Ir viedoklis ka globalie travel agenti analize savienojamo trafiku un ceļ biletes, rezervacijas cenas atkarigi no klienta aktivitates, OS izmantošanas, utml.
reportaža par ORBITZ/MacOSx:
http://abcnews.go.com/Travel/mac-users-higher-hotel-prices-orbitz/story?id=16650014#.UW5n2oIoPLf
diskusija par tematu:
http://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/1caomf/what_are_some_useful_secrets_from_your_job_that/
padomi lai dabut optimalo variantu: izmantot incognito opciju, izmantot citu datoru, izmantot proxy vissnabago regiona sava valsti
Atcerējos šito
Man vienmēr ir licies, ka aviokompānijas paceļ cenu, tiklīdz uz kādiem datumiem klikšķināts pietiekami daudz reižu. Reizēm cena stāv mēnešiem bez izmaiņām, bet te pēkšņi dienas laikā 3x uzklikšķinu, un, skat, vakarā jau pavisam cita cena. Tā notiek ar gandrīz visām aviokompānijām. Var jau būt, ka tā ir vienkārši sagadīšanās, jo parasti jau pievilcīgākās ir zemākās cenas, un nav brīnums, ka tās pēkšņi paaugstinās tāpat vien, bet man tas gadās pārāk regulāri. Varbūt vēl kādam tā liekas?
Man vajadzēja lidojumu vienā konkrētā datumā, es to zināju jau 8 mēnešus pirms lidojuma. Rezultātā regulāri čekoju to cenu. Kad lidojuma laiks tuvojās, tad visā šajā laikā bija daudz un dažādas akcijas un lielākajai daļai datumu cenas bija pat ļoti zemas, tikai šim konkrētajam datumam cena bija 4x augstāka. Sagadīšanās? Es tā nedomāju. Tagad, ja vēlos pārbaudīt cenu konkrētā dienā, izmantoju kalendāro skatījumu un klikšķinu vairākas nedēļas uz priekšu/atpakaļ, lai viņi nezinātu, kuru datumu es tieši skatos. Paranoja? Runa iet par Ryanair un šis nav vienīgais gadījums, kad man tā gadās ar šo aviokompāniju.
Man arī liekas kā orsons21. Konkrēts piemērs Airbaltic. Bet nu tas tikai viedoklis.
man arī ir līdzīga pieredze - klikšķināju (2-3xdienā) uz konkrēta datuma (datums bija zināms 5mēn pirms lidošanas) lai notrāpītu labu cenu... man par pārsteigumu cena manā datumā visu laiku bija lielāka kā šajā diena nedēlu pirms un pēc, kā arī nākamajā dienā... laikam paranoja, bet klikšķināt uz konkrēto datumu bieži nevajag (ja gribi labu cenu). Beigās nopirku izmantojot e-dreams kuponu jo datums bija konkrēts....
Vai tas pats strada ari, ja cekoju cenu Skyscanner?
Un vel. Vai tas, ka es ar savu laptopu aizeju uz blakusielas kafeinicu ar wifi pielegumu, tad man, iespejams radisies cita cena? Un kas notiek ja man ir Lattelecom internets ar dinamisko IP adresi, ka tas ir parsvara sim provaideram? Varbut ir kads programmists, kas vares precizak so komentet.
Nu nezin, arī esmu pētījusi vienu un to pašu datumu piem, ryanair, bet tad sazvanos ar draudzeni un viņa redz to pašu, ko es. Bet lielās angļu kompānijās gan cenas mainās nesaprotamā veidā, un mājās rāda vienu, bet darbā ko citu un tad skatos un domāju vai es stulba, bija taču par tādu cenu, nu vairs nav
Es domāju, ka šo cenu palilelināšanas paņēmienu izmanto daudzas rezervacijas un citas kompanijas , pie tā ir pastrādājis programmētājs.
Tāpat esmu novērojis Swedbankā, internetā pieprasot īpašo valūtas maiņas kursu, neapstiprinot pieprasot pēc dažām sekundēm otreiz jau iedod par dažiem punktiem lielāku kursu. Bet to var apmānīt - paiet atpakaļ pie pirmā piedāvājuma un to apstiprinot.
Es aptuveni 1 mēn katru dienu pētīju vienu maršrutu skysacnner. Neko sliktu nemanīju. Viss notika kā parasti.
Expedia.de pēc pāris mēģinājumiem vispār sāka rādīt, ka piedāvājums neeksistē, taču no cita datora ievadot tos pašus datumus varēju atkal nopirkt. - Tas bija uz lēto lidojumu Barselona-Peru.
Es domāju, ka reti kad ir gadījumi, kad, piemēram, aviobiļetes cena lielajāš OTA vai pašu aviosabiedrību mājaslapās rāda dažādu cenu dažādiem lietotājiem, bet par to, ka cena tiek pacelta, ja konkrētajā datumā regulāri čeko (pašas aviokompānijas mājaslapā) gan nebrīnītos.
Tātad no nesenas pieredzes - pirku no turkiem biļeti pēdējā brīdī un katru reizi kā iegāju un izgāju no lapas cena pieauga tad nu pa dienu cena no 180LVL nija pieaugusi līdz 280LVL nākamajā rītā mēģinot atkal nopirkt biļeti cena bija atkal 180LVL - tad nu protams vairs ārā no rezervācijas negāju. Nezinu, vai sagadīšanās.
Bet varētu būt arī vienkārši paranoja, jo, protams, gadījumus, kad nekas nemainījās vai cena palika mazāka (un tā taču notiek arī) neviens tik spilgti neatcerās.
Nu becinas gadījumā, kad katru reizi ieejot lapā dienas laikā cena pieaug un nākamajā atkal ir sākotnējā, varētu būt skaidrojams, ka sistēma "pierezervē" kādu vietu un pēc dienas šīs rezervācijas ir atlaidusi. Tīrā prātošana.
Bet varētu būt arī vienkārši paranoja, jo, protams, gadījumus, kad nekas nemainījās vai cena palika mazāka (un tā taču notiek arī) neviens tik spilgti neatcerās.
Piekrītu! Tikai to laikam labāk saukt par selektīvo domāšanu. Paranoja jau ir krietni nopietnāks zvērs.
Tātad no nesenas pieredzes - pirku no turkiem biļeti pēdējā brīdī un katru reizi kā iegāju un izgāju no lapas cena pieauga tad nu pa dienu cena no 180LVL nija pieaugusi līdz 280LVL nākamajā rītā mēģinot atkal nopirkt biļeti cena bija atkal 180LVL - tad nu protams vairs ārā no rezervācijas negāju. Nezinu, vai sagadīšanās.
Sazvērestības teorijas tautai panesušās, pa tēmai - viņi maitas mūs kāš Ieteiktu tomēr pieļaut, ka visām aviokompānijām nav viens un tas pats programētājs un visām cenas nemainās pēc vienas shēmas. Nav viena absolūtā varianta.
Infesta teoriju par Raini pārbaudīju vairākas reizes dzīvē - nestrādāja. Gandrīz katru dienu 2 mēnešus čekoju cenu vienam un tam pašam reisam, cena šinī laikā gan cēlās gan krita vairākas reizes, viņi tur viļņus taisa - prastākais psiholoģiskais mārketings nevis apdeitotas progas kas seko līdzi katra intresei. Pats ldojums mani neintresēja, es tikai tā zinātniskas intreses dēļ.
Viennozīmīgi ticu šai teorijai un jau vairākus gadus par to stāstu draugiem. Pēdējais gadījums šonedēļ.
Pāris nedēļas no mājas datora biju pētījis vienu un to pašu maršrutu Sky Scanner un cena vienmēr bija nemainīga 139 Ls.Tad nu šonedēļ nolēmām pirkt un pēkšņi parādījās cena 190 Ls. Ieslēdzu iPadu ar LMT internetu un bija vecā cena. Arī nākamajā dienā no darba datora bija vecā cena, nu laikam 7-10 Ls dārgāk.
Nezinu, ka ar aviokompanijām, bet autoeurope vienmēr pirmai reizei, kad skaties konkrētu pilsētu un datumu autonomai, piedāvā labākas cenas, kas palielinās nākošajā dienā. Tāpēc rezervēju parasti no cita datora, kur ir atkal tā laba cena.
Nezinu, ka ar aviokompanijām, bet autoeurope vienmēr pirmai reizei, kad skaties konkrētu pilsētu un datumu autonomai, piedāvā labākas cenas, kas palielinās nākošajā dienā. Tāpēc rezervēju parasti no cita datora, kur ir atkal tā laba cena.
Visjocīgākais tajā visā ir tas, ka man, piemēram, ar autoeurope nekad tā nav gadījies, bet tev tā ir vienmēr.
P.S. Ieteikums- ja bieži čekojat cenas, tad regulāri iztīriet arī cookies vai lietojiet "private browsing", jo pretējā gadījumā ir liela iespēja, ka dabūsiet neaktuālas cenas ne tikai ļaunu motīvu dēļ.
ARD
un maniem draugiem bija tāpat kā man
Paldies par ieteikumu, iešu mācīties kā to darīt.
Janochka es tikko čekoju autoeurope 3 dienas pēc kārtas un nopirku 4 mašinas uz vinu un to pašu saņemšanas laiku un cik zinu vēl 3 arī tika paņemtas uz tiem pašiem parametriem(braucam paliela kompānija). Nekas neizmainījās.
Ryanair es chekoju jau pāris mēnešus vienu datumu gandrīz divreiz dienā. Cenas lec un krīt neatkarīgi nu skatīšanās biežuma. Un kārtējo reizi pēc visas šī smalkā pasākuma vislabākā cena parādās apmēram divas nedēlās pirms un pieejama ievērojamā apjomā.
Starp citu Ryanair uz konkrētu datumu vislabāk ar edreams čekot - nav capchas jāvada.