Drīz jau būs 4000 lietotāju, domāju, ka daudzi ieiet, skatās, foruma postus un nekko nesaprot, un tad vairs neienāk.
Zinu ļoti daudzus, kas pēc Jura, Buicis raksta žurnālā ''IR'' šeit piebriedojās, bet diemžēl ne Juris, Buicis nevienam nepateiks ej un tur/tad pērc biļeti uz Honkongu pa 185 LVL
Ps. Negribu nevienu apvainot, bet vajag tomēr palasīt/iepazīt foruma pamatus, tad viss izdosies, lai veicās
Jā, vajadzētu kaut kā piespiest pamatus/statūtus palasīt, citādi katrs taisa jaunu tēmu ar savu sāpi par lētu aviobiļeti sev zināmā virzienā...
Jā, vajadzētu kaut kā piespiest pamatus/statūtus palasīt, citādi katrs taisa jaunu tēmu ar savu sāpi par lētu aviobiļeti sev zināmā virzienā...
evo, pilnībā piekrītu Tev. Tiešām vajadzētu ieviest/pat likt izlasīt kaut kādus ceļakājas pamatus/noteikumus, jo pat tagad ir tā, ka Juris ceļojumā un sākās foruma atvainojos ''piesārņošana'' man vajag lētu ceļojumu tur un tur.... Tad kad Juris uzmana visu šo ir ok, bet tagad, kad nē...., saprotam arī Juri, viņš taču beiži baruks/brauc kaut kur, un ja foruma dalībnieki pieaug sāksies bardags, līdz šim Juris, visus zolīdi/kārtīgi/pieklājīgi, uzmanīja/pārbaudīja ...
Tās manas domas.
Varbūt jaunajiem jāliek limiti-
1. Mēnesi read only
2.-3. Mēnesi posti eksistējošā tēmā
4. Mēnesī drīkst jaunas tēmas likt...
Varbūt jaunajiem jāliek limiti-
1. Mēnesi read only
2.-3. Mēnesi posti eksistējošā tēmā
4. Mēnesī drīkst jaunas tēmas likt...
Liela daļa pirmajā mēnesī par šo forumu, visticamāk, aizmirsīs.
Cita lieta, ka būtu labi, ja būtu brīvprātīgi moderatori, kuri sekotu līdzi forumam. Varētu arī jaunu tēmu tikai pēc moderatora akcepta ievietot forumā. Protams, jāņem vērā šīs vietnes tehniskās iespējas un to cilvēku brīvais laiks, ko viņi var veltīt šīs vietnes uzturēšanai.
evo, šis laikam jautājums Jura pusē
Saprotu, ka viņš arī grib brīvu laiku no ceļakājiešiem
Tomēr ir elementāras lietas, ko varētu/vajadzētu iemācīties(domāju, ka drīz foruma biedri nevarēs pamācīt citus ''jaunos'') - kaut vai kas ir matrix, aģenti(kur nopirkt avio biļetes), lidostas kodi ...
Ps. Lai Juris domā par ideju ...
Par moderatoru izveidi ir domāts. Bet šobrīd Juris veiksmīgi tiek pats galā. Nēsam jau nemaz tik daudz mēs te. Bet nākotnē iespējams ka pie ši jautājuma nonāksim.
Par ierobežojumiem jauniem biedriem īsti nepiekrītu. Kamēr protams nesāk spamot. Jo bieži vien ir sanācis, ka jaunie biedri vienkārši nezina kas un kā, bet vajadzīga steidzīga palīdzība. Nu tad šādus postus izravēt ir Jura vai "teorētisko" moderātoru pienākums.
P.S. Nevajag saziedot Jurim par semināru tik daudz naudas, ka var tik ilgi būt prom Tas protmas bija joks!
Buicis, ir ok, lai Juris atpūšās, viņam tik daudz darba forumā...
Varbūt jaunajiem jāliek limiti-
1. Mēnesi read only
Mēnesi tik lasīt, tas jau ir par traku. Jo piereģistrējas tāpēc, ka ir radušies jautājumi. Ja tik lasīt, tad jau vispār nav jēgas reģistrēties.
Es pati uzreiz te pēc reģistrācijas sāku uzdot jautājumus. Jā, varbūt, ka muļķīgus un dumus jautājumus no pieredzējušo ceļotāju puses..., bet esmu bezgala pateicīga tiem, kuri man sniedza atbildes un deva padomus. Un mans pirmais tālais ceļojums izdevās tieši tāpēc, ka ceļakājieši palīdzēja ar saviem padomiem.
Lai jums visiem veicas un daudz jauku ceļojumu!
Doroteja, negribu apvainot Tevi, tomēr vajadzētu skatīties postos, kur cilvēki sniedz/palīdz/norāda uz lētajām biļetēm, tie šeit ir daudz un galvenais posts par to, kā atrast lētas biļetes ir te http://www.celakaja.lv/forumi/palidziet-atrast-letu-lidojumu-uz-2013-g-tema
Jā, vajadzētu kaut kā piespiest pamatus/statūtus palasīt, citādi katrs taisa jaunu tēmu ar savu sāpi par lētu aviobiļeti sev zināmā virzienā...
Es domāju, ka tas arī būtu "pareizi" - katram atsevišķam pieprasījumam veidot atsevišķu tēmu. Vienkārši jāizveido attiecīga sadaļa šāda veida pieprasījumiem un viss nostāsies savās vietās. Ja grib, lai cilvēki lasa noteikumus, tos pieliek "sticky" posta veidā tajā sadaļā, tehniski var arī likt to sticky postu izlasīt pirms var veidot jaunu tēmu sadaļā. Šī pieeja labi strādā visos pasaules forumos, nesaprotu, kāpēc ceļakājā jāizgudro divritenis.
Un konkrēti tai sadaļai var mierīgi arī pielikt pāris papildus moderatorus, jo visi labi zin, ko tajā sadaļā jādara. That's it.
Jā, vajadzētu kaut kā piespiest pamatus/statūtus palasīt, citādi katrs taisa jaunu tēmu ar savu sāpi par lētu aviobiļeti sev zināmā virzienā...
Es domāju, ka tas arī būtu "pareizi" - katram atsevišķam pieprasījumam veidot atsevišķu tēmu. Vienkārši jāizveido attiecīga sadaļa šāda veida pieprasījumiem un viss nostāsies savās vietās.
Šim es piekrītu - atsevišķa sadaļa visiem pieprasījumiem man liktos pārskatāmāka. Tad vismaz katrs savu sāpi "nepazaudētu" vienā garajā tēmā.
Ir forumi (piem. par tehniku), kur sludinājumu sadaļā nevar uzreiz ielikt ziņu (pērk/pārdod) un arī šeit tas būtu lietderīgi (kaut vai 15.dienas forumā un 10 komenti vai kādi citi varianti). Bieži parādās pārdošanas sludinājumi ar reģistrācijas dienu un vēlāk šim cilvēkam forums nav vajadzīgs, vienkārši mēģina kaut ko nopardot.
Tikai tad sāks parādīties sludinājumi citās sadaļās ar apmēram šādu tekstu: "Nevarēju ierakstīt sludinājumu tēmā, bet tiešām steidzami jāpārdod biļetes uz Indiju, jo pats šajā laikā diemžēl netieku. Turklāt ļoti pievilcīga cena, tāpēc domāju, ka neņemsiet ļaunā, ka ieliku šo galvenajā forumā. Biļetes turp/atpakaļ par tikai 500 LS!$*(#$&*^*&# + vārdu maiņa, īsti nezinu cik, neesmu vēl noskaidrojis, bet gan jau zem štukas kopā iekļausies! Ā, jāizlido pēc nedēļas..."
Bet ja nopietni, tad pa lielam jau tie "īslaicīgie" lietotāji posto tikai divu veidu ziņas - sludinājumus ar kaut kā pārdošanu, ar to šķiet problēmu nav, jo parasti visi atrod sludinājumu sadaļu, un tad, protams, mūžīgie jautājumi, kā lētāk aizlidot. Te tad nu ir nedaudz vairāk problēmu. Ja pirmajā lapā būtu tiešā saite uz šo tēmu, tad domāju, ka ar to būtu daudz mazāk problēmu. Un tos noteikumus, kas ir tēmas sākumā varbūt var pielikt tieši virs jaunas ziņas pievienošanas (tieši šai tēmai), tad arī nebūs vienmēr jāapmainās ar uzbraucieniem par to, ka vispirms jāizlasa noteikumi, jo tie būs burtiski acu priekšā pirms ziņas pievienošanas.
Piekrītu, ''jauniņiem'' interesē tikai kaut kur lēti aizlidot, citas tēmas viņi nelasa un uzreiz prasa, kā man lētāk tur un tur lidot...
Varbūt jaunajiem jāliek limiti-
1. Mēnesi read only
2.-3. Mēnesi posti eksistējošā tēmā
4. Mēnesī drīkst jaunas tēmas likt...
Liela daļa pirmajā mēnesī par šo forumu, visticamāk, aizmirsīs.
Cita lieta, ka būtu labi, ja būtu brīvprātīgi moderatori, kuri sekotu līdzi forumam. Varētu arī jaunu tēmu tikai pēc moderatora akcepta ievietot forumā. Protams, jāņem vērā šīs vietnes tehniskās iespējas un to cilvēku brīvais laiks, ko viņi var veltīt šīs vietnes uzturēšanai.
Viss IMHO
Evo, tādi noteikumi par skarbu būs, daudzu iemeslu dēļ.
Huks, ievietot var un vajag visu ko vien vēlies, bet moderatori varētu pēc saviem ieskatiem slēgt vai pat dzēst/pārnest tēmas norādot kur tās jau ir apskatītas. Skatoties citus forumus, izskatās, ka brivprātīgi moderatori, kas ir gatavi veltīt savu laiku, vienmēr atrodas, tik šajā gadījumā tēmas vajag sadalīt šaurāk, tā sakot "pec specializācijas". Bet, protams, tas viss ir Jura ziņā
Es domāju, ka tas arī būtu "pareizi" - katram atsevišķam pieprasījumam veidot atsevišķu tēmu. Vienkārši jāizveido attiecīga sadaļa šāda veida pieprasījumiem un viss nostāsies savās vietās. Ja grib, lai cilvēki lasa noteikumus, tos pieliek "sticky" posta veidā tajā sadaļā, tehniski var arī likt to sticky postu izlasīt pirms var veidot jaunu tēmu sadaļā. Šī pieeja labi strādā visos pasaules forumos, nesaprotu, kāpēc ceļakājā jāizgudro divritenis.
Pasaules forumos, ko es lasu, lūgumi atrast lidojumu netiek pieļauti. Pamatojums tāds, ka avio cenas ir publiska informācija, katrs pats var paskatīties sev interesējošos datumus matrix vai orbitz, vai expedia (vai skyscanner). Ja to nemāk, vai nu iet uz aģentūru un samaksā, vai iemācās (un jautājumi par to, kā meklēt, ceļakājā ir laipni lūgti). Citādi sanāk — atrodiet man lidojumu, pašai/am nav laika un vēlēšanās, aģentūrā prasa naudu, tāpēc izdariet to man par velti.
Otrs aspekts — daudz racionālāk ir publicēt labu cenu akcijas vienreiz, un tad katrs skatās, vai tā viņam der, nevis katrreiz, kad kāds vēlas aizlidot uz Taizemi, speciāli viņam uzskaitīt pašreizējās izdevības.
No otras puses, tā kā ceļakāja ir neliels forums, likās, ka nav nepieciešams būt tik striktiem un atsevišķa tēma ar šādiem lūgumiem būtu labs kompromiss, kas ļautu uzdot šādus jautājumus, bet pārāk nepiesārņotu forumu. Ceļakājiešiem kļūstot vairāk, tēma tiešām kļūst nepārskatāma.
Padomāšu, kā darīt tālāk.
Nu es domāju, ka ja tu pieļauj tādus requestus, tad viņiem jāierāda vieta. Ja nepieļauj, tad ir vienkārši jādzēš nost. Šajā jautājumā īsti neredzu vietu kompromisam. Ķipa "mēs jau tos haļavas gribētājus nemaz tik ļoti negribam, tāpēc lai raksta savus postus pa visurieni, un mēs pārvietosim uz pareizo tēmu"? Man tas šķiet kaut kā neloģiski.
Tas jau kāds 'jauniņais'.
Es sevi arī varu par jauniņo uzskatīt. Pirms kaut ko jautāju, izskenēju cauri forumam, kur kas kā notiekas, kur jautāt, vai vispār ir atbilde, kādas fīčas lidojumiem utt, izmantoju pat meklētāju utt.
Protams, ir cilvēki, kuri reģistrējas, paprasa savus jautājumus nākamajam ceļojumam, iepriekš paši nemeklējuši i vsjo. Tas tiešām tracina. Pat nevīžo izlasīt nosacījumus.
Man liekas, tas ir usability jautājums. Ja viņi nezin, kur lasīt, tad arī neizlasa. Ja padarīt šos nosacījumus skaidri saskatāmus, tad lasīs un liela daļa tos arī ievēros. Sagaidīt, ka jauniņie paši meklēs, vai kāds nav izveidojis tēmu, kurā viņiem postēties, imho, ir naivi.
Man liekas, tas ir usability jautājums.
+1000
____
Es arī gan te bieži nerakstu, bet vairāk lasu - bet kāpēc vispār jāaizliedz tēma "palīdziet atrast lētu lidojumu"? Es šajā tēmā nerakstu tā ka man personīgi būtu vienalga, jo pati meklēju visu ko vajag, bet kāpēc uzreiz šādi "tāpēc izdariet to man par velti" - ir cilvēki, kuriem patīk palīdzēt un meklēt citu vietā šos lidojumus - kāpēc to neļaut?
Es arī gan te bieži nerakstu, bet vairāk lasu - bet kāpēc vispār jāaizliedz tēma "palīdziet atrast lētu lidojumu"? Es šajā tēmā nerakstu tā ka man personīgi būtu vienalga, jo pati meklēju visu ko vajag, bet kāpēc uzreiz šādi "tāpēc izdariet to man par velti" - ir cilvēki, kuriem patīk palīdzēt un meklēt citu vietā šos lidojumus - kāpēc to neļaut?
Lasot šo tēmu man radās tāds pat jautājums: ir taču cilvēki, kuriem patīk palīdzēt un meklēt citu vietā, ja ir brīvāks laiks, šos lidojumus - kāpēc to neļaut?
Jo man pašai bieži vien patīk palīdzēt cilvēkiem tāpat vien, ja esmu zinoša kādā kādā jautājumā.
Es arī gan te bieži nerakstu, bet vairāk lasu - bet kāpēc vispār jāaizliedz tēma "palīdziet atrast lētu lidojumu"?
Pāris iemesli jau bija minēti.
Runa ir par to, vai šādi jautājumi te vispār iederās. Manuprāt foruma princips ir apspriest tēmas, kas reāli pēc tam var noderēt citiem, ne tikai jautātājam. Ar jautājumiem «kā lētāk aizlidot uz Sofiju 11. oktobrī» tā nav, tā jau ir cita specifika, izziņu birojs.
Arī pieeja — ja mani tas neinteresē, tad nelasu — īsti nestrādās, ja tādu tēmu ir daudz, jo vismaz virsraksts jāizlasa, lai secinātu, ka neinteresē.
Tie ir argumenti pret, ir protams arī par, kā jau minēji (ja kāds vēlas palīdzēt, kāpēc liegt). Cenšamies izsvērt, kuri argumenti spēcīgāki.
Bet ja tam visam izveido atsevišķu sadaļu, tad tie, kam šādi pieprasījumi nepatīk, var šo sadaļu vienkārši nelasīt, un visi būs apmierināti. Nesaprotu īsti, kāpēc šāds risinājums kādam traucētu
Piekrītu Shustrik. Atsevišķā sadaļā lai liek iekšā. Savukārt, ja kāds neprotas atrast īsto sadaļu un ieliek citur - nemocīties ar pārlikšanu bet vienkārši utilizēt
Bet ja tam visam izveido atsevišķu sadaļu, tad tie, kam šādi pieprasījumi nepatīk, var šo sadaļu vienkārši nelasīt, un visi būs apmierināti. Nesaprotu īsti, kāpēc šāds risinājums kādam traucētu
Man par pārsteigumu liela (lielākā?) daļa skatās «Jaunākās tēmas», ne katru sadaļu atsevišķi. Bet arī tam būtu tehniski risinājumi. Labi, izlemts, taisam jaunu sadaļu.
heh, es, piemēram, tādu 'jaunākās tēmas' pat nebiju pamanījis - nācās iespringt, kamēr atradu...
Man par pārsteigumu liela (lielākā?) daļa skatās «Jaunākās tēmas», ne katru sadaļu atsevišķi. Bet arī tam būtu tehniski risinājumi. Labi, izlemts, taisam jaunu sadaļu.
OK, tad papildus ierosinājums - sadaļā "Jaunākās tēmas" ieviest iespēju atķeksēt, kurus forumus gribi novērot
Tieši to es domāju ar tehniskajiem risinājumiem.
Man par pārsteigumu liela (lielākā?) daļa skatās «Jaunākās tēmas», ne katru sadaļu atsevišķi. Bet arī tam būtu tehniski risinājumi. Labi, izlemts, taisam jaunu sadaļu.
OK, tad papildus ierosinājums - sadaļā "Jaunākās tēmas" ieviest iespēju atķeksēt, kurus forumus gribi novērot
Vai šāda risinājuma gadījumā nebūs tā, ka topics "palīdziet atrast lidojumu uz Liepāju" paliks bez jebkādas uzmanības, jo "Jaunākās tēmas" šos topicus neuzrādīs, bet pašā sadaļā "Lidojumu meklēšana" neviens tā īsti arī neies?