Dodamies uz Atēnām. Maršruts ir gatavs. Varam atļauties tur pavadīt 5 dienas. Vai ir vērts ar prāmi braukt vienu dienu uz Santorini, otru atpakaļ? Tas arī maksā vairāk kā aizlidot līdz Atēnām. Daudzi saka, ka ir vērts. Kā domā pieredzējuši ceļotāji?
Parastais prāmis brauc ~8 stundas vienā virzienā.. Pa ceļam nekas tāds īpašs redzams nav un darīt arī neko uz tā prāmja nesadarīsi.
Respektīvi, domāju, ka, ja ir 5 dienas kopā tad netērē tam laiku, jo priekš Santorīnī tomēr ieteiktu rezervēt vismaz 2-3 dienas, jo skaista jau tā sala..
Labāk tad aizbrauc uz kādu tuvāku saliņu.
Var paskatīties www.olympicair.com vai www.aegeanair.com lidojumu biļetes, laicīgi iegādājoties, tās maksā tik pat, cik prāmja biļetes. Pagājušajā septembrī no Santorini uz Atēnām atlidojām par 43EUR vienai personai. Bet atsevišķos datumos var atrast arī lētākas biļetes. Lidojums ilgst māzāk par 1h.
Izbrīvējiet salai 2 dienas, var darīt tā - pa nakti ar parasto/lēno prāmi un Santorini un nākamās dienas vakarā ar lidmašīnu atpakaļ. Vai arī otrādāk. Sanāks uz salas gandrīz divas pilnas dienas. Noīrējiet kvadraciklu un galvenās lietas/vietas varēs pagūt aplūkot.
Paldies, tad kuru tuvāku salu varētu nomainīt Santorini, plāns ir vienu dienu braukt pieēzelīšime uz Hydra, tad to vē vienu gribas ko skaistu redzēt.
Es teiktu, ka salai vajag 2 dienas. Saulriets Oijā vien ir ko vērts. Savādāk it kā būs būts, bet redzēts īsti nekas.
Es teiktu, ka Santorini ir to vērts, lai uz turieni brauktu. Ja izdodas izbaudīt saulrietu + nākošajā dienā redzēt pilsētu no rīta, domāju, ka ir vērts uz turieni braukt, jo skati tiešām skaisti. Var uz vietas ostā paņemt auto (tur kantoru pa pilnam) un paspēt apbraukāt salu. Tikai jāskatās kur izvēlieties naktsmītni, jo mums netīšām sanāca salas lejas daļā un par to daļu biju ļoti vīlusies, jo bija sajūta kā atrodoties izmirušā būvlaukumā. Vairāk par divām dienām tur nemaz nav ko sadarīt aktīvam ceļotājam, kam negribas zvilnēt saulē.
Paldies, tad arī droši vien brauksim, vairāk uz Atēnām neaizlidosim, jo vairākas reizes uz vienu un to pašu vietu nav vērts braukt.
Man liekas, ka daži komentētāji tā īsti neuztvēra jautājuma būtību. Neviens neapstrīd, ka Santorīnī ir sala, uz kuru vērts braukt, bet cits jautājums - vai ir vērts tam tērēt 2-3 dienas no 5 dienu ceļojuma pa Grieķiju. Grieķijai ir vēl daudzas salas, kas ir aizbraukšanas vērtas, bet nu, ja laiks to neatļauj, tad atstājiet citai reizei. Taču pašas Atēnas jau arī laikam jāredz..
2 dienas ir "iztikas minimums" priekš Santorīnī. Oiju jau pieminēja (taču pa šo pilsētiņu vien var pusi dienas nodzīvoties !), tad vēl blakus ir vulkāniska saliņa, uz kuru ved ar senlaicīgiem kuģīšiem.. reti dīvaina vietiņa ! Tad pati Fira, ar kāpnēm, kur var nobraukt uz ēzelīšiem vai vienkārši tāpat nokāpt.. sarkanā pludmale, kur tomēr prasās mazlietiņ arī uzkavēties.. Kamaro.. ar promenādi un ntajām ēstuvītēm.. nu, daudz tur skaistu vietu un skatu ! Ja noīrēt kvadraciklu un lēnā garā izbraukāt, tad sapratīsiet, ka ar 2 dienām ir knapi knapi, jo tur ir vietas, kuras tomēr prasās nedaudz izbaudīt, nevis fiksi atskriet, uztaisīt dežūrfoto no sērijas "es te biju" un prom.
Tā kā es joprojām palieku pie viedokļa - nepagūsi, un paliksi ar mazuma piegaršu.
Nu uz pašām Atēnām, manuprāt, arī nav jēgas laiku tērēt (it sevišķi, ja tur ir jau būts). Bet gaumes protams ir dažādas...
Mēs brauksim uz Santorini 2 dienas vienu agri no rīta turp, otru vēlu vakarā atpakaļ, jo pēc aprakstiem domāju, ka tas ir to vērts. Paldies visiem.
Kāds varbūt atceras, cik aptuveni izmaksā kvadraciklu noma?
Dažus gadus atpakaļ bija ~15 EUR diennaktī tādam vidēji (ne)jaudīgam braucamajam, uz kura var braukt divatā, bet nu bija arī diezgan nopietni "monstri", kas maksāja vairāk. Neprasīja nekādas drošības naudas un kredītkartes, lai gan vadītāja apliecību gan paturēja pie sevis. Kad prasīju, ko man darīt, ja aptur policija, tur tikai nosmīkņāja un teica, ka nekādu problēmu nebūšot, tikai piekodināja kaskas gan valkāt. Tā kā nebija citas iespējas, tiesības arī atstāju. Policija neapturēja, līdz ar to nevarēju pārliecināties par problēmu neesamību šādā situācijā..
Nomu un piedāvāto transportlīdzekļu skaits ir ļoti liels. "Mazjaudīgajiem" cena ir EUR 15-18/24h. Divatā ar tādu kalnā tikt ir pagrūti, bet tikt var. Savukārt jaudīgajiem cena jau ir tāda pat, kā nelielam auto. Man novilka kredītkartes datus, vadītāja apliecību nepaturēja. Ķiveres izmantojām tikai pirmo stundu.
Paldies! Tad jau būs jāiemēģina tie kvadracikli
Es gan gribēju pabrīdināt - ja nu dāma sēžas pie kvadracikla stūres (kā bija manā gadījumā) - hmmm... goda vārds, nekas foršs tas nebija. Nebija tā, ka nekad nebūtu ar tādu rīku braukusi, bet mājās tas tāds meža ceļu variants. Santorini - šosejnieki. Ātrums nekāds (ap 30km/h), ceļi šauri, mašīnas no aizmugures stumjas virsū, jo grib apdzīt. Viss kratās, vibrē, pēc stundas rokas sāk reāli sāpēt, jo jātur stūre stipri stingrāk, nekā auto gadījumā. Godīgi sakot, auto īre bija tikai kādus 10Eur dārgāka un es ieteiktu labāk paņemt uz vietas mašīnu. Ar kvadraciklu visu salu apbraukāt ir stipri nereāli, paies daudz laika, kamēr nokļūs no punkta A uz B un bauda no tās kratīšanās nekādas
Es gan biju sajūsmā par salas apbraukāšanu ar kvadraciklu (tā kā braucām pa 2 uz 1 kvadracikla, beigās jau aizgāja gandrīz līdz kautiņiem, kurš sēdēs pie stūres)... Dzīvojām Perisā un divus vakarus pēc kārtas braucām uz Oiju saulrietu skatīties (kas sanāk pa diagonāli pāri visai salai un ja nemaldos aizņēma ~1 h vienā virzienā)... Pēc saulrieta atpakaļceļā bez šaubām bija ļoti dzīva satiksme, bet tā kā apdzīšana bija praktiski neiespējama (gan nebeidzamo līkumu, gan mākoņu, kas bija savēlušies uz ceļa, dēļ), taisni padomāju, ka jēgas īrēt mašīnu nu galīgi nav, jo visas mašīnas vilkās kvadracikliem aizmugurē...
Vai kāds var pakomentēt, kuru labāk izvēlēties www.olympicair.com vai www.aegeanair.com? Mani interesējošajā lidojumā cenas abiem identiskas, lai arī der abiem. Ir kāda būtiska atšķirība starp abiem vai tomēr nē?
Un ko Jūs darīsiet,ja viņi pēkšņi sāks streikot,jo viņi jau nesaka kad tas būs un pēkšņi otrā dienā streiko?Ja nav jāsteidzas,tad drošāk braukt ar kuģi.
Visi tur var sākt streikot.
Pirms gada mēs lidojām ar Olympic air. Kaut arī lidojums līdz Atēnām ilgst tikai nedaudz vairāk kā 30 min., ar labām atmiņām to atceros vēl tagad (jauna lidmašīna, laipna apkalpošana, bagāža cenā, uzkodas, utt.). Ar otriem neesmu lidojis.
Man, savukārt, vislabākie iespaidi par Aegean! (Cik atceros, nesen šīs abas aviokompānijas panāca vienošanos apvienoties, bet, šķiet, ka konkurenci uzraugošās institūcijas būs liegušas.)
Ja krāj jūdzes – Aegean ir StarAlliance dalībnieki; Olympic taisījās stāties SkyTeam, bet līdz galam tā arī netika. Ar Aegean laba pieredze, nedaudz pat pagaidīja, lai pēdējā brīdī pieskrējušie ceļotāji paspēj uz reisu.
Servisa ziņā abas kompānijas ir ļoti līdzīgas, bieži lidoju ar tām no Atēnām uz Krētu, pirms pacelšanās dod konfektes un pa ceļam nelielas uzkodas un padzerties. Tā kā, ja nav aktuāli krāt StarAlliance jūdzes, var ņemt jebkuru. Aegean lidmašīnās ir televizoriņi, kur var redzēt, kur lidmašīna atrodas un cik tālu vēl jālido,
Paldies, ta ņemšu uz labu laimi
Man liekas, ka prāmju un lidmašīnu streiku iespējamība Grieķijā ir visai līdzvērtīga. Būs jāpaņem apdrošināšana
ieteiktu to apdrošināšanu nopirkt laikus, jo tās retās kompānijas, kas apdrošina pret steikiem (zinu, ka tas ir Swedbank variantā), to dara ar atrunu, ka uz apdrošināšanas brīdi streiks nav bijis izziņots. Lielākā daļa LV apdrošinātāju šo risku neapdrošina.
Mēs lidojām ar Olympic un reisu atcēla. Laimējās, ka vakarā bija kuģis - braucām ar to. Iesniedzām papīrus apdrošinātājam, bet paralēli uzrakstīju prasību Olympic. Viņi atmaksāja, kautr gan sākumā info dienestā teica, ka neko nemaksās. Apdrošināšanu nenācās izmantot, jo prāmja biļetes iznāca lētāk un tādejādi nebija papildus izmaksu, ko prasīt atmaksāt
Mēs piedzīvojām streiku,savas piesardzības dēļ aizbraucām vēlu vakarā pirms otrās dienas izlidošanas,jo viņi paši nezin kad viņi streikos,tas notiek pēkšņi.Cik zinu tad polisēs te raksta,ka par streiku neapdrošina.Taksī,lai nopelnītu viņi veda pa vienam,jo no Pirejas līdz lidostai ir apm 40 km,ja naudas ir daudz,protams,ka visur var nokļut un mest biļetes ārā.Vienīgais kuga biļetes gan viņi mainīja kā v ajag un neko neteica.Viņiem ,diemžēl,par tūristiem nospļauties,sevišķi tiem kas sēž kasēs.mums palika neskaidrs kā viņi tik zibenīgi to streiku noorganizē.Salas ir skaistas un cilvēki it kā laipni,bet tajā pašā laikā viņiem pie kājas ,kā saka,vai Tev ir problēmas vai nav.
Vēl viens jautājums - cik ļoti var paļauties uz sarakstu, kas ir http://www.greeka.com/greece/greece-ferries.htm? Šobrīd ir plāns saplānot salas un norezervēt viesnīcas, ņemot vērā šo prāmju sarakstu. Nebūtu labi konstatēt, ka vēlamajā dienā tāda nav Kāds ir bijis Paros un Naxos salās un var kaut ko nokomentēt?
Viņi visi strādā ar vienu rezervēšanas sistēmu, adrese parasti ir aģentūras_nosaukums.forth-crs.gr
Tā ka tai greekai vari ticēt tikpat kā jebkurai citai grieķu lapai ar sarakstiem.
Biju Paros. Viesnīcu var arī nerezervēt, jo tiklīdz pienāk prāmis, tā pretim metas tantuki un onkulīši, izmisīgi vicinot reklāmas bukletiņus ar saviem dzīvoklīšiem vai kādām pansijām. Atliek tikai izvēlēties. Un tas noteikti ir lētāk nekā rezervēt internetā (nu, vismaz tā bija 3-4 gadus atpakaļ). Bet uz pašas salas vairāk kā 2, nu, pats ilgākais, 3 dienas darīt nav ko.
Vairāk kā 2 dienas Paros (vai Naxos) arī nebiju plānojusi. Man gan vienmēr ir neliels stress, ja viss iepriekš nav sarezervēts. Bet varbūt var mēģināt noriskēt ar 1 salu
Braucu ar prāmi uz Santorīnī un viss bija pēc saraksta. Bet kā jau te minēja - tā ir Grieķija, var gadīties visādi.
Ja nu kāds arī tuvākajā laikā dodas uz Grieķiju, tad Aegean piedāvā līdz 25. augustam lētākas aviobiļetes. Man no Rodas uz Atēnām sanāca lētāk kā ar prāmi (par kādiem padsmit latiem uz cilvēku). Matrix nez kāpēc šo neuzrādīja..