Mūsu Vjetnamas brauciens notika decembrī ar startu un finišu Saigonā.
Es teiktu, ka jābūt ļoti piesardzīgiem, plānojot Vjetnamas ceļojumu, un būtu jāņem vērā sekojošais:
Ok, mūsu plāns bija šāds:
HCMC - Kambodžas tempļi – Hanoja – Ninh Binh – Halong bay – Dalat – Mui Ne – HCMC
Te izvērstāk pa posmiem (tās nav dienas). Atvainojos, būs gari, bet tiem, kuri plānos, ceru, ka noderēs.
No Vjetnamas ir vairāki varianti, kā nokļūt uz Kambodžu, Angkoras vatu:
- var lidot (ļoti dārgi, virs 200$)
- var braukt ar autobusu no HSMS - ap 7-8h līdz Phnom Penh, tad 7-8h līdz Siem Reap (kur arī ir Angkoras vats)
- var pa ūdeni līdz Phnom Penh, tālāk kā iepriekš (šo mēs izvēlējāmies).
Tas nozīmē, ka vispirms jātiek līdz Chau Doc. Uz turieni iet autobusi no Bến xe miền Tây (Mien Tay) autoostas, kas atrodas 10km no centra uz rietumiem (kādas 30min jābrauc). Ir lielie busi un, kā izrādās, minibusi, uz kuru nopirkām biļeti, to nesaprotot. Pirms tam hotelī palūdzu, lai man uz papīra uzraksta, uz kurieni man vajag biļetes. Tā nu tikām mikrobusā par 5$. Buss švaks, iekšā sēž menedžeris, kurš vai visu ceļu karājas pa logu laukā un vāc pasažierus. Aizbraucām 5h (tad vēl neapzinājāmies, ka šis bija fiksākais un jestrākais brauciens visā ceļojumā. Ehhh.. neievērtējām). Pa ceļam ir viena garāka ēšanas pauze. Ēšanas apstākļi – nu, tā..
Chau Doc auto pietura ir ārpus pilsētas, uz viesnīcu ved ar mopēdiem - gan pašu, gan čemodānu kkā iestūķē.
Iemesls Chau Doc apmeklējumam ir blakus esošā Tra Su birds sanctuary, kas ir milzīga applūdusi mežu teritorija, kur ūdens virsma apaug ar zaļu “paklāju”, pa kuru var redzēt bizenējot putnus. Uz turieni pašam pagrūti nokļūt - jāīrē mopēds vai auto.
Tā kā bijām 4, paņēmām auto ar gidu. Sarunāju caur śo vietējo: Huynh Phi San sanhuynhhappy [at] yahoo [dot] com . Viņa organizē arī cooking clases. Auto/mocīti arī caur viesnīcu var sarunāt.
Tra Su ir vērts apmeklēt no vasaras beigām līdz decembrim, jo vēlāk ūdens līmenis krīt, un pazūd smukie zaļumi. Mums gan biškuc nepaveicās, jo stipri lija – bildes miglainas. Un nebija līdzi arī mūsu ģimenes fotogrāfa ar profesionālo kameru.
No viesnīcām varu ieteikt Murray guesthouse - skaists interjers un atsaucīgi administratori.
Izmaksas šim posmam:
2. Chau Doc – Phnom Penh
Uz Phnom Penh brauc ar speed boat. Uz ostu no viesnīcām savāc un aizved. Mūsu transports:
Ir dārgāka kompānija un lētāka, bet laiks ceļā analoğisks. Lētākā Hang Chau kompānijas speed boat - 25$, ceļā 5-7h, pa ceļam robeža un Kambodžas vīzas saņemšana. Biļeti var gan viņiem e-pastā pieteikt (hangchau2agg [at] hcm [dot] vnn [dot] vn ), bet var arī caur savu viesnīcu – jāpievērš tik uzmanība, lai cena nav pieaugusi par pakalpojumu.
Phnom Penh tiek aprakstīta kā vieta, kurai izskrienot cauri, bet mums tā patika nesalīdzināmi vairāk, salīdzinot ar HSMC. Pat bija žēl, ka ir tikai pēcpusdiena bija ieplānota, gribējās uz vēl dienu te palikt.
Te ir karaļa pils,kur paņēmām arī gidu (1h - ofic tax 10$). To tiešām iesaku, jo summa neliela, bet informāciju izsāsta daudz. Piemēram, nezināju, ka Kambožas karaļi nevis manto troni, bet to izvēl komisija no karaļa radinieku vidus - gudrāko, atbilstošāko. Es pat nezinu, vai citur ir šāda prakse.
Vēl ir Sarkano hmeru valdīšanas liecības - gan cietums Tuol Sleng museum (ar bildēm un visu to spīdzināšanu sviestu. LP rakstīts, ka strādā līdz 18, bet nē – jau 16:55 kase bij ciet), gan 15km ārpus pilsētas Killing fields - memoriāls nogalinātajiem. Sarkano khmeru 3 gados tika nogalināti vai mira no bada 2 miljoni (gandrīz puse no iedzīvotājiem).
Vēl te daudz tempļu un pagodu, nac muzejs, kā arī tirgi - centrālais tirgus Psar Thmei izvietots lielā ēkā un ir gana iespaidīgs (līdz 17:00). Te zīda un kašmira šalles (garas un platas) pat bez kaulēšanās 5-6$
Vakarā var apmeklēt Apsaras deju koncertu, kas notiek Plae Plaka – 15$. Diemžēl mākslas vietā aizrāvāmies ar elektronikas cenām vietējā universālveikalā – stipri lētāk. Šo faktu apstiprina arī šeit esošā raksta autors: http://www.celakaja.lv/forumi/laosa-kambodza-pavasaris-2014 Tā ka ir vērts tirgu un veikalus iečekot.
Jā, Kambodžā nav ne mazākās nepieciešamības mainīt $ uz vietējo naudu – visur var norēķināties ar $. Arī atlikumu saņemsiet $.
Izmaksas šim posmam:
3.Phnom Penh – Siem Reap
Uz Siem Reap tiek ar autobusu – ir vairākas busu kompānijas, labākā skaitās Mekong Express. Biļetes var nopirkt viņu mājas lapā http://catmekongexpress.com/ Biļete iekļauj arī bezmaksas pick-up no viesnīcas attiecīgās zonas ietvaros (zonējums atrodams mājaslapā). Autobuss ir ok, bet pats brauciens ir stipri nogurdinošs 7-8h (pa vidu 1h ēstuvē, apstākļi ok). Nezinu, kā ir nakts busos, jo ceļš briesmīgs, viss kratās, vid ātrums ap 40-45km/h.
Par Siem Reap pieejamajiem objektiem smalki latviski ir iztulkots te: http://www.celakaja.lv/forumi/lp-celvedis-latviski-par-kambodzas-templiem
Mūsu izvēle bija šāda:
- Vakarā saulrieta vērošana. Ir variants vērot pie paša Ankoras vata vai no Phnom Bakheng kalna. Izvēlējāmies kalnu. Kalnā ir vecs templis un dikti smuki. Saulriets…. Hmmmm… Jāsaprot, ka no šī kalna nav nekāda skata uz citiem tempļiem – ir smuks skats uz tāli, virs kuras saule notiet. Interesantākais ir fotografēt cilvēku pūļus, kuri fotografē, atvainotiet, pavisam parastu saulrietu.
Tauta brauc skatīties arī saullēktu, bet mēs nespējām tik agri piecelties
- Uz visu Siem Reap dienu noalgojām gidu. Gidu kontakti TripAdvisor Siem Reap lapā ir bez sava gala – tiešām ļoti daudz variant, tik nezini, kāds būs šis cilvēks, tādēļ paņēmām Poy Pines duokbuffoon [at] yahoo [dot] com, par kuru TripAdvisor atradu daudz labu atsauksmju. Pilnīgi pievienojos – foršs, jautrs gids, kurš gan daudz, gan interesanti stāsta, bet nenomaka, ja redz, ka pietiek. Takse uz dienu viņam+auto bija 60$. Ja vēlējās kaut kur ārā tālāk braukt, tad papildus piemaksas.
- Tā kā visu dienu negribējām pavadīt tikai tempļos, tad dienas sākumam izvēlējāmies kalnu pastaigas aktivitāti Kbal Spean. Tas atrodas ap 50km ārpus Ankoras – meža taka uz kalnu upi, kuras gultnes akmeņos izkalti dažādi senie raksti. Nevarētu teikt, ka šis ir kaut kas satriecošs, taču taka bija ļoti forša, ūdens atspirdzinošs un patika, ka dienas plānā ir gan tempļi, gan daba
- Ta Prohm ir kaut kas tāds, ko noteikti vajadzētu apskatīt – vecie tempļi, kurus apvij milzīgas saknes – satriecoši! Bet ļoti daudz apmeklētāju…
- Banteay Srei – izcili daiļš rozīgs templis, kurš sastāv no 54 torņiem, kur katra galā ir izkaltas 4 milzu sejas. Sienu akmens kalumi ir tādi, kurus visus gribas iemūžināt
- Angkor Wat – galvenais apskates objekts. Te nu bez vārdiem. Starp citu, viena no labākajām bildēm iznāk, ja knipsē no vata priekšā esošās necilās ūdens plančkas kreisās puses (paši bez gida nebūtu iedomājušies tur pat aiziet)
Visus šos četrus objektus bez jebkādas steigas mierīgi dienas laikā var apmaklēt, pa vidu paēst (ēstuves ir pāris vietās), bet pie nosacījuma – ja ir auto. Ja braucat ar tuk-tukiem, tad pārāk ilgi būs tikšana līdz tālākajam punktam Kbal Spean. Protams, pa vidam ir vēl milzums citu tempļu, kur var piestāt. Bet mums ar šo tiešām bija absolūti pietiekami.
Vakarā apmeklējām vietējo jauniešu cirku Phare, jo TripAdvisor bija jūra pozitīvu atsauksmju. Nu… teikšu, ka šis bija labs cirka šovs, bet citreiz labāk izvēlētos Apsaras dejotāju koncertu. Starp citu, Siem Reap bija labs North Face veikals, kur jakas bija ievērojami lētākas kā mūsu veikalos. Te ir arī Khmeru bokss, cooking clases utt
Izmaksas šim posmam:
4.Siem Reap – Hanoi
No Siem Reap var braukt atpakaļ to pašu nenormāli garo ceļu uz HCMC, var lidot uz HSCM vai lidot uz Hanoju. Nolēmām uz Hanoju. Kā jau teicu – dārgi, jo nav daudz kompāniju, kuras tur lido.
Hanojā, kā jau lielpilsētā, daudz apskates objektu, daudz izklaides iespēju.
No izklaides varētu ieteikt Water Puppet theater – it kā kas tur tāds – lellītes šļūkā pa ūdeni, bet dzīvā mūzika, gaismas, šļaksti – tas viss mums tiešām patika.
Izmaksas šim posmam:
Lai tiktu uz Ninh Binh reģionu, jābrauc vai nu ar vietējo autobusu (5-7$) vai ar īres auto. Tā kā salasījos, ka pusceļā ir tāda vieta kā Perfume Pagoda, uz kurieni citādi kā ar auto nevar nokļūt, tad īrējām auto.
Jāsaka, ka tad, ja plānā ir paredzēta arī Ninh Binh apmeklēšana, tad Perfume Pagodai tērēt laiku galīgi nav jēgas, jo +/- atrakcija ir līdzīga.
Pagodai ir liela reliģiska nozīme pašu vjetnamiešu acīs – tā ir liela ala kalnos, kur slēpās mūki no viena traka ķīniešu valdnieka, kurš diemžēl bija ateists ar baigo cemmi uz reli;giskajiem darboņiem. Lai tiktu līdz alai, ir kādas 1,5h jābrauc ar laivu pa upi, tad tālāk ir ceļš augšā kalnos, kur gan var ar pacēlāju nokļūt. Lejup gājām ar kājām kādas 40 min. Diemžēl pats ceļš uz alu ir vizuāli briesmīgs, jo kāpnes no abām pusēm ir non-stop nobūvētas ar tirgošanās būdām, kur sezonas laikā (decembris ir nesezona) dārd mūzika (reliģiskā uc) un kopskats ir šausmīgs. Pati ala ar templi tajā, protams, kā jau stalaktītu ala ir iespaidīga, bet nedomāju, ka ir vērts uz turieni triekties. Papildus vēl paceļas kašķis ar laivinieci, kura kabatasnaudā vēlas saņemt tik pat, cik maksāja oficiālā biļete.
Brauciens uz Ninh Binh ir pa lauku apvidiem, kur nav nekā īpaši ievērības cienīga. Bet viena lieta iektita acīs - ļaudis žāvēja kaut kāda viņu auga spešel nūdeles priekš nacionālajiem Tet svētkiem
Ninh Binh savukārt ir reģions, kuru vērts apmeklēt. Teapkārtne ir izraibināta ar karsta klintīm, kuras liekas vienkārši izbārstītas pa citādi plakanajiem klajumiem. Te ir daudz vietu, kuras apmeklēt. Viss gan ir izkaisīts plašā teritorijā, tādēļ ieteicams noīrēt skūteri. Droši vien, ka paši var tās vietas atrast, tomēr tā kā vietējais gids maksāja tikai 20$, tad viņu uz visu dienu noalgojām. Gids Thoan Duong toantourguide [at] hotmail [dot] com gan nav izcilākais eksemplārs, tomēr par mazo naudiņu godprātīgi izvadā tur, kur paši mēs vēlamies (viņa ieteikumi nav diez ko jēdzīgi) un arī smuki atbild uz jautājumiem.
Tas, ko iesaku apmeklēt (diemžēl diena bija stipri apmākusies, tādēļ bildes nav košas):
- Upes laivošana. Ietiktu klasiskā Tam Coc vietā izvēlēties Thung Nang. Tas ir gan ievērojami lētāk, gan 1-1,5h īsāks brauciens, jo godīgi sakot, pēc 2h sēdēšanas laivā brauciens jau liekas gana pietiekošs. Upe ir daiļa – šaura, līkumaina, apkārt karsta klintis, brauciens ir caur divām alām, tobiš smuki un noteikti iesaku
- Turpat blakus ir Bich Dong pagoda, kas arī ir to pašu iepriekš minēto mūku slēpšanās vieta tālā senatnē. Pagoda ir skaisti kalnā iebūvēta un virs tās augstāk kalnos ved taka, pa kuru var uzrāpties virsotnē un paskatīties uz apkārtni. Kals pats gan ir o-ho-hooo – klintis slejas kā tādi drakona zobi un vajag iespringt, lai uz kāda asuma neuzķertos un tiktu pāri. Bet ir to vērts uzrāpties augšā
- Mua Caves un Hang Mua is the must – ap 500 pakāpienu ved uz nelielu pagoda kalna galā, no kurienes paveras labs skats uz apkārtni – gan uz upi, gan uz rīsu laukos izmētātajām vientuļajām klintīm
- Hoa Lu Dinh & Le Dynasty templis šis ir neliels templis pa ceļam. Ir vērts tajā piestāt, jo tas ir ļoooti vecs un smuks
Bai Dinh Pagoda pavisam jauns un mega-iespaidīgs komplekss, kurš sevī ietver cik-tur-metrus augstu zelta budu, bet iespaidīgākais ir 500m garais vaļējo koridoru ceļš līdz templim, kur ik pa metram ir kāda skulptūra. Tiešām iespaidīgi. Bet šis pasākums aizņems diezgan daudz laika, jo šī vieta ir patālu no Ninh Binh, kā arī tā apskate būs vismaz 1-2h gara.
Ninh Binh noteikti ir vieta, kur var uzkavēties vēl kādu dienu, jo apkārtnē ir vēl, ko apskatīt.
Nakšņošanai Ninh Binh ieteiktu Thuy Anh hoteli, kam gan nav daudz zvaigžņu, bet satriecošas brokastis (dodu gandrīz 4 acis), kā arī istabiņas ir ļoti ok.
Izmaksas šim posmam:
5.Ninh Binh – Halong Bay – Hanoi
No Ninh Binh uz Halongas līci īsti nav nekāda vietējā transporta. Visas tūrisma paketes piedāvā tikai variantus ar atgriešanos Hanojā. Tas mums nepatika, jo par laika patēriņu uz Vjetnamas ceļiem jau izteicos, tādēļ īrējām auto, kas mūs aizgādāja gan uz Halongas līci, gan tālāk uz Hanoju.
Auto īrēju caur jau iepriekš minēto gidu. Ja ir vēlme uz Halongu aizbraukt vakarā, nevis pa dienu, tad jāapmaksā arī viesnīca šoferim. Principā var pietikt ar auto tikai uz Halongu, jo no turienes jau ir sabiedriskais transports nokļūšanai uz Hanoju. Ceļu līdz Ha Long (180km) mūsu šoferis (gan jau daļēji pēc saulrieta) pieveica 4,5 stundās.
Halongas līcis piedāvā izbraucienus ar kuģīšiem uz 4h, 6h, ar nakšņošanu uz 1-n dienām, arī individuālu kuģīšu īri.
Mums likās, ka pietiks ar 4h tūri. Diemžēl 4h vietā tās bija tikai 2,5h, kas sastāvēja no 1h braukšanai turp-atpakaļ līdz līča klintīm, 30 min starp klintīm un 1h brīvo laiku stalaktītu alas apskatei. Rezume – iesaku ņemt vismaz 6h braucienu (tas ir tikai 1,5 reizes dārgāk) vai vēl labāk – individuālo kuģīti, kurš uz vairākiem cilvēkiem nav nemaz tik dārgi – ap 20$/h – vismaz varēsiet paši pateikt, kur gribat braukt un cik ilgi.
Pēc līča kruīza brauciens uz Hanoju – ap 4h
Izmaksas šim posmam:
6.Hanoi – Dalat – Mui Ne
Dalata kā apskates punkts tika izvēlētā tādēļ, ka Hoi An šajā laikā gāza lietus (citādi tā būtu pirmā opcija), tādēļ, ka Dalata ir franču laika kalnu kūrorts ar ļoti patīkamu klimatu, kā arī tādēļ, ka tā skaitās Vjetnamas Adventure capital. Jāsaka, ka tiešām, klimats ir patīkams, arhitektūra ne tikai kādā vienā rajonā, bet lielākaj;ā pilsētas centra ir smuka, ir, kur aci piesiet. Te daudz augļu, jo te ir valsts augļ-un-dārzkopības centrs.
No pilsētas objektiem ir vērts uzmest aci Gaudi mākslas radinieka arhitektūras šedevram – Crazy house, ka sir totāls čau (patiesībā tā ir viesnīca un tur var arī nakšņot).
Bet galvenais - Dalatā tiešām ir ļoti daudz adrenalīna ķeršanas variantu. Mūsu izvēle ir canyoning un velobrauciens uz Mui Ne.
Kanjonings nozīmē iešanu pa upi un nolaišanos uz leju pa klintīm un ūdenskritumiem (neviens no mums nemūžam nav ar alpīnismu nodarbojies). Nopietni lasīju atsauksmes par n-tajām kompānijām, kuras šo piedāvā un paliku pie Phat Tire Ventures http://www.ptv-vietnam.com/ par kuru attiecībā uz drošību bija vislabākās atsauksmes. Protams, viņu cena bija biškuc augstāka, bet toties uz mums četriem viņi bija 3 pavadošie gidi un tiešām realitātē sajutām, cik nopietni puiši pret šo pasākumu izturas. Fans no tā visa bija riktīgs. Tas, kas sākumā likās neispējams, realitātē bija samērā viegli paveicams.
Nākamajā dienā ar viņiem braucām no Dalatas uz Mui Ne ar velosipēdiem. Viss ceļs, protams, nav ar velo – lielāko daļu brauc ar mikroautobusu un velo ir kādi 70 km (lielākoties no kalna uz leju). Brauciens ir gana skaists – caur mežainiem kalniem un beigās nonāk līdzenumos ar rīsu, palmu un dragon fruit laukiem. Ja nu galīgi sagurst, tad pastāv iespēja iekāpt mikroautobusā. Cenā ietilpst transports līdz pat viesnīcai Mui Ne. Arī ļoti patika.
Pirms velo sākuma sarunājām, ka mūs aizved uz tuvumā esošo zīda ražotni. Viss traki arhaiski, bet iespaidīgi. Attiecībā uz zīda izstrādājumu iegādi – te reāli nav, ko pirkt. Galīgi neejošas krāsas un zema kvalitāte.
Mui Ne – pludmales kūrorts ar visu no tā izrietošo. Pilns ar krieviem. Veikalos netipiski temperatūrai +30C bija pilns ar slēpošanas kostīmiem par ļoti labām cenām.
Izmaksas šim posmam:
7.Mui Ne – HSCM
Atgriešanās uz HSCM ar vilcienu no Mui Ne. Biļetes nopirkām iepriekšējā dienā (apstājāmies ar velo firmu pie stacijas un nopirkām). Nezinu, kā būtu tajā pašā dienā – vilciens ir tikai 1x dienā un mūsu vagons bija absolūti pilns.
HSCM kā jau liela pilsēta daudz piedāvā. Pilsēta gan kaut kā neiekrita mums sirdī – nenoķērām tās šarmu.
No visādiem „objektiem” varu ieteikt:
Izmaksas šim posmam:
Rezume: Kopīgās izmaksas 1 cilvēkam uz 2 nedēļām, neskaitot lidojumus 670$ (protams, bez ēšanas izmaksām).
Vai es brauktu vēlreiz? Nē.
Manuprāt, Taizeme Vjetnamu dabas dailes ziņā riktīgi apsteidz. Garajos pārbraucienos lielākoties redzējām plakanus laukus, uz kuriem skatu aizsedza noplukušu būdiņu miljoni (iedzīvotāju skaits – virs 90mio). Ir, protams, ir dabas un arhiteknoniskās dailes koncentrācijas punkti - Ninh Binh, Halongas līcis, ziemeļi, (kur bija auksti un tur nebraucām), Hoi An (kur bija lietus sezona), noteikti vēl arī citi, bet tas viss atrodas pārāk lielos attālumos. Un šie attālumi nenormāli nogurdina. Tādēļ vēlreiz ieteikums – neplānojiet ar auto pievarēt lielus (t.i., virs 100km) attālumus šajā valstī, neparedzot arī kādu dienu atpūtai pēc nogurdinošā pārbrauciena.
Toties ēdiens Vjetnamā lielisks – nav tik ass kā blakus valstīs un garšvielas arī neapnīk. Lūk, to gan man tiešām gribētos vēlreiz izbaudīt.
Nu, un te arī neiztrūkstošais rīsu lauks (kaut gan rīsu novāc jau ap oktobri-novembri atkarībā no reģiona, tādēļ decembrī lielākoties ir pliki, dubļaini lauki).
Laikam jaunības maksimālismā visu izjutu citādāk un noteikti gribētos vēl pēc kāda laika atkārtot braucienu uz Vjetnamu
Ja pārsvarā izvēlētos posmus lido, tad attālumi neliekas traki. 5 h bija autobuss no Dalat līdz Mui ne, laikam ap 200 km, bet tas no kalna, kamēr nobrauc līdz piekrastei. Un vēl no Hanojas uz Sapu vilciens visu nakti. Citus garus pārbraucienus neatminos, mums gan mazliet cits maršruts bija. Tas tā - lai galīgi nenobaidītu citus braucējus
Mjā, redz tos rezume sāku rakstīt jau to garo pārbraucienu laikā. Tagad, divus mēnešus pēc brauciena, vairāk nāk prātā pozitīvās lietas, nevis auto braucieni. Tomēr baigi to tekstu negribējās labot - jo svarīgi ir pareizi plānot un nepieļaut mūsu kļūdas - tad arī būs vairāk pozitīvu emociju.
Dundur. Vjetnamā kļūdu nevar būt! Vienkārši uzturēšanās termiņš par īsu! Apceru par 1/2 gadu. Ideāla vieta, lai sajustos citur!
Cik dienas beigās bija?
Bet aprakstīts riktīgi forši.. Gribu Vjetnamu
Iekšējos Vjetnamas lidojumus var nopirkt par ļoti labām cenām ar lēto Vietjet.
Nakts autobuss Kambodžā ir vājprāts briesmīgo ceļu dēļ (pats autobuss ir ok, varētu forši gulēt). Braucām visu nakti no Shinoukville uz Siem Riep, cilvēki ar vājākiem nerviem raudāja un varēja arī ik pa laikam dzirdēt kādu vemjot
Mui Ne jau kādu laiku, krievu itekmē, dēvē par Muiņjovku! Tak jau pamanījāt rosinošos plakātus pie kafe un citur? Rītos jūras velšu( ķitvai, veltu, tak nē?) tirdziņš gan ir labais. Nedaudz nostāk.
Riktīgi labi patika enerģiska zēna triecienbrauciens (ar mikrobusu) no Pnompeņas uz Siem Reap. Apdz. vietās 150km/h kā nieks! Francūžiem piemetās bailulis ne pa jokam. Kādā pauzītē nācās sakaidrot, ka te tā notiek! Un vēl busiņā sēdēja vietējais diskomāns . kurš pār visām varītēm centās mūsu ausīs iepotēt paskaļu, visai komplicētu vietējo muzičku. Pēc neilga laika apnika visiem. Ar šoferīti atvadījāmies kā draugi. Bet kur ta nu vēl Kosmiskais apgaismojums džipu lukturos? Tā, ka pretīmbraucējam stabili garantēts Vision Express ilgtermiņā.
Par to, ka braucot virzienā uz Laosu, Jūs izmet 60km no robežas, vakarā, iepriekš nebrīdinot, tas jau tīrais nieks! Lab, ka normāla ABBA-s valsts meitene un JPN kareivīga būtne palīdzēja īsināt laiku kafejnīcā.
Jūsu brauciens tāds dikti reljefaināks izskatās! Paldies par ierosmi doties vēlreiz! Nekavējoties!
Foršs apraksts. Laika nebija lasīt, bet vienalga neatraujoties izlasīju visu līdz galam
Cik dienas beigās bija?
Bet aprakstīts riktīgi forši.. Gribu Vjetnamu
kopā ar lidojumu bija 2 nedēļas.
Labs apraksts, liels paldies. It īpaši tāpēc ka ir ieplānots būt 10 dienas ziemeļ Vjetnamā (turp un atpakaļ no Hanojas) maijā. Pāris jautājumi zinātājiem:
- kā visērtāk nokļūt no Hanojas uz Halong līci un cik ilgi tur būtu vērts uzkavēties? Fotogrāfijās jau izskatās fantastiski...
- Kādi vēl objekti būtu īpaši apskates vērti valsts ziemeļu daļā? Ierobežotā laika dēļ iekšējie pārlidojumi šoreiz nav plānoti.
Es pagaidām Āzijā esmu bijis tikai Ķīnā un Omānā tā ka ar reģionālo pieredzi pagaidām vēl pašvaki...
Dunduri, foršs un noderīgs apraksts
Sunsfuns - Hanojā ir 101 aģentūra, kas organizē Halongas kruīzus, tā ir visērtāk tur nokļūt, bet tas nav arī briesmīgi lēti, jo parasti tas ir ar palikšanu pa nakti un laivas/kuģa. Vēl viens interesants variants ir braukt uz Cat Ba salu - tur pa 5 stundām var nokļūt ar autobusu, ir viena kompānija, kuru sauc Hoang Long, kas pārdod kombinētās biļetes uz to salu (autobuss/mikroautobuss/laiva/autobuss, maksā ap 10 eiro) no Luong Yen autoostas Hanojā. Un no Cat Ba salas tiek piedāvāti pilnas dienas braucieni uz Halongas līci, ar pusdienām un kajakiem maksā ap 10-20 eiro (alas gan tajās tūrēs neredz). Bonuss ir tāds, ka no Cat Ba salīdzinoši maz brauc citi tūristi, līdz ar to skats ir brīvāks no citām laivām un tūristiem. Pati sala arī ir jauka, vasaras mēnešos esot ļoti populāra vjetnamiešiem, bet pārējā laikā toties ir pustukša un viesnīcām ir ļoti labas cenas (5 eiro par nakti...).
- kā visērtāk nokļūt no Hanojas uz Halong līci un cik ilgi tur būtu vērts uzkavēties? Fotogrāfijās jau izskatās fantastiski...
tev jāsaprot, vai jūs gribat tūri ar nakšņošanu vai vienas dienas pasākumu ar x stundu braukāšanu.
Ja pāris dienu tūri, tad labāk paņemt tūri no Hanojas - ir gan dārgi, gan lēti varianti - domāju, ka, esot Hanojā, varēsi nnn piedāvājumus uz ielas atrast. Kā arī, protams, netā.
Labs ir arī iepriekšējais ieteikums par braukšanu uz Cat Ba - tur var gan ūdensportus pabaudīt, gan paņemt tūri pa līci.
Savukārt, ja gribi tikai dienas izbraukumu pa līci, tad jēdzīgāk ir pašiem tur nonākt un uz vietas nopirkt. Lonely Planet raksta, ka nokļūt var šādi:
-The regular run is by bus from Hanoi to Bai Chay (Halong City), and then by xe om or taxi to Bai Chay harbour. At bustling Bai Chay, you can book a tour. There are also tour boats running from Bai Chay via Halong Bay to Cat Ba Island (see p 107 ). Alternatively, head directly to Cat Ba Island from Hanoi and arrange a boat trip from there to explore Lan Ha Bay.
- Kādi vēl objekti būtu īpaši apskates vērti valsts ziemeļu daļā? Ierobežotā laika dēļ iekšējie pārlidojumi šoreiz nav plānoti.
es teiktu, ka opcijas vēl ir Sapa (es tur nebiju, tādēļ nevaru neko ieteikt) un Ninh Binh. Uz pēdējo var aizbraukt paši un uz vietas noīrēt skūteri (gidu?) un apbraukāt "objektus". Pārnakšņot, nākamajā dienā vēl pabraukāt un tad laist atpakaļ.
Uz Ninh Binh no Hanojas:
- autobusi iet no Giap Bat and Luong Yen bus stations in Hanoi (55,000d, 2½ hours, 93km)
- vilciens - main north–south line. No Hanoi (55,000d, two to 2½ hours, four daily)
Ja ir vajadzība, atsūti man privātajā savu e-pastu, aizsūtīšu LP Pdf Vjetnamas aprakstus.