Help! Kā visērtāk un ātrāk nokļūt Liepājā ar sabiedrisko transportu?
Ja ar autobusu, tad vai tas pietur arī centrā (jātiek uz Kuršu ielu) vai tikai autoostā?
Autoosta ir pie Liepājas dzelzceļa stacijas. Uz Kuršu ielu vari nokļūt ar tramvaju vai pilsētas autobusu.
3x nedēļā vari lidot - tas būs nedaudz ātrāk.
1x nedēļā vari braukt ar vilcienu.
Ja brauc ar autobusu, tad vajag izvēlēties to, kas nepiestāj pie katra staba, bet tikai lielajos miestos.
Ja nevajag braucienu pierādošu dokumentu, tad FB ir kopā braukšanas grupa Liepāja - Rīga vai otrādi. Tur var atrast braucējus, kas ņem līdzbraucējus. Parasti ātrāk un lētāk kā ar sabiedrisko. Liepājā parasti aizved līdz vietai, kur vajag. Rīgā var atrast izdevīgāko izbraukšanas vietu vai vienoties.
Autobusi vakaros brauc pagarinātajos reisos no autoostas uz Ķempes ielu caur centru.
Draugiem.lv kopābraukšanas grupa šim virzienam šķiet pat lielāka un aktīvāka kā FB.
Vēl piektdienu vakaros var aizbraukt ar vilcienu turp:
18:25Rīga Pasažieru
21:44Liepāja Pasažieru
Rīga - Liepāja721 AS "PASAŽIERU VILCIENS"
7,20 €
3h 19min
un līdzīgā veidā svētdienas pievakarē atpakaļ:
17:25Liepāja Pasažieru
20:38Rīga Pasažieru
Liepāja - Rīga722 AS "PASAŽIERU VILCIENS"
7,20 €
3h 13min
Var ietaupīt vairāk nekā 1 EUR katrā virzienā. Vilciens pietur kādās 6 stacijās un posmu līdz Jelgavai "novālē" kādās 35 minūtēs.
Mīnuss - gan vilciens, gan autobuss pietur dzelzceļa stacijā/autoostā, kas ir patālu no Kuršu ielas un no centra. Līdz Kuršu ielai tālāk jādodas ar tramvaju. Varbūt, ka paralēli iet arī mikroautobuss.
Var ietaupīt vairāk nekā 1 EUR katrā virzienā. Vilciens pietur kādās 6 stacijās un posmu līdz Jelgavai "novālē" kādās 35 minūtēs.
Kur ietaupījums? "Kopā braucēji" ņem 7€ un pieved pie mājas. Bet, ja vajag čeku, tad ietaupījums ir onkulim.
Laika ziņā arī: bez skriešanas, ceļš ar auto aizņem 2:40 no centra līdz centram.
A tie "kopābraucēji" par savu bizneseli valstij nodokļus maksā?
P.S. Nebūtu jau nekas pretī, bet besī, ka parasti tādi kaktu vadādāji savā alkatībā, piemēram, iespiež aizmugurē 3 pasažierus. Nu taču nopelnītu savu benzīna naudu, arī neliekot pasažieriem spiesties kā siļķēm mucā.
Es domāju, ka 99.9% ka nē, līdzīgi, kā Rīgas ''gidi''
A tie "kopābraucēji" par savu bizneseli valstij nodokļus maksā?
P.S.Nebūtu jau nekas pretī, bet besī, ka parasti tādi kaktu vadādāji savā alkatībā, piemēram, iespiež aizmugurē 3 pasažierus. Nu taču nopelnītu savu benzīna naudu, arī neliekot pasažieriem spiesties kā siļķēm mucā.
Un kurš tad liek būt tik skopam un braukt ar kaktu vadātājiem?
Tas arī fakts. Pēdējoreiz izmantoju savos studenta gados, varbūt tagad viss mainījies.
Nu nez - pēdājos gadus gan nav nācies aktīvi izmantot, bet, kad bija aktuāli, bija jau piefiksēti numuri, ar kuriem nebraukt, jo "vienkārši nav forši" (stulbs auto, stulbs šofera braukšanas stils, aizmugurē pa 3 vai stulba mūzika skan) un bija jau savējie, ar kuriem regulāri braukāja. Pirmās reizes, protams, risks uzrauties uz nez ko...
Nu taču nopelnītu savu benzīna naudu, arī neliekot pasažieriem spiesties kā siļķēm mucā.
3x7 arī ir tā benzīna nauda.
A tie "kopābraucēji" par savu bizneseli valstij nodokļus maksā?
P.S. Nebūtu jau nekas pretī, bet besī, ka parasti tādi kaktu vadādāji savā alkatībā, piemēram, iespiež aizmugurē 3 pasažierus. Nu taču nopelnītu savu benzīna naudu, arī neliekot pasažieriem spiesties kā siļķēm mucā.
....
Pēdējoreiz izmantoju savos studenta gados, varbūt tagad viss mainījies.
Nu taču nopelnītu savu benzīna naudu, arī neliekot pasažieriem spiesties kā siļķēm mucā.
3x7 arī ir tā benzīna nauda.
Nav tā kā drusku ar rezervīti 21 eur uz 200 km? Ja parēķina, ka arī pats šoferis sēž auto un tātad arī uz viņu būtu degvielas daļa jāpiešķir?
Nu nez - pēdājos gadus gan nav nācies aktīvi izmantot, bet, kad bija aktuāli, bija jau piefiksēti numuri, ar kuriem nebraukt, jo "vienkārši nav forši" (stulbs auto, stulbs šofera braukšanas stils, aizmugurē pa 3 vai stulba mūzika skan) un bija jau savējie, ar kuriem regulāri braukāja. Pirmās reizes, protams, risks uzrauties uz nez ko...
Kāds izskatās " stulbs auto"?
Piemēram - piepīpēts. Vai man pēc kājas traumas bija svarīgi, ka nav sēdinātie vai aizmugurē šausmīgi šaurie (kur priekšējais beņķis ceļos durās). Vienmēr jau nevarēju paģērēt, ka gribu priekšā par to pašu naudu sēdēt
Nu taču nopelnītu savu benzīna naudu, arī neliekot pasažieriem spiesties kā siļķēm mucā.
3x7 arī ir tā benzīna nauda.
Nav tā kā drusku ar rezervīti 21 eur uz 200 km? Ja parēķina, ka arī pats šoferis sēž auto un tātad arī uz viņu būtu degvielas daļa jāpiešķir?
Pēc ši ienāca prāta anekdote,kur taxists galapunktā pasaka cik jāmaksā un pasažieris saka: ''tad jādala uz divi,jo tu taču arī brauci''
Nu piemest benzīnam tomēr nav tas pats, kas ņemt taksi un maksāt par visu. Es nesaku, ka cena ir pārāk liela, vienkārši nav korekti to saukt par piemešanu degvielai, ja pasažieru samaksātais gandrīz divreiz pārsniedz degvielas cenu
Nu piemest benzīnam tomēr nav tas pats, kas ņemt taksi un maksāt par visu. Es nesaku, ka cena ir pārāk liela, vienkārši nav korekti to saukt par piemešanu degvielai, ja pasažieru samaksātais gandrīz divreiz pārsniedz degvielas cenu
Es jau tik tā, jautrībai. Kopā parasti visi metas(arī šoferis) ja brauc ar čomiem,bet ja ņem svešiniekus,tad parasti rēķini,lai pašam tomēr nebūtu jāmaksā par degvielu...vismaz kad es studiju laikos braukāju.
mašīna jau arī visiem no gaisa nenokrīt.
Vispār jau, kā jau te agrāk norādīts, degvielas izdevumi sastāda tikai apmēram pusi no mašīnas ekspluatācijas izdevumiem, tā kā ir tikai loģiski, ka pasažieri maksā ne tikai par degvielu, bet arī par amortizācijas izdevumiem.
Ne visi auto ir ar 4 l/100 km patēriņu, pietūcīts limuzīns paņems arī visus mazpadsmit (būtisks stimuls ņemt maksājošus līdzbraucējus). Degviela tagad jūtami virs viena € litrā, tālāk palīdzēs kalkulators.
Vispār jau, kā jau te agrāk norādīts, degvielas izdevumi sastāda tikai apmēram pusi no mašīnas ekspluatācijas izdevumiem, tā kā ir tikai loģiski, ka pasažieri maksā ne tikai par degvielu, bet arī par amortizācijas izdevumiem.
Loģiski tad, ja tas ir bizness, un attiecīgi tiek maksāti nodokļi. Ja nav, tad pasažieris kopīgi ar šoferi sedz degvielas izmaksas. Ar to arī atšķiras īsta kopābraukšana (ja šoferim tāpat jādodas vajadzīgajā virzienā) no to, ko dažādi glumi juristi cenšas pasniegt kā 'kopābraukšanu' (Uber, Lyft utt).
Kopābraucot, šoferim nav jānonāk galamērķī ar peļņu. Tad tā jau ir uzņēmējdarbība.
Paga, nu, ja automašīnai degvielas izdevumi ir, teiksim 8€ uz 100 km, un amortizācijas izdevumi arī ir 8€ uz 100 km, tad es īsti nesaprotu vai, Tavuprāt, būtu uzskatāms par taisnīgu, ja braucot 4 cilvēkiem (ieskaitot auto vadītāju, kurš ir arī īpašnieks) katrs maksātu 2€? Manuprāt, taisnīgā samaksa šajā situācijā tomēr būtu 4€, kas realitātē būtu vēl nedaudz jāpalielina, jo autoīpašnieks tomēr riskē ar savu īpašumu un naudu (potenciālas avārijas vai citi bojājumi mašīnai, policijas sodi - varbūt arī nepamatoti vai nejauši u.tml.). Nemaz jau nerunājot par to, ka viņš šajā laikā strādā, bet pasažieri atpūšas. Protams, šī pēdējā sastāvdaļa it kā būtu apliekama ar nodokļiem, bet viss iepriekš minētais ir tikai taisnīga visu izdevumu sadale.
Es saku, ka pie kaut kādas robežas tā kļūst par uzņēmējdarbību, un jā, runas par amortizāciju, riskiem, smago strādāšanu pie stūres man stipri atgādina šīs robežas pārsniegšanu.
Summas Tu protams izvēlējies nelielas, lai maksa izskatās smieklīgi maza, bet runa nav par konkrētām summām.
Man gan liekas, ka Orsons21 argumenti ir loģiski un pamatoti. Ja izmaksas ir 8+8 EUR, tad kamdēļ pirmos jādala uz galviņām, bet otros jāapmaksā šoferim? Tikai tamdēļ, ka auto apkopes un tamlīdzīgi izdevumi viņam rodas nevis tieši brauciena laikā bet pirms vai pēc brauciena? Tādā gadījumā paņemam daudz jūtamāku piemēru. Atvaļinājuma izbrauciens pa Eiropu ar draugiem, kopā 10.000km. Auto apkopes intervāls arī 10.000km. Apzinīgs šoferis pirms ceļojuma uztaisa apkopi un pēc ceļojuma tā jātaisa atkal. Vai draugiem jāapmaksā uz galviņām tikai ceļojuma degviela, bet šoferim vienam jāapmaksā šī apkope, kas radās no ceļojumā nobrauktajiem km? Domāju, ka godīgi būtu arī šos apkopes izdevumus dalīt uz galviņām. Un tagad šo piemēru pārnesam vēl arī uz līdzīgiem izdevumiem (piem.apdrošināšana) un sadalām uz maršrutu Rīga-Liepāja.
Man gan liekas, ka Orsons21 argumenti ir loģiski un pamatoti. Ja izmaksas ir 8+8 EUR, tad kamdēļ pirmos jādala uz galviņām, bet otros jāapmaksā šoferim? Tikai tamdēļ, ka auto apkopes un tamlīdzīgi izdevumi viņam rodas nevis tieši brauciena laikā bet pirms vai pēc brauciena? Tādā gadījumā paņemam daudz jūtamāku piemēru. Atvaļinājuma izbrauciens pa Eiropu ar draugiem, kopā 10.000km. Auto apkopes intervāls arī 10.000km. Apzinīgs šoferis pirms ceļojuma uztaisa apkopi un pēc ceļojuma tā jātaisa atkal. Vai draugiem jāapmaksā uz galviņām tikai ceļojuma degviela, bet šoferim vienam jāapmaksā šī apkope, kas radās no ceļojumā nobrauktajiem km? Domāju, ka godīgi būtu arī šos apkopes izdevumus dalīt uz galviņām. Un tagad šo piemēru pārnesam vēl arī uz līdzīgiem izdevumiem (piem.apdrošināšana) un sadalām uz maršrutu Rīga-Liepāja.
Ja ceļojums ir plānots braukt kopā ar draugiem- un ja draugu nav- tad nebraucu- tā ir viena situācija.
Ja man jātiek uz Liepāju, un es braucu , neatkarīgi no tā, vai man ir ceļabiedri - vai nav- tā ir absolūti cita situācija.
Un ja man ir jābrauc uz Liepāju, man noteikti pietiks arī ar benzīna naudu. Protams vislabāk, ja pateicoties ceļabiedriem , man nav par degvielu vispār jāmaksā.
Pamatīga apsēstība pārņēmusi kolēgas, izkristalizējot dažādas varbūtību teorijas, lai nokļūtu Vēju pilsētā. Es ceru, ka tēmas autors (-e) veiksmīgi noskatījies izrādi "1984" un pašlaik brokasto netālajā viesnīcā, piedomājot par netālo Klaipēdas drāmas teātri un izrādi "Labas rytas, pone Triuši".
Es pa ceļam neņemtu nevienu, jo 2 noteikti būtu maskējušies VID pārstāvji un vienam azotē mazā beisbolene!
Ja izmaksas ir 8+8 EUR
Tas viss ir stipri aptuveni. Jāatceras, ka mašīnas īpašnieks tā kā tā brauktu uz Liepāju, un amortizācijas izdevumi viņam būtu, neatkarīgi no līdzbraucējiem.
Mans skatījums tomēr ir konservatīvāks - ja tiek pārdots pakalpojums, tad tā ir uzņēmējdarbība. Biznesa iekšējās nianses, cenas un izmaksu aprēķins jau ir otršķirīgas detaļas.
Kopīgs ceļojums jau ir cits stāsts, kur izdevumu dalīšana tiešām varētu būt murgaina. Vienkāršāk būs paņemt nomas auto, nevis mēģināt aprēķināt īpašniekam radušos izdevumus. Citādi kāds noteikti jutīsies apčakarēts.