Tika izlemts ikgadējo atpūtu un tūrismu Itālijā veikt nevis lidmašīna-auto īre, bet gan ar auto braukt līdz pašai Itālijai, lai varētu būt nenormēta (nu tik cik lien bagāžniekā un uz aizmugurējā beņķa) bagāža un vairāk var redzēt. Izmantojot ceļakājas forumu un delfu tūrismu atradu apskates objektus (Itālijā un Austrijā, arī Polijā), kas salīdzinoši tuvu lielajam ceļam uz galamērķim (Civitavecchia). Turpceļā tika paredzēts braukt bez objektu apskates, to atstājot mājupceļā. Tātad sīkāk par katru dienu...
1.diena
02.06. Izbraucam no Rīga 6.00 ar mērķi sasniegt Katovici, kur pieriekšējā vakarā, izmantojot Booking.com pasūtīta naktsmītne Park Hotel Diament (40eur 2 pers). Varšavā pēc nobrauktiem 634km tika veikta pirmā bākas uzpilde, ap 19iem tika sasniegta naktsmītne. Vakarā aizlaidām līdz centram (kur laikam gājēju iela) bišķi pastaigājām un ieēdām vakariņas.
2.diena.
No rīta kustamies tālāk, lai sasniegtu nākamo nakstmītni - Palmanova (Itālijas ziemeļos) (https://en.wikipedia.org/wiki/Palmanova) un drīz jau sasniedzam (slava Polijas bānim, kur uz 140 var braukt, tātad pēc spidometra 150) Polijas-Austrijas robežu. Tur pirmajā benzīntankā labajā pusē nopērkam vinjetes (23 eur) Čehijai un Austrijai. Čehija tiek šķērsota salīdzinoši ātri, ja neskaita mazu sastrēgumu pie Brno. Pie Čehijas-Austrijas robežas un nobrauktiem 1283km tiek veikta otra bākas uzpilde un tālāk jau ceļš uz šī vakara galamērķi. Vakarpusē sasniedzam Palmanova pastaigājam mazliet pa pilsētiņu, vakariņas un tad jau naktsmiers, jo pašiem nākamā dienā tālāk ceļš un paziņām, pie kuriem palikām uz darbu, bērniem uz skolu.
3.diena.
No rīta ir mērķis apmeklēt Kaorles (Caorle) pilsētiņu pie Adrijas jūras, kur atkal citas paziņas ģimenei pieder restorāns, kur esot jābrauc uz pusdienām.Tā nu no Palmanovas braucam uz Kaorli. To jau sasniedam ap 10iem, bet pusdienas tikpēc 12iem paredzētas, tad nu mazliet pastaigājam pa pilsētiņu. Atradu jau, ka kādreiz jāizmanto piedāvājums ar kuģīti no Kaorles uz Venēciju aizbraukt...stundas brauciens 40 eur no personas. Paēdam jūras veltes rerstorānā "Ristorante Pizzeria Divina Costiera" (vēl viņiem restorāns arī Zalcburgā, drīz arī Vīnē). Pēc pusdienām, ap 14iem, pēc nobrauktiem 1957km sākam kustēt tālāk uz galamērķi Civitavecchia. Nez kāpēc biju izdomājis nebraukt pa maksas ceļiem, tad nu waze sūtīja pa ntajiem apļveida krustojumiem un dažāda izmēra sastrēgumiem līdz A1 bezmaksas ceļam un tad jau jēdzīgi uz 120km varēja braukt līdz galam. Vakarpusē sasniedzam Civitavecchia un izpakojamies nākamo trīs nakšu nakstmītnē. Paliekam pie draugiem Civitavecchia.
4.,5.,6 diena.
Nekas ievērības cienīgs nenotiek...saulošanās pludmalēs Sata Marinella un Santa Severa, vakaros kā jau pie itāļiem...pizza..vīniņš vai Spritz vai alus utt.
7.diena.
Šodienas mērķis ir 2 apskates objekti un vakarā sasniegt Bergamo, kur būs jāpaliek 2 naktis. Tad nu ap 10iem, uzpildot bāku pēc nobraukta 2581km, izbraucam uz pirmo apskates objektu - Civita di Bagnoregio (https://en.wikipedia.org/wiki/Civita_di_Bagnoregio). Ieeja 5 eur no personas + 2 eur par 1 h iemetu parking automātā. Reāli, gan iznāca 1,5h pavadīt. Maza pilsētiņa klintī (pēc wiki datiem populācija 7 cilvēki ziemā, līdz 100 vasarā)...kāpiens normāls, bet ir skaisti. Izskatās pēc tādas kā klostera pilsētiņas....centrā nostājoties apmēram 100m katrā virzienā un jau ir sēta un aiz tās klints. Pēc pilsētiņas apskates un ledusskapja magnētiņa iegādes dodamies uz auto un laizām uz nākamo apskates objektu Monstri park (The Monsters of Bomarzo, “Parco dei Mostri”) (https://www.atlasobscura.com/places/the-monsters-of-bomarzo-bomarzo-italy). Parks ar dažādām skulptūrām no 1552.gada. Jauka pastaiga pa parku. Ieeja laikam kādi 11 eur no personas bija. Pēc tam jau dodamies uz Bergamo, šoreiz gan pa maksas autostrada, bet sanāca jautri...Bergamo nobrauktuvē, pēc nobrauktiem apmēram 500km, būtu kādi 30-40 eur jāmaksā...pirms manis pie barjeras mocis...tas aizbrauc..piebraucu es...mēģinu to biļeti ielikt automātā...neņem...mēģinu vēl...neņem...skatos barjera augšā..tad nu es braucu ārā nesamaksājot, pč manis barjera nolaidās. Domāju nenofiksēja, ka mocis izbrauca. Nu neko darīt paldies par to pašu. Tālāk jau laižam uz naktsmītnes vietu B&B Hotel Bergamo ( 2 naktis 140 eur).
8.diena
Šodienas plānā Franciacorta outlet village, kur arī praktiski visu dienu pavadam. Braucot uz turieni piepildam bāku, nobraukti 3233km. Vakarā doma apmeklēt objektu Gleno Dam (https://en.wikipedia.org/wiki/Gleno_Dam), no 1916 gada līdz 1923.gadam celto dambi, kurš pēc 40 dienu darbošanās nespēja noturēt ūdens smagumu un notika katastrofa, nogalinot pāris simtus cilvēku ielejā...domāts darīts..braucam..hmm waze neatrod galamērķi..ok..lieku google maps...apmēram 75km, bet laiks ceļā 1h30min! OK braucu...tad man kļuva skaidrs kāpēc tik ilgu laiku rāda..pa tiem kalnanajiem serpentīniem nemaz ātrāk pabraukt nevar, pilns ar “ elkoņiem” utt. Braucam braucam....rāda jau vairs tikai 2,5km līdz galamērķim un čušs..tālāk aizbraukt nevar! Skatos skatos...redzu bultiņu...Gleno Dam 2h (laikam 2 vai 2,5h)...tālāk tik ar kājam var tikt (tā teikt hiking). Tad nu šis objekts tiek piefikēts citai reizei un jāvelta visa diena. Braucot atpakaļ uz hoteli, vēl pa ceļam vienā mazā pilsētiņā ieēdam vakariņas.
9.diena
Diezgan agri dodamies uz šodienas galamērķiem. Gar Gardas ezeru uz augšu uz Cascate del Varone (Parco Grotta Cascata Varone)(https://www.cascata-varone.com/it/), dabas veidoti ūdenskritumi klintī. Uzraksts vēsta, ka 20 000 gadu darbs. Ieejas maksa 6 eur no personas. Tālāk braucam augšā uz Bolcāno pusi, tur lielveikalā iepērkām šo to mājām (makaroni, olīveļļas utt). It kā bija ieplānots doties uz Lago di Resia (https://www.suedtirolerland.it/en/highlights/nature-and-landscape/lakes/lake-resia/) apskatīt ezerā esošo zvanu torni, bet attāluma (turp-atpakaļ 200km) dēļ tika izlemts, ka tas jāatliek uz citu reizi. Devāmies uz skaistāko vietu, kuru esmu dzīvē redzējis LAGO DI BRAIES (https://www.drei-zinnen.info/en/braies/braies/experiencing-braies/lake-lago-di-braies.html). Tas ir kaut kas fantastisks...kā pasakā. Stāvvieta laikam bija kādi 4eur, bet ja atstāj pirmajā(tālākajā), tad laikam bezmaksas. Ezeram var apiet apkārt, ko arī 2h laikā paveicām. Ik pa 50 m likās, ka jau atkal skaists skats un jāfočē. Var arī izbraukt ar airu laivu..30 min 15 eur, 1h 25 eur, to gan izlaidām. No ezera ir arī hiking (pārgājienu) maršruti ar dažādiem no 1,5h līdz pat 4h. Pēc tam dodamies uz 40 km attālumā esošo ziemas kūrortu Kortīna d'Ampeco, kur rezervēta nakstmītne Pocol Sport Hotel (60eur par nakti) mazliet ārpus pašas Kortīnas. Pirms Kortīnas pēc nobrauktiem 3865km bākas uzpilde. Naktsmāju saimniece bija ļoti priecīga, kad vismaz kāds atbraucējs itāliski runā...pastāstīja, ka no Romas paši ar saimnieku un piedāvāja vakariņas turpat pie viņiem nevis braukt lejā uz centru. Tad nu izlēmām vakariņas ēst tur.
10.diena
No rīta paskatamies kā gani pārdzen aitas no vienām ganībām uz otrām un dodamies Austrijas virzienā, kur kā pirmais mērķis navigācijā ievadīts Grosgloknera kalnu ceļš (https://www.grossglockner.at/gg/en/index). It kā attālums rāda 170km, bet jābrauc 3h. Braucam braucam...daudzi kāpumi un kritumi, daudz kalni...līdzenās Latvijas pārstāvim acis visu laiku grib skatīties apkārt. Sasniedzam kaut kādu maksas punktu, bet tas izrādās maksas tunelis...11eur un braucam tālāk. Braucot tālāk jau parādās norādes uz Grosglokner-Hochalpenstarsse. Beidzot maksas barjera un esam klāt. 36eur par mašīnu, saņemam karti,uzlīmi un vēl šo to un dodamies augšā...ceļš kā jau istens kalnu ceļš..līkumains ar diezgan stāvu kāpumu (dažbrīd augstāk par 2 ātrumu nav variantu) un daudziem riteņbraucējiem. Ik pa laikam zīmes cik metru virs jūras līmeņa esam un apstāšanās vietas foto uzņemšanai. Beidzot sasniedzam augstāko stāvlaukumu (2430m augstumā), tur arī var paēst, mēs gan tikai WC izmantojām. Augšā diezgan pavēss (biški ir atšķirība no +30 lejā uz 13 augšā) un ļoti vējains, nav piemērots apģērbs, pāris foto un navigācijā jau ievadam nākamo mērķi. Hmmmmm...waze un google maps sūta atpakaļ pa to pašu ceļu, bet atceros kā darba kolēģe teica, ka var pa vienu pusi uzbraukt un pa otru nobraukt..tā arī daru. Braucu nu jau lejā...daudzi vācieši ar Audi RS un Porsche izbauda kalnu ceļu...palaižu viņus garām, pabraucot malā. Braucu tālāk lejā un skatoties navigācijā saprotu kāpēc mani sūta atpakaļ..priekšā itkā ķiegelis...hmm..bet pretī mašīnas brauc...OK...braukšu tālāk. Beigu beigās ķiegelis izrādījās eksistējošs tikai navigācijā un remontdarbi ir jau pabeigti un varu doties tālāk uz nākamo apskates objektu Pyramidenkogel (augstākais skatu tornis Pasaulē no koka,110m) (https://www.pyramidenkogel.info/). Sasniedzot torni, gan tiek piedzīvota vilšanās, jo laika apstākļu dēļ nevar doties augšā..nu neko, jāatliek uz citu reizi. Dodamies uz Grācu, kur pasūtītas naktsmītne (a&o Graz Hauptbahnhof, 45 eur). Iečekojamies un dodamies mazliet Grācu apskatīt. Diezgan klusa bija, daudz riteņbraucēji, bet centrs ļoti mierīgs,salīdzinot ar Vecrīgu. Paēdam vakariņas un dodamies pie miera.
11.diena
Vēl 2 objekti palikuši Austrijā un tad jau uz māju pusi. Pirmais objekts Grācas piepilsētā - Grācas piepilsētā Thal dzimušā Holivudas aktiera un Kalifornijas gubernatora Arnolda Švarcnegera muzejs (https://arnieslife.com/?lang=en). Nu tur komentāri lieki..kam patīk Dzelzs Ārnijs, tam patiks muzejs...ieeja 8,90 eur no personas. Esam vienīgie apmeklētāji un stundas laikā visu apskatam un dodamies uz pēdējo apskates vietu – Gruner see (Zaļais ezers)(https://www.travelanddestinations.com/visiting-gruner-see-one-of-austrias-most-beautiful-lakes/). Arī ļoti skaista vieta, arī ir hiking takas. Ezers ļoti dzidrs un saules apspīdēts izskatās ļoti zaļš. Dziļums no 1-2 metriem vasaras beigās, līdz 12 m pavasarī un vasaras sākumā. Apmēram 2h laikā apejam apkārt visam ezeram un, pēc nobrauktiem 4556km Bruck pilsētā veicam uzpildi (alleluja 1,24 eur par litru!!!) dodamies Katovices virzienā, kur veikta rezervācija Eurohotel Katovice (30 eur par nakti). Atbraucam pēc 21iem un dodamies pie miera, jo no rīta agri paredzēts doties uz Aušvicas-Birkenavas memoriālu.
12.diena
7os ceļamies, paēdam brokastis un dodamies uz 33km attālumā esošo bijušo koncentrācijas nometni. Info...no 7.30 līdz 9.00 un no 17.00 var apmeklēt bez maksas un tā teikt “svojim hodom”. Tā kā ieradāmies pēc 9iem un līdz 17iem negribēju gaidīt, nācās maksāt 120PLN un pievienoties grupai ar angliski runājošu gidu. OK tas der varbūt tiem, kuri nav par šo tēmu interesējušies, bet mani mazliet uzvilka gides stāstītais par to kā Padomju armija atbrīvojusi nometni utt., bet nu noturējos neko nepateicis. Neiedziļināšos sīkumos par nometni, to visu var redzēt Discovery, History un Youtube. 1,5h Aušvicas nometnē, tad ar autobusu aizved uz Birkenavu un tad atved atpakaļ...kopā apmēram 3h. Pēc nobrauktiem 5142km, ap 13iem dodamies uz māju pusi. Bija vēl plānā Vilku midzeni apskatīt, bet jau ir jūtams saguriens un waze uzlieku doties “mājās”...mazliet virs 100km. Tā nu lēnā garā devāmies...pirms Varšavas 8km garā sastrēgumā pasēdējām uz 1h. Lomžā vēl Kaufland šo to iepirkām ēdamu. Pie Suwalkiem mega pērkonziben negaisā iekļuvām. Iebraucot Lietuvā vēl pirmajā Nestē iepildīju degvielu pa 40eur. 14.06 plskt. 4.00 atbraucam mājās..istabā ienāku kā reiz uz NBA finālspēles sākumu (noskatos gan tikai pirmo puslaiku, jo miegs bija stiprāks).
Kopumā tika nobraukti 6146km, degvielā iztērēti 616 euro. Viss kopā aptuveni 2400 euro. Čomi jau jautā vai lidot nebūtu lētāk..es atbildu..iespējams, bet lidojot ir jāīrē auto, tajā ir degviela jālej un lidmašīnā ir normēta bagāža + ar auto braucot vairāk var redzēt. Kaut kā tā. Pirmo reizi braucu šādi konkrēti plānojot un pirmo reizi mēģinu āšu ceļojuma apskatu uzrakstīt!
Paldies ceļakājas forumam, jo daudz info šeit ieguvu. Tāpēc arī jādod atpakaļ. Varbūt kādam noderēs. P.S. būtu vēl ievietojis klāt paša fotogrāfētās bildes, bet tas šim vakaram man par sarežģītu.
Marci! Ik piecgadēs potenciālajiem ceļotājiem vajadzētu sniegt detalizētas atskaites, lai iedrošinātu, tā teikt, sadot pa federi pie azartiskajiem dienvidniekiem, pieķerot klāt kvalitatīvus jodelētājus.
Visu pierakstu! Papildināšu ar jaunajām cenām.
Sāku ar svarīgāko. Pie Gardas ezera var dabūt 3 mājas. Piescheria promenādē, 1st line! Apakša aizklapēta, lai bomāri neskvoterē.
Sākotnējās septiņās zīmēs vajadzētu iekļauties!
Pieschera del Garda.
Austrijā bija interesanti vērot Alpine tractor paraugdemonstrējumus. Čalis baigā slīpumā apgrozīja svaigi pļautu zāli. Mēs ceļa otrā pusē iestiprinājāmies. Pie veicīša. Bija ekstrēmi. Čalis atmuguriski brauca augšā un tad grozīja. Epta, 2x totāli slīdēja uz šoseju, bet iemauca atpakaļrobā, tādējādi savaldot gražīgo degvielas kumeļu.
Tagad Veronā viesnīcā. Aptuveni Japānas, Marokas un Itālijas 1978.g.mixlis.
Cena zem Kuldīgas un Alūksnes.
Skatos, ka barčikā nupat tik dzīve sākas. Bet! Driving, driving un driving!
Rīt Pizā picas džekiem V.muižas alus jāieved. Lai nedomā, ka letiņi tukšu muld.
Šodien iesila 35C.
Vai patīk braukt?
Tik svilini un gaidi vakaru!
Pie Brno vēl joprojām bija sulīgi sastrēgumi. Solīda nervu kontrole.
Visam talkā nāk Olomockie Tvoružky. Ārēji nekaitīga izskata siers, bet, nu, vairākas valstis jau piesmirdinātas.
Ārā tak nemetīs! Dārgajā galapunktā noderēs.
Ielāgojam: Olomoucky tvoružek!
Mazs, bet jiftīgs bez gala.
Visu cieņu Smiltenes k-dzei, uzņēmuma vadītājai, arī bija pieejams Olomoucas centrā.
Ja nu kādam aktuāla īres mašīnas nodošana un savlaicīga ierašanās lidostā, jāielāgo viena riska zona. Itālijā, nobraucot no maksas šosejām un norēķinoties. Dzīvie operatori aizstāti ar self-service automātiem, kuros der karte, metāla nauda un banknotes. No aptuveni 8-9 rindu sablīvējuma izveidojās piecas, kuras virzījās lēni. Vienā sēdēja kasieris. Kopējais pavadītais laiks 45min.
Metāla naudas lāde ne vella neņēma pretī monētas, bet, kad visu sauju metu ar krietnu sparu, dzirnaviņas sāka šķirot akurāti.
Peschiera laba vieta...jau 3 gadus tur laižu padzīvot. Pagājušais gads gan bija skarbs ar 10 min lielgraudu (kā tagad modīgi teikt) krusu (vairāk gan ledus kluči tur bija) un attiecīgu auto iznīcināšanu (apdrošinātājs atzina par bojāgājušu). šogad viss pa mierīgo.
Njā. Nav Itālija, bet pirms dažām dienām Grenoblē dabūjām riktīgu krusu. Paveicās fiksi izbraukt no bīstamās zonas. Auto nav apdrošināts. Jau prātā pārcilāju vasarraibumus:). Nebija nenieka! Vinne loterijā!
Pēc tam pāršķirošu Jūsu mantu apjomu (bagāžu), bet, nu, baismonīgs mīnuss. Jurģi un Ūsiņa diena. Cilvēks, kurš lido, rūpīgi izvēlas līdzņemamo. Cilvēks, kurš brauc ar auto, bagāžniekā ietūcīs plīša lāci 2.00 augumā un 0.60 platumā. Varbūt noderēs! Un mantām ir tendence neiet mazumā, bet uzkrāties. Besī!!! Latviski būtu-sadusmo un satrauc. Jo pašam ntās reizes jāpāršķiro un jāpārcilā.
Visu jumta telti nepirkšu, bet vislielāko grīdas segumu gan! Baigi mauc negaiss, zibeņi un pērkons. Cerams lielais trumpis desertā nesekos. Ledu pasūtījāt?
Tepat Mazūrijas ezeros.
Jauns caurums ( niša, ala ) biznesā!
Safe auto jumts no ozola parketa!
Grad jak sliwka!!!https://tvn24.pl/tvnmeteo/najnowsze/drzewa-spadaly-na-drogi-sypal-grad-wielkosci-sliwek-podtopilo-gdynie-i-koscierzyne-st8005978
No tēmas neesam novirzījušies. Uwaga! Brīdinājums!
Skaidri redzams, ja 700 tēmas jau sen vairs nerullē, tāpēc prasīšu atļauju Tevi uzskatīt par autoceļojumu iniciatoru un centrālās tēmas turētāju.
Pa nepareizo pusi ar stūri otrā pusē esi ceļojis? Šķiet, ka t.s.šofera pusē jāiesēdina lietpratējs, ta jau liela panika nebūs.
Baigi riepas žēl pēc pēdējā brauciena, Grēta, dabas piesārņošana ar aptuveni 2 1/2 mucām un TA parīt jāiet.
Ieteikums no profi! Ārzemēs nokasam apskates uzlīmi, pēc pāris mēnešiem, pirms iebraukšanas LAT, netā nopērkam vienas dienas atļauju un dodamies uz TA. Es neko! To visu profiņi!
Es kādus 5 gadus braukāju vasarā ar auto uz Dolomītiem ar dažāda garuma ceļiem turp un atpakaļ atkarībā no programmas, apmēram uz 2 nedēļām.
Klasiski maršrutu izvēlos mazliet savādāku- turpceļā nakts Vroclavā, atpakaļ ceļā Varšavā. Lielu daļu braucu caur Vāciju, jo patīk paskriet pa Vācijas bāņiem, lai pēc tam var normāli ievērot ātrumu Latvijā un citur uz lēnajām šosejām.
Man ceļam sanāk apmēram 4 bākas 320 litri dīzeļa + 2 naktis (pa 100EUR). Divatā ceļā sanāk iztērēt ap 800EUR, kas būtu 400 EUR aviobiļetes budžets, neskaitot transporta izmaksas uz/no lidostas.
Zaudējumi no šāda brauciena varētu būt ceļā pavadītais laiks, bet man patīk braukt ar auto un Polijas/Vācijas bāņus jau uzskatu par tūrisma atrakciju.
Ieguvumi-gandrīz neierobežota bagāža, var daudz gardumus atvest atpakaļ. Nav jānomā auto.
Man gan šķiet, ka auto izmaksas būtu korekti rēķināt degvielas izmaksas X 2. Jo auto ekspluatācija jaunesastāv tik no bākā ielietās degvielas.
Man gan šķiet, ka auto izmaksas būtu korekti rēķināt degvielas izmaksas X 2. Jo auto ekspluatācija jaunesastāv tik no bākā ielietās degvielas.
To sarēķināt praktiski neiespējami. Parasti auto tiek turēts arī ikdienas vajadzībām, tie 4-5 tūkst. km pa gludiem ceļiem kruīza režīmā lielu skādi nenodara.
Piekrītu, ka var rēķināt kkādu amortizāciju visām detaļām un nodilumu riepām un tas būtu precīzāk. Kā jau minēju- paskriet pa auto bāni ir mans guilty pleasure.
Piekrītu, ka var rēķināt kkādu amortizāciju visām detaļām un nodilumu riepām un tas būtu precīzāk. Kā jau minēju- paskriet pa auto bāni ir mans guilty pleasure.
Arī kādreiz uzturēju palielu autoparku un tā arī ir - vieglajiem auto degvielas izmaksas sastāda apmēram pusi no kopējām auto izmaksām.
Auto ceļojumā ir jāpiedalās neapšaubāmam takuzinim. Virsaitim/-ei.
Ja pa labi, ta pa labi, taisni/taisni.
Šoferam jumtiņš var aiznesties griez te!
Citu kreņķu nava!
7330km pavilkās. Neko negribu rēķināt. Pamuļķis. Tā gadās, ka nav, ko darīt