Vai kāds, kas pēdējā laikā lidojis ar šo kompāniju, var padalīties, cik strikti viņi ir. 15 kg iečekotajai bagāžai ir smieklīgi maz, vai patiešām viņi sāk aprēķināt papildus maksu jau no pirmā kg? Ar cik reāli smagu somu var tikt cauri bez papildus samaksas - 15.1 kg? 15.9?
Tas pats par rokas bagāžu - vai ir kas mainījies pēdējā laikā? Pirms apmēram pusotra gada pats lidoju ar koferīti uz riteņiem (~12 kg) + vēl datorsoma (~4kg) - problēmu nebija, lai gan jau tad mājaslapā bija rakstīts, ka drīkst tikai vienu vienību līdz 10 kg. Cik stingri skatās uz atļauto svaru, un cik - uz to vienu vienību?
Arī es neieteiktu pieļaujamos apjomus pārsniegt vairāk kā par 1 kg. Līdzjūtīgi noskatījos kā kādu vīrieti ar mazu bērnu uz rokām check-in meitene nomocīja likdama pārpakot čemodānu, jo pārsniedza svaru par 2 kg. Tobrīd Frankfurtes Hahn lidostā bija no rīta tāds bardaks, ka pārpakošanu nenokavējot reisu nebija iespējams veikt. Nezinu, kā tas beidzās, bet mūs ar 1 kg pārsvaru pēc lielas lūgšanās tomēr palaida... vēlāk redzēju, ka gaidot iekāpšanu, meitenes pārskatīja katram pasažierim arī salona bagāžas vienību skaitu. Tādu kratīšanu nebiju redzējusi iepriekš, bet fakts - tāda var gadīties.
Par RIX Jurim taisnība, Man vienā čemodānā bija 16.5 kg bet otrajā 12 kg - nācās pārlikt mantas no viena čemodāna uz otru, savukārt no bergamo lidojot atpakaļ chek-in skatijās lai kilogrammu summa nepārsniegtu (vienā čemodānā bija 17kg, bet otrā 12kg). Ta kā viss ir atkarīgs no chek-in meiteņu garastāvokļa. Labāk tomēr sapakoties, tā lai problēmu nebūtu un nesabojātu sev garstāvokli ceļojuma sākumā.
Precizēšu – es negaidu no lidostu darbiniekiem acu pievēršanu uz bagāžas svara parsniedzējiem; lai kādi tie noteikumi ir, tos izdomājis Ryanair, nevis lidostā strādājošā meitene, kuras pienākums ir tikai šos noteikumus ieviest. Būtu muļķīgi gaidīt, lai viņa pretēji saviem darba pienākumiem, par kuriem saņem samaksu, izdomātu, ka 15 kg ir necilvēcīgi maz un ļaus tagad visiem iečekot 20 kg.
Mēs ši gada oktobrī Glasgovas lidostā pārkrāmējām koferus tā, ka nododamajā bagāžā katrai somai svars bija 15.9 kg (ielaida un neko pat neteica) un rokas bagāžai smagākā soma arī bija 10.9. Ejot jau uz lidmašīnu rokas bagāžai pārbaudīja ne tikai svaru, bet arī lika ielikt rāmī (mans čemodāns laikam izskatījās pārāk liels). Beidzās viss labi un nebija nekas jāpiemaksā. Bet protams, ka tas lielā mērā atkarīgs no dabiniekiem, kas uz to var dažādi paskatīties. Pagājušajā gadā lidoju no Barselonas - arī tur pieļāva šo 15.9 kg.
Lidoju ar Ryanair pietiekami bieži un man ir, ko teikt. Tieši pēdējā laikā bagāžas svara un izmēru kontrole ir uzkrītoši pastiprinājusies. Abas reizes, kad lidoju novembrī, tika svērts un mērīts viss iespējamais, turklāt gan pirms drošības kontroles, gan tieši pirms geita.
Pirmo reizi mūžā Liverpūlē man lika ielikt mugursomā somā mazo dokumentu somiņu (vienkārši aizmirsu noslēpt zem jakas vai ielikt kabatā ), turklāt jau pirms drošības kontroles jau bija krietna burzma, nedzirdēju, ka kāds riskētu lūgties tiem 4 būdīga paskata vīriem, kas pārbaudīja, vai visiem ir 1 bag. Nez kāpēc arī pašā drošības kontrolē daudziem lika krāmēt ārā somas un, kad visi laimīgi devās beidzot uz iekāpšanu lidmašīnā, kā skaists nobeiguma akcents - priekšā režģis nu ar tiem attiecīgajiem centimetriem...Nelika bāzt iekšā tikai kut kādas, tipa, DG rokassomiņas. 'īstenībā bija diezgan smieklīgi skatīties, jo, izrādās, iestūķēt somu tur iekšā ir vieglāk, nekā dabūt ārā...bija žēl, protams, arī, jo viena meitene tur tā arī palika ar savu somu. Nezinu, ar ko tas beidzās, ceru, ka paspēja nodot kā lielo bagāžu un, tas, ka viņu pēc tam salonā neredzēju, bija tikai sagadīšanās. Bet nu sašust nav par ko, jo, kā jau gluži pareizi norādīja mūsu guru Juris, pastāv elementāra iespēja lidot ar Lufthansu.
Oftopiks - cik man nācies lidot, Ryanaira reisi kavējas nesalīdzināmi retāk kā Airbalticam, stjuarti nu toč laipnāki un smaidīgāki, kafija tikpat garšīga/negaršīga. A kurš zin, kas noticis ar Airbaltic stjuartēm, ka viņām kolektīvā depresija iestājusies?