It kā zināma lieta, ka aviokompānijas parasti liek izmantot visu maršrutu, taču, ja vēlamies atteikties no pēdējā posma kādā braucienā, tad parasti problēmas nerodas, jo nevienu jau ar varu nevar iesēdināt lidmašīnā. Tomēr jautājums paliek par bagāžu, šajā gadījumā interesē ASV iekšējie reisi. Lieta tāda, ka, piemēram, tiešajam lidojumam no A uz B cena nereti sanāk krietni lielāka, nekā no A uz C caur B. Protams, šādas opcijas vēl ir labi jāpameklē, jo neviena meklēšanas lapa tādus variantus nepiedāvā. Skaidrs, ka problēmu nebūs, ja lidoju bez bagāžas. Bet ja ir bagāža, vai nevar rasties problēmas? It īpaši, ja savienojuma laiks punktā B ir neliels, tad neviens, reģistrējot bagāžu, tāpat neticēs, ka man savienojuma vietā tā būs nepieciešama, kaut vai tāpēc, ka tad fiziski nebūs iespējams paspēt uz nākamo reisu. Vai bagāžas reģistratoriem ir tiesības atteikt iereģistrēt bagāžu līdz lidojuma starpposmam? Jautājums ir tieši par ASV, kur lidojumi ar īsiem savienojumiem ir ikdiena.
Un vēl otra problēma, kas teorētiski var rasties. Kāds no lidojumiem tiek atcelts vai stipri kavējas. Šajā situācijā, aviokompānija var piedāvāt alternatīvu maršrutu, piemēram, lidot no A uz C caur kādu citu savienojuma punktu, vai pat ar tiešo reisu. Viņu jau neinteresēs tas, ka patiesībā es gribēju izkāpt punktā B. Ko tad?
Paskaties vai nav iespējams paņemt ar stop-over punktā B, tad vienmēr vari pamatot ka Tev tas stop-over ir obligāta prasība
Manis atrastajā variantā tas nav iespējams. Patiesībā, mans maršruts ir vēl sarežģītāks, jo gribu paņemt maršrutu no 3 lidojumiem, bet izmantot tikai divus. 15.06. man jānokļūst no Tuksonas (Tucson) Memfisā. Tiešo reisu nav, ar vienu pārsēšanos lētākais variants ir 294$ (meklējot Expedia.com). Ar divām pārsēšanām nav nopietni, un tāpat būs ap 240$. Bet, var norezervēt lidojumu ar vienu fiktīvu posmu ar Delta airlines, proti, TUS-SLC-MEM-IND par nieka 158$! Starp citu, bez pēdējā posma (tikai TUS-SLC-MEM) šī konkrētā biļete maksātu ap 700$!!! Turklāt savienojums Soltleiksitijā ir vien 46 minūtes, prinipā var sanākt, ka nepaspēšanas gadījumā viņi pārliek uz tiešo reisu un Indianapolisu (tādi arī ir), bet es tak vēlos izkāpt Memfisā! Vai kādam ir pieredze, cik pretimnākoši ir aviokompāniju darbinieki klientiem, kas biļetes iegādājušies ar šādām viltībām? Jo, principā jau nav problēmu atrast nākošo reisu uz Memfisu, bet, vai aviokompānijai nebūs vēlēšanās ''iezāgēt'' pasažierim, kurš pamanījies biļeti iegādāties krietni lētāk, nekā pienāktos faktiskajā maršutā? Arī ''fiktīvais'' savienojums Memfisā ir tikai viena stunda, tātad bagāžu saņemt faktiski nav iespējams, līdz ar to pie iečekošānās aģents var arī paziņot, ka tā jāčeko līdz galam - kas man, protams, neder!
Vari mēģināt TUS-IAH-MEM-BHM (NWA), $152 un ilgāki savienojumi gan Hjūstonā, gan Memfisā. Šis oficiāli saucās hidden city ticketing un ļoti nepatīk aviosabiedrībām. Pēc brīža uzrakstīšu, cik reāli to izmantot. Tas, ka iečekojamā bagāža, visu vēl vairāk apgrūtina.
Tā, tagad ir tas brīvākais brīdis.
Paldies, Juri, par izsmeļošo komentāru! Tevis minētais variants ar Northwest man gan sanāk 182$ (pirms nodokļiem jau bija 159$), savienojumi gan ir garāki, toties uzrādās, ka Hjūstonā jāmaina termināls (no B uz A), neesmu tur bijis, bet parasti tas nozīmē, ka jāiet caur drošības kontroli, kas man ne īpaši patīk, un šajā gadījumā pusotra stunda var izrādīties apmēram tikpat, cik 46 minūtes bez termināla maiņas.
Paldies arī par anglisko nosaukumu, cik nu pameklēju internetā, tad par šo lietu jau ir bijuši tiesu precedenti gan ASV,gan Eiropā (parasti, par labu pasažierim). Tiesa gan, nav jau īpašas vēlēšanās ASV tiesāties:)!
Starp citu, palasīju internetā par bagāžu. Izrādās, tā tomēr ir nopietna problēma, visdrīzāk, bagāžu gribēs iečekot līdz galam. Faktiski tiek ieteikts šāda veida trikus izmantot tikai tad, ja lido ar vienvirziena biļeti, un bez bagāžas. Mēs gan būsim divi, un ar vienu čemodānu, tā kā principā vēl ir variants vienam pirkt ''pilno'' biļeti un nodot bagāžu, otram ''hidden city'' biļeti. Tiesa gan, paliek problēma, ko darīt, ja nokavē savienojumu vēl pirms galapunkta.
Vai tā ir tikai sagadīšanās, ka atpakaļreisam no WAW 22/11 vislētākais BT atgriešanās variants ir uz RIX? Jeb tomēr kaut kas ir mainījies sistēmā, un uz VNO u.c. blakus lidostām vairs nevizināt tukšu gaisu?
Manuprāt, tāda situācija ir specifiska tieši no WAW, jo vairākkārt apskatot dažādus variantus, vislētākais bija atgriezties RIX. Citos virzienos vēl aizvien cenu samazināt palīdz VNO pievienošana.
Tas atkarīgs no daudziem faktoriem. Vislabāk cena metās nost (BT) ar hidden city vidēji dārgiem lidojumiem. Pašiem lētākajiem akciju lidojumiem tur nav nekā ko nomest, savukārt cena virs kādiem 150-200 EUR vienā virzienā parasti nozīmē to, ka pieprasījums tāpat ir liels un nekādi triki te nelīdzēs.
Turklāt kā hidden city, bez VNO jāpārbauda obligāti arī TLL, HEL, ARN, CPH.
P.S. Nu gan atracis manu 2009. gada tēmu par lidojumiem ASV:)!
ulla, bieži esmu izmantojis arī LOT lidojumu WAW-RIX-WAW un ''kāpju ārā RIX'', protams arī bieži izdevīgi ir BT hidden city (VNO, TLL, HEL, ARN, CPH), bet nu ja lidojumi neder, tad no WAW tikai ar autobusu (Lux Ekspres, Ecolines)
Ps.Lai veicās ar braucieniem no WAW uz RIX.
No WAW jau atgriezos, nedaudz ietaupīju pērkot no starpnieka. Autobuss pēc transkontinentālā lidojumu nelikās labs variants.
Tā kā parasti BT grib fantastisku maksu lidojot no Ziemeļvalstīm (ARN, CPH vai HEL), tad VNO pievienošana strādā ļoti labi. Ir bijis, ka uz Rīgu palikusi tikai biznesa klase, bet uz VNO - ķiršu cena tai pašā lidojumā.