tā, lūk
Starp citu - tiklīdz tiku pie interneta momentā nokancelēju sākotnēji paņemto apdrošināšanu, kas arī visai sekmīgi izdevās (zaudēju pāris latus un pēc nedēļas dabūju atpakaļ savu iemaksu).
Ceturtkārt, ņemiet vērā, ka Portugālē (cik sapratu, tieši Algarves daļā) ir maksas bānis, kur nevar norēķināties uz vietas, bet kur ir tā elektroniskā sistēma (bija par to jau ceļakājā rakstīts). Tad nu ir izvēle - apzvērēt nomas kantorim, ka nebrauksi pa šo bāni (ja uzbrauksi, sods ir baigi lielais.. vai tik ne kaut kādi 300 eur.. jau aizmirsu) vai arī samaksāt vēl 18.50 EUR par elektroniskā čipa nomu (baigi interesants formulējums, ja ņem vērā, ka tas čips jau ir iebūvēts mašīnā) un ļaut, lai no nepārtraukti iesaldētāju apdraudētās kredītkartes iesaldē 100 EUR maksas ceļu izmaksu segšanai, kas pēc tam tikšot aprēķināts precīzi un neiztērētā nauda man atdota. Vai atdos, vēl nezinu, jo, cik saprotu, viņi reizi mēnesī saņem atskaites par mašīnas nobraukto pa maksas bāņiem. No, otras puses, it kā jau ērti, turklāt tas maksas bānis Algarvē kaut kāds viltīgais.. gribot negribot kaut kā sanāk uz tā uzbraukt. Kamēr iemanies apiet, tikmēr jau jābrauc no šī reģiona prom
Lai tur vai kā - mašīnu nododot tiešam neviens pat neskatījās ne uz kādām skrambiņām un buktītēm.
Pag.gada rudenī Faro rezervēju caur http://www.arguscarhire.com , un dabūju mistisko "International car" http://www.international-car.com/ . Mērķējot uz MB Vito/Viano, dabūju vecu Ford Transit ar nestrādājošu atpakaļgaitu. )) Samainīt uz citu busu nebija iespējams. Paņēma gan 25EUR fee par vēlo ierašanos, gan 1000EUR pašrisku. Izmantoju maksas bāņus Algarvē uz nebēdu, bet šie nepaņēma ne santīma.
Neiesaku!!
Tāpēc labāk piemaksāt pāris eiro un saņemt jaunu mašīnu no uzticamā kantora.
Es cenšos īrēt HERTZ, jā ir dārgāk, bet vienmēr ir jaunas mašīnas un arī depozītu ietur tikai par degvielu, gadījumam ja neatgriežu ar pilnu bāku.
Man liekas ka katrā valstī tas ir mazliet atšķirīgi, piemēram Turcijā pat nemēģināja kaut ko ietirgot vai nobloķēt. Mašīna mo Budget caur Autoeurope.
Spānija, Portugāle - Avis vai Europcar. Līdz šim nekādu pārsteigumu...
Pasūtīju mašīnu caur http://www.economycarrentals.com/ ar pašrisku, un apdrošināju caur http://www.insurance4carhire.com/
Ceru, ka viss būs O.K.
Mēs nomājam no Drive on Holidays. Vietējā portugāļu kompānija, kura lidostā neatrodas, bet atbrauc pārstāvis un ar savu busiņu nogādā no un uz lidostu. Viss bija ļoti operatīvi. Saņēmām pavisam jaunu Toyota Yoaris. Arī citas mašīnas, ko pirms mums klienti ņema neizskatījās vecas. Kad rezervējām viņiem bija viss lētākais piedāvājums. Nedaudz baiļojāmies, jo nepazīstama kompānija, bet viss bija vislabākajā kārtībā. Visi kompānijas pārstāvji ļoti labi runā angļu valodā. Tā, kā mums pieredze, ka nevajag baidīties arī no mazajām vietējām kompānijām.
Te viņu logo: Drive on Holidays
http://www.portugal-auto-rentals.com/Locations.aspx?Id_Company=55
Jā, piebildīšu, ka nebija nekādu ierobežojumu nobraukumam un arī no valsts drīkstēja izbraukt. Saņēmām mašīnu ar tukšu bāku un nodot arī var ar tukšu Nekādu drošības naudu nerezervēja, jo ņēmām apdrošināšanu bez pašriska.
Jā, piebildīšu, ka nebija nekādu ierobežojumu nobraukumam un arī no valsts drīkstēja izbraukt. Saņēmām mašīnu ar tukšu bāku un nodot arī var ar tukšu Nekādu drošības naudu nerezervēja, jo ņēmām apdrošināšanu bez pašriska.
Ņēmu nesezonā ar savu zelta Hertz un promo kodu no Citadeles uz 10 dienām ar ar pick-up Porto un drop-off Faro, jauna ekonomy mašīna butu bijusi 200EUR, bet nobijos (nepamatoti) no iekšzemes kalniem un karstajiem vietējiem, tad paņēmu Super-CDW bez pasriska un sanāca ~230LVL. Riepas jaunas, auto smaržīgs, viss OK, vārot ceļā kafiju izsitu drošinātāju, iebraucu lokālā Hertz, kur dāma uzreiz piedāvaja citu auto, bija slinkums pārkrāmēt mantas, tad braucu tālāk bez piepīpējamā.
Tā nu pastāstīšu par savu pieredzi Auto nomai Portugālē un konkrētāk Maderiā. sākotnējais process uzsākās 1.5 mēn pirms paredzētās nomas.
Iepriekš biju palasījies šeit par auto nomas pieredzi un pieļautajām kļūdām un mēģināju rezervēt sev auto uz 8 dienām.
Paralēli skatījos vairākās mājas lapās arguscarhire, autoeurope u.c. rezultātā caur arguscarhire rezervēju auto. Arguscarhire man rezervēja auto vietējā autonomā Insularcar! Lai nesanāk kā shura80, kad plāno uz vito, bet saņem tranzītu, es sazinājos ar Insularcar un pajautāju, kādas tad viņiem ir mašīnas un kāda man ir paredzēta. Es cierēju uz VW - viņi piedāvāja Nisan micra un teica, ka VW viņiem vispār nav. Es paziņoju, ka Micra mani neapmierina, lai tie piedāvājot ko citu. Tad Insular piedāvā Renault Clio. Es saku OK, bet lai viņi atsūta apstiprinājumu, ka man būs tieši Clio. Uz ko Insular atbild - "ziniet Clio ir par citu cenu". Saprotu, ka sākas pilnīgs sviests!
Sazinos ar argucarhire un saku, ka Insular piedāvājums man neder, lai viņi piedāvā ko citu. Arguscarhire piedāvā taču cena jau ir stipri augstāka, kā biju rezervējis sākumā! Jau sāku domāt varbūt tomēr ņemt Micru.!!
Izdomāju - paspēlēšos ar rezervācijas datumiem! Izmantoju to pašu Arguscarhire, autoeurope, economycarrentals, oficiālās autonomu mājas lapas. Konstatēju - jo tuvāks laiks līdz nomas sākumam, jo lētāks piedāvājums. Vislētākie piedāvājumi bija 2-3 dienas pirms paredzētās nomas. Turklāt uzpeld vilinoši pēdējā brīža piedāvājumi (pa 340 eur uz 8 dienām piedāvāja renault megane kabrioletu)! Vienu dienu pirms rezervācijas cenas atkal bija augšā!
Iepriekšējā pieredze, kad nomāju kontinentālajā eiropā, rādija, jo savlaicīgāk rezervē, jo lētāk! Šeit pilnīgi pretēji.
Beigās divas dienas pirms paredzamās nomas caur economycarrentals nomāju Renault clio dīzeli dabūju VW polo dīzeli autonomā Sixt. Kopā bija 300EUR ar 0 pašrisku, ja neņemtu pie SIXT pašrisku 0, tad noma būt 210EUR + 1000EUR drošības nauda. Turklāt economycarrentals bija vienīgais, kur nosacījumos jau bija rakstīts, ka nebūs papildus izmaksu, kā ārpusdarba laika auto izņemšanas komisija u.c..
Neredzēju jēgu apdrošināšanu ar pašrisku 0 ņemt pie cita nevis auto iznomātāja, jo bija risks, ka nomnieks pasaka, ka viņam pie kājas šī cita apdrošināšana un ka jāmaksā tādā gadījumā paredzētā drošības nauda 1000 EUR.
Interesanti Vai biedram Labvēlis bija jāmaksā drošības nauda vai nē?
kas tur slikts tai drošības naudai? ja normāka KKarte, tad to nemaz nejūt.
ja paņem insurance4carhire apdrošināšanu, tad tāpat jārēķinās, ka visi gribēs kautkādu naudu ieturēt...
es septembrim Lisabonā paņēmu caur economycarrentals (DRIVE ON HOLIDAYS) 8 dienas, Peugeot 207 or similar 166,50EUR + starpnieka izdevumi.
nevienā citā nomā tik lēti nebija.
Bišķi ne par tēmu jautājums, bet cik tālu pašreiz ir promenādes sakārtošanas darbi Funšalā? Vnk, plānoju uz turieni doties rudenī un interesē, kas un kā tur tagad notiek, tripadvisorā ja palasa, rādās, ka viss baigi sarakņāts un tā paliks vēl vismaz gadu.
Mūsu pieredze- jau iepriekš pieminēju par kompāniju Drive on Holidays, Lisabonā.
Lidojums bija paredzēts jūnijā, bet auto nomas piedāvājumus skatījāmies jau laicīgi. Tā meklējot (tas bija martā) caur kaut kādu meklētāju atradām piedāvājumu uz 8 dienām par 86 EUR (Peugeot 207 or similar) Vienīgās mūsu prasības bija, ka jābūt kondicionierim un 5. durvīm. Pie rezervēšanas noņēma 14 EUR un atsūtīja apstiprinājumu, ka norezervēts Mitsubishi Colt or similar. Nu, labi, lai ir Colt, nodomājām. Iepriekš jau salasījos visādus briesmu stāstus un bijām nedaudz norūpējušies, kas nu būs, jo kantoris mazpazīstams. Jā, lidostā viņi neatrodas, bet pārstāvis sagaida un ar busiņu nogādā līdz viņu kantorim. Bet beigās viss izrādījās ļoti labi. Saņēmām pavisam jaunu Toyota Yoaris. Nebija nekādu ierobežojumu nobraukumam un arī no valsts drīkstēja izbraukt. Saņēmām mašīnu ar tukšu bāku un nodot arī var ar tukšu . ņēmām viņu apdrošināšanu, tāpēc drošības naudu nerezervēja. Apdrošināšana maksāja 10 EUR dienā. Tātad kopā ar apdrošināšanu (ar 0 risku) un nomas maksu par 8 dienām kopā 166 EUR.
Varbūt, ka arī mums paveicās, ka paņēmām pilno apdrošināšanu. Jo Koimbrā braukājot pa šaurajām ieliņām, iebraucām ļoti šaurā bezizejā un sanāca apskrāpēt spoguļus, bet pie mašīnas nodošanas neko īpaši cītīgi kompānijas pārstāvis nepētīja, tik apgāja apkārt un iedarbināja mašīnu. Nu nebija jau arī nekas uzkrītoši redzams. Nu tāda mūsu pieredze bija.
Ja kāds ceļotājs ir nomājis auto Portugālē un ir bijis ļoooti apmierināts ar auto nomas pakalpojumiem (es saprotu, uz 100% neviens, nekad nevar būt apmierināts , a varbūt arī var ) dodiet ziņu, būšu ļooti pateicīgs.
Tā, lūk. Dodu ziņu, mēs esam ļoti apmierināti ar auto nomas pakalpojumiem Portugālē.
Es arī esmu apmierināts gan ar starpnieka servisu, gan auto nomu!
Bišķi ne par tēmu jautājums, bet cik tālu pašreiz ir promenādes sakārtošanas darbi Funšalā? Vnk, plānoju uz turieni doties rudenī un interesē, kas un kā tur tagad notiek, tripadvisorā ja palasa, rādās, ka viss baigi sarakņāts un tā paliks vēl vismaz gadu.
nav tik traki! sarakts, galvenokārt pie funikuliera, kas ved uz tropisko dārzu! ja es ar mašīnu izbraukāju-tad gājējiem nebūs problēmas! ieteikums ja brauksiet uz vulkāna centru-tur alas ap 1 km, skaisti, bet visu laiku pil ūdens no stalatītiem-iznācām kā pēc mazas dušiņas-sīkumiņš bet nepatīkami! ja vēl kas interesē droši jatā!
Interesē auto parking Funšalā, esot it kā problemātiski atrast brīvas vietas. Vai tas tiesa, un kādi ieteikumi. Tāpat interesē cik stingri skatās policija. Gribētos savu sīko iespiest 5vietīgā autiņā kā 6 pasažieri, jo minivenu negribētos ņemt gan izmaksu , gan arī lielo izmēru dēļ. Sabiedriskais atkrīt, jo noīrēta māja ~60 km no lidostas.
Interesē auto parking Funšalā, esot it kā problemātiski atrast brīvas vietas. Vai tas tiesa, un kādi ieteikumi. Tāpat interesē cik stingri skatās policija. Gribētos savu sīko iespiest 5vietīgā autiņā kā 6 pasažieri, jo minivenu negribētos ņemt gan izmaksu , gan arī lielo izmēru dēļ. Sabiedriskais atkrīt, jo noīrēta māja ~60 km no lidostas.
gadījumā neesi izvēlējies Calheta? Mēs īrējām māju šajā vietā! Problēmu nav nekādu! Es gan neliku uz ielas! Centrā ļoti daudz daudzstāvu stāvietas. maksā ap 0,6 eur st. Funchalā parkojos 4 reizes. 1. pie funikuliera, otrā pretī ostai. 3 tirdzniecības centrā Dolcevita, kad sieva shoppingā gāja! policiju redzēju vienu reizi pa visām 8 dienām!
Mēs būsim gandrīz blakus - Paul do Mar.
Ir jau arī cits variants, kā atrisināt auto nomas problēmu Portugālē: var iekāpt savā vieglajā automašīnā Rīgā un uztaisīt foršu ceļojumu. 2009. gada jūlijā es nobraucu 14 dienās - Rīga-Lugāno- Milāno-Monako - Barselona (pakavējos tur 2 dienas) - Tarifa (pie Gibraltāra) - Lisabona un atpakaļ Rīga. Iznāca brīnišķīgs ceļojums un nekādas galvassāpes par automašīnas nomāšanu. Kas var būt labāks!!! 14 dienās 10056 km, izdevumi 994 Ls (tikai!) - tai skaitā 13 viesnīcas/kempingi 457 Ls, degviela 498 Ls. Maksas ceļu izdevumi netika pierakstīti. 6,53 l/100km degviela, vidējā viesnīcas/kempinga cena 2 personām 35 Ls.
Nākošajā reizē atkārtošu apmēram tādu pašu ceļojumu ar savu kemperi, tikai nečammāšos gar Vidusjūras krastu, bet gribas uzsvaru likt uz Algarvi Portugālē.
JJJ, varēt jau var, bet vai tā nav tikai tāda izskriešana visam cauri, tikai ķeksītim?
Pūpolīte: - Nezinu, dīvaini, ja tagad pēc 4 gadiem parēķinu tajā Portugāles ceļojumā nobraukto kilometru skaitu vienā dienā, tad , jā, sanāk milzīgs cipars - vidēji 718 km vienā dienā. Bet toreiz tā nelikās. Paspējām gan Milānas domu apskatīt, gan pie Lugāno "Šveici miniatūrā" apskatīt, vismaz pus diena pagāja pastaigājoties pa Monāko un aplūkojot viņu eksotisko augu dārzu. Barselonā uzkavējāmies veselas 2 dienas, tad apskatījām Monsarata klintis un klosteri , netālu no Barselonas. Pēc tam izstaigājām Malagu , kas netālu no Gibraltāra šauruma, tad Lisabona ar tā jauko okeonāriju. Liekas, pie mazākās izdevības gājām Vidusjūrā peldēties. Jā, es arī cenšos tagad sevi saprast. .... Man liekas, šeit ir jāņem vērā vēl šādi apstākļi - patīkamā sabiedrība ar to cilvēku, ar kopā ceļo. Ja būšana kopā vien jau sagādā prieku, tad tie kilometri paskrien nemanot. Otrs apstāklis - mēs visi esam dažādi. Cits labprātāk kaut kur aizlido ar lidmašīnu un pēc tam guļ pludmales saulē 2 nedēļas un ne par ko nedomā un neko nedara. Es tā noteikti nevarētu. Man patīk pats braukšanas process un es gūstu baudu no tā. Un tā nav tikai izskriešana cauri Eiropai, jo ir daudzas tādas lietas, ko tieši šādi var apskatīt un iepazīt, atšķirībā no atlidošanas un gulēšanas. Un vēl trešais apstāklis - toreiz mana vieglā mašīna bija 4 gadus jaunāka, "nočipota" un ripoja droši un bez problēmām. Visās valstīs uz maģistrāles turējām maksimālo atļauto ātrumu, vai pat nedaudz virs tā. Vācijā, kur drīkstēja, vietām ieskrējāmies līdz 205 km/st. Dīvaina zeme bija Portugāle - maksimālais braukšanas ātrums 120 km/st, kā Spānijā, bet atšķirībā no Spānijas, Portugālē to neviens neievēroja. Tāds iespaids, ka portugāļi ar saviem melnajiem Mersedesiem uz autobāņa brauca ne lēnāk, kā vācieši Vācijā. Arī vēl šāds apstāklis - visos vasaras ceļojumos visu dienu sanāk braukt tikai gaismā (atšķirībā no tā, kāds laiks ir tagad) un tas ļoti atvieglo šo braukšanas procesu.
Tagad gribētos ar savu kemperi aizbraukt uz Algarves piekrasti Portugālē (kurai toreiz 2009.g. paskrējām garām), bet nezinu, ....... man liekas, ka ar visiem lielajiem kemperīša zirgaspēkiem tas ceļš tāds diezgan tāls izskatās, kaut gan .... šī doma vēl nav atmesta.
718km dienā ar auto ir visai ekstrēmi! Tas vairāk uz autosacīkšu pusi velk, bet katram ir savi ceļojumu ieradumi un tas ir labi!