Labdien!
Lūgums palīdzēt, ja tas iespējams, šādā situācijā:
Iegādāts šāds lidojums atpakaļlidojums no Varadero:
05.12.2012.-06.12.2012.
18:50 VRA - 13:35+1 ZRH Operated by EDELWEISS AIR
19:35 ZRH - 21:35 WAW Operated by LOT
Ir doma mēģināt sarunāt, lai bagāžu neiečeko līdz Varšavai, bet līdz Cīrihei, jo ļoti gribas tikt mājās tajā pašā dienā, kad ielidojam Eiropā, nevis nakšņot vēl nakti arī atpakaļceļā - šoreiz Varšavā, jo 21:35 no WAW prom vairs nekādi netikt.
Ja tas izdotos, likās, ka viss būtu ļoti vienkārši, jo ierašanas laiks 13:35 Cīrihē, šķita pietiekami agrs, lai tiktu kaut kad vakarā/naktī uz LV.
Taču izmantojot visus šajā portālā ieteiktos meklēšanas saitus, atradu tikai vienu lidojumu - par apm 280 EUR (caur matrix).
Zurich (ZRH) to Riga (RIX) - Thu, Dec 6
Zurich (ZRH) to Munich (MUC) - Thu, Dec 6 Lufthansa 5787
Dep: 3:35PM Arr: 4:30PM
OPERATED BY SWISS EUROPEAN AIR LINES
Munich (MUC) to Riga (RIX) - Thu, Dec 6 airBaltic 224
Dep: 6:20PM Arr: 9:30PM
Tapēc man, lūdzu, šāds lūgums:
1) vai būtu iespējams atrast lētāku atpakaļceļu no Cīrihes uz Rīgu? Visu tālo lidojumu WAW-VAR-WAW (caur Cīrihi) iegādājāmies par akciju 360 ls, kā arī turpceļu RIX-WAW ar visu bagāžu par kādiem 40 Ls. Un ja nokļūšana no ZRH uz RIX ir ap 200 Ls, zūd prieks par izdevīgo braucienu.
2) Tā kā lidojums no Varadero uz Cīrihi ir ar Edelweiss Air, bet iekļautais tālākais lidojums (no kura it kā gribam izvairīties) Cīrihes uz Varšavu ar LOT - vai tas varbūt nozīmē, ka nebūs nemaz jāriskē, ka lidostas darbinieks var neiečekot tikai līdz Cīrihei, bet uzstāt uz Varšavu, jo tās tak pēc nosaukuma ir divas dažādas kompānijas? Pirkām gan visu ar vienu pirkumu caur SWISS airlaines saitu.
Jau iepriekš paldies.
Ar bagāžu nekādām problēmām nevajadzētu būt. Galu galā tev Cīrihē 6st, kas arī ir arguments. Pirkt lidojumus uz decembri bez lielas laika rezerves(pie tam vēl nesavienotos reisus) es neieteiktu. Uz ziemas sezonu tur viskautkas var izmainīties. Jebkurā gadījumā tu Rīgā ieradīsies vēlu vakarā . Tad jau labāk par to naudas starpību riktīgi uzdzīvo pa Varšavu, izgulies labā viesnīcā(kas tur ir lētas). Un tad jau svaigiem spēkiem uz mājām.
Jā, bagāžu dabūsi vienmēr, vai nu palūdzot, lai iečeko līdz Cīrihei, vai, ja atsakās, Cīrihē paziņojot, ka tālāk nelidosi, lai dod somu.
Nedaudz lētāku biļeti vari dabūt, pērkot Lufthansas lidojumu ZRH-RIX + RIX-FRA kaut kad tālā nākotnē, kad vislētākās biļetes (sanāk lētāk kā vienā virzienā).
Bet pievienojos viedoklim, ka nav lielas jēgas tā darīt, turklāt vēl risks, ka reiss no Varadero pamatīgi aizkavējas, un tad nokavēsi savu svaigi nopirkto lidojumu, jo tas atsevišķā biļetē.
...Cīrihē paziņojot, ka tālāk nelidosi, lai dod somu...
Šitā ir interesanta opcija, nebiju par tādu variantu vispār aizdomājies. Daudz kur pēc drošības noteikumiem viņi nedrīkstēs somu atstāt lidmašīnā, ja tu nelido... Tikai vai viņi šādā gadījumā neīstenos sev biļetes noteikumos pielīgtās tiesības pārrēķināt tava lidojuma cenu saskaņā ar faktiski nolidoto? Un cik ātri varēs dabūt savu somu?
..., jo 21:35 no WAW prom vairs nekādi netikt.
Kas vainas Simply Express autobusam pl. 23:05 no Varšavas centrālās stacijas?
Cena līdz Viļņai - 2,10 LVL/persona, Viļņa - Rīga, domājams, tikpat. Vai tikai tas pats autobus nekursē arī no Lidostas? Turklāt, ja lidmašīna ilgi kavē, autobusa biļetes nav žēl izmest.
www.simpleexpress.eu
Kas vainas Simply Express autobusam pl. 23:05 no Varšavas centrālās stacijas?
Cenas ziņā jau OK, bet... 15 st. autobusā jau ir ārprāts, kur nu vēl pēc garā pārlidojuma. Šitā var sabojāt visas patīkamās atmiņas par ceļojumu
Bet nu katrs jau to pārcieš pa savam..
Tieši tā, soma nevar lidot viena. Man nav nācies izmantot tādu paņēmienu, par ātrumu nevaru komentēt, bet ir bijušas reizes, ka izkrauj bagāžu tax-free veikalos aizklīdušiem pasažieriem, parasti 10-15 minūtēs atrod. Bet šajā gadījumumā jau soma nemaz līdz nākošam reisam netiks. Domāju pusstundā var saņemt.
Par aviobiļetes cenas pārrēķināšanu… Ir dzirdēti mīti, ka kādam kaut kad iesniegts rēķins par tādu maršrutu, kādu reāli nolidoja, atmetot pēdējo posmu. Bet tas izklausās pēc aviosabiedrību izplatītām baumām, lai pabaidītu pasažierus, jo reāli nevienu konkrētu gadījumu nav izdevies atrast. Un diezgan loģiski – ja tāda lieta nonāktu līdz tiesai, grūti iedomāties, kurš tiesnesis piekristu, ka pasažierim jāpiemaksā tūkstoši eiro par to, ka viņš nolēma nelidot… Tas būtu absurds, lai ko arī saka aviosabiedrības noteikumi. Domāju, ka aviosabiedrībām ir izdevīgi turēt šādu paņēmienu pelēkajā zonā, ka it kā tas ir bīstami, it kā pret noteikumiem. Ja nonāktu lidz tiesai, pēc tam visiem būtu skaidrs, ka tā darīt var.
Tas būtu absurds, lai ko arī saka aviosabiedrības noteikumi ... Ja nonāktu lidz tiesai, pēc tam visiem būtu skaidrs, ka tā darīt var.
Par šo gan tev nepiekritīšu. Domāju, ka tu ļoti labi iztēlojies, kā veidojās cenas lidojumiem, un apzinies, ka tās nav saistītas tiešā veidā ar nolidoto attālumu
Var arī iztēloties līdzīgus piemērus no citām nozarēm. Piemēram, man bija līgums ar Latvijas Gāzi par to, ka man piešķir uz pusi zemāku tarifu par noteiktu lietošanas apjomu. Es to apjomu neesmu izņēmis, rezultātā dabūju pārrēķinu par 3 gadiem un paliku viņiem parādā par to, ka neesmu izmantojis pakalpojumu tik daudz, cik bija sarunāts.
Cita lieta, ka atšķirībā no Latvijas Gāzes lidojumu gadījumā var mierīgi runāt par kaut kādu force majeure - palika slikti un nokavēja lidmašīnu, vai kaut ko tml. Respektīvi, daudz grūtāk pierādīt paxa tiešo vainu, ja viņš pats nepiesakās, ka nelidos.
Bet ja neviens šādus pārrēķinus pagaidām nav veicis, tad lieliski. Cerams, tā arī neveiks. Paldies par info!
Ja tu par to nolīgto gāzi būtu veicis pilnīgu apmaksu, turklāt- priekšapmaksu, tad tici man, LG būtu tikai laimīga par neizmantoto apjomu. Nu nevar rasties nekāda atbildība par apmaksātu, bet neizmantotu pakalpojumu.
Nav runa par nolidoto attālumi, runa par to, ka veikalā ir akcija – četras bulciņas par 2 latiem. Nopērku, bet apēdu tikai 3. Veikala spiegi to izpēta un piesūta man rēķinu par 1 latu, jo, atsevišķi pērkot, bulciņas maksāja latu gabalā.
Visi mēs te zinām, kā tiek veidotas aviobiļešu cenas, bet tas nenozīmē, ka mums šīem principiem būtu jāpiekrīt un tiem ir tiesisks pamats. Tad, kad fiziski rodas iespēja tos apiet (piemēram, atmetot pēdējo posmu), brīvi to daru.
Piemērs ar Latvijas Gāzi būtu precīzaks, ja viņi Tevi iesūdzētu tiesā par to, ka daļu gāzes izmantoji nevis apkurei, bet vienkārši izlaidi gaisā, lai palielinātu patēriņu un tā dabūtu atlaidi.
Liels paldies visiem!
Par iespēju iečekot bagāžu tikai līdz Cīrihei sirds tagad mierīga.
Par atpakaļlidojumu - nu jā - riskanti jau ir, ka reiss aizkavējas... pašiem tā vēl nav gadījies, bet dzirdēts ir daudz. Šis atvaļinājums/ceļojums būs kaut kā sanācis 3 ned. un 3 dienas, tapēc būtu ļoti labi, ja 7 datumā sanāktu būt jau atpakaļ darbā.
Paldies, Juri - par šādu opciju noteikti nebūtu iedomājusies. Ja pareizi sapratu, tad turpceļā RIX - ZRH izvēlos jebkādu datumu, kad lētākā cena un atpakaļceļam ZRH - RIX to datumu, kuru vajag - 06.12.2012. Apskatījos - sanāk ievērojami lētāk 138 Ls.
18:05 Zurich 19:15 Frankfurt
20:35 Frankfurt 23:45 Riga
Bet, sakiet, lūdzu, vai tas nekas, ka turpceļu nelidosim? Tas ir - vai neanulēs atpakaļceļa biļeti, ņemot vērā, ka šādi ir daudz izdevīgāk, nekā tikai atpakaļceļu vienu caur to pašu kompāniju pirkt?
Cīrihē laiks (normālas ielidošanas gadījumā) sanāk 4.5 stundas, kas liekas diezgan droši... Vienīgi tas, ka atpakaļceļā pavisam kaut kas neredzēts - mēs no Varadero vēl lidojam uz Kankūnu (kur nosēžamies tikai uz apm. 1 stundu) un tad tikai uz Cīrihi. Un šāda papildus nosēšanās droši vien nozīmē lielāku reisa aizkavēšanās risku... Līdz šim uz galamērķiem lidots pa tiešo, tapēc nav ne mazākās pieredzes ar šo...
Paldies
Nē, es rakstīju tieši otrādi, ZRH-RIX Tev vajadzīgajā datumā un klāt RIX-FRA kaut kad nākamgad / jebkad, un to vai nu izmanto vai nē. Jo kolīdz kādu posmu neizmanto, tā visa atlikusī biļete tiek atcelta. Ja neizmantosi, tad ņem RIX-FRA, tam vajadzētu sanākt vislētāk, bet vari ņemt arī jebkādu citu pilsētu Eiropā, ja turp nākotnē plānots ceļojums, un tad jau puse biļetes rokā.
Skaidrs, paldies, laikam rīta kafija vēl nebija iedarbojusies
Piemērs ar Latvijas Gāzi būtu precīzaks, ja viņi Tevi iesūdzētu tiesā par to, ka daļu gāzes izmantoji nevis apkurei, bet vienkārši izlaidi gaisā, lai palielinātu patēriņu un tā dabūtu atlaidi.
OK, piekrītu, piemērs ar Latvijas Gāzi nav tas precīzākais. Var izskatīt citu:
Kādreiz no Katedrāles līdz Spicei gāja bezmaksas autobusi. Kā būtu, ja tu iekāptu tajā autobusā, un katru reizi liktu vadītājam tevi izlaist pusceļā, motivējot ar to, ka tu tur dzīvo, un tālāk tev braukt nemaz nevajag?
Acīmredzami, ka šīm autobusam ir nulles cena tikai pilnam maršrutam, un pasažieri, kas nebrauc līdz galam, rada pārvadātājam zaudējumus. Nedomāju, ka ja šādā gadījumā tev prasītu samaksāt par braucienu, tas būtu netaisnīgi.
Kādreiz no Katedrāles līdz Spicei gāja bezmaksas autobusi. Kā būtu, ja tu iekāptu tajā autobusā, un katru reizi liktu vadītājam tevi izlaist pusceļā, motivējot ar to, ka tu tur dzīvo, un tālāk tev braukt nemaz nevajag?
Manuprāt atkal neatbisltoša analoģija, jo – aviopasažieri par biļeti maksā, tā nav bezmkasas; citi pasažieri ir pirkuši biļeti līdz vidus stacijai par tādu pašu vai pat zemāku cenu kā «noteikumu pārkāpējs», vienkārši citā stundā vai dienā maksāts; visi braucēji šajā pieturā tāpat kāpj ārā, nav speciāli jātirda šoferis, arī mūsu pasažierim ir jāizkāpj, viņš vienkārši neiekāpj atpakaļ tālākam ceļam…
(Ar piedāvātajām analoģijām mēs virzāmies arvien tuvāk oriģinālam, esam jau transporta jomā. )
1) Manuprāt [bezmaksas vs. maksas] vai [mazāka vs. lielāka maksa] ir identiski izskatāmas situācijas šajā gadījumā.
2) Ko kurš cits pasažieris ir samaksājis, vispār nav svarīgi, jo jautājums ir tikai par konkrētā "pārkāpēja" un aviosabiedrības attiecībām. Tu taču netaisies Ryanairam lidostā braukt virsū par to, ka šitie pasažieri nopirka biļeti pa 7 eiro, a tev lidostā piedāvā pirkt pa 300!
3) par apturēšanu un neapturēšanu piekrītu, tā ir atšķirība. Bet tāpēc jau tā ir analoģija, ka ne visi aspekti sakrīt Ja tev tā patīk labāk, var iztēloties, ka autobusa pasažieris izlec pa logu ārā stāvot pie luksofora.
Protams, reāli pasažieru skaits, kuri kaut ko tādu dara, ir tik niecīgs, ka aviolīnijām nav nekādas jēgas skraidīt viņiem pakaļ.
Protams, reāli pasažieru skaits, kuri kaut ko tādu dara, ir tik niecīgs, ka aviolīnijām nav nekādas jēgas skraidīt viņiem pakaļ.
Atļaušos izteikt minējumu, ka to cilvēku skaits ir mērāms miljonos. Un dara viņi to gadu desmitiem, jo kādreiz "normālas" vienvirziena cenas nemaz nepastāvēja kā suga. Neskatoties uz to, nav dzirdēts nekas par naudas piedziņām un tiesu prāvām. Tas vien norāda uz to, ka aviosabiedrības ir nespējīgas kaut ko darīt šai sakarā. (Pa kādam jau droši vien, piestādot rēķinu, paķer uz muļķi.)
Jā, noteikti miljonos. Tikmēr gadā tiek pārdoti 5 miljardi biļetes
Visi fuel dumps arī ir zem aviosabiedrību tiešās kontroles, toties daudzi no tiem netiek laboti ļoti ilgi. Mana interpretācija - aviolīnijas māk skaitīt naudu, un negrib veltīt laiku un naudu visādiem sīkumiem, kamēr viņiem ir 99.9% pilnu cenu maksājoši pasažieri, kas nemeklē šādus variantus.
Paceļu vecu tēmu, bet man ir jautājums.
Ir nopirkta SAS biļete SFO -ARN un Airbaltic biļete ARN- RIX-VNO, protams līdz VNO lidot negribu. Būs nododamā bagāža, kuru mēģināšu nodot līdz RIX jau SFO. Gadījumā, ja bagāžu tomēr iečeko līdz VNO, pie kā ir jāvēršas RIX lidostā ar paziņojumu, ka tālāk nelidošu, piem., bērnam sāp vēders, lai noņem somas no reisa uz VNO.
Visticamak ARN ieregistres lidz VNO, bet stress nekads, RIX kur ir BAGGAGE CLAIM ej un saki ka talak nelidosi un somu 30min laikaa vajadzetu dabut.
No tehniskā viedokļa- katrs samaksājušais, bet nelidojošais 'kilograms' lidsabiedrībai dod ietaupījumu.