......ir viena vai katrai valstij sava? Man likās, ka viena, bet braukušie iepriekš teica, ka iebraucot no Rumānijas Serbijā pirkuši viņu Zaļo karti par 40Eur (gribēja 100Eur, bet nokaulēja), pēc tam no Serbijas iebraucot Maķedonijā - atkal likuši pirkt Maķedonijas Zaļo karti, un pa 175Eur, ko nevarēja nokaulēt. Zinātāji, palīdzat!!!!
Nemaaku paliidzeet ar padomu, bet radies jautaajums "hrvatska" ko Tu jemies par taam bijushajaam dienvidslaavijas valstiim:))
Nu bet takš braucu tur/cauri pēc mēneša:DD
nu nu:)))) Neesu tur bijis un kaut kaa arii nevelk:))
A Horvātijā esi bijis?
Neesu gan. Tapeec laikam tur nevelk. Esu dzirdejis ka tur ir gana skaisti:)))
Vai esi interesējusies (-jies?) par zaļās kartes cenu pērkot tepat Rīgā? Cik zinu, ir derīga arī Serbijā un Melnkalnē. Cenu gan šobrīd online nevaru atrast.
Zaļā karte vislētākā ir IFam, esot derīga gan Serbijā, gan Maķedonijā, 16LVL/15dienām. Esot rakstīts, kurās valstīs der. Tātad, teorētiski, man maķedonietis nevar prasīt kaut kādu, īpašu, viņu pašu "Zaļo karti"?
Teorētiski un arī praktiski nevar prasīt. Esmu lasījis, ka viņi nožēlas pilnām acīm noskatās uz tiem, kas uzrāda savas esošas zaļās kartes, un tad un azartiski ķeras klāt tiem, kam nav. Personiskas pieredzes nav.
Klārs, paldies. Buici, aizbrauc vismaz uz Horvātiju - tur tādu marasmu nav (teorētiski zaļo karti vajag, praktiski NEVIENS to neprasīs) un daba fantastiska (cilvēki arī).
Horvātijai nevajag zaļo karti, pietiek ar mūsu pašu standarta octu.
Pārējām exDienvidslāvijas valstīm vajag tikai Zaļo karti, ko var nopirkt arī Latvijā. Ja kāds uz robežas saka kaut ko citu, nevajag paļauties, tās ir muļķības. Nu, protams, Slovēnijai arī pietiek ar octu.
Par pārējo - ui, kā piekrītu
Pagajušo vasaru biju Horvatija ar LV auto - pirms tam nočeko - uz to momentu man bija IF OCTA - vina HR bija NEDERIGA, nopirk ZK - protams ka EU-HR robežas to neviens neparbauda, bet uz kontinentalas HR-BiH bosnijas robežsargs prasa paradit - viss bija OK.
Tevi piečakarēja vai paši robežsargi nezināja.
http://www.ltab.lv/lv/page253/page260
Nākamreiz izdrukā un paņem līdzi (šādu sarakstu noteikti atradīsi arī angliski). Uz Horvātiju jau vismaz 3 gadus var braukt ar mūsu octu.. Cik zinu, tad Ifs nenodarbojas ar tādām stulbībām kā BTA, kas izdod octu, kas derīga it kā tikai Latvijā.
Ja, tada infa man ari bija, bet zvaniju 2-3 reizes uz IFu un vini menedžeri man katru reizi skaidro ka uz to momentu konkreti vina (IF) OCTA uz HR nestrada, un biroja rada dokumentu ar vinu OCTA valstu sarakstu - tur bija visi EU + 2-3 vel, bet HR nebija. Droßibas del nopirk ZK, lai bez parsteigumiem (bet pirms diviem gadiem ari biju HR ar auto un neko speciali nepirk). Par to HR labak prasit savam OCTA apdroßinatajam, varbut ßogad situacija jau cita.
Stridities ar viniem negribas, nemot vera ka HR vel nav EU valsts - un ka tur viss bus uz vietas lai kaut ko sanak ne dod dievs neviens konkreti nezina, ari to ka tiem kas brauca uz Dubrovniku ar auto jabrauc caur BiH territoriju padsmit kilometrus - citadak tikai ar pramju, un par to ko darit shitaja cela posma musu adroshinataji vispar neko nevar pateikt.
Kas nu tur daudz ko strīdēties. Vienkārši pietiekami pārliecinoši jāpamato savs viedoklis. Ja nelaiž cauri pa vienu robežpunktu, jābrauc uz citu :) Bet par to padsmit km garo ceļa posmu.. nu, savulaik vienkārši izbraucu cauri, un īpašu stresu neķēru (tolaik vēl vīzu Bosnijā vajadzēja).
Bet, ja kaut kas uz vietas gadās, tad rīcība būtu tāda pati kā jebkurā citā Eiropas valstī.
P.S. Fascinē tie "menedžeri", kas neko saprātīgu nevar pateikt..
Attiecībā uz Zaļo karti, šoreiz man IFs godīgi pateica, ka ir būtiski, ar kurām valstīm ir attiecīgie līgumi, IFam līdz Jaungadam nebija Krievija, savkārt BTA ir tikai Krievija. Par Horvātiju un Bosniju gan brīnumi, jo nekad uz šīm robežām (ok, uz Bosniju braucu tikai cauri līdz Dubrovnikai, taču vairākkārt) nekas nav prasīts, vienreiz pat galvu nepagrieza, tik ar roku pamāja - brauc tālāk.....
Eu, nu kas tās vēl par muļķībām !!??
Katrai apdrošināšanas kompānijai, kas tirgo OCTA polises ir PIENĀKUMS nodrošināt to pakalpojumu, kas saskaņā ar starptautiskajiem līgumiem ir saistošs Latvijai. Konkrētajā gadījumā tas attiecas uz octa polisēm un Horvātiju. Nav runa par Ifa līgumiem, bet par Latvijas valstij saistošajiem.
Sausais kopsavilkums - tas valstu saraksts, kas ir mazliet augstāk norādītajā saitē, arī ir oficiālais saraksts, kas ir jāzin gan mums, gan arī horvātu robežsargam, nemaz nerunājot par apdrošināšanas kompāniju darbiniekiem. Tik pat labi arī poļu pans varētu čakarēt smadzenes un pieprasīt vietējo polisi.
Pacelšu nedaudz uz augšu...
hrvatska, Tev jau jābūt atpakaļ, tātad ko vari praktiski pateikt par tām zaļajām kartēm iz pirmās mutes?
Pats sestdien braucu uz to pusi, plānā Serbija, Bosnija, Melnkalne, Albānija (bikiņ) un Horvātija. Skaidroju pie Baltas, šie piedāvāja par 20-25 lašiem, bet tur uz tās polises nebija melns uz balta, pareizāk sakot melns uz zaļa par Melnkalni, bet rīt grasos knābt. Pašam OCTA no Ergo, vai tam ir kāda nozīme? Mūsu lauku Ergo kantorī par subjectu vispār neko namācēja paskaidrot:(
Gribētos jau atkal apgalvot, ka nevejag pirkt nekādu zaļo karti un der parastā OCTA (skat. saiti augstāk), un uz robežas par to ir jāpastāv, jo tā tas arī ir.
Random, bet pats tai tabulai acis esi uzmetis???? tur taksh, izņemot horvātijai, pārējās vietās ZK esot nepieciešama!!!!!
Izlasi uzmanīgāk
Jau diezgan sen var likt vienādības zīmi starp octu un zaļo karti.
Ja vēl nebūtu dažu mūsu vietējo kompāniju "jaunievedumi", tjipa, octa Latvijas teritorijā, tad nevienam tas galvu nejauktu.
Tava Ergo octa darbojas visur, kur darbojas zaļā karte, resp., Eiropas ekonomiskajā zonā, kas ietver arī Šveici, Horvātiju, Melnkalni, Serbiju, Albāniju u.t.t.
Mjā, atpakaļ esmu tikai tagad, Grieķijai mazāk par 2 nedēļām veltīt bija nepieklājīgi, un tā kā parasti uz 3 nedēlām dodos ........ Zaļo karti nopirku IFā - draugu autiņam maksāja 16LVL (Mitsubishi Galant), mums gandrīz 23LVL (he,he vislabākais - Opel Vectra), uz mēnesi. Prasīja gan uz Serbijas, gan Maķedonijas robežas, gan iebraucot, gan izbraucot. Tagad, novērtējot summu salīdzinājumā ar ātras robežškērsošanas priekšrocību - no coments, nopērciet šim valstīm ZK un miers mājās... It kā jau robežsargs teica, ka spīķo un špreho, un mums autiņā bija pa vienam no katras šīs kategorijas, saruna bija kā kurlmēmiem - please, repeat - I dont understand, bitte, noch einmal - tālākais palika man nesaprasts... Likās, ka dzirdam netulkojamos cigaret, alkohol un paskatījies uz manis padotajām 2 cigarešu paciņām un bērniem autiņā, viņš pamāja ar roku, tad paskatījās uz nākamo mūsu draugu autiņu, un neriskēja otrreiz sākt dialogu. Rezultātā gāja tīri ātri. Taču uzreiz ar pasēm prasīja vai nu zeļena karta (kaut kā tā) vai grīn kārd. Katrā ziņā Serbijas ceļi izmaksāja dārgāk (bija gan to vērti salīdzinājumā ar Bulgārijas, piedodiet, korumpēto čigānu pilno miskasti).
arii es jau atpakalj un tikai veelreiz varu apstiprinaat, ja dodaties uz shiim zemeem un lai nechakareetos nopeerciet mieru par 25 lashiem sheit - ir kur prasa, ir kur neprasa gan iebraucot, gan izbraucot. runa iet par serbiju, bosniju, melnkalni un albaaniju. horvaatijaa gan neprasiija, taa kaa var pienjemt, ka neko papildus tur nevajag.
Brīdinu! Ceļu augšā tēmu no 2009g. Tagad ir EUR-o un pēcpandēmijas laiks!!!
Jaunumi Zaļās Kartes štābā. Mums par labu!
No 1.jūlija varēs pirkt un izdrukāt paši. T.s. zaļā karte būs balta un tiks piesūtīta PDF formātā. Kā lems mūsu apdrošinātāji, vēl nezinu, bet igauņi jau ziņo https://rus.delfi.ee/daily/business/nachinaya-s-1-iyulya-zelenaya-karta-budet-vypuskatsya-na-beloj-bumage?id=90009119 Cik sapratu, tad zaļās kartes lielais štābs ir devis zaļo gaismu šim pasākumam. Te centrālā biroja lapa. https://www.cobx.org/ Cerams, ka nekļūdos!
Ukraiņi ziņojuši agrāk https://slavdelo.dn.ua/2020/05/12/v-ukraine-izmenitsya-poryadok-oformleniya-polisa-zelenaya-karta/ Jāpaskatās kaut kas angļu vai citās valodās.