Nopirku 4 biļetes uz MIA Alitalias bezmaksas akcijā. Lidojums ir GVA - FCO - MIA - FCO - VCE. Pameklējos par iespējām nokļūt GVA un secināju, ka tiešo lidojumu nav un par cik izlidošana uz FCO ir no rīta puses, tas nozīmē, ka grozies kā gribi nāksies vēl nakti pavadīt GVA. Tas ievadam. Jautājums sekojošs: vai es varu iekāpt lidojumā uz MIA nevis GVA, bet FCO? Kur biļetes informācijā var paskatīties vai ir pieļaujama tāda iespēja? Kāds kādu reizi ir mēģinājis sarunāt ar aviokompāniju šādu gājien un kā veicies?
Kolīdz kādu lidojuma posmu neveic, tā atlikušie (biļete kopumā) tiek anulēti. Bez variantiem. Jebkurai aviosabiedrībai. (Izņemot lētās, arhaiskās un kur pirmais posms ir vilciens/buss.)
Skaidrs. Paldies. Skatīsimies, kā vilcieni braukā pa Eiropu
viens variants - uz Bergamo ar raini, uz Milānu ar vilcienu un no Milānas ar ātrvilcienu uz GVA.
Uz GVA salīdzinoši lēti lodojumi no Berlīnes. Uz Berlīni ar BT, bet, ja ļoti pa lēto gribas, var arī ar SimpleExpress autobusu caur Viļņu.
Sorry, bet man jautājums pa to pašu tēmu tikai no otras puses
Vai es varu nepiedalīties pēdējajā pārlidojumu posmā (Itālijas iekšējais reiss)... praktiski tas nozīmē: vai es tikšu pie nodotās bagāžas?
Paldies!
Sorry, bet man jautājums pa to pašu tēmu tikai no otras puses
Vai es varu nepiedalīties pēdējajā pārlidojumu posmā (Itālijas iekšējais reiss)... praktiski tas nozīmē: vai es tikšu pie nodotās bagāžas?
Paldies!
Ar pēdējo posmu ir vieglāk, vnk jāpalūdz izlidošanas lidostā, lai bagāžu iečeko līdz vajadzīgajam punktam. Lai gan, esmu dzirdējusi, ka lidostā esot bijušas nelielas problēmas ar šāda lūguma izpildi.
Pēdējo posmu (vai vairākus pēdējos) vari mierīgi neizmantot. Par bagāžu iepriekš jāsarunā, lai iečeko līdz plānotajam galamērķim. Ja neizdodas sarunāt, tad ir nedaudz nervozāks variants čekot līdz sākotnēji paredzētajam galamērķim un tad Milānā / Romā pieprasīt, lai dod šurp.
Gan jau vajag izdomāt ticamu iemeslu Piemēram, ka bagāžā ir lielais, siltais mētelis, kas iepakots bazgāžā, jo galīgi nav nepieciešams salonā lidojumā no Maiami uz Romu, bet noteikti nepieciešams pie izkāpšanas Venēcijā. Ziema taču būs!
Gadā apmēram 2005., kad neko nezināju par šādu noteikumu esamību, bija man BT biļetes no RIX uz Malagu, kur posmu no Barselonas līdz Malagai izpildīja Spanair. Uz Malagu tiku pa pavisam citiem ceļiem ar citām aviokompānijām un, atšķirībā no ceļa biedriem, pirmos 2 posmus nelidoju. Atpakaļceļā nekādu problēmu man nebija, spriežot pēc esošās informācijas, laikam ļoti paveicās
Varu pievienoties evo. Arī aptuveni 2005 gadā bija biļetes ar BT Rīga - Milāna - Rīga. Turplidojums izpalika, tāpēc izmantoju lidojumu tikai atpakaļ. Un viss izdevās. Tiesa, es jau iepriekš sazinājos ar BT un sarunāju, lai neanulē atpakaļlidojumu. Bet nu uz Alitalia labvēlību šajā situācijā es īpaši necerētu.
Air Baltic gadījumā vienu posmu var neizmantot jo viņiem ir one way tarifi.
Principā Air Baltic ir vienīgā MAN ZINAMA aviokompanija ar kuru šis ir gājis cauri, lai gan zvanot pašam Air Balticam un jautājot kas notiks ar atpakaļ ceļu, ja turp ceļu neizmantos, atbilde = visi nākamie pārlidojumi tiks atcelti.
Jā, tas ir turpatpakaļ biļetei, jo AirBaltic cena veidojas no divām vienvirziena biļetēm. Ryanair, Easyjet un tamlīdzīgām aviosabiedrībām tas pats princips.
Man ir aizdomas, ka piemēram Viļņa—Rīga—Barselona gadījumā, ja neiekāpsi Viļņā, Rīga—Barselona AirBaltic gan atcelts.
Jā, tieši tā arī ir, vismaz neoficiāli AirBaltic var izmantot tikai atpakaļceļa biļeti, neizmantojot turpceļu, bet nevar izlaist pirmo posmu turpceļā vai atpakaļceļā. Pirms kāda laika TV pat bija sižets par meiteni, kuru izsēdināja no lidmašīnas, kurai bija biļete Tallina-Rīga-xxx, un kura bija sadomājusi iekāpt tikai Rīgā. Interesantākais, ka viņai gandrīz izdevās aizlidot, jo čekojās internetā, nenodeva bagāžu, un pie geita jau tikai noplēš pusi no iekāpšanas kartes un neko vairāk nepārbauda, tomēr, kad viņa jau bija lidmašīnā, kāds tomēr pamanīja neatbilstību sistēmā (acīmredzot, biļete atceļas automātiski, līdz ar to sanāca 1 pasažieris par daudz), un viņu izsēdināja.
Klasiskajām aviokompānijām, kurām ir divvirzienu biļešu struktūra, obligāti jāizmanto arī turpceļš.
Domāju, ka te būtu darbiņš arī patērētāju tiesību aizstāvjiem. Galu galā cilvēks ir apmaksājis visus posmus, kāpēc gan liegt viņam lidot tikai tos posmus kurus viņš grib.
Tāpēc ka cenas tiek veidotas nevis atsevišķiem lidojumiem, bet nogādāšanai no punkta X līdz punktam Y. Ja pasažieris tiek nogādāts no punkta Z līdz punktam Y, tas jau ir cits pakalpojums ar citu cenu.
Analoga diskusija parādās ar ievērojamu regularitāti. Iepriekšējo reizi te: http://www.celakaja.lv/forumi/pedeja-posma-neizmantosana-un-bagaza-varad...
Es piekrītu Kartagietim, ja pasažieris ir apmaksājis visus posmus (jā, pērkot lidojumu X-Y-Z, tajā ietilpst gan X-Y, gan Y-Z), tad jābūt iespējai kādu neizmantot, ja ir tāda vēlme.
Šajā ziņā vēl patērētāju tiesību aizstāvjiem pamatīgi jāstrādā. Vācijā daži pasažieri ir uzvarējuši tiesā Lufthansu līdzīgos gadījumos (nokavēja pirmo posmu un pašu spēkiem nokļuva līdz tālākajam lidojumam, kur viņus lidmašīnā neielaida), bet aviosabiedrību nostāja nav mainījusies.
Jā, it kā precedenti tiesā esot bijuši, protams, par labu pasažierim, bet nekas nav mainījies, un katrs pasažieris jau neies tiesāties.
Kur varētu plašāk palasīt par šiem precedentiem? Googlē īsti nevaru atrast, laikam nelietoju pareizos keywordus
Atradu tikai par Swiss tiesu, bet atceros, bija arī Lufthansai līdzīgi gadījumi: http://www.ktipp.ch/onlineartikel/1035231/Swiss_unterliegt_vor_Gericht_d...
Interesanti, tad sanāk, ka Vācijas un Šveices aviolīnijās šādus nosacījumus pa lielam var ignorēt, ja ir iespēja pēc tam tiesāties. Interesanti būtu zināt, kāda ir prakse citur. Nedomāju, ka tiesvedība par šo apstākli ir kaut kāds retums.