Vai Swed apdrošināšana apmaksās jaunu lidojumu pārcelta vietā?

19 atbildes [Pēdējā ziņa]
ip
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/08/2013
Ziņas: 124
Manīts: pirms 7 ned

(Pārlieku atsevišķā tēmā — Juris)

Pirms rīkojos, gribēju vēl te apjautāties Smile

Situācija sekojoša. Esmu ceļojumā un tikko saņēmu e-pastu no aviokompānijas, ka reiss ir pārcelts par 6h operatīvu iemeslu dēļ. Lidojums ir rīt. Tas ir iekšējais pārlidojums Vjetnamā. Teorētiski - neko nezaudēju, praktiski - pusdienu jaunas pilsētas apskatei. Sazvanīju aviokompāniju, neko nevar izdarīt, agrākie reisi ir pilni. Piedāvā lidot vēl vēlāk vai arī atgriezt naudu. Sazvanīju Swedbank, pie kuriem iegādājos apdrošināšanu. Saka, ja gribu pirkt jaunu biļeti no citas kompānijas, tad teorētiski to apmaksās (bet garantēt nevar, jāzvana darba dienā, kad būs speciālists). Tagad nezinu, ko darīt - samierināties vai pirkt jaunu biļeti. Varbūt kādam/ai ir bijusi līdzīga pieredze?

Rihards_007
Lietotāja Rihards_007 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2010
Ziņas: 4534
Manīts: pirms 2 d

Jauna biļete gan jau būs dārga. ES regula Vjetnamā nedarbosies. Droši vien vari paēst un ēšanas čekus iesniegt apdrošinātājiem. Vienīgi tagad SWED ir ieviesuši neforšo 30EUR pašrisku un diez vai vjetnamā ēdienreizer maksās vairāk kā 30EUR. Ja daudz iztērēji tel sarunai ar swedbank, tad arī to viņiem vajadzētu apmaksāt.

Dunduri
Nav tiešsaistē
Kopš: 26/05/2010
Ziņas: 811
Manīts: pirms 2 d

Es neriskētu ar jaunas biļetes pirkšanu - apdrošināšanas princips ir segt zaudējumus, kuri radušies izmaiņu rezultātā, bet te finansiālu zaudējumu īsti nav. 

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 3367
Manīts: pirms 2 d

Nu bet piemēram, ja obligāti būtu jābūt tās 6 h ātrāk, un tāpēc nopērk biļeti, zaudējumi jau ir, jo nācās nopirkt biļeti. Tas tāpat kā aizkavētu bagāžu - viņa jau pēc tam atnāk, bet ja tev vajag šajā brīdī, tad tu pērc.

Būtu interesanti zināt, ar ko beidzās ip gadījums.

Haso
Nav tiešsaistē
Kopš: 20/12/2013
Ziņas: 247
Manīts: pirms 17 ned

Linca rakstīja:
... ja obligāti būtu jābūt tās 6 h ātrāk, un tāpēc nopērk biļeti, zaudējumi jau ir, jo nācās nopirkt biļeti. Tas tāpat kā aizkavētu bagāžu - viņa jau pēc tam atnāk, bet ja tev vajag šajā brīdī, tad tu pērc.

Ja tiešām obligāti, tad ceļojumu turpināt nav jēgas un tas jāpārtrauc. Atliek tikai izpētīt vai tas atbilst Swedbank ceļojuma pārtraukšanas apdrošināšanai.

 

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 3367
Manīts: pirms 2 d

Nē, to tā neizriet vis, ka jāpārtrauc. Man tikpat labi tur ir jābūt pēc 6, 8, 10 un 20 stundām, piemēram, ja es braucu komandējumā un kādam vadu apmācību. Jā, 30 cilvēki mani gaidīs tās 6 h, ja es nokavēšu, bet tas nenozīmē, ka man tagad jābrauc mājās, jo man viņiem tur jāvada tas pasākums vēl arī nākošajā un vēl kādā nebūt dienā.

ip
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/08/2013
Ziņas: 124
Manīts: pirms 7 ned

Tajā dienā zvanīju pāris reizes Swedbank. Viena konsultante teica, ka teorētiski apmaksās, bet garantēt nevar, savukārt, otra uzreiz teica, ka neapmaksās, jo tas ir atpūtas brauciens. Tā nu paliku pie radušās situācijas un lidoju 6h vēlāk. No aviokompānijas diez vai ko dabūšu, jo viņiem ir savi noteikumi un kā man teica - 'norādītais lidojuma laiks negarantē, ka lidojums notiks tajā laikā' + vēl pamatojums ir 'operational requirements'.

Es gan pie sevis domāju, ja es nebūtu reaģējusi uz e-pastu un ierastos paradzētajā laikā, vai tad es varētu pieprasīt kādu kompensāciju? Notēlotu, ka neesmu lasījusi e-pastus utml.

Haso
Nav tiešsaistē
Kopš: 20/12/2013
Ziņas: 247
Manīts: pirms 17 ned

Linca rakstīja:
Nē, to tā neizriet vis, ka jāpārtrauc. Man tikpat labi tur ir jābūt pēc 6, 8, 10 un 20 stundām, piemēram, ja es braucu komandējumā un kādam vadu apmācību. Jā, 30 cilvēki mani gaidīs tās 6 h, ja es nokavēšu, bet tas nenozīmē, ka man tagad jābrauc mājās, jo man viņiem tur jāvada tas pasākums vēl arī nākošajā un vēl kādā nebūt dienā.

Runa iet par ceļojuma nevis biznesa, latviski darījuma, braucienu. Ar darījumiem saistītus zaudējumus Swed ceļojuma apdrošināšana nesedz.

Haso
Nav tiešsaistē
Kopš: 20/12/2013
Ziņas: 247
Manīts: pirms 17 ned

ip rakstīja:
Es gan pie sevis domāju, ja es nebūtu reaģējusi uz e-pastu un ierastos paradzētajā laikā, vai tad es varētu pieprasīt kādu kompensāciju? Notēlotu, ka neesmu lasījusi e-pastus utml.

Tikai kompensāciju par finansiāliem zaudējumiem, kas apstiprināti ar dokumentiem. Swedbank raksta:

"Aviobiļetes maiņa
Mēs atlīdzināsim līdz 150 EUR par aviobiļetes maiņu un ar šādu maiņu saistīto jauno aviobiļešu cenas palielinājumu ar nosacījumu, ka maršruta maiņas iemesls ir pēkšņs, no Jūsu gribas neatkarīgs notikums. Aviobiļešu maiņai ir jābūt notikušai pirms biļešu reģistrācijas pie pārvadātāja.
Izlidošanas kavēšanās
Ja izlidošana kavējas par vairāk nekā četrām stundām lidojuma atlikšanas vai virspārdošanas dēļ (lidmašīnā nav bijušas vietas), Mēs atlīdzināsim nepieciešamos saistībā ar to radušos izdevumus līdz 150 EUR. Ja izlidošana kavējas par vairāk nekā 24 stundām, Mēs atlīdzināsim saistībā ar to radušos izdevumus līdz 300 EUR.
Mēs izmaksāsim atlīdzību, ja Apdrošinātais iesniedz lidsabiedrības vai tūrisma firmas operatora rakstveida apstiprinājumu, kas apliecina izlidošanas aizkavēšanos, tās iemeslus un biļešu iegādes faktu."

Cerams, ka reisa pārcelšana " operatīvu iemeslu dēļ" nav saistīta ar:

"Mēs neatlīdzināsim izdevumus, ja:
• lidojums nav bijis plānots pasūtījuma vai regulārais reiss;
• izlidošanas kavēšanās iemesls ir streiks vai lokauts, lidmašīnu kustības aizliegums, ko pasludinājis aviācijas kontroles dienests vai citas kompetentas iestādes, vai citas darbības, par kurām Jūs zinājāt pirms Ceļojuma sākšanas."

zaksis
Nav tiešsaistē
Kopš: 09/02/2011
Ziņas: 6146
Manīts: pirms 1 gads

Haso rakstīja:

Linca rakstīja:
Nē, to tā neizriet vis, ka jāpārtrauc. Man tikpat labi tur ir jābūt pēc 6, 8, 10 un 20 stundām, piemēram, ja es braucu komandējumā un kādam vadu apmācību. Jā, 30 cilvēki mani gaidīs tās 6 h, ja es nokavēšu, bet tas nenozīmē, ka man tagad jābrauc mājās, jo man viņiem tur jāvada tas pasākums vēl arī nākošajā un vēl kādā nebūt dienā.

Runa iet par ceļojuma nevis biznesa, latviski darījuma, braucienu. Ar darījumiem saistītus zaudējumus Swed ceļojuma apdrošināšana nesedz.

Haso, vari ielikt punktu, kur Tu to izlasīji, ka izdevumus, kas saistīti ar darījuma braucieniem Swed. nesedz?

Haso
Nav tiešsaistē
Kopš: 20/12/2013
Ziņas: 247
Manīts: pirms 17 ned

zaksis rakstīja:

Haso, vari ielikt punktu, kur Tu to izlasīji, ka izdevumus, kas saistīti ar darījuma braucieniem Swed. nesedz?

Izlasīju starp rindām, pieņemot ka darījuma braucienus parasti ar savu karti neapmaksā.

Swed: "Apdrošināšana Jums un Papildu apdrošinātajiem stājas spēkā, kad Jūs ar savu Swedbank karti vai no sava Swedbank konta esat apmaksājis vismaz vienu no šādiem izdevumiem par:..."

Ja apdrošinātais savu darījuma braucienu apmaksā no savas Swedkartes, tad viņam tiešām ir cerības saņemt kādu atlīdzību. Diskutējams ir gadījums, ja darījuma ceļotajs no personīgā konta apmaksās viesnīcu, bet biļetes no uzņēmuma konta. Atklāts paliek jautājums vai Swed kompensē tikai pierādītus personīgā konta izdevumus vai visus. It īpaši, ja ierašanos noteiktā laikā un vietā pamato ar uzņēmumam adresētu komandējuma dokumentu.

AndrisG
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2013
Ziņas: 620
Manīts: pirms 13 st
Kur: RIX

Haso, 

bet tas taču neattiecas uz gadījumiem, kad Swed apdrošināšana nopirkta vienkārši internetā. Pēc Tavas loģikas tad darbinieka komandējumu vispār nebūtu iespējams apdrošināt, kas neatbilst patiesībai.

zaksis
Nav tiešsaistē
Kopš: 09/02/2011
Ziņas: 6146
Manīts: pirms 1 gads

Haso, es tagad nevaru pārbaudīt, bet tas teksts ko iekopēji manuprāt attiecas uz Swed apdrošināšanu, kas bezmaksas nāk līdzi Swed kredītkartei, bet ja pērk parastu apdrošināšanu nekam tādam nevajadzētu būt...

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 3367
Manīts: pirms 2 d

Man ir Swed apdrošināšana ar karti, pietam korporatīvo. Apmaksā gan gadījumus, kad ir pirkts ar karti, gan kad nav. Darījumu braucieni, ja kas, 99% ar šo karti arī tiek apmaksāti. Bet darbojas arī tad, kad braucu atvaļinājumā par savu naudu, maksāts viss no citas bankas, un apmaksā zaudējumus gan man, gan vīram.

P.S. Haso, tev ir kāda saistība ar Swedbank vai apdrošināšanas jomu vai spried pēc internetā izlasītā?

Haso
Nav tiešsaistē
Kopš: 20/12/2013
Ziņas: 247
Manīts: pirms 17 ned

Zaksi, Mana atbilde tiešām ir tikai uz Swed kreditkartes apdrošināšanu. Citu neesmu izmantojis.

AndrisG, Darbinieka komandējumu apdrošināšanu man šobrīd nav aktuāla.

Linca rakstīja:
Man ir Swed apdrošināšana ar karti, pietam korporatīvo. Apmaksā gan gadījumus, kad ir pirkts ar karti, gan kad nav. Darījumu braucieni, ja kas, 99% ar šo karti arī tiek apmaksāti. Bet darbojas arī tad, kad braucu atvaļinājumā par savu naudu, maksāts viss no citas bankas, un apmaksā zaudējumus gan man, gan vīram.

P.S. Haso, tev ir kāda saistība ar Swedbank vai apdrošināšanas jomu vai spried pēc internetā izlasītā?

Paldies par atbildi. No Tava teksta sapratu, ka Swed kartes ceļojuma apdrošināšana atmaksā Tev un ģimenei arī gadījumus, kad nekas nav maksāts no šīs kartes. To Swed noteikumos nemācēju izlasīt. Ar Swebanku mani saista tikai bankas konts un kredītkarte.

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 3367
Manīts: pirms 2 d

Jā, tieši tā. Viņiem šogad mainījās kaut kādi noteikumi privātpersonu kartēm, bez biznesa Silver kartēm viss tas pats, kas jau pēdejos divus gadus vismaz.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 7 ned
Kur: RIX

Tēmas autore raksta, ka apdrošināšanu ir iegādājusies pie Swedbank, tā ka visi spriedumi par kartēm piesaistīto apdrošināšanu ierobežojumiem patiesi viņai tikai jauks galvu.

Manuprāt pirms komentēt ir noderīgi ieskatīties Swedbank apdrošināšanas noteikumos.

Šie man liekas atbilstošie punkti (izlaidumi mani):

Swedbank rakstīja:
Ceļošanas vai transporta ķibele

Maršruta/grafika izmaiņas (t. sk. Ceļojuma atcelšana, pārtraukšana, transportlīdzekļa nokavēšana)

Mēs atlīdzināsim šādus izdevumus, atskaitot Pašrisku:

……

  • papildus radušies un pamatotie transporta un naktsmītnes izdevumi, ko nav iespējams atlīdzināt nekādā citā veidā saprātīgā apmērā, lai turpinātu Ceļojumu saskaņā ar sākotnējo maršrutu vai, ja nav iespējams turpināt Ceļojumu, lai atgrieztos savā mītnes valstī agrāk, nekā plānots,

ja izdevumu rašanās iemesls ir: 

……

regulārā maršrutā kursējoša transportlīdzekļa jebkādas novirzes no grafika vai nekursēšana vai novirzes no jebkura cita iepriekš noteikta atiešanas laika vai nepaspēšana uz šāda transportlīdzekļa atiešanu laikapstākļu, dabas stihijas, tehniska bojājuma, ceļu satiksmes negadījuma, negaidīta sastrēguma, ceļa slēgšanas vai satiksmes novirzīšanas dēļ; 

……

Man sanāk, ka ip grib turpināt ceļojumu atbilstoši sākotnējam maršrutam/grafikam (kas sevī iekļāva pilsētas apskati tās 6 stundas). Un rodas papildus izmaksas lidojuma grafika izmaiņu dēļ. It kā var aiz matiem pievilkt noteikumiem, bet simtprocentīgi neatbilst, jo "sākotnējais maršruts" (noteikumos) nav gluži tas pats, kas "sākotnējais grafiks" (pie kā dzīvē gribas pieturēties). Un lidojuma "grafika izmaiņas" (kas dzīvē noticis) nav gluži "novirzes no grafika" (kā noteikumos atrunāts).

Par to, ka nemaksās, jo "tas ir atpūtas brauciens", gan bija vai nu pilnīga smadzeņu pūderēšana, vai dziļa nesaprašanās.

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8820
Manīts: pirms 5 st

Īsti nesaprotu šo SWED apdrošināšanas formulējumu: "Aviobiļešu maiņai ir jābūt notikušai pirms biļešu reģistrācijas pie pārvadātāja". Man nedaudz cits gadījums. Apmēram par 10 stundām nokavējās autobuss no Banaue uz Manila Sampoloc. Tā rezultātā uz CX reisu MNL - HKG, kurš pirkts par AVIOSIEM vairs nevarēju paspēt un biju spiests pirkt jaunu aviobiļeti, jo CX pārstāvis MNL lidostā un arī vietējais Manilas AsiaMiles sazvanītais boss kategoriski atteicās pārlikt mūs uz citu reisu tai pašā vai nākošajā dienā. Esot vajadzējis ziņot par izlidošanas maiņu vismaz 24 st. pirms lidojuma, kad vēl nekas neliecināja, ka buss no Banaue kavēsies  nieka 10 stundas. Jaunai biļetei vislētākā cena bija ar Cebu Pacific, nācās nopirkt 143 EUR vērtu biļeti, jo nebija citu opciju (AVIOSI jau iztērēri, CX jaunas biļetes cena - vājprātīga). Informēšu, kā SWED banka rīkosies šai gadījumā. Ohayami trans ir atsūtījuši sekojošu atbildi par kavēšanos:

This letter is in reference to your request for EXACT INFORMATION ON ARRIVAL of  the delayed bus you rode in.  Your expected date of arrival is on  March 28 at  around 4:30 AM as the trip is more or less  9 hours long ride. However due to an –on-going  road construction, all motorist  passing through Dalton were stuck for long hours.   You arrived at the station in Manila at 2:16 PM on March 28, 2016.

Rihards_007
Lietotāja Rihards_007 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2010
Ziņas: 4534
Manīts: pirms 2 d

Viestursp1 rakstīja:

Īsti nesaprotu šo SWED apdrošināšanas formulējumu: "Aviobiļešu maiņai ir jābūt notikušai pirms biļešu reģistrācijas pie pārvadātāja". Man nedaudz cits gadījums. Apmēram par 10 stundām nokavējās autobuss no Banaue uz Manila Sampoloc. Tā rezultātā uz CX reisu MNL - HKG, kurš pirkts par AVIOSIEM vairs nevarēju paspēt un biju spiests pirkt jaunu aviobiļeti, jo CX pārstāvis MNL lidostā un arī vietējais Manilas AsiaMiles sazvanītais boss kategoriski atteicās pārlikt mūs uz citu reisu tai pašā vai nākošajā dienā. Esot vajadzējis ziņot par izlidošanas maiņu vismaz 24 st. pirms lidojuma, kad vēl nekas neliecināja, ka buss no Banaue kavēsies  nieka 10 stundas. Jaunai biļetei vislētākā cena bija ar Cebu Pacific, nācās nopirkt 143 EUR vērtu biļeti, jo nebija citu opciju (AVIOSI jau iztērēri, CX jaunas biļetes cena - vājprātīga). Informēšu, kā SWED banka rīkosies šai gadījumā. Ohayami trans ir atsūtījuši sekojošu atbildi par kavēšanos:

This letter is in reference to your request for EXACT INFORMATION ON ARRIVAL of  the delayed bus you rode in.  Your expected date of arrival is on  March 28 at  around 4:30 AM as the trip is more or less  9 hours long ride. However due to an –on-going  road construction, all motorist  passing through Dalton were stuck for long hours.   You arrived at the station in Manila at 2:16 PM on March 28, 2016.

Vajadzēja forumā pēc palīdzības uzrakstīt ar esošo situāciju. Būtu izlīdzējis ar AVIOS (ja būtu pieejamas bonusa biļetes).

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8820
Manīts: pirms 5 st

Rihards_007 rakstīja:

Vajadzēja forumā pēc palīdzības uzrakstīt ar esošo situāciju. Būtu izlīdzējis ar AVIOS (ja būtu pieejamas bonusa biļetes).

Paldies par atsaucību, Rihards_007, bet reāli bija baigi maz laika lidostā. Buss sāka kavēties nakts vidū, busā nebija arī Wi-Fi un Filipīnu karti mobilajam nebijām nopirkuši. MNL lidostā, tiklīdz uzzinājām, ka biļetes esot "VOIDED", jo nebijām lidojumu mēģinājuši pārcelt 24 st. pirms lidojuma, taisnā ceļā metāmies uz Cebu Pacific kasēm. Arī Cebu Pacific biļetēm uz to pašu dienu bija astronomiska cena, bet pirmais rīta reiss uz 5.00 nākamajā rītā vēl bija nopērkams pa 143 EUR/per pers.