Wizzair Ukraine pārceļ reisu uz/no ES. Vai ES regula ir spēkā?

28 atbildes [Pēdējā ziņa]
Tigress
Lietotāja Tigress attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/03/2010
Ziņas: 207
Manīts: pirms 21 st

Čau!

Pēc regulas spriežot - tā ir spēkā lidojumiem no/uz ES. Bet Wizzair saka, ka viņi redz esot "Ukraine" un dod saiti uz 50 lapu gariem noteikumiem, no kuriem izriet - "mēs tevi brīdinājām, ej ieskrieties!". Vai viņi tā drīkst, vai arī jāturpina cīņa?

Problēma, ka pārceļ nevis par pāris stundām, bet par pāris dienām, kā rezultātā tiek zaudētas autobusu biļetes no Viļņas uz Rīgu un atpakaļ + darbā jāņem atvaļinājums. Ceļojums ir paredzēts pēc ~2 nedēļām.

Paaaldies!

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 13 ned
Kur: SEA

atkarīgs no tā, vai reiss ir uz vai no ES. Ja tavs reiss ir uz ES, tad regula uz viņiem neattiecās.

Tigress
Lietotāja Tigress attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/03/2010
Ziņas: 207
Manīts: pirms 21 st

shustrik rakstīja:

atkarīgs no tā, vai reiss ir uz vai no ES. Ja tavs reiss ir uz ES, tad regula uz viņiem neattiecās.

Lidojumi ir 2 - uz Viļņu, no Viļņas. Ja uz Viļņu lidojuma nobīde ir paciešama, tad no Viļņas ir pavisam traki.

Un vēl par regulu - tad tas "b" punkts pasaka, ka regula neattiecas?

1. This Regulation shall apply:

(a/ to passengers departing from an airport located in the territory of a Member State to which the Treaty applies;

(b/ to passengers departing from an airport located in a third country to an airport situated in the territory of a Member State to which the Treaty applies, unless they received benefits or compensation and were given assistance in that third country, if the operating air carrier of the flight concerned is a Community carrier.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

Regula attiecas uz 1) ES aviosabiedrību reisiem uz un no ES, 2) neES aviosabiedrību reisiem no ES.

Tigress
Lietotāja Tigress attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/03/2010
Ziņas: 207
Manīts: pirms 21 st

Paldies. Tas nozīmē, ka es varu turpināt cīnīties par 2.lidojumu no Viļņas uz Kijevu. Ziņošu par rezultātiem.

Bzh
Tiešsaistē
Kopš: 03/12/2012
Ziņas: 1743
Manīts: pirms 12 min

Iespējams, ka es nemāku pareizi lasīt, bet vai šī regula nenodrošina lidojumu agrāk un viesnīcu līdz pareizam ielidošanas datumam galamērķī? Smile

Vai ir iespējams, ka šie mani pārceļ uz kādu konkurentu aviokompāniju (ja pārceļ uz AirBaltic, vai bagāžas nosacījumi paliek WizzAir vai AirBaltic?), lai tomēr galā tieku pirmdienā? 

Šī schedule laika maiņa mani arī diezgan nepatīkami ietekmēja. Starp nākamo lidojumu biju atstājis 12h un tagad wizz ielido 24h vēlāk nekā sākotnēji biju saplānojis.

Šis viedoklis ir mans un attiecas uz mani, pat, ja reizēm tas ir uzrakstīts vispārējā formā :)

FXQuadro
Nav tiešsaistē
Kopš: 06/02/2010
Ziņas: 2814
Manīts: pirms 6 st

Tigress, kad tu lidosi?
Es lidošu jūnijā, laikam ar laiku viss ir ok.

Around the world
2023: RIX, GDN, ATH

2024: RIX, IST, LIS, FNC

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8647
Manīts: pirms 3 st

FXQuadro rakstīja:
Tigress, kad tu lidosi? Es lidošu jūnijā, laikam ar laiku viss ir ok.

Kas to lai zina, kas bus Kijevaa lidz junijam....

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

Bzh rakstīja:

Iespējams, ka es nemāku pareizi lasīt, bet vai šī regula nenodrošina lidojumu agrāk un viesnīcu līdz pareizam ielidošanas datumam galamērķī? Smile

Nē, viesnīcu nodrošina tikai tad, kad jāgaida atceltu / aizkavētu reisu.

Tigress
Lietotāja Tigress attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/03/2010
Ziņas: 207
Manīts: pirms 21 st

FXQuadro rakstīja:
Tigress, kad tu lidosi?
Es lidošu jūnijā, laikam ar laiku viss ir ok.

Lidojums bija paredzets 21.03-24.03 Kijeva-Vilna-Kijeva. Tagad piedava 20.03-25.03 to pashu.
Skaidrs, ka neko citu vieta nedabus, atliek cinities par kompensaciju naudas izteiksme vai ari lidojumu vaucheros, ja vispar kas tads tiktu piedavats.

vkwic
Lietotāja vkwic attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/10/2008
Ziņas: 2776
Manīts: pirms 6 gadi
Kur: Carved From Tides – Ceؤ¼akؤپja

neUkrainas w6 šaja gadijumuma automatiski piedavatas opcijas:

Cienījamais pasažieri!
Diemžēl mums jāpaziņo, ka notikušas lidojuma grafika izmaiņas, kuras ietekmē Jūsu lidojumu ar rezervācijas kodu
Wizz Air patiesi atvainojas par šo izmaiņu radītajām neērtībām.
Jaunie lidojuma laiki ir šādi:
xxxxxxxxxx
Lūdzu, uzmanīgi pārbaudiet šos ceļojuma datumus un izlidošanas laikus!
Ja šie jaunie laiki ir Jums pieņemami, lūdzu, apstipriniet to, ieliekot atzīmi piekrišanas lodziņā un noklikšķinot uz pogas Pieņemt grafika izmaiņas. Lūdzu, noklikšķiniet šeit, lai pieņemtu šīs lidojuma izmaiņas tiešsaistē.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka Jūsu apstiprinājuma kods nemainās.
Ja jaunie lidojuma laiki nav Jums pieņemami, varat izvēlēties vienu no tālāk norādītajām iespējām atbilstoši mūsu Vispārīgajiem pārvadāšanas noteikumiem.

1. ATKĀRTOTI REZERVĒJIET LIDOJUMU(-US)
Mēs veiksim Jums jaunu cita Wizz Air nodrošināta lidojuma rezervāciju pa to pašu vai - ja nepieciešams - līdzvērtīgu maršrutu 14 dienu laikā pirms vai 30 dienu laikā pēc atceltā lidojuma. Šis piedāvājums ir atkarīgs no vietu pieejamības. Lūdzu, zvaniet uz Wizz Air tālruņa numuriem palīdzības saņemšanai lidojumu grafika izmaiņu gadījumā (tiek piemērota parastā maksa par vietējiem zvaniem), lai atkārtoti rezervētu lidojumu. Kontakttālruņa numuri Jūsu valstī ir atrodami, noklikšķinot uz saites. (Lūdzu, ņemiet vērā, ka šie tālruņa numuri ir paredzēti tikai lidojumu atkārtotai rezervēšanai! Ja vēlaties saņemt naudas atmaksu vai rezervācijas kredītu, lūdzu, tālāk pārskatiet 2. un 3. punktu.)

2. ATCELIET LIDOJUMU(-US) UN SAŅEMIET REZERVĀCIJAS KREDĪTU 120% APMĒRĀ
Mēs atcelsim Jūsu rezervāciju un kreditēsim Jūsu Wizz Air "klienta kontā" visu par atcelto lidojumu samaksāto summu plus 20% no cenas, kas samaksāta par atcelto lidojumu, kā arī - ja attiecināms - summu, kas samaksāta par lidojumu atpakaļ. Lūdzu, noklikšķiniet šeit, lai iesniegtu kredīta pieprasījumu tiešsaistē.

3. ATCELIET LIDOJUMU(-US) UN SAŅEMIET NAUDAS ATMAKSU
Mēs atcelsim Jūsu rezervāciju un atmaksāsim kopējo summu, kas samaksāta par atcelto lidojumu, kā arī - ja attiecināms - summu, kas samaksāta par lidojumu atpakaļ. Lūdzu, noklikšķiniet šeit, lai iesniegtu naudas atmaksas pieprasījumu tiešsaistē.
Lūdzu, NEATBILDIET uz šo e-pasta ziņojumu, jo šī pastkastīte nepieņem ienākošos ziņojumus.
Paldies par jūsu izpratni!
Wizz Air klientu apkalpošanas daļa

Tigress
Lietotāja Tigress attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/03/2010
Ziņas: 207
Manīts: pirms 21 st

Tikko atbildēja arī cilvēks. Piedāvā to pašu, par ko raksta vkwicun saka, ka nekas cits nepienākas. 14 dienas pirms lidojuma patiešām arī pabrīdināja, bet vai tas atbrīvo no atbildības?

Regarding you compensation request please kindly note that under EU Regulations mentioned by you, Wizz Air has to inform passengers about any schedule changes up to 14 days before the departure date. The notification about schedule change was send to your e-mail address on 5th of March. Therefore, we have complied with abovementioned regulations no compensation is due.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

Brīdinājums 2 nedēļas iepriekš atbrīvo no kompensācijas izmaksas.

Neatbrīvo no pienākuma nodrošināt citu lidojumu atceltā vietā un no rūpēm par pasažieri (izmitināšana, ēdināšana utt), kamēr vinš gaida jauno reisu.

Tigress
Lietotāja Tigress attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/03/2010
Ziņas: 207
Manīts: pirms 21 st

Juris rakstīja:

Neatbrīvo no pienākuma nodrošināt citu lidojumu atceltā vietā un no rūpēm par pasažieri (izmitināšana, ēdināšana utt), kamēr vinš gaida jauno reisu.

Paldies. Ja viņi piekrīt apmaksāt ēšanas rēķinus, vai tiem visiem jābūt no Viļņas, vai arī der no Rīgas restorāniem? Vai arī tas nav būtiski? Ir kāds limits vai arī "samērīgs apmērs"?

Un vai, neskatoties uz to, ka brīdinājums ir bijis 14 dienas iepriekš, viņiem tāpat nav pienākums nogādāt pasažieri galamērķi tai pašā dienā?

Bzh
Tiešsaistē
Kopš: 03/12/2012
Ziņas: 1743
Manīts: pirms 12 min

Hmmm.

Man viņi mēģina iestāstīt, ka reisa pārcelšana par 30h nav kancelēšana, bet reshedulēšana uz ko šī regula neattiecoties, līdz ar to viņiem regula nav saistoša.  Bet tā taču nav?

 

Šis viedoklis ir mans un attiecas uz mani, pat, ja reizēm tas ir uzrakstīts vispārējā formā :)

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

Lidojuma numurs ir mainījies?

Bzh
Tiešsaistē
Kopš: 03/12/2012
Ziņas: 1743
Manīts: pirms 12 min

Izskatās, ka nav. 

Šis viedoklis ir mans un attiecas uz mani, pat, ja reizēm tas ir uzrakstīts vispārējā formā :)

Tigress
Lietotāja Tigress attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/03/2010
Ziņas: 207
Manīts: pirms 21 st

Ja lidojuma numurs mainījies nav, tad jau to varētu uzskatīt par delay, vai ne tā?

zahuj
Nav tiešsaistē
Kopš: 27/10/2009
Ziņas: 4381
Manīts: pirms 6 st

Tigress rakstīja:

Ja lidojuma numurs mainījies nav, tad jau to varētu uzskatīt par delay, vai ne tā?

lidojuma numurs parasti ik dienas ir vienāds vienā maršrutā... tad jau visas atcelšanas var pārvērst par delay.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

Bzh rakstīja:

Izskatās, ka nav. 

Ja būtu cits numurs, tad būtu elementāri viņiem pateikt, ka pūš pīlītes par "rescheduling".

Jebkurā gadījumā diezgan loģiski/dabiski uzskatīt, ka reiss ir atcelts un esi pārlikts uz nākamo, nevis sākotnējais pārcelts par 30 stundām. 

Vari mēģināt pieminēt ECJ lēmumus Sturgeon un Nelson lietās, ka kavēšanās par vairāk kā 3 stundām uzskatāma par atcelšanu. Manuprāt tas īsti uz šo gadījumu neattiecas, bet varbūt viņi to neuzķer. Smile

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

Tigress rakstīja:

Paldies. Ja viņi piekrīt apmaksāt ēšanas rēķinus, vai tiem visiem jābūt no Viļņas, vai arī der no Rīgas restorāniem? Vai arī tas nav būtiski? Ir kāds limits vai arī "samērīgs apmērs"?

Un vai, neskatoties uz to, ka brīdinājums ir bijis 14 dienas iepriekš, viņiem tāpat nav pienākums nogādāt pasažieri galamērķi tai pašā dienā?

Regula nekad neuzliek pienākumu nogādāt pasažieri kaut kur tajā pašā dienā. Ja pabrīdina par atcelšanu mazāk kā 14 dienas pirms lidojuma, tad ir dažu stundu diapazons ap sākotnējiem laikiem, kuru pārkāpjot jāmaksā kompensācija. Ja pabrīdina >14 dienas ieriekš, tāda stundu ierobežojuma nav.

Abos gadījumos ir jāpiedāvā izvēle starp naudas atmaksu un «re-routing, under comparable transport conditions, to their final destination at the earliest opportunity» (vai arī vēlāk, ja pasažieris tā vēlas).

Ja viņi piekritīs apmaksāt restorāna un viesnīcas rēķinus tām dienām, kas jāgaida, tad loģiski būtu no Viļņas, bet to savā starpā ar Wizzair noskaidrojiet…

Bzh
Tiešsaistē
Kopš: 03/12/2012
Ziņas: 1743
Manīts: pirms 12 min

Paldies, Juri.

Tas nozīmē, ka nekādas kompensācijas man nepienākas (ECJ Sturgeona spriedumā ir pat nolēmusi, ka kavēts lidojums, pat ja kavējums ir 20gadi, ne tikai 20 stundas, taču notiek saskaņā ar iepriekš noteiktu plānu ir tikai kavējums, nevis atcelšana).
Nāksies vien piekrist naudas atmaksai un neko vairāk no viņiem izspiest nevarēs Smile

Dīvaini tik, ka naudu iespējams atgūt tikai aizsūtot pa pastu iesniegumu. Un nav nekādu elektronisku iespēju to izdarīt.

Šis viedoklis ir mans un attiecas uz mani, pat, ja reizēm tas ir uzrakstīts vispārējā formā :)

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

Kompensācija Tev nepienāktos nekādā gadījumā, ja līdz lidojumam vairāk kā 2 nedēļas.

Tigress
Lietotāja Tigress attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/03/2010
Ziņas: 207
Manīts: pirms 21 st

Juris rakstīja:

Brīdinājums 2 nedēļas iepriekš atbrīvo no kompensācijas izmaksas.

Neatbrīvo no pienākuma nodrošināt citu lidojumu atceltā vietā un no rūpēm par pasažieri (izmitināšana, ēdināšana utt), kamēr vinš gaida jauno reisu.

Sarakste ar Wizzair turpinās. Viņu atbildē lasāms, ka uzturēt uz sava rēķina pasažieri pusotru dienu Viļņā viņi netaisās, atsaucoties uz (i) apakšpunktu tajā pat 5.pantā. Bet vai tas (i) neattiecas tikai uz 5.panta c) daļu? Citādāk var tās biļetes mainīt pēc sirds patikas par nedēļām uz priekšu un tik sūtīt 14 dienas iepriekš info epastus... Esmu samulsusi... Frown

In addition, please let me expain that the compensation and the right to care aplly only to the passengers who were not informed about the schedule change within the time period of 14 days stated in EU Regulation. Please find the relevant article from those regulation below:

"Article 5

Cancellation

1. In case of cancellation of a flight, the passengers concerned shall:

(a) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 8; and

(b) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 9(1)(a) and 9(2), as well as, in event of rerouting when the reasonably expected time of departure of the new flight is at least the day after the departure as it was planned for the cancelled flight, the assistance specified in Article 9(1)(b) and 9(1)(c); and

(c) have the right to compensation by the operating air carrier in accordance with Article 7, unless:

(i) they are informed of the cancellation at least two weeks before the scheduled time of departure;"

Basing on the above our position in this case remains unchanged.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

Protams, tagad jau viņi atklāti melo.

Regulā ir nepārprotami atzīmēts, ka 2 nedēļu brīdinājums atceļ tikai nepieciešamību izmaksāt kompensāciju.

(i) ir (c) pirmais apakšpunkts.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 13 ned
Kur: SEA

Juris rakstīja:

(i) ir (c) pirmais apakšpunkts.

Jā, to var labi redzēt oriģinālajā PDFā.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:046:0001...

Tigress
Lietotāja Tigress attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/03/2010
Ziņas: 207
Manīts: pirms 21 st

Vai nu tajā Wizzair strādā neizglītoti cilvēki, vai nu viņi uztver pasažierus par neizglītotiem. Pēdējā atbilde:

Please be informed that (i) is subclause of the article 5.1, not only the clause c). Please kindly note that all clauses ( a, b and c) are connected by conjunction ‘and’. That makes it a one sentence separated into clauses.

  I regret to inform you that our position in this case remains unchanged.

Best regards,

Patrycja Lewandowska

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 25 ned
Kur: RIX

Ja man būtu slikts garastāvoklis, es pieklājīgi paprasītu, lai turpmāk ar mani komunicē cilvēks, kurš māk lasīt juridiskus dokumentus.

Ja izlemtu mēģināt runāt ar to pašu Patrīciju, tad norādītu piemēram šādu Eiropas lapu: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/, kur skaidri aprakstīts, ka 2 nedēļu brīdinājums attiecas tikai uz kompensāciju.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 13 ned
Kur: SEA

Interesanti, kāda ir enforcement procedūra attiecībā uz non-EU lidsabiedrībām?