Varbūt kāds var padalīties ar pieredzi, kādi ieteikumi, kā rīkoties tālāk.
Situācija sekojoša - februāra beigās bija paredzēts lidojums uz NY caur Prāgu (Rīga - Prāga ar čehiem, Prāga - NY ar Deltu, biļetes pirktas www.delta.com no Rīgas - CSA bija Deltas codeshare partneris). Dienu pirms lidojuma, Delta atsūtīja check-in e-pastu, ar domu, viss kārtībā. Nākamajā dienā ierodoties lidostā ar somām, liels bija pārsteigums, ka reisa uz Prāgu vienkārši nav. Panika, stress (varbūt fake biļetes utt.), lidostā īsti palīdzēt nevarēja, jo čehiem Rīgas ofiss sestdienā nestrādā, Deltai, kā jau nojaušat vispār LV nekā nav. Nācās vien pašiem zvanīt čehiem Deltai. Čehi saka zvaniet Deltai, Delta saka runājiet ar čehiem, čehi diezgan rupjā veidā pēc trešā zvana pasūtīja mūs 3 mājas tālāk, nācās risināt jautājumu ar Deltu. Pēc stundas sarunas (no tām 2x pa 10 minūtēm skaidroju kas pa situāciju, pārējo laiku šie meklēja alternatīvas) ar Deltu (ar ASV, pa maksas līniju, lēti nebija), beigās iedabūja airbaltic reisā nākamājā dienā uz Amsterdamu un tālāk ar KLM uz NY. NY ieradāmies 20.00 tā vietā sākumā bija plānots 15.45, respektīvi, 4+ stundas salīdzinājumā ar plānoto. Prāgā bija paredzētas 24h, līdz ar ko pa pieskari aizgāja viesnīcas rezervācija utt.
Atgriežoties mājās, izstudēju EU direktīvu (EK Regula 261/2004), idejiski sanāk, ka ir atcelts lidojums. Ņemot vērā to, ka čehi vispār izlikās par neko nezinām, rakstīju sūdzību Deltai. Kopā par 3 cilvēkiem sanāca 3x250EUR kompensācija + papildus izdevumi (taksis, telefona saruna, vakariņas) - viss tas, kas viņiem idejiski bija jānodrošina. Pēc 2 nedēļām Delta pieklājīgi palūdza vērsties pie čehiem, jo direktīvā "operating airline" ir tie, kam bija jāveic lidojums, pie visa vainīgi čehi. Bonusā 3x 150 USD vaučeri, kurus pat īsti lāgā nav kur izmantot. Pārsūtīju sūdzību čehiem - kā jau tas bija sagaidām šie arī atšuva ar teksu - "neko nezinām, lidojums bija atcelts jau sen, Delta mums neko par jums nebija atsūtījuši utt". Vinevārdsakot sākas futbols.
Kādi komentāri, ieteikumi? Ir jēga dot uz PTAC? Kādas iespējas dabūt naudu?
btw - atpakaļ lidojām ar Deltu - briesmīgākā transkontinentālā reisa pierdze ever. Tas, ka TV nav katrā sēdvietā, vēl būtu pieciešams - lidmašīna bija acīmredzami ražota pirms tika izgudroti plakanie TV, bet vietas kājām nepārpīlējot CSA reisā no PRG->RIX bija vairāk nekā nakts lidojumā no JFK->PRG, un daudz neatpalika no aribaltic sēdvietām. Protams, ja ņem vērā, cik maksāja lidojums, to var pieciest
Deltai taisnība, jāvēršas pie aviosabiedrības, kas izpilda lidojumu. Taisnība ir Tavā pusē, Tev pienākas vai nu 250 EUR, ja uzskata, ka lidojums bija uz Prāgu, vai 600, ja uz Ņujorku. Es spiestu uz Ņujorku protams. Plus papildus izdevumi kā raksti.
Regula uzliek aviosabiedrībai pienākums paziņot pasažierim par atcelšanu un viņa tiesībām. Visādām atrunām par to, ka lidojums atcelts sen un Delta neko nav ziņojusi ir nulle vērtība, tās neattiecas uz lietu. Ja čehi Tevi neinformēja – paši vainīgi.
Es ieteiktu vēlreiz sazināties ar čehiem, pieminot konkrētus regulas pantus, piemēram, 5. pants, 4. punkts – «Pierādīšanas pienākums attiecībā uz to, vai un kad pasažieris ir informēts par lidojuma atcelšanu, ir apkalpojošajam gaisa pārvadātājam» un piedraudot ar PTAC un tiesu.
Ja viņi vēl pēc tam spirinās, tad var vērsties PTAC, vai, ja negribas tērēt laiku – atdot savu lietu www.euclaim.com, viņi specializējušies uz šo kompensciju piedzīšanu (tiesa, ja uzvar, paņem par to ~25%). Varbūt tos arī var pieminēt, lai pabaidītu čehus, jo zināms – ja taisnība Tavā pusē, Euclaim naudu izsitīs, viņi nav slinki ; čehi varbūt cer, ka Tev pašam/pašai nebūs apņēmības tiesāties.
Regula: http://www.celakaja.lv/sites/default/files/images/regula_261_2004_LV.pdf
Vispār interesanta situācija. A ja Delta pārdotu biļeti uz vispār neeksistējošu CSA lidojumu? Kaut kā liekas stulbi, ka CSA būtu jābūt par to atbildīgiem
Nepārdeva uz neeksistējošu lidojumu, čehi atcēla lidojumu un nepaziņoja.
Juri, a ja čehi atcēla lidojumu pirms tika veikta rezervācija?
Es saprotu, ka formāli jebkurā gadījumā jāgriežās pie čehiem, vienkārši man liekas savdabīgi, ka kāds var pārdot aviobiļetes, par kurām būs atbildīga kāda trešā puse, kura par tādu biļešu eksistenci var nemaz nezināt. Piemēram jebkura cita pakalpojuma iegādes un neizpildīšanas gadījumā būtu loģiski piedzīt kompensācijas no tā, kas šo pakalpojumu ir pārdevis un ar ko ir noslēgts līgums, nevis no faktiskā izpildītāja.
Jā, skan loģiski. Paldies par skaidrojumu!
es pēc pieredzes gan varetu oponeet...Delta ielādē savus codeshare reisus no RIX uz PRG ar ČSA, pēc laika ČSA atceļ lidojumu, bet Delta neizņem no savas sistēmas savu codeshare reisu un cilvēkam ir ne tikai teroretiska iespēja norezervēt, bet arī praktiska iespēja nopirkt neeksistējošus reisus... Man ir bijis līdzīgi ar SAS un BT codeshare, tiesa gan eiropas mērogā, tiesa es laikus pamanīju ka BT savus reisus ir atcelis, tāpēc pati sazinājos ar SAS un šamie visu atrisināja pārliekot mani uz citu reisu....
Varētu būt sinhronizācijas aizture kādu diennakti pēc tam, kad reiss atcelts… bet ja pēc tam joprojām ir fantoma pieejamība atceltiem reisiem, tā ir klaja neprofesionalitāte. Atkal, nav pasažiera ziņā veikt izmeklēšanu; lidojuma izpildītājam ir pienākums samaksāt kompensāciju, un pēc tam izpildītājs var skaidroties ar pārdevēju, kurš bija vainīgs.
OMG - man līdzīgs lidojums paredzēts pēc nepilnām 2 nedēļām!
Ar Deltu, izlidošana no Rīgas uz Prāgu sestdienā (21.aprīlis, apmēram 3pm)...Prāgā gandrīz pilna diennakts...tālāk uz Miami caur Parīzi un Atlantu...
Kā man pārliecināties, ka mums būs viss ok?
...ar lidot.lv es neredzu tajā dienā nevienu tiešo reisu uz Prāgu... Nedz arī, ka Czech Airlines uz turieni lidotu... Kā man rīkoties?
LV 3:15pm | RIGA |
|
PRAGUE | DELTA 8763* ECONOMY (T) Confirmed Dinner |
*Operated by CZECH AIRLINES As OK Flt 881
Konkrētajā gadījumā biļete pirkta 07.2011, reiss pēc pašu ČSA teiktā atbildē atcelts 08.02.2012, t.i., tieši tik pirms, lai nebūtu jāmaksā kompensācijas.
Pilnīgi piekrītu, ka nav mans pienākums, sekot līdzi vai kāds lidojums ir/nav atcelts, tāpat arī nezinu un nav man jāzin kārtība viņu mājā, tāpat kā viņi nezin kārtību manā mājā. ČSA (ja reiz regulā tā pateikts) jāmaksā kompensācija, un tad lai paši skaidrojas ar Deltu, kurš ko nav izdarījis...
Bez stresa, man arī bija 6dienas reiss ap 3PM
1. Pačeko vai ČSA nav atcēluši reisu (kaut vai pamēģini nopirk no http://www.czechairlines.lv plānotajā datumā biļetes - ja varēs nopirkt, tad jau būs ok). Toreiz lidostā runājot ar info meitenēm, viņas gan minēja, ka pēdējā laikā čehi ļoti bieži atceļ reisus, bet parasti informē, ar domu, ka šāds gadījums ar čehiem viņām neesot sen bijis;
2. Ja čehi ir atcēluši, bet Tev nav paziņojuši, pagaidi, lai līdz reisam ir palikušas mazāk par 14 dienām (tad varēsi prasīt kompensāciju? - tā laikam sanāk ļaunprātīga kompensācija kratīšana, bet jāmāca šamējie kaut kā ir) , un tad sazinies ar Delta (var piezvanīt, tel. ir viņu mājas lapā). Man personīgi lidojums RIX-AMS-NYC ar airBaltic un KLM daudz labāk patika, nekā atpakaļceļs ar Delta un ČSA.
3. Ja nu tomēr atceltais lidojums atklājas lidostā, zvani uzreiz pa taisno Deltai, lai atrod alternatīvu un uzstāj, ka galapunktā jābūt plānotajā laikā. Man tas prasīja 1+ stundu pa telefonu un 2 atteiktas alternatīvas no manas puses (viena bija caur Maskavu, kur 24h jāgaida + vajag vīzu, vainkaut kā tā). Ja angļu valoda ir ok, tad tas laikam ir sakarīgākais risinājums.
Jekurā gadījumā, kā teica lidostas info dāmas - neviens vēl lidostā nav palicis, tā vai šitā visas situācijas atrisinās
Chiepa – jā, 21. aprīlī vairs nav čehu reisa, tuvākie ir 19. un 23. aprīlī.
Es varu vien pateikt, ko es darītu – pagaidītu, lai līdz izlidošanai ir mazāk kā nedēļa, tad pēc regulas iestājas maksimāli stingri noteikumi, kādus lidojumus jāpiedāvā atceltā vietā, ja līdz tam nav Tevi informējuši. Tikmēr izdomātu, ko vēlos – vai ērtāku lidojumu uz galamērķi, vai teiksim lidot ātrāk uz Prāgu un pavadīt tur ilgāku laiku. Iespējamos lidojumu variantus pameklētu matrix, uz cenu neskatoties, tā nav svarīga, svarīgi, lai lidojumus izpilda Skyteam – čehi, Delta, KLM, AirFrance utt (arī AirBaltic der) – uz tādu alternatīvu Delta labprātāk parakstīsies.
Kad zinātu, ko gribu, zvanītu čehiem (ja vēlētos citu reisu uz Prāgu) vai Deltai (ja vēlētos pavisam citu maršrutu uz galamērķi).
Pēc atgriešanās paprasītu kompensāciju, ja piedāvātā alternatīva āpus regulas noteiktajiem laikiem.
es ieteiktu sazinaties ar Deltu, jo 21APR reiss Rīga-Prāga ir atcelts...
Vari meginat no sakuma runat ar CSA, bet visticamakais vinji tevi tapat parsutis pie Deltas, jo pec rakstita noprotu, ka bilete ir izdrukata uz DL dokumenta, un ČSA nevares parizdot jaunu bileti uz kadu rezerves variantu... (principa vinji to var, bet vinji to nedariis.... un LV arii vairs nav ČSA parstavniecibas, tagad ta parcelta uz Viļņu)...
Nē, reisa atcelšanas datumam nav pilnīgi nekāda sakara ar kompensācijas maksāšanu vai nemaksāšanu. To, vai jāmaksā kompensācija, nosaka, cik ilgi pirms lidojuma pasažieris informēts par tā atcelšanu un par cik stundām piedāvātā alternatīva atšķiras no sākotnēji iegādātā lidojuma. Un strīda gadījumā aviosabiedrībai ir jāpierāda, ka viņi informēja Tevi laicīgi, nevis Tev, ka neinformēja.
Chiepa – ka jau zini, Deltai vislabāk zvanīt uz ASV bezmaksas numuru pa Skype.
Es paskatīšos, kādi nosacījumi ir Prāgas viesnīcai...bet visticamāk jau skatīsimies ērtāko lidojumu uz Miami pa citu ceļu, jo vairāk brīvdienas īsti nevaram paņemt (lidot pirms) un vēlāk ar negribās...
Pārbaudīju e-pastu, arī izdzēstās vēstules - nekādu brīdinājumu nav bijis par lidojuma atcelšanu un maiņu. Tad visticamāk pirmdien sazinos ar Deltu, ja līdz tam nebūs nekādu jaunumu...
Paldies Juri...ja kas - rakstīšu
Vai kādam bija informācija, ka tagat CSA lidos tikai 3X nedēļā no RIX? Laikam jau CSA ir tuvu nāvei. Vismaz pazīstams puisis no Čehijas tā apgalvoja.
Njā... , es arī par atceltajiem reisiem uzzināju no šīs sarakstes, labi, ka vēl tā. Nekādu info ne no Deltas ne ČSA neesmu saņēmis.
Man ar Deltā pirkts Rīga - NY caur Prāgu. Lidojums uz Prāgu 5. maijā bija paredzēts...
Atpakaļ lidojumā 17. maijā NY - Prāga - Rīga vismaz izskatās, ka viss paliek spēkā, ja ČSA neizdomās arī pēkšņi 17. maija lidojumu uz Rīgu atcelt.
Rīkošos tad pēc Jura instrukcijas. Jāgaida...
Nu kas negrib uztraukumus, var arī zvanīt ātrāk, negaidīt to nedēļu pirms izlidošanas… Mans mērķis būtu izspiest maksimumu no čehu neizdarības, saņemot kompensāciju. Bet to nevar garantēt, jo kā visi runā viņiem iet švaki, velk uz bankrotu.
Bet jautājums vai vispār var apdrošināties pret tādu lietu, kā reisu kavēšana vai atcelšana?
Es pirms vairākiem gadiem par to interesējos un tad iznāca ka jēgas lielas nav, tur tā kompensācija ko es saņemu nestāvēja klāt tām biļetēm, hoteļiem par ko biju jau samaksājis..
Es tikko 40 min ar viņiem norunājos. Lidojumus pārlika - un tagad ir pat ērtāki, bet...
Runājot par kompensācijām, viņi centās mani vairākkārt pārliecināt, ka tā ir lidojuma maiņa un uz to kompensācijas neattiecas. Tas jau nekas, ka šodien ieejot deltas sistēmā vēl bija visādi murgi un atpakaļceļš vairs neparedzēja mūsu nogādāšanu RIX.
Tāpat, kad es pateicu, ka viņi nav mani par to brīdinājuši un to es pati nejauši uzzināju, tad viņi teica, ka esot man zvanījuši. Man neatbildētu international call nav. Bet pat, ja viņi būtu mēģinājuši zvanīt un nav sazvanījuši - vai tad tas skaitās?
Nu tāpat mēģināšu uzrakstīt viņiem par to kompensāciju...Bet kad to labāk darīt tagad uzreiz vai pēc lidojuma? Tāpat - viesnīca Prāgā man jau bija rezervēta...arī tā būs jākancelē (cerams bez maksas)...
Lidojumu atcēla čehi, ar tiem arī Tev jārunā par kompensāciju, Deltai ar to nav nekāda sakara.
40 min tāpēc, ka bija liela kaulēšanās un pārliecināšana vajadzīga lai kaut ko normālu izdabūtu vietā vai bija diezgan pretimnākoši? Jāsagatavojas uz smagu sarunu?
Nē, nē - visi bija diezgan pretimnākoši, par lidojuma maiņu vispār nebija lieku jautājumu. Vienīgi sagatavojies visu penteri atkārtot vismaz 2 reizes, jo tad kad pirmais aģents visu noskaidros (kas noticis ar lidojumiem) un nomainīs lidojumu, tad Tevi pārsūtīs uz rezervācijas daļu, kur viss būs jāstāsta no sākuma, jo viņiem kaut kā nepārforvardējas info, kas tu esi un ko tu īsti gribi
Vismaz 15 - 20 min nosēdēju uz holda, kamēr viņi kārtoja "paperwork" un skaidroja dažādus jautājumus.
Njā...un vēl gribēju noskaidrot kas ir ar tām kompensācijām...šai sarunai arī bija dažas minūtes veltītas
Juri, vai deltai nav nekāda sakara, arī tad, ja lidojumu pirku pie viņiem, bet Prāga - Rīga posmu atcēla čehi? Delta gan man NY veiksmīgi visu samainīja un beigās jau Rīgā nonācu. Vai es tāpat tos čehus varu mēģināt piežmiegt, ja viņi man neko neziņoja? Savukārt turpceļā KLM lidojumu uz NY pārcēla par 5h vēlāk. Tad jācīnās ar KLM nevis Deltu?
Jāatšķir divas lietas – kas atbildīgs par kompensāciju un kas nodarbojas ar maršruta salabošanu. Kompensāciju, ja tāda pienākas, atbilstoši regulai vienmēr jāprasa no lidojuma izpildītāja. Atceļot reisu, izpildītājs parasti pārliek pasažieri uz nākošo/iepriekšējo. Ja tas neder, tad jāvēršas pie pārdevēja, lai pārliek uz citu reisu vai pavisam samaina maršrutu.
Čehus vari "piežmiegt", ja samainītais lidojums ir ārpus regulā noteiktajām laika robežām (tās atkarīgas no tā, cik ātri Tevi informēja, ja vispār).
Nu delta samainīja uz pavisam citu maršrutu. Rezultātā pēdējo posmu ar čehiem nelidoju vispār, bet gan ar airBaltic. Čehi, protams, mūs nebija informējuši. Tas bija tāds neliels pārsteigums lidostā
Tātad man Delta samainīja lidojumu caur Parīzi uz NYC, BET kad ierados lidostā iečekoties, Air Baltic mani nelaida lidmašīnā, jo izrādījās, ka Delta nebija pareizi līdz galam noformējusi eletronisko biļeti. Nekad iepriekš nebiju dzirdējis tādu variantu, bet tāds pārsteigums mani sagaidīja. Bija vēl it kā mazliet vairāk par stundu līdz check in beigām, bet vienalga nepaspējām sazvanīt Deltu un noformēt pareizi līdz galam to elektronisko biļeti. Līdz ar to nokavējām savu lidojumu un kad beidzot sazvanījām Deltu tad šie pēc ilga čakara mums samainīja lidojumu uz nākamo dienu. BET tas nozīmē mūsu ceļojuma laiks ASV saruka par dienu...
Ir man ceļojuma apdrošināšana, kur pienākas it kā kompensācija par šādiem neparedzētiem variantiem, bet laikam jāsadabū kāda izziņa no Deltas par šo viņu stulbo kļūdu lai Swedbank apdrošināšana man kaut ko atlīdzinātu.
Vai iespējams arī ko piedzīt no Deltas par šo sviestaino gadījumu?
Aizraksti Deltai, viņi Tev kādas jūdzes vai kuponu nākamam lidojumam pieškirs, vairāk es necerētu.
Swedbankas apdrošināšanai tiešam vajadzētu kādu dokumentu no AirBaltic vai Deltas. Tikai šajā gadījumā grūti novērtēt reālos zaudējumus.
Regulu šajā gadījumā nezinu vai var piemērot, tā darbojas, ja pasažierim ir biļete uz konkrēto reisu. Tev sanāk ka nebija.
vispār izskatās, ka čehi ir piečakarējuši Deltu
mēs rudenī turpceļā lidojām caur Amsterdamu ar BT- viss kārtībā. atpakaļ lidojām caur Prāgu- NY mūs neiečekoja līdz Rīgai, teica, ka lai iečekojamies Prāgā. Prāgā jau uzsākot čekošanos nojautu, ka kaut kas nav kā vajag- tajā dienā nebija neviena reisa no Prāgas uz Rīgu. lidojām kādas 5h vēlāk caur Varšavu, pārtikas talonus arī iedeva.
attiecīgi tādi gadījumi ir daudz...