Čau!
Pēc regulas spriežot - tā ir spēkā lidojumiem no/uz ES. Bet Wizzair saka, ka viņi redz esot "Ukraine" un dod saiti uz 50 lapu gariem noteikumiem, no kuriem izriet - "mēs tevi brīdinājām, ej ieskrieties!". Vai viņi tā drīkst, vai arī jāturpina cīņa?
Problēma, ka pārceļ nevis par pāris stundām, bet par pāris dienām, kā rezultātā tiek zaudētas autobusu biļetes no Viļņas uz Rīgu un atpakaļ + darbā jāņem atvaļinājums. Ceļojums ir paredzēts pēc ~2 nedēļām.
Paaaldies!
atkarīgs no tā, vai reiss ir uz vai no ES. Ja tavs reiss ir uz ES, tad regula uz viņiem neattiecās.
atkarīgs no tā, vai reiss ir uz vai no ES. Ja tavs reiss ir uz ES, tad regula uz viņiem neattiecās.
Lidojumi ir 2 - uz Viļņu, no Viļņas. Ja uz Viļņu lidojuma nobīde ir paciešama, tad no Viļņas ir pavisam traki.
Un vēl par regulu - tad tas "b" punkts pasaka, ka regula neattiecas?
Regula attiecas uz 1) ES aviosabiedrību reisiem uz un no ES, 2) neES aviosabiedrību reisiem no ES.
Paldies. Tas nozīmē, ka es varu turpināt cīnīties par 2.lidojumu no Viļņas uz Kijevu. Ziņošu par rezultātiem.
Iespējams, ka es nemāku pareizi lasīt, bet vai šī regula nenodrošina lidojumu agrāk un viesnīcu līdz pareizam ielidošanas datumam galamērķī?
Vai ir iespējams, ka šie mani pārceļ uz kādu konkurentu aviokompāniju (ja pārceļ uz AirBaltic, vai bagāžas nosacījumi paliek WizzAir vai AirBaltic?), lai tomēr galā tieku pirmdienā?
Šī schedule laika maiņa mani arī diezgan nepatīkami ietekmēja. Starp nākamo lidojumu biju atstājis 12h un tagad wizz ielido 24h vēlāk nekā sākotnēji biju saplānojis.
Tigress, kad tu lidosi?
Es lidošu jūnijā, laikam ar laiku viss ir ok.
Kas to lai zina, kas bus Kijevaa lidz junijam....
Iespējams, ka es nemāku pareizi lasīt, bet vai šī regula nenodrošina lidojumu agrāk un viesnīcu līdz pareizam ielidošanas datumam galamērķī?
Nē, viesnīcu nodrošina tikai tad, kad jāgaida atceltu / aizkavētu reisu.
Lidojums bija paredzets 21.03-24.03 Kijeva-Vilna-Kijeva. Tagad piedava 20.03-25.03 to pashu.
Skaidrs, ka neko citu vieta nedabus, atliek cinities par kompensaciju naudas izteiksme vai ari lidojumu vaucheros, ja vispar kas tads tiktu piedavats.
neUkrainas w6 šaja gadijumuma automatiski piedavatas opcijas:
Cienījamais pasažieri!
Diemžēl mums jāpaziņo, ka notikušas lidojuma grafika izmaiņas, kuras ietekmē Jūsu lidojumu ar rezervācijas kodu
Wizz Air patiesi atvainojas par šo izmaiņu radītajām neērtībām.
Jaunie lidojuma laiki ir šādi:
xxxxxxxxxx
Lūdzu, uzmanīgi pārbaudiet šos ceļojuma datumus un izlidošanas laikus!
Ja šie jaunie laiki ir Jums pieņemami, lūdzu, apstipriniet to, ieliekot atzīmi piekrišanas lodziņā un noklikšķinot uz pogas Pieņemt grafika izmaiņas. Lūdzu, noklikšķiniet šeit, lai pieņemtu šīs lidojuma izmaiņas tiešsaistē.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka Jūsu apstiprinājuma kods nemainās.
Ja jaunie lidojuma laiki nav Jums pieņemami, varat izvēlēties vienu no tālāk norādītajām iespējām atbilstoši mūsu Vispārīgajiem pārvadāšanas noteikumiem.
1. ATKĀRTOTI REZERVĒJIET LIDOJUMU(-US)
Mēs veiksim Jums jaunu cita Wizz Air nodrošināta lidojuma rezervāciju pa to pašu vai - ja nepieciešams - līdzvērtīgu maršrutu 14 dienu laikā pirms vai 30 dienu laikā pēc atceltā lidojuma. Šis piedāvājums ir atkarīgs no vietu pieejamības. Lūdzu, zvaniet uz Wizz Air tālruņa numuriem palīdzības saņemšanai lidojumu grafika izmaiņu gadījumā (tiek piemērota parastā maksa par vietējiem zvaniem), lai atkārtoti rezervētu lidojumu. Kontakttālruņa numuri Jūsu valstī ir atrodami, noklikšķinot uz saites. (Lūdzu, ņemiet vērā, ka šie tālruņa numuri ir paredzēti tikai lidojumu atkārtotai rezervēšanai! Ja vēlaties saņemt naudas atmaksu vai rezervācijas kredītu, lūdzu, tālāk pārskatiet 2. un 3. punktu.)
2. ATCELIET LIDOJUMU(-US) UN SAŅEMIET REZERVĀCIJAS KREDĪTU 120% APMĒRĀ
Mēs atcelsim Jūsu rezervāciju un kreditēsim Jūsu Wizz Air "klienta kontā" visu par atcelto lidojumu samaksāto summu plus 20% no cenas, kas samaksāta par atcelto lidojumu, kā arī - ja attiecināms - summu, kas samaksāta par lidojumu atpakaļ. Lūdzu, noklikšķiniet šeit, lai iesniegtu kredīta pieprasījumu tiešsaistē.
3. ATCELIET LIDOJUMU(-US) UN SAŅEMIET NAUDAS ATMAKSU
Mēs atcelsim Jūsu rezervāciju un atmaksāsim kopējo summu, kas samaksāta par atcelto lidojumu, kā arī - ja attiecināms - summu, kas samaksāta par lidojumu atpakaļ. Lūdzu, noklikšķiniet šeit, lai iesniegtu naudas atmaksas pieprasījumu tiešsaistē.
Lūdzu, NEATBILDIET uz šo e-pasta ziņojumu, jo šī pastkastīte nepieņem ienākošos ziņojumus.
Paldies par jūsu izpratni!
Wizz Air klientu apkalpošanas daļa
Tikko atbildēja arī cilvēks. Piedāvā to pašu, par ko raksta vkwic, un saka, ka nekas cits nepienākas. 14 dienas pirms lidojuma patiešām arī pabrīdināja, bet vai tas atbrīvo no atbildības?
Regarding you compensation request please kindly note that under EU Regulations mentioned by you, Wizz Air has to inform passengers about any schedule changes up to 14 days before the departure date. The notification about schedule change was send to your e-mail address on 5th of March. Therefore, we have complied with abovementioned regulations no compensation is due.
Brīdinājums 2 nedēļas iepriekš atbrīvo no kompensācijas izmaksas.
Neatbrīvo no pienākuma nodrošināt citu lidojumu atceltā vietā un no rūpēm par pasažieri (izmitināšana, ēdināšana utt), kamēr vinš gaida jauno reisu.
Neatbrīvo no pienākuma nodrošināt citu lidojumu atceltā vietā un no rūpēm par pasažieri (izmitināšana, ēdināšana utt), kamēr vinš gaida jauno reisu.
Paldies. Ja viņi piekrīt apmaksāt ēšanas rēķinus, vai tiem visiem jābūt no Viļņas, vai arī der no Rīgas restorāniem? Vai arī tas nav būtiski? Ir kāds limits vai arī "samērīgs apmērs"?
Un vai, neskatoties uz to, ka brīdinājums ir bijis 14 dienas iepriekš, viņiem tāpat nav pienākums nogādāt pasažieri galamērķi tai pašā dienā?
Hmmm.
Man viņi mēģina iestāstīt, ka reisa pārcelšana par 30h nav kancelēšana, bet reshedulēšana uz ko šī regula neattiecoties, līdz ar to viņiem regula nav saistoša. Bet tā taču nav?
Lidojuma numurs ir mainījies?
Izskatās, ka nav.
Ja lidojuma numurs mainījies nav, tad jau to varētu uzskatīt par delay, vai ne tā?
Ja lidojuma numurs mainījies nav, tad jau to varētu uzskatīt par delay, vai ne tā?
lidojuma numurs parasti ik dienas ir vienāds vienā maršrutā... tad jau visas atcelšanas var pārvērst par delay.
Izskatās, ka nav.
Ja būtu cits numurs, tad būtu elementāri viņiem pateikt, ka pūš pīlītes par "rescheduling".
Jebkurā gadījumā diezgan loģiski/dabiski uzskatīt, ka reiss ir atcelts un esi pārlikts uz nākamo, nevis sākotnējais pārcelts par 30 stundām.
Vari mēģināt pieminēt ECJ lēmumus Sturgeon un Nelson lietās, ka kavēšanās par vairāk kā 3 stundām uzskatāma par atcelšanu. Manuprāt tas īsti uz šo gadījumu neattiecas, bet varbūt viņi to neuzķer.
Paldies. Ja viņi piekrīt apmaksāt ēšanas rēķinus, vai tiem visiem jābūt no Viļņas, vai arī der no Rīgas restorāniem? Vai arī tas nav būtiski? Ir kāds limits vai arī "samērīgs apmērs"?
Un vai, neskatoties uz to, ka brīdinājums ir bijis 14 dienas iepriekš, viņiem tāpat nav pienākums nogādāt pasažieri galamērķi tai pašā dienā?
Regula nekad neuzliek pienākumu nogādāt pasažieri kaut kur tajā pašā dienā. Ja pabrīdina par atcelšanu mazāk kā 14 dienas pirms lidojuma, tad ir dažu stundu diapazons ap sākotnējiem laikiem, kuru pārkāpjot jāmaksā kompensācija. Ja pabrīdina >14 dienas ieriekš, tāda stundu ierobežojuma nav.
Abos gadījumos ir jāpiedāvā izvēle starp naudas atmaksu un «re-routing, under comparable transport conditions, to their final destination at the earliest opportunity» (vai arī vēlāk, ja pasažieris tā vēlas).
Ja viņi piekritīs apmaksāt restorāna un viesnīcas rēķinus tām dienām, kas jāgaida, tad loģiski būtu no Viļņas, bet to savā starpā ar Wizzair noskaidrojiet…
Paldies, Juri.
Tas nozīmē, ka nekādas kompensācijas man nepienākas (ECJ Sturgeona spriedumā ir pat nolēmusi, ka kavēts lidojums, pat ja kavējums ir 20gadi, ne tikai 20 stundas, taču notiek saskaņā ar iepriekš noteiktu plānu ir tikai kavējums, nevis atcelšana).
Nāksies vien piekrist naudas atmaksai un neko vairāk no viņiem izspiest nevarēs
Dīvaini tik, ka naudu iespējams atgūt tikai aizsūtot pa pastu iesniegumu. Un nav nekādu elektronisku iespēju to izdarīt.
Kompensācija Tev nepienāktos nekādā gadījumā, ja līdz lidojumam vairāk kā 2 nedēļas.
Brīdinājums 2 nedēļas iepriekš atbrīvo no kompensācijas izmaksas.
Neatbrīvo no pienākuma nodrošināt citu lidojumu atceltā vietā un no rūpēm par pasažieri (izmitināšana, ēdināšana utt), kamēr vinš gaida jauno reisu.
Sarakste ar Wizzair turpinās. Viņu atbildē lasāms, ka uzturēt uz sava rēķina pasažieri pusotru dienu Viļņā viņi netaisās, atsaucoties uz (i) apakšpunktu tajā pat 5.pantā. Bet vai tas (i) neattiecas tikai uz 5.panta c) daļu? Citādāk var tās biļetes mainīt pēc sirds patikas par nedēļām uz priekšu un tik sūtīt 14 dienas iepriekš info epastus... Esmu samulsusi...
In addition, please let me expain that the compensation and the right to care aplly only to the passengers who were not informed about the schedule change within the time period of 14 days stated in EU Regulation. Please find the relevant article from those regulation below:
"Article 5
Cancellation
1. In case of cancellation of a flight, the passengers concerned shall:
(a) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 8; and
(b) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 9(1)(a) and 9(2), as well as, in event of rerouting when the reasonably expected time of departure of the new flight is at least the day after the departure as it was planned for the cancelled flight, the assistance specified in Article 9(1)(b) and 9(1)(c); and
(c) have the right to compensation by the operating air carrier in accordance with Article 7, unless:
(i) they are informed of the cancellation at least two weeks before the scheduled time of departure;"
Basing on the above our position in this case remains unchanged.
Protams, tagad jau viņi atklāti melo.
Regulā ir nepārprotami atzīmēts, ka 2 nedēļu brīdinājums atceļ tikai nepieciešamību izmaksāt kompensāciju.
(i) ir (c) pirmais apakšpunkts.
(i) ir (c) pirmais apakšpunkts.
Jā, to var labi redzēt oriģinālajā PDFā.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:046:0001...
Vai nu tajā Wizzair strādā neizglītoti cilvēki, vai nu viņi uztver pasažierus par neizglītotiem. Pēdējā atbilde:
Please be informed that (i) is subclause of the article 5.1, not only the clause c). Please kindly note that all clauses ( a, b and c) are connected by conjunction ‘and’. That makes it a one sentence separated into clauses.
I regret to inform you that our position in this case remains unchanged.
Best regards,
Patrycja Lewandowska
Ja man būtu slikts garastāvoklis, es pieklājīgi paprasītu, lai turpmāk ar mani komunicē cilvēks, kurš māk lasīt juridiskus dokumentus.
Ja izlemtu mēģināt runāt ar to pašu Patrīciju, tad norādītu piemēram šādu Eiropas lapu: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/, kur skaidri aprakstīts, ka 2 nedēļu brīdinājums attiecas tikai uz kompensāciju.
Interesanti, kāda ir enforcement procedūra attiecībā uz non-EU lidsabiedrībām?