Labdien! Piereģistrējos sen, bet rakstu pirmo reizi.
Būtu pateicīga, ja jūs varētu aizpildīt anketu par to, ko ceļojumos uzskatat par luksusu, ko nē (rakstu par to maģistra darbu). Tas aizņems 10-15 minūtes.
Aptauja pieejama te: http://edu.surveygizmo.com/s3/708237/Luksusa-uztvere
Lūdzu arī ziņojiet, ja anketā kas liekas nesaprotams, neloģisks vai kā citādi dīvains. Centīšos ātri izlabot vai paskaidrot.
Iepriekš paldies!
Šis ar mani ir saskaņots un atbalstu pētījumu. Ceru, ka iespēju (pacietības) robežās palīdzēsim.
Būtu interesanti arī aptaujas rezultāti.
Jā, ar rezultātiem noteikti iepazīstināšu!
Anketu aizpildīju, gaidīsim rezultātus, varētu būt interesanti. Kaut kā baigā aizdoma, ka lielākā daļa lietu ceļakājiešiem būs luksus
Bija prieks aizpildīt. Var just, ka anketa nopietni gatavota, jautājumi pārdomāti un saprotami uzrakstīti. Daži jautājumi izraisīja smaidu, bet ej nu sazini, varbūt kādam ceļakājietim tiešām svarīgs viesnīcas vadītāja personisks apsveikums, ierodoties viesnīcā . Lai veicas un gaidīsim rezultātus!
Jāa, bija interesanti
Nu katram savas prioritātes, man nav svarīgi tās viesnīcu fiškas, lielāku servisu vēlētos tieši lidojumiem, bet protams, ka lidojot pa lēto grūti to nodrošināt Vienu reizi gan trāpiju uz biznesa klasi, laikam kļudas pēc. Lidojums bija no kijevas uz BKK un iesēdināja priekšā lielajos beņķos, kurus var kārtīgi nolaist un uzcelt kājas, starp sēdekļiem arī bija 3x lielāka atstarpe, salīdzinot ar ekanomisko. Protams biletes bija pa lēto un ekonomiskajā klasē pirktas, bet reizēm noveicās
Tiešām labi pārdomāta aptauja, it īpaši tās aizpildīšanas norādījumi.
Man uz daudziem jautājumiem bija pagrūti atbildēt, jo īsti nesapratu ko autore gribējusi pajautāt? Nu kaut vai par lojalitātes kartēm - pirmais jautājums gan sadaļā par lidojumiem, gan par viesnīcām. Karte kā plastmasas gabals man 100 gadus nav vajadzīga, bet ja ar to varu dabūt papildus atlaides vai citas privilēģijas - tad protams! Izmantoju, kur vien varu! Bet vai tas ir luksus - drīzāk pretēji, tā ir iespēja ietaupīt taupīgajiem. Vai arī te bija domātas augstāka līmeņa (zelta, platīna u.tml. kartes)? Bet karte jau nevar būt (dažiem varbūt var!?) luksusa priekšmets pati par sevi, augstāka līmeņa kartes parasti nodrošina augstāka līmeņa atlaides, bet tas savukārt atkarīgs no ceļošanas / apmešanās biežuma (daudzos gadījumos arī no lietotāja attapības un informētības). Īsti sakot, tā arī nesapratu, kādu atbildi šeit autore sagaida.
Vēl bija vairāki līdzīgi jautājumi par lietām, kas acīmredzmi nevar būt luksusa lietas nevis tāpēc, kas es vai kāds cits tās par tādām neuzskatītu, bet kam vienkārši nav jēdzieniska sakara ar luksusa definīciju (manuprāt).
Veidojot šādas aptaujas ņem vērā, ka tik daudz atbilžu varianti nevienam nav vajadzīgi. Kāda starpība vai es pasaku 7 vai 8 ? Starpība būs vai es pateikšu "parasts produkts" vai lukss" vai "man nav viedokļa" tās starpvērtības nevienam nav vajadzīgas. Turklāt tu pati saki, ka parasts ir tas bez kā nevar iztikt. Nu nevar būt mazāk parasts (bez kura nevar iztikt) - vai nu vari vai nevari iztikt un punkts.
Otrs - jautājumi ir nesaprotami. Jautājumiem jābūt vienkāršiem, tā lai uz tiem varētu atbildēt arī mana ōme, piemēram, "Vai uzskatās lidošanu biznesa klasē par luksus pakalpojumu?" <Jā> <Nē> <Nezinu/Nav viedokļa>
Pārstāju aizpildīt anketu otrajā lapā, jo sapratu, ka visticamāk rakstu bullšitu, kas tikai tev var izbojāt pētījuma rezultātus...
statistikā māca, ka pirms sākt anketēt, vajag uztaisīt mikro anketēšanu- aptaujāt piem. 5 cilvēkus, paskatīties kādi dati ir iegūti un tad veikt korekcijas, ja nepieciešams.
Kasp pareizi pateica.
Paldies par kritiku! Šeit bija domāta tieši "skaista un respektabla" klienta karte. Ja Tev pilnīgi pietiek ar jebkādu plastikāta karti un nav svarīgi, kā tā izskatās, ka tik funkcionē, tad protams pēc luksusa definīcijas šī "skaistā un respektablā" karte pārsniedz Tavas vajadzības/vēlmes un tātad ir luksuss.
Pavisam normāli ir arī tas, ka daži luksusa veidi kādam galīgi nešķiet iekārojami un svarīgi (kaut vai tāda ekskluzīva izskata karte). Tas jau ir cits šo pakalpojumu mērs, "iekārojams – neiekārojams, lieks". Apsvēru pievienot arī tādu skalu katram produktam, bet tas aptauju padarītu vēl sarežģītāku.
Arī Tev paldies par pārdomām. Starpvērtības nepieciešamas, lai varētu diferencēt luksusa "īpatsvaru" katrā produktā, jo visticamāk lidojumu pirmajā klasē un biznesa klasē 99% vērtēs kā vairāk vai mazāk luksusu, taču acīmredzams, ka tie nav vienādā mērā "luksusīgi". Lai tas turpmāk būtu vienkāršāk uztverams, vērtībai "5" pieliku klāt nosaukumu "Pa pusei luksuss".
Jā, šī nav no vienkāršākajām tēmām un līdz ar to arī aptauja nav elementāra.
Darīts
Vispār par luksusu ceļojumos.... Pārstāvu darba devēju un patīk ļoti ceļot ,tad arī darbiniekiem uzsaucam ceļojumus un, lai cik tas interesanti nebūtu ,gandrīz vienmēr arī atsauksmes ir ,jo labākos,dārgāks luksusa ,jo labākas. Cilvēks patiesībā nezina cik tas maksā ......Principā cilvēks , ja nezina cik tas maksā tad arī novērtē luksusu ,ka tas ir bijis labs,labāks u.t.t. jautājums jau ir ,ko var atļauties ......
Nu es arī izpildīju... Liela daļa jautājumu gan priekš manis šķita tīri teorētiski - biznesa klasē esmu lidojis tikai vienreiz (no Stoholmas uz Londonu) un 5* viesnicā ari šķiet tikai vienreiz ir sanācis palikt. Par tām kartēm ari nebija īsti skaidrība.
Kur ir tā labā vieta kur darbiniekiem uzsauc ceļojumus un vē biznesa klasē?
Pirmkārt, paldies visiem, kas aizpildīja!
Aptaujā piedalījās 285 respondenti. 12 tika atsijāti, jo 'iekrita' uz filtrējošo jautājumu («Kādas klases aviobiļeti biežāk iegādājaties, ceļojot pa Eiropu?» izvēloties variantu «Pirmās», kaut tāda klase Eiropā netiek piedāvāta) vai arī neloģiski atbildēja uz to, cik 'luksusīgas' ir 1 – 2 – 3 – 4 – 5* viesnīcas (piemēram, 4* viesnīcu vērtējot zemāk kā 1*). Rezultātā tika analizētas 273 respondentu atbildes.
Sākumā demogrāfiskie dati par ceļakājas dalībniekiem, kas piedalījās aptaujā:
Vistuvāk tīram luksusam tika novērtēts: lidojums pirmajā klasē, transfērs ar limuzīnu līdz lidmašīnai un uzturēšanās pirmās klases uzgaidāmajā telpā (lounge). Rezultāts nav negaidīts, bet interesanti, ka ASV respondenti (aptauja tika veikta arī starp tiem) šos produktus novērtēja vidēji par 1,5 punktiem zemāk (kaut top 3 sakrita).
Vislielāka starpība vērtējumos starp ceļakājas un ASV respondentiem bija par starpkontinentālo biznesa klasi un ar to saistītiem pakalpojumiem. To ceļakājieši uzskatīja vidēji par 2,2 punktiem 'luksusīgāku' kā ASV ceļotāji (interesanti, ka aptuveni tādā paša līmenī ASV ceļotāji vērtē pirmo klasi).
Vislielākā atbilžu dažādība ceļakājas dalībnieku vidū bija par personalizētu bagāžas karti, respektablu un skaistu klienta karti un alkoholiskajiem dzērieniem Eiropas lidojumos. Iespējams, ka par kartēm tam iemesls bija atšķirīga jautājuma interpretācija. Visvienprātīgākie bijām par reģistrēšanos tiešsaistē un ekonomiskās klases nodalījumā (ka tas nav luksuss), kā arī par lidojumu pirmajā klasē (ka tas ir).
Trīs vistuvāk tīram luksusam vērtētie produkti bija viesnīcas vadītāja personisks apsveikums, pieeja Executive lounge un paaugstināšana uz vairāku istabu numuru (suite).
Vislielākā atšķirība vidējā vērtējumā (salīdzinot ar ASV ceļotājiem) bija par numura uzkopšanu vakarā un preses izdevumiem no visas pasaules. Celakājieši tos novērtēja par 2,44 punktiem augstāk kā ASV ceļotāji.
Bija vairāki pakalpojumi, ko ceļakājieši vērtē zemāk luksusa skalā (salīdzinot ar ASV ceļotājiem), lielākā atšķirība bija viedoklī parbrokastīm viesnīcas restorānā (ASV ceļotāji tās vērtē par 1,34 punktiem augstāk) un SPA procedūrām, masāžām viesnīcā (ASV ceļotāji tās vērtē par 1,04 punktiem augstāk).
Vislielākā atbilžu dažādība bija par un klienta uzrunāšanu vārdā un uzvārdā. Iespējams, te iejaucās viedoklis ne par to, cik tas atbilst vai neatbilst luksusam, bet par to, vai tas ir iekārojami/patīkami jeb nē.
Kopumā viedoklis par viesnīcām ceļakājiešiem bija līdzīgāks ar ASV ceļotāju uztveri, atšķirībā no lidojumiem, kur gandrīz visi produkti Latvijā šķita 'luksusīgāki'.
60% respondentu atbildēja, ka izmanto šādus luksusa produktus, 40% – nē.
No tiem, kas neizvēlas – 44% tādēļ, ka nevar atļauties, 62% tādēļ, ka uzskata to par pārmērību (varēja izvēlēties abus variantus).
Jautājumā, vai ir vēl kādi luksusa produkti, kas netika pieminēti, bet respondentiem šķiet nozīmīgi, tika nosaukti:
Tāpat bija daudz individuāli komentāri par luksusa uztveri un ceļošanas, lidojuma un viesnīcas izvēles paradumiem, ar kuriem šeit nedalīšos, bet tie ļoti noderēja darbā – paldies visiem!