Labdien, 06.03.2013 man tika atteikts lidojums no Rīgas, caur Maskavu uz Losandželosu, check in pieprasot manu ESTA (electronic system for travel authorization) numuru, par kuru, ESTA mājaslapā skaidri gaiši norādīts >>
DHS iesaka jums izdrukāt šo ekrānu savām vajadzībām, bet jums nebūs jāuzrāda jūsu atļaujas kopija, lai varētu ceļot. |
Jo es nevarēju nosaukt to numuru. Mēģināju iet e pastā, bet tur man nekas nebija saņemts. Un viņi paziņoja, ka man tās esta tipa nav, un tgd pārbaudīju mājaslapā un 04.03 viņa bija apstiprināta un apmaksa veikta. Airbaltic lažas un kopējas sistēmas neesamības dēļ esmu pazaudējusi 500 ls, vai arī tomēr nē?
Tātad, šobrīd mani interesē, kas notiek šajā situācijā, kurā mani neielaida lidmašīnā pieprasot iesnieguma numuru? Kā arī, lieki piebilst, ka mani neviens no airbaltic darbiniekiem neinformēja, ka šī informācija ir pieejama esta mājaslapā veicot pārbaudi. Es vēlētos atpakaļ naudu par savu biļeti, vai arī saņemt citu lidojumu tuvākajā laikā šajā pašā galamērķī, kas ir Losandželosa. Gaidu drīzu ziņu!
Šādi izklausās tā situācija un tādu e-pastu es nosūtīju tam viņu klientu servisam. Ko darīt un cik lielas ir manas cerības uz jaunu biļeti, vai cash?
Tā tiešām nav Tava vaina, ka AirBaltic acīmredzot nav pieejas sistēmai, lai pārbaudītu ESTAs esamību. Loģiski, ka viņiem būtu jādod vietā jauna biļete. Jautājums varētu būt strīdīgs, bet, ja ir uzņēmība, iespējams var pat dabūt kompensāciju par atteiktu iekāpšanu.
Es gan domāju ka BT nav vainīgs, ja ceļotājs nespēj uzrādīt ceļošanai nepieciešamos dokumentus. Bet piekrītu. Jautājums strīdīgs. Neviena aviokompānija negrib uzņemties atbildību un vest atpakaļ Paxi, ja viņu neielaiž ASV.
P.S. Ne pa tēmu, bet vai kāds vispār zina kādu, kurš nav ielaist ASV kad ieradies tur?
Ja jau amerikāņi paši saka, ka uzrādīt nav nepieciešams, tad neredzu pamatu, kādēļ AirBaltic to pieprasītu. Turklāt atbildība par atpakaļvešanu tāpat būtu Aeroflotei.
Šodien pat Linca rakstīja «Noteikti nevajadzētu pieteikumā melot, ka vīza nav bijusi atteikta, ja kādreiz tā ir noticis, jo sekas ir dramatiskas – iebraucot cilvēks tiek sarokots roku dzelžos, izraidīts no valsts (maksājot par biļeti pats), liedzot iespēju atgriezties 10 gadus. Diemžēl stāsts no dzīves.»
Lincas raksts bija tik garš ka neizlasīju. Bet tas bija saturīgs raksts. Dažas atziņas es guvu.
Laikam jau nu jāiet un jālamājās, lai viņi tev to lidojumu fiksi nomaina pret citu. Bet par kompensācijām var rūpēties pēc tam - ja uzreiz prasīt kompensāciju, viņi varētu būt arī ne īpaši pretīmnākoši.
Tas, protams, pie nosacījuma, ka tev vajag to biļeti.
Ja tevi interesē saņemt naudu atpakaļ, tad es domāju, ka īpašām problēmām nevajadzētu būt.
es teiktu, ka ESTA lapā ir maldinoša informācija, jo cik zinu no pieredzes visas aviokompānijas pieprasa uzrādīt vīzu (ESTU) pirms izlidošanas.
Konkrētajā gadījumā, Air Baltic mājas lapā ir sekojoša informācija =>
Ceļojot uz ASV, pasažierim ir atļauts izlidot tikai tad, ja viņš var uzrādīt elektronisku iebraukšanas atļauju no ASV varas iestādēm vai derīgu vīzu.
http://www.airbaltic.lv/public/veselibas_un_celojuma_dokumenti.html
Man neviena aviosabiedrība nekad nav prasījusi ESTA izdruku.
Man neviena aviosabiedrība nekad nav prasījusi ESTA izdruku.
Man arī ne.
Vai Air Baltic drīkst izdomāt stingrākus noteikumus kā ir teikts ASV iebraukšanas nosacījumos? Tad jau vēl no Air Baltic puses atliek iekasēt 10 ls par vīzas pārbaudi, ja jau viņi var darīt, ko grib... kaut kā neticas, ka šajā gadījumā visa atbildība būtu noveļama uz pasažieri.
Starp citu, Air Baltic majas lapā kādu laiku atpakaļ arī bija maldinoša informācija par dokumentiem, kas nepieciešama bērnam, kas ceļo viens. Lieki teikt, ka, braucot, bruņojāmies ar atbilstošu likumu izdrukām, jo Air Baltic uzskaitītie dokumenti pēc likumdošanas nebija nepieciešami. Protams, lai to noskaidrotu, tika veikti papildus telefona zvani gan uz ministriju, gan juristiem.
Ne jau tikai AirBaltic raksta: "Pieteikties ESTA ir ieteicams vismaz 72 stundas pirms izlidošanas.". Tās pašas maģiskās 72 stundas, uz kurām var ievilkties ESTA apstrāde, pieminētas arī ESTA lapās. Un tur, visticamāk, ietilpst arī informācijas izplatīšana ne tikai ceļotājam, bet arī aviosabiedrībai.
Ja 4. martā ESTA pieteikta, un 6. martā ir lidojums, tad starpā tomēr ir mazāk par 72 stundām.
Bet kā saprast to, ka "04.03 viņa bija apstiprināta un apmaksa veikta"? Vai tas bija apstiprinājums, ka pieteikums pieņemts, vai arī tiešām jau atbilde, ka ESTA izsniegta, un uzrādīts atļaujas numurs?
Man gan ESTAs izdrukas ir prasītas, lidojot ar TK, gan Rīgā, gan Stambulā, un lidojot ar IB Madridē. Man tādas līdzi bija, tā kā grūti pateikt, kas būtu ja nebūtu.
No vienas puses, tā it kā ir pasažiera atbildība - uzrādīt pierādījumus, ka viņu attiecīgajā valstī ielaidīs, un aviokompānijas atbildība - tos pierādījumus izvērtēt. Nav tikai skaidri definēta tā robeža - varētu jau sākt arī bagāžu pētīt, lai secinātu, vai ASV robežsargi ar tādu laidīs iekšā ))
Bet kā saprast to, ka "04.03 viņa bija apstiprināta un apmaksa veikta"? Vai tas bija apstiprinājums, ka pieteikums pieņemts, vai arī tiešām jau atbilde, ka ESTA izsniegta, un uzrādīts atļaujas numurs?
Parasti ESTA atbilde ir pieejama momentāli. Es tā saprotu, ka 72h ir retos gadījumos, kad tavs vārds sakrīt ar kādu teroristu.
Es domāju, ka pa lielam ir atkarīgs no aģenta-vai pajautās, vai nepajautās... bet mana pieredze rāda - gan tikai par Vīzām, vienmēr pārbauda no vietas, kur izlidoju uz savu galamērķi! Tā nu ir, ja vēl aviokompānijas mājas lapā ierakstīts, ka jābūt, tad nu jābūt, bet pagaida ko atbildēs klientu attiecību nodaļa! Tāpat netika ievērota ESTA prasība, par minimums 72h... eh, žēl, bet noteikumi ir noteikumi!
72 stundas ir ieteikums, ne noteikums. Retajam gadījumam, ja aptiprināšana aizkavējas. Ja ESTA apstiprina acumirklī, tad var lidot kaut pēc 5 minūtēm.
Par vīzām protams, tās vienmēr pārbauda. Šeit situācija ir savādāka. Ir bezvīzu režīms.
Izlidojot ir pajautāts, vai ir ESTA, bet uzrādīt nelika. Ielidojot gan bija jāuzrāda.
paldies, Juri!
Jā, izlasīju, ka ieteikums ir gan par vismaz 72h un par to, ka jāņem izdruka līdzi, bet paliek vēl aviokompānijas noteikumi, tā nu ir... atceros, ka daudzus gadus atpakaļ, kad sākās šengen un teorētiski varēja ceļot bez pases, tad daudziem cilvēkiem tika atteikta iekāpšana, jo nevarēja uzrādīt pasi, kas, ja nemaldos bija RIX noteikums....
Turpinājumā par rakstīto, zinu divus cilvēkus, kurus neielaida. Viens meloja pieteikumā (par to tie rokudzelži utml, tas bija aptuveni 5 gadus atpakaļ, UK pilsonis), un otrs pārsniedza atļauto uzturēšanās laiku (~gadu atpakaļ, pilsonību nezinu), valstī aizliegts iebraukt abiem. Zinu gan arī cilvēku, kas bija ASV vairākas reizes, vienu reizi pārsniedzot atļauto laiku, bet nekas par to nebija, tagad arī brīvi brauc iekšā bez kādām problēmām. Tāpat savulaik piesakoties vīzai pati redzēju, kā vīzu iedeva cilvēkam, kas intervijā pilnīgākās muļķības sarunāja, pinoties savos melos. Tā ka nekad nevar zināt.
Izskatās, ka katram pieredze savādāka. Man 3x lidojot uz ASV katru reizi tieši pie izlidošanas (Rīgā, Londonā, Stambulā) ir rūpīgi pārbaudīta ESTAs esamība. Ielidojot ASV gan tikai 1.reizē paprasīja. Pārējās reizes tikai pase bija jārāda un noskenēja pirkstu nospiedumus. Jebkurā gadījumā, es laikam neiedomātos lidot bez ESTAs numura. Vienmēr ņemu līdzi izdruku un vēl elektroniski iemetu iekš IPad. Nu negribētos riskēt... pat ja beigās izrādītos, ka aviokompānijai nav taisnība...
paldies, Juri!
kad sākās šengen un teorētiski varēja ceļot bez pases, tad daudziem cilvēkiem tika atteikta iekāpšana, jo nevarēja uzrādīt pasi, kas, ja nemaldos bija RIX noteikums....
Tā jau nu gluži nav, ka Šengenā var ceļot bez pases vai ID, kur nu vēl kāpt lidmašīnā!
Turpinājumā par rakstīto, zinu divus cilvēkus, kurus neielaida. Viens meloja pieteikumā (par to tie rokudzelži utml, tas bija aptuveni 5 gadus atpakaļ, UK pilsonis), un otrs pārsniedza atļauto uzturēšanās laiku (~gadu atpakaļ, pilsonību nezinu), valstī aizliegts iebraukt abiem. Zinu gan arī cilvēku, kas bija ASV vairākas reizes, vienu reizi pārsniedzot atļauto laiku, bet nekas par to nebija, tagad arī brīvi brauc iekšā bez kādām problēmām. Tāpat savulaik piesakoties vīzai pati redzēju, kā vīzu iedeva cilvēkam, kas intervijā pilnīgākās muļķības sarunāja, pinoties savos melos. Tā ka nekad nevar zināt.
UK pilsoņiem tak nevajag vīzu uz ASV. Par to pārsniegto laiku bez sankcijām arī izklausās neticami. Tas noteikti ir baigais retums vai gļuks jeņķu sistēmā
ARD - par to jau ir runa, ka cilvēkam bija jālido bez vīzas, savulaik bija pieteicies, bija atteikta, dabūjis laikam ESTA un tad pie ielidošanas šitā. Visnotaļ reāls gadījums, pati tobrīd biju ASV mierināju savu UK kolēģi, kura mirka asarās, kad viņai no lidostas zvanīja konkrētais cilvēks.
Savukārt bez sankcijām pārsniegtais laiks ir manas mammas labākajai draudzenei.
Info par ESTA esamību ir pieejama tai aviokompānijai, kas izpilda tiešo lidojumu uz ASV, citām nav (kādreiz pat ASV vēstniecības LV mājas lapā bija publicēts ieteikums to tomēr drukāt papīrā tieši šī iemesla dēļ, tagad neesmu skatījusies).
Līdz ar to, ja nevarēji uzrādīt ESTA jau RIX, nevarēji nosaukt numuru un dabūt izdruku un vēl turklāt lidoji caur Maskavu (pieļauju, Krievijas vīza nebija), no airBaltic viedokļa bija pilnīgi loģiski neļaut lidot - ja nu tā ESTA tomēr nebūtu un nākamā aviokompānija atteiktos pieņemt reisā, tad airBaltic pašam draudētu soda nauda no Krievijas, kas ir 100 000 RUB (2500 EUR).
Tieši tā, turpmāk nekāda riska >> izprintētā ESTA jau kabatā & jāatzīst, ka šī būs laba mācība, printēt ārā visu, kas gadās ceļā. Paldies par viedokļiem.