Sveicināti biedri!
Padalieties ar savām domām par šo tēmu. Plusi/ Mīnusi. Varbūt kāds jau lieto - kādas ir ekspluatācijas īpatnības, kādu modeli, marku.
Tākā EKOLOĢIJA un elektroauto ir tāds strīdīgs arguments, tad šo izlaižam.
Pie šī brīža elektrības cenām izdevīgums stipri samazinājies, bet nu tomēr.....
Es pats šobrīd esmu pārdomās un itkā sliecos uz elektroauto igādi, bet rada bažas no nezināmā ))
Mans favorīts šobrīd jauns Ioniq5 vai lietots BMW i3Rex. BMW laikam gan nesakitās tāds īsts elektroauto. REX- tas ar benzīna ģenerātoru - tas kā glābšanas rīņķis extra gadījumam.
Lietotu BMW izskatu tamdēļ, jo sākotnējais iegūldījums ir stipri mazāks, bet var ieberzties
Ikmēnesi nobraucu ap 2500km - pārsvarā ārpus pilsētas.
Ko domājat...?
Kāda vispār jēga no elektroauto, ja brauc pārsvarā ārpus pilsētas?
Manā nespeciālista skatījumā, elektroauto sūtība un būtība ir aizvākt piesārņojumu no lielpilsētu centriem, kur tā var būt reāla problēma. Bet es negribu aiziet aizliegtajā netēmā. Tomēr jārēķinās, ka braucot ārpus pilsētas būs lielāka varbūtība izbeigties visnepiemērotākajā vietā un laikā. Ģeneratora vadāšana līdzi jau ir marasms.
Manā ieskatā elektroauto savā pašreizējā attīstības stadijā ir tikai pilsētniekiem/piepilsētniekiem ar netraucētu uzlādēšanas iespēju (savs kontakts pie mājas/stāvlaukumā).
Es ikdienā lieliski iztieku bez auto, lai nu kāds, bet Rīgas sabiedriskais transports ir lietojams, kaut gribētos līmeni, ko sastopu citās Eiropas pilsētās, kur apkārt vazājoties nācies iegriezties. Tad, kad man tiešām vajadzīgs auto, elektro noteikti nebūs opcija, viendienas maršruti uz kaimiņu galvaspilsētām vai nedaudz tuvāk līdz Latvijas nomalēm ar lielāko daļu nebūs saprātīgi pieveicami (jau tāpat laika patēriņš tādam izbraucienam parasti pārsniedz darbadienas 8 h, kur nu vēl atrast vietu un laiku uzlādei, kamēr iebraukt benzīntankā var prasīt mazāk par 5 minūtēm čurāšanu ieskaitot).
100 km dienā ir paceļams gandrīz jebkuram elektroauto modelim, dažiem pat katru nakti var nelādēt pat ziemā. Par lietota likviditāti māc šaubas. Tas ar koptu 70-80-o gadu Volvo bez problēmām var aizripināt līdz Lisabonai un atpakaļ.
Mans favorīts šobrīd jauns Ioniq5 vai lietots BMW i3Rex. BMW laikam gan nesakitās tāds īsts elektroauto. REX- tas ar benzīna ģenerātoru - tas kā glābšanas rīņķis extra gadījumam.
Ko domājat...?
ar to i3Rexu nedabūsiet zilus numuru un nebūs bonusus.
Viens paziņa brauca ilgu laiku ar parasto i3, ladēja katro nakti mājās. Tīri pilsētas auto. Tagad nopirka lietotu Tesla 3 no ASV, iznāca krietni lētāk neka pirkt LV, baigi apmerināts, var teikt ka ir sajusmā gan no attāluma, gan no dinamikas, teica, ka citi EV garam pēc Teslas Nu varbūt tikai Taycan vai Audi etron GT var dot līdzigas jūtas.
Draugs, kurš dzīvo ārpus Latvijas, viņam ir Kona EV, teica laikam ir ok, bet arī pasūtīja Ioniq 5, dabūs tikai janvārī, tāpēc vēl nav informācijas par to )
Domāju, ka elektromobilis šobrīd vairāk ir modē, elektrības cenas ir tādas, ka nav skaidrs, kas būs tālāk. Manam draugam ir līgums uz daudziem gadiem par zemu cenu par elektrību, viņam ir izdevīgi uzlādēt mašīnu. Bet ar jaunām cenām... hvz
Piemēram, mans brālis šobrīd meklē lietotu Mustang Mach-E no ASV, lai atvestu uz Latviju, grib pamēģināt vienkārši - kā uz elektrības.
Apskati arī KIA EV 6, tiešais Ioniq 5 konkurents
Kolēģim ir Tesla 3 Long Range. Par dinamiku priecīgs, range arī labs. Vasarā 500km ar vienu uzlādi īzī, līdz ar to viņam ikdiena braukājot no Ķekavas uz Rīgu, pietiek lādēt reizi, max 2 nedēļā. Pie Akorpoles esot bezmaksas lādētājs Teslām. Kā arī ērti, ka nav jāmaksā par RS stāvvietām.
Savukārt ne tik rožāinās lietas - liela sākumcena, kasko 1700€ uz gadu, ne vienmēr var tikt pie bezmaksas lādētāja, un arī maksas ne vienmēr ir brīvi. Tagad ziemā pie ~ -5 pa naktī aķis par 8% nokrīt. Nez kas būs pie -20.
Mans personīgais viedoklis, ka šobrīd elektro privātpersonai ir izdevīgs, ja dzīvo piegīgā, ir saules paneļi un attiecīgi lētā elektrība, kā arī regulāri japarkojas centrā vai vecrīgā. Tad, domājams, tas ir ekonomiski pamatojams.
Jau 1,5 gadus braucu ar Hyundai Kona. Pelēkajā ikdienā ~50 km pa Rīgu. Lādēju mājās ar dinamisko tarifu. Katru dienu jāpaskatās cenas un pāris reizes nedēļā jāiebaksta taimeris. Sanāk stipri zem 1€ par 100 km (arī ziemā). + puse ceļa uz darbu pa sab. transporta joslu + bezmaksas stāvēšana centrā. Ar pilnu aķi rāda >500 km. Esmu ļoti apmierināts.
Rīga - Liepāja - Pāvilosta - Kuldīga - Rīga: papildus uzlāde vajadzīga. Pietiek ar 15 min Liepājā, pie izpildkomitejas domes, kamēr pačurā un kafiju iedzer.
Rīga - Daugavpils - Rīga: var izbraukt ar 50% bateriju un atbraukt ar 80%, nemaksājot neko, ja izmet 60 km līkumu caur leišu bezmaksas lādētājiem, taisot šopingu Rokišķos. Šī fīča gan darbosies tikai līdz janvārim.
Šovasar >2500 km līkums pa Poliju un Slovākiju (Tatralandia) izmaksāja elektrībā 74€. Polijā ļoti daudz uzlādes lielveikalos, gan ātrās (dārgāk), gan lētās (lēti). Ceļojot jāapgādājas ar visādu tīklu aplikācijām un RFID kartēm.
Pirms sava auto nedēļu braucu ar BMWi3. Milzu bauda pie stūres. Bet diemžēl baterijas parametri sūnaini. Arī lādēšana lēna. Ja tikai 50km pa Rīgu, tad labs. Bet ne vairāk.
Tagad droši vien izvēlētos Ioniq, jo mājās ir bieži kaitinoši elektrības pārtraukumi. No tā auto var paņemt 3,5kW 220V saimniecības vajadzībām.
Mums 2 gadus bija VW Golf (2 gadus lietots pirms mums), tas janvārī tapa nomainīts uz Volvo XC40 (jauns), jo lielāks auto un lielāka / ātrāk lādējama baterija (protams arī pats auto daudz dārgāks).
Lādēšana pieejama gan savējā, gan izmantojam pilsētā pieejamās! Sākumā apgrūtinoši sekot līdzi baterijai, bet ļoti drīz pierod un iemācās saplānot laiku lādēšanai. Ir dažas vietas, kur lādēšanu var viegli apvienot ar veikala apmeklējumu!
Brauciens šovasar cauri Somijai bija gandrīz bezmaksas, jo pie visiem Lidl veikaliem pieejama bezmaksas uzlāde 30 min. Uz Vāciju ar ierobežotu laiku nebraucām, ņēmām parasto auto.
Autobusu joslu izmantojam regulāri, RS stāvvietas arī! Nodokļi mazi, uzņēmumam Sweda kredītpiedāvājums arī dikti pievilcīgs. Uz šosejas apdzīšana - ideāla!
Bet, tas nevar būt vienīgais auto, priekš pilsētas ideāli. Viens paziņa ar dzīvesvietu Iecavā brauc ar jauno Škodu, apmierināts ir ar visu, lādējās mājās, braukā uz Rīgu katru dienu!
Kāda vispār jēga no elektroauto, ja brauc pārsvarā ārpus pilsētas?
Manā nespeciālista skatījumā, elektroauto sūtība un būtība ir aizvākt piesārņojumu no lielpilsētu centriem, kur tā var būt reāla problēma. Bet es negribu aiziet aizliegtajā netēmā. Tomēr jārēķinās, ka braucot ārpus pilsētas būs lielāka varbūtība izbeigties visnepiemērotākajā vietā un laikā. Ģeneratora vadāšana līdzi jau ir marasms.
Protams, jo arī degviela automobilīm var beigties ar krietni lielāku varbūtību, tikai ārpus pilsētām
Tas, ka elektroauto var beigties baterija, ir tieši tāda pati iespēja kā degviela iekšdedzes auto. Viss atkarīgs no tā cik tizla blīve starp sēdekli un stūri.
Labi, ka velo nekas nevar beigties!
Labi, ka velo nekas nevar beigties!
Var gan - ķēde!
Nez, kā citiem elektroauto, bet man Konai baterija ir izbeigusies visnepiemērotākajā brīdī un bez brīdinājuma vismaz 6 reizes. Forumos lasu, ka tā ir izplatīta problēma ar oriģinālo rūpnīcas akumulatoru. Garantijas remontā atrunājas, ka, lai mainītu, jāņem 2 dienas uz diagnostiku. Pats mainīt garantijas periodā negribu. Nopirku mazo NOCO boosteri un vadāju līdzi, tas glābj.
P.S. Runa ar 12V sistēmas akumulatoru, ne to, kam 64kWh. Kad auto lādē, vai brauc, tad mazais lādējas. Bet, kad auto izslēgts, tad baro visādas standby sistēmas, lampiņas, radio, u.t.t. Un, ja ir tukšs, tad lielo aķi vairs nemaz nevar pieslēgt, pat, ja tas pilns līdz maksimumam.
Nez, kā citiem elektroauto, bet man Konai baterija ir izbeigusies visnepiemērotākajā brīdī un bez brīdinājuma vismaz 6 reizes. Forumos lasu, ka tā ir izplatīta problēma ar oriģinālo rūpnīcas akumulatoru. Garantijas remontā atrunājas, ka, lai mainītu, jāņem 2 dienas uz diagnostiku. Pats mainīt garantijas periodā negribu. Nopirku mazo NOCO boosteri un vadāju līdzi, tas glābj.
P.S. Runa ar 12V sistēmas akumulatoru, ne to, kam 64kWh. Kad auto lādē, vai brauc, tad mazais lādējas. Bet, kad auto izslēgts, tad baro visādas standby sistēmas, lampiņas, radio, u.t.t. Un, ja ir tukšs, tad lielo aķi vairs nemaz nevar pieslēgt, pat, ja tas pilns līdz maksimumam.
šī 12v akumulātoru problēma ir tikai Hunday vai arī citiem elektroauto. Es par šo lasīju, ka Ioniq5 arī ir šī problēma.
šī 12v akumulātoru problēma ir tikai Hunday vai arī citiem elektroauto. Es par šo lasīju, ka Ioniq5 arī ir šī problēma.
Vispār jau jebkuram auto, kam atstāj ieslēgtu radio vai, nedod dievs, tuvās gaismas, akumulators nosēžas. Elektriskajiem 12V aķis ir maziņš, tāpēc nosēžas ātrāk. Man ir gadījies savam lādējamam hibrīdam pavirši pieslēgt lādētāju, tad nu viņš spīdināja uz ekrāna brīdinājumus, kamēr izbeidzās tie 12V.
Videoreģistrators pats automātiski izslēdzas, ja aķa spriegums nokrīt zem 11.7V.
šī 12v akumulātoru problēma ir tikai Hunday vai arī citiem elektroauto. Es par šo lasīju, ka Ioniq5 arī ir šī problēma.
Vispār jau jebkuram auto, kam atstāj ieslēgtu radio vai, nedod dievs, tuvās gaismas, akumulators nosēžas.
Nu, normālam automobīlim šo bēdu pēc tam var atrisinat 5 sekunžu laikā un momentāli doties 1000km braucienā.
Tas aķis nav mazs. Vienkārši ļoti sūdīgs. Un droši vien arī softā, kas to apkalpo, nav īsti piestrādāts pie ASAP uzlādes braucot. Kad mainīšu, būs stipri jāiedziļinās lādēšanas procesā. Jo, principā, tur nav jāliek startera baterija, bet kāda no dziļās izlādes sortimenta. Strāvas jau mazas.
Par 5 sekundēm zahuj droši vien saskatījies F1 pārraidēs. Man, lai auto piedarbinātu, ir jāatver cimdu nodalījums, jāizņem būsteris, jāatves haube, jāpievieno vadi, jāiedarbina auto, jāatvieno vadi un jānoliek viss vietā. Zem minūtes var iekļauties, bet 5 sekundes nav reāli.
kādu būstera modeli lieto?
kādu būstera modeli lieto?
Noco GB20 Genius
Ar braucu ar ev kopš vasaras. Pirms tam testēju dažādus, gandrīz visus lv pieejamos. Paliku pie škodas. Vasarā aizbraucu līdz Čehijai ar bērniem, nekādu probz. Pa 6mēnešiem esmu nobraucis gandrīz 20kkm. Es vairs ICE auto neapskatu kā tādus. Sievas benzīnnieks ar gaida nomaiņu uz ev.
protams elektroauto šobrīd neder visiem - jo īpaši tiem, kuriem nepatīk rēķināt, plānot un kuri uzskata ka 15..30min pie uzlādes ir pasaules gals. Tai pat laikā pakakāt statjikā un nograuzt burgeri to pašu laiku var brīvi.
es noteikti neaģitēju pāreju uz elektroauto - jo mazāk viņu būs jo ilgāk saglabās bonusus (sab trans joslas, parkingi, nodokļu atvieglojumi).
Kursors.lv ir kaut ko patestējis uz 1000 km. un tad vēl uzladets.lv var apskatīt salīdzinājumu ar iekšdedzes dzinējiem un vēl citu info. Pats arī tagad pētu elektroauto un pēc visiem apskatiem sāk likties, ka elektro ir izdevīgi arī tiem, kas nedzīvo Rīgas tuvumā, jo uz 100km kopējās izmaksas elektro ir daudz mazākas.
Šīs būtu tās kopējās izmaksas? Kurā ailītē?
Balstīties uz šiem testiem gan nevajadzētu. Pirmkārt elektrības cenas ir stipri mainījušās gan biržā gan publiskajās stacijās, otrkārt šie testi ir veikti siltā laikā. Ziemā būs citi cipari. Stipri citi. Tik optimistiski nesanāks.
Šīs būtu tās kopējās izmaksas? Kurā ailītē?
Tabulā ir tikai salīdzināti elektroauto savā starpā. Kopējās izmaksas jāmeklē rakstos.
Balstīties uz šiem testiem gan nevajadzētu. Pirmkārt elektrības cenas ir stipri mainījušās gan biržā gan publiskajās stacijās, otrkārt šie testi ir veikti siltā laikā. Ziemā būs citi cipari. Stipri citi. Tik optimistiski nesanāks.
Degvielas cenas jau arī ir augušas + tagad jau ir valsts atbalsts elektroauto iegādei. Es jau neaģitēju, jo pats tikai lasu un analizēju.
Piemērs: tiko pa zsv nobraucu 600km pa LV apciemojot radus. Attiecīgi lādējos publiskajās uzlādēs (un ar izmantojot dažādas viltības cenas samazināšanai) - uz 600km notērēju 42 eur (ieskaitot super lētu uzlādi pirms brauciena mājās (ap 5c kwh).
Tie ir ap 7eur/100km. Līdzīga izmēra dīzeļauto brauciens man būtu izmaksājis ap 55eur. Nu nedaudz dārgāk bet ar mazāku čakaru.
Ja doma par EV ir tikai kā iespēja ekonomēt tad tas ir ļoti rūpīgi jāparēķina savā konkrētajā situācijā, citādi sanāks vilšanās.
Ja EV uztver kā vienkārši interesantāku, tehnoloģiskāku, klusāku,dinamiskāku,mazāk gaisu piesārņojošu, tad vilties nenāksies.
Riktīga ekonomija ir, ja pamata ekspluatācija notiek pilsētā, dienā nobraucot <20% no max range un lādējot mājās. Jo nedēļas laikā ļoti labs tarifs gandrīz vienmēr gadās (pagājušajā naktī, piemēram, bija arī zem 0,01€/kwh). Man vasarā tādā režīmā sanāk zem 1€/100km, ziemā bik vairāk (jo sildu auto no tīkla pirms 7, kad cena vairs nav tik jauka).
K, 0,01€/kwh ir cena bez sadales, ar sadali ir 0,06€/kwh, kas vienalga ir lēti.
Elektromobilim ir milzīgs skaits priekšrocību un priekšrocību salīdzinājumā ar parasto automašīnu.
Elektromobilim ir milzīgs skaits priekšrocību un priekšrocību salīdzinājumā ar parasto automašīnu.
Cik km, ar vienu uzlādi, var nobraukt tāds elektromobīlis, piemēram braucot 120-140km/h? Nu tā reāli? Vai es varu, piemēram, 6:00 no rīta izbraucot no Bauskas jau 18:00 dzert alu Berlīnē?
Un otrs - vai ziemā, piemēram, pie -20*C es tieku līdz darbam 60km un tikpat atpakaļ?
Patreiz vēl svārstos starp pašuzlādes hibrīdu un tomēr dīzeli. Elektro auto priekšrocības, atšķirībā no elektromotorollera, nu esmu skeptiska
Pašuzlādes hibrīds ir stulbākais marketinga termins kādu var izdomāt. Nekas tur pats neuzlādējas - tērē degvielu un lādē savu hibrīda mazo bateriju. Apvienots viss sliktākais no iekšdedzes auto un elektro auto. Apkopes tik pat bieži kā parastam iekšdedzes auto, ar elektrību nobraucamais attālums nekāds, auto 2x sarežģītāks attiecīgi gan dārgs iegādē gan varbūtējas remontizmaksas vēlāk, plus vēl nav elektroauto priekšrocību, tai skaitā nav iespējams uzlādēt mājās. Nesaprotu kas tādus auto pērk.
Par elektroauto - nē, ar vienu uzlādi līdz berlīnei netiksi. Ja tas kādam ir tik svarīgi, nāksies turpināt elpot degvielas izmešus.
Man izbraucieni ārpus Latvijas ir gana reti (dažas reizes gadā) lai absolūti nesatrauktos par dažām papildus uzlādēm brauxot tālāk. Parasti urīnpūslis ar nav neirobežota tilpuma, ēst un izstaipīties tāpat gribas, tanī laikā var arī palādēties.
P.s. uzskatu iepriekšējo postu par prastu trollingu. Ja reiz būtu reāla interese tad netiktu minēti nereāli mērķi nobraukt 1200km 8h (vid. Ātrums 150kmh). Tas nav iespējams šajā posmā (ja vien kaut nedaudz ar saprātu draudzējas) un nav reāls pat pa vācijas autobāņiem. (Tur ar sen jau ir ļoti maz posmu kur atļauts braukt virs 130).
Paldies par informāciju. Aizbraukt līdz Berlīnei 12h, man tas ir liels laiks. Parasti aizbraucu 10,5-11h. Ja braucu viena. Biežāk sanāk uz Drēzdeni. Pieturu es reizi 6-8h. Vienu reizi līdz Berlīnei. Biežāk uz WC nevajag, ēdu es 2 reizes dienā. No rīta un otro reizi - kad sanāk , tāpēc nav problēmu ātri veikt visu ceļa posmu.
Bet par info paldies. Tā jau man šķita, ka pašuzlādes hibrīds ir aizdomīgs. Rēķināju izmaksas - dīzelis sanāca lētāk. Biju ar mieru piemaksāt par ... nosacīto nodevu laikam. Bet neapšaubu , kā jau augstāk rakstīju, elektromotorollera priekšrocības. Parocīgi.
Pašuzlādes hibrīds ir stulbākais marketinga termins kādu var izdomāt. Nekas tur pats neuzlādējas - tērē degvielu un lādē savu hibrīda mazo bateriju. Apvienots viss sliktākais no iekšdedzes auto un elektro auto. Apkopes tik pat bieži kā parastam iekšdedzes auto, ar elektrību nobraucamais attālums nekāds, auto 2x sarežģītāks attiecīgi gan dārgs iegādē gan varbūtējas remontizmaksas vēlāk, plus vēl nav elektroauto priekšrocību, tai skaitā nav iespējams uzlādēt mājās. Nesaprotu kas tādus auto pērk.
Par elektroauto - nē, ar vienu uzlādi līdz berlīnei netiksi. Ja tas kādam ir tik svarīgi, nāksies turpināt elpot degvielas izmešus.
Man izbraucieni ārpus Latvijas ir gana reti (dažas reizes gadā) lai absolūti nesatrauktos par dažām papildus uzlādēm brauxot tālāk. Parasti urīnpūslis ar nav neirobežota tilpuma, ēst un izstaipīties tāpat gribas, tanī laikā var arī palādēties.
P.s. uzskatu iepriekšējo postu par prastu trollingu. Ja reiz būtu reāla interese tad netiktu minēti nereāli mērķi nobraukt 1200km 8h (vid. Ātrums 150kmh). Tas nav iespējams šajā posmā (ja vien kaut nedaudz ar saprātu draudzējas) un nav reāls pat pa vācijas autobāņiem. (Tur ar sen jau ir ļoti maz posmu kur atļauts braukt virs 130).
Nevajag jau cilvēkam pierakstīt to, ko tas nav teicis, un vēl tāpēc apsaukt par trolli. Es redzu, ka jautājums bija par 12 h līdz Berlīnei, un no Bauskas. Google man rāda 12 h 50 min, tā kā ar pavisam minimāliem satiksmes noteikumu pārkāpumiem tas ir gana reāli.