No 2015. gada EU ir planotas izmaiņas kompensācijas jautajumos, jo pretenzijas skaits milzigi palielinajas pedejos gados, tagad projekts EK rokas.
http://www.guardian.co.uk/money/2013/mar/13/airline-passenger-rights-eu-...
Ļoti interesanti! Ir plānoti uzlabojumi, bet ir arī pasliktinājumi.
Uzlabojumi:
Pasliktinājumi:
Manuprāt pietrūkst viens ļoti būtisks punkts — ka aviosabiedrības nevar vienpusēji atcelt biļetes vai prasīt piemaksāt. Vai arī var atcelt teiksim 24 stundu laikā pēc iegādes, ja ir kāda kļūme, bet tad pasažieri arī var. Citādi no visu šo regulas punktu izpildes var izvairīties, vienkārši atceļot biļeti.
Šis varētu būt ļoti labs, jo ik pa laikam trāpās labi 1X varianti, kā arī nesenajām BA kļūdām uz Austrāliju un Jaunzēlandi ērtāk (lētāk) ceļojumu būtu sākt no LHR.
Es tā saprotu, ka Ryanair jau tagad atļaujās uzspļaut lielai daļai šo normu dēļ tā, ka Īrijas PTAC īsti neenforcē viņiem šos noteikumus. Šaubos, ka kaut kas mainīsies, ja vien "ārpustiesas struktūras" nebūs efektīvākas
Tai pat laikā Ryanair no katra (gandrīz) pasažiera paņem: EU 261 Levy: 2.00 LVL, lai nodrošinātu regulas ievērošanu un neciestu no tā zaudējumus.
Jā jā, arī 70 EUR par aizmirstas iekāpšanas kartes izdrukāšanu lidostā viņi ņem tīri tāpēc, lai neciestu no tā zaudējumus.
Jā, tas man liekās bezkaunīgākais - ka viņi iekasē atsevišķu samaksu par zaudējumiem no regulas, un pēc tam vēl nemaksā to, ko saskaņā ar regulu viņiem ir jāmaksā! Atbild tik, lai vēršās pie sava apdrošinātāja ))
EK priekšsēdētāja vietnieka teksts par avio pasažieru tiesībām. Vienkārši palasīšanai.
http://www.delfi.lv/news/comment/comment/sims-kallass-eiropas-pasazieru-...
Nu šis ir tikai tas ko vēla EK. Dalībvalstis nāks kopā un sāk vilkt deķīti uz vienu vai otru pusi, jo nu jāsaprot, ka arī avio kompānijām ir gana lieli lobiji savās valstīs. Nu cerams, ka viss izdosies EK kā viņi iecerējuši.
Juri
Vajag pasekot līdzi, kura ministrija būs atbildīga par regulas izstrādi EM vai SM, un attiecīgi nosūtīt vēstuli ar priekšlikumiem, kurus varētu iekļaut LV pozīcijā par minēto regulu.
Laba doma; ja kāds klausīsies, mums kā pieredzējušiem ceļotājiem / lidotājiem ir ko ieteikt.
pasažieriem jāiesniedz sūdzība 3 mēnešu laikā pēc lidojuma;
Cik ilgs laiks tika iepriekš pieļauts sūdzības iesniegšanai?
Par šiem runā stipri mazāk, bet 1. martā stājās spēkā noteikumi arī attiecībā uz ceļošanu ar autobusiem. Šajā jomā ir pārņemtas dažas no avio jomas tiesībām, piemēram, par kompensācijām, izmitināšanu. Domājams, ka 2015. gadā līdz ar regulas grozījumiem tiks papildus ieviesti uzlabojumi arī šajā jomā. Vispārīgs info EuroparlTV lapā: http://europarltv.europa.eu/lv/player.aspx?pid=85fb5069-5c97-49b5-831e-a...
Nav ierobežojumu.
Domāju, ka mūsu mīļā, labā nacionālā aviosabiedrība būs izdarījusi visu, lai ielobētu "nepieciešamo" viedokli LV nostājai šajā jautājumā.
Domāju, ka mūsu mīļā, labā nacionālā aviosabiedrība būs izdarījusi visu, lai ielobētu "nepieciešamo" viedokli LV nostājai šajā jautājumā.
Interesants pirmais posts.
Viss ir atkarīgs no tā, kura ministrija ir atbildīga par dok izstrādi, ja atbildīgā ir Ekonomikas ministrija (PTAC personā), tad diez vai balticam izdosies tur kaut ko ielobēt, ja Satiksmes ministrija, tad, iespējama kāda lobēšana.
Bet nu štrunts ar airbalticu, lielajām avio kompānijām ir daudz, daudz lielākas iespējas to vai citu lietu ielobēt, gan ar valdību palīdzību (BA, Lufthansa), gan tiešā veidā nodarbojoties ar lobiju Briselē.
Atceros, Juris, 3.ceļakājas seminārā stāstīja par regulu, un prezentācijā minēja, ka ir plānotas izmaiņas regulā.
Vai ir kāda informācija, kad šis jautājumus varētu tikt ''pacelts gaisā''?
Latvijas prezidenturas laika tie bija japārskata, mēs tālu netikām...