(Iznesu atsevišķi pēc Lincas ierosinājuma — Juris)
Pavilkos pēc k teksta par Polinēziju un FB uzgāju par laivām. Tā kā manas atpūtas kuģu tiesības der tikai Latvijā, vajag kapteini. Ir viens kantoris, kas piedāvā dzīvošanu uz laivas: http://checkinsea.global/bora-bora.html (info krieviski) nedēļa tur 1890 eur sanāk, 8 dažādas vietas. Vienīgi dikti drīz gan jau, februārī. Aizrakstīju viņiem vai būs vēl braucieni šogad, teica, ka, ja savāc grupu 8-10 cilvēki, nav problēma jebkurā laikā. Mēs jau divi esam, vajag vēl kādu
Cena no Londonas, starp citu, aizvien vēl spēkā, ja ir interesenti, varētu saorganizēties.
Laikam jau laba cena šim galamērķim:
LHR-PPT-LHR 973 €
MAN-PPT-MAN 944 €
Ceļojuma periods no 4.septembra līdz 9.decembrim. Iespējami stopoveri SIN / AKL.
Starp citu, Franču Polinēzija ir viena no pavisam nedaudzajām vietām Klusajā okeānā, kur iespējams noīrēt savu laivu dzīvošanai un ceļošanai starp salām. Noteikti ekonomisks variants, ja grib redzēt vairāk kā 1-2 salas.
Ārprāts, tas ir 1890 EUR no cilvēka par nedēļu saspiesti katamarānā…
Bet cik noprotu, tad tas ir viens no lētākajiem variantiem, kā apskatīt vairakas salas
Ja dzīvot vienā viesnīcā uz vietas, laikam tomēr jābrauc tuvāk, kur pludmale būs lētāka, gan jau vienkārši viesnīcā paliekot var atrast lētāk kā 1800 uz nedēļu, bet ja gribas redzēt vairākas salas, es pagaidām neatradu lētāku variantu.
Par saspiestību nemāku teikt, kad braucu Karību salās uz katamarāna dienas ekskursijā, bija daudz vietas. Palau skatījos liveboard cenas, pirmajā brīdī likās baigi dārgi, bet ar visu dzīvošanu tur beigās nekas īpaši lētāk nesanāca. Franču Polinēzijā gan atšķirībā no Palau ir lielās viesnīcu ķēdes, varbūt kādus punktus var izmantot.
Linca, 1890 € nedēļā cilvēkam ir dārgi, kā jau viss Polinēzijā. Bet čarters tur dīvainā kārtā maksā ~tikpat, cik Vidusjūrā. T.i., atkarībā no komforta līmeņa 230-500 €/cilv. nedēļā.
Piemēram: https://www.dreamyachtcharter.com/fleet/tahiti-french-polynesia
Lai paņemtu laivu, vajag 6-12 cilvēkus. Optimums 8-10. Milzīgs pluss, ja kāds runā franciski. Citādi komunikācija var sabojāt atpūtu.
Ja ir gribētāji, varu piebiedroties. Man ir ICC Ocean papīri un pietiekams čartera "experience" saraksts, lai ar nomu nebūtu problēmu. Par nosacījumiem varam vienoties, pelnīt uz šādu pasākumu negrasos.
Februāris gan ir pilnīgi garām, tur līst kā no spaiņiem, re kur šodienas bilde no kapt. Ilgoņa Baloža. Piemērotākais būtu oktobris. Arī uz to vēl vakar bija biļetes no Mančesteras.
Ārprāts, tas ir 1890 EUR no cilvēka par nedēļu saspiestā katamarānā…
"Saspiests katamarāns" - tā laikam domāta vienkorpusa jahta? Tad taisnība, nenormāli dārgi. Tam jāmaksā <250 nedēļā. Savukārt uz katamarāna vietas ir vairāk nekā jebkurā britu 3-4* viesnīcas numurā
Lidojot starp salām, mīnuss ir tas, ka tieši no lidostas ienirt lagūnā diez vai varēsi. Uz visām peldēšanas / niršanas vietām vajadzēs braukt ar vietējā gida transportu, kas maksās vēl tikpat, cik dzīvošana.
Ja dzīvot vienā viesnīcā uz vietas, laikam tomēr jābrauc tuvāk, kur pludmale būs lētāka, gan jau vienkārši viesnīcā paliekot var atrast lētāk kā 1800 uz nedēļu, bet ja gribas redzēt vairākas salas, es pagaidām neatradu lētāku variantu.
Airbnb dzīvošana 50-100 EUR nakts uz diviem (viesnīcas no 100 EUR uz augšu) un ja gribas pa vairākām salām, tad Air Tahiti pass, https://www.airtahiti.com/multiisland-fares 300-700 EUR no personas, un mēnesī var apskatīt kaut visas salas…
Skaidrs, k piedāvājumam tad kādas vēl izmaksas būtu klāt? Kapteiņa darbs, kaut kādas lietas, kas vajadzīgas uz jahtas (nezinu, dvieļi, spilveni or smth?), kas ir ar kaut kādām jahtu stāvvietām un degvielām, tas cik aptuveni sastāda, tikpat, cik jahtas īre vēl vai vairāk? Vai ir kaut kādu noteikumi, ka drīkst braukt konkrētu stundu skaitu dienā, kā tālbraucējiem jebšu tas brīvi?
Par multi island fares nezināju, papētīšu.
Vai varētu būt liela starpība, oktobris vai novembris? Oktobrī darba dēļ laikam nesanāk, bet pēc 20.-25.okt varbūt varētu skatīties. Atceros, ka kaut kas forumā gribēja Franču Polinēziju zem 700 eur sameklēt no Eiropas, bet tā arī neatceros, ar ko beidzās, vai izdevās.
P.S. mums jau sākās offtopick, varbūt jāpārnes, citādāk visi domās, ka kāda baiga akcija uz Austrāliju
P.S. mums jau sākās offtopick, varbūt jāpārnes, citādāk visi domās, ka kāda baiga akcija uz Austrāliju
Darīts!
Lidojot starp salām, mīnuss ir tas, ka tieši no lidostas ienirt lagūnā diez vai varēsi. Uz visām peldēšanas / niršanas vietām vajadzēs braukt ar vietējā gida transportu, kas maksās vēl tikpat, cik dzīvošana.
Nomainīju vienu burtu uz "saspiesti", ja nu tiešām var pārprast, ko domāju.
k, es saprotu, ka Tev vājība uz kuģošanu, šķiet tāpēc esi gatavs atrast jebkādu salīdzinājumu, lai uz tā fona kuģošana izskatās lētāk un labāk. Manuprāt tas nav objektīvi, varianti, no kā izvēlēties, nav katamarāns vai viesnīcā Londonā. Ja labāk patīk ar katamarānu, izvēlies to, mēs sapratīsim un Tev nepārmetīsim, pat ja tas nav lētākais veids.
Bet pie lietas — cik tālu ar tādu katamarānu var aizvizināties, kādi ir tipiskie attālumi dienā? Līdz Marķīza salām var tikt saprātīgā laikā?
Atceros, ka kaut kas forumā gribēja Franču Polinēziju zem 700 eur sameklēt no Eiropas, bet tā arī neatceros, ar ko beidzās, vai izdevās.
FXQuadro gribēja tikt http://www.celakaja.lv/forumi/uz-francijas-polineziju, par progresu nekas nav zināms.
Bet par transferiem k interesantu lietu piemetināja, tam es piekrītu, ka varētu būt dārgi. Mani personīgi vēl arī daivings interesē, un tur jau parasti arī summas baigi ātri salasās, jo no krasta laikam īpaši nenirst, jo par seklu, bet tur tās vietas tad ir jāzina un jāmeklē lokās daivgids. Viesnīcā/airbnb dzīvojot tāpat sanāk tad ar laivu braukt.
Ja grib daudz nirt, tad jā, kuģot sanāks lētāk, īpaši ņemot līdzi savu ekipējumu. Precīzāk sakot nevis lētāk, bet ne-tik-daudzkārt-dārgāk.
Nu kugosanu ar nirsanu ne vienmer var apvienot. Nezinu par polineziju, bet biezi ir visadi nosacijumi ka neviens Tev nedos balonus bez vieteja gida pakalpojumiem, attiecigi nevar vienkarsi piebraukt pie daivcentra un piekramet jahtu ar baloniem.
Bet vispar japadoma - mani ari interese abi - gan daivings gan yachtings. Ir ari papiri (IYT Bareboat Skipper)
Skaidrs, k piedāvājumam tad kādas vēl izmaksas būtu klāt? Kapteiņa darbs, kaut kādas lietas, kas vajadzīgas uz jahtas (nezinu, dvieļi, spilveni or smth?), kas ir ar kaut kādām jahtu stāvvietām un degvielām, tas cik aptuveni sastāda, tikpat, cik jahtas īre vēl vai vairāk? Vai ir kaut kādu noteikumi, ka drīkst braukt konkrētu stundu skaitu dienā, kā tālbraucējiem jebšu tas brīvi?
Labi, pa punktiem:
Profesionāls kapteinis uz vietas parasti maksā ap 100€ dienā + kajīte un regulāra ēdināšana. Pluss: pārzina vietējās nianses, atbild par kavēšanos (t.i. nav par to, ka laiva nav atdota laikā), u.t.t. Mīnusi: mēdz neuzņemties atbildību par salauztu inventāru (zinu gadījumus, kad no braucējiem ieturēts par saplēstām burām), var būt slinks (klasiska anekdote: noliek sveci uz klāja. Ja nopūsta - tādā vētrā nekur nevar. Ja ne - bez vēja nevar paburāt ), aizņem veselu kajīti (tātad 2 cilvēku vietu).
Es par darbu šādos gadījumos neko neprasu, guļu salonā (pašam drošāk, ka viss zem kontroles), apdrošināšanu un depozītu (kas parasti ir lielākais diskusiju un vēlāku strīdu objekts) ņemu uz sevi. Pretī: nemaksāju par laivu un tās izdevumiem, nemaksāju par kopējo virtuvi. Pats arī neko īpašu nedaru: normāli pārgājienos stūrē un vaktē komanda uz maiņām. Lai kapteinis ir svaigākā standby režīmā.
Stāvvietas uz enkura, cik zinu, Polinēzijā vēl ir bez maksas. Kaut gan, iespējams, tādā Bora Bora tā vairs nav. Pajautāšu čomam, kas tieši šobrīd tur atrodas. Protams, daudz kur enkuroties nedrīkst, lai nebojātu koraļus. Bojas parasti ir par saprātīgu maksu: 10-20 Eur. Pie krasta stāvēt īsti vajadzības nav, turp var nokļūt ar mazo laiviņu vai pat peldus.
P.S. Paskatījos Noonsite. Bojas pie Bora Bora jahtkluba maksā vājprātā 20 000 XPF (tiesa, iekļauta duša, laiviņu piestātne, atkritumu savākšana) un cilvēki nesūdzas (?!). Enkuroties mazliet attālāk joprojām var bez maksas. Tāpat kā visās smilšainajās vietās, kur tas nav speciāli aizliegts. Papeetes ostā enkuroties nevar. Pie krasta jārēķinās ar ~7500 XPF. Bet ja uz turieni atlido, tad ar laivu tur nav jālien.
Degvielas izmaksas nedēļā varētu būt 5-40 Eur uz visiem (vairāk, ja ir ģenerators un atsāļotājs). Bezvējš tur īpaši nedraud, tā ka pēkšņi iekrist uz garu motorizēšanu maza iespēja. Tikpat varētu būt par gāzi, ja daudz cep un vāra.
Pie nomas maksas parasti (bet ne vienmēr) nāk klāt final cleaning ~150 €, gultas veļa ~15€ /komplekts. Papildus izdevumus rada robežu šķērsošana, bet uz šo gadījumu tas neattiecas. Drīzāk early birds vai boat-show atlaides.
Neesmu pētījis iespēju Tahiti paņemt niršanas aprīkojumu. Bet parasti Kusto dzimtajās zemēs tas ir viegli un bez birokrātijas (re kur vienu piemēru pa fikso atradu). Gids gan maksā krietnu naudu. Nav ne vainas arī bez akvalanga. Niršanas vietas vietējie labprātīgi neizpauž, bet tās atrast nav grūti. Parasti tur ir bojas nirēju laivām. Un potenciāli interesantās vietās var vienkārši iebāzt galvu ūdenī, lai saprastu situāciju. Jābūt vismaz 3 kvalificētiem nirējiem - 2 lejā, viens laivā. Citādi var nesaprasties un neatrasties. Lagūnu ejās, kur ir visinteresantāk, mēdz būt stipra paisuma straume. Jānirst tieši pirms paisuma, tad droši, ka lidosi uz iekšu. Man ir PADI Rescue diver un TDI Nitrox cedeles, tā ka noma nebūtu problēma. Tiesa, logbukā jau daudz gadu nav ierakstu, tā ka reāli šobrīd nekāds rescue diver neesmu
P.S. Paskatījos par aktuālajiem niršanas regulējumiem. Kā jau agrāk, var nirt bez vietējā. Vienīgās nianses, ko arī kontrolē, ir dziļuma ierobežojumi. Bet dziļāk tur arī nav ko meklēt. Vairāk jāsatraucas par to, lai nesakrātu slāpekli iekšā pirms lidojuma atpakaļ.
Niršanai ir svarīgi, lai piepūšamā laiva un motors būtu lielāki par standarta rotaļu variantiem.
Burāšanas stundu skaits dienā un nedēļā nekādi nav ierobežots (vienīgi ar pašu apnikumu). Ar izīrētāja atļauju drīkst burāt arī naktī (man nekad nav atteikts) - tā var ietaupīt dienas starp salām. Vienīgais kategoriskais noteikums - lagūnās ieiet/ iziet, rifos pārvietoties atļauts tikai labā dienas gaismā, vizuālā kontrolē. Bez kapteiņa vēl vismaz vienam ir jābūt burātāja kvalifikācijai (kaut vai iekšējo ūdeņu). Jo arī kapteiņi mēdz pārkrist pār bortu.
Bāze ir Raiatea, nevis Tahiti. Teorētiski var ietaupīt, ja pēc laivas dodas 2 cilvēki iepriekšējā dienā. Tad vajag tikai 2 aviobiļetes starp salām. Tas pats atpakaļ. Pārdzīšana par maksu pieejama arī no izīrētājiem. Bet tad mazākas iespējas kaut ko sačiņīt, ja pieņemšanā atklājas defekti.
Novembrī sākas lietus. Bet arī low season cenas. Tā ka pats novembra sākums vēl varētu būt ok.
Bet pie lietas — cik tālu ar tādu katamarānu var aizvizināties, kādi ir tipiskie attālumi dienā? Līdz Marķīza salām var tikt saprātīgā laikā?
Pārgājiena attālumu katamarānam var droši rēķināt nedaudz virs 130 jj diennaktī (240-250 km). Plezīram komfortabli ir ne vairāk kā 30-40 jj dienā, lai atliek laika citām izklaidēm. Pa nakti var aiziet arī 100 jj.
Marķīza salas ir ~760 jj, tātad vismaz 5 dienas vienā virzienā pa tukšu okeānu. To var atļauties pensijā ar savu laivu, ne īsā atvaļinājumā. Vēl jāatceras, ka, kustība ir optimāla tikai pie noteiktiem vēja virzieniem. Vienmēr jādomā, kā tikt atpakaļ.
Tālākais, uz ko varētu atvēzēties, ir Rangiroa Tuamotu arhipelāgā, tādēļ, ka tā ir viena no izcilākajām niršanas vietām Klusajā okeānā. Un tikai tad, ja kompānija gatava šīs vietas dēļ neredzēt zemi veselu diennakti. Diennakts īre laivai tomēr sanāks jūtami lētāka par lidmašīnas biļeti uz turieni
Par tiem kapteiņa plusiem: kā viņš tieši var atbildēt par kavēšanos? I mean, ja kaut kādu apstākļu dēļ kavē, tad kavē - ko tur daudz var izdarīt. (Tak nedemisionēs no klāja, kā dara politiķi, kad nofeilojuši ar savu atbildību.)
Atvainojos, ja piesārņoju tēmu! Man pagaidām Franču Polinēzija nesasniedzamā tālumā, vispirms kārta Austrālijai un Jaunzēlandei; tā ka varu tikai pasapņot, palasīt un pajust līdzi.
Izlasot šādu kapteiņa K pa punktiem ieslēdzas uh un ah cik aizraujoši un āķis lūpā mesties šādā piedzīvojumā! Lai veicas!
Kam ir LT, tad arhīvā pa LTV7 20:05 30.12. var noskatīties ''Nemiera Gars 7'', tieši bija par Franču Polinēziju, sapratu ka būs arī otrā sērija, tad sanāk rītdien 07.01. pa LTV7 20:45.
Galvenais nedabūt savu vēlmju spoguļattēlu. Jo vidusmērā ceļotājs grib pavadīt 20 stundas uz sauszemes un labi ja 4 uz katamarāna/nirstot/snorkelējot. Te būs otrādi.
Aptuvenam ieskatam: Tahiti-Guide-DYC-Anglais-Dec-2017-1.pdf
k variantam tas izklausās, ka kādi 150 eur klāt varētu būt uz personu, ja brauc 8-10? Tb, ar laivas īri kopā izmaksas sastāda max 500 eur uz degunu? Pareizi saprotu? Par to, ka kapteinis ir standby režīmā, kā tas praksē darbojas, stūrē cits kāds, tb visi uz maiņām strādā? Kā tas pa nakti notiek, kādam kaut kas jāvaktē vai nē? Es mēģinu saprast darba/atpūtas proporciju tādam pasākumam, kā arī to kas notiek, ja ir vairāk sieviešu kompānija, vai to fiziski var pavilkt.
Par 20 h uz katamarāna man gan neizklausās, ka tā, visu dienu tak nesnorkelēs, pietauvosies un tad jau var skatīties visu, kas uz salas. Atceros, ka Seišelās daudz tādus katamarānus redzēju, cilvēki ar pekelītēm nonāca krastā un aizgāja skatīties to, ko nu gribējās. Tur gan tāpat kaut kāds transfera variants laikam vajadzīgs, kas varētu būt vēl papildu izmaksas, man tajā Check In Sea piedāvājumā izskatījās, ka transferi pa salu ir iekļauti.
Kam ir LT, tad arhīvā pa LTV7 20:05 30.12. var noskatīties ''Nemiera Gars 7'', tieši bija par Franču Polinēziju, sapratu ka būs arī otrā sērija, tad sanāk rītdien 07.01. pa LTV7 20:45.
https://ltv.lsm.lv/lv/raksts/30.12.2017-nemiera-gars-6.-dokumentala-daud...
ar laivas īri kopā izmaksas sastāda max 500 eur uz degunu? Pareizi saprotu? Par to, ka kapteinis ir standby režīmā, kā tas praksē darbojas, stūrē cits kāds, tb visi uz maiņām strādā? Kā tas pa nakti notiek, kādam kaut kas jāvaktē vai nē? Es mēģinu saprast darba/atpūtas proporciju tādam pasākumam, kā arī to kas notiek, ja ir vairāk sieviešu kompānija, vai to fiziski var pavilkt.
Par 20 h uz katamarāna man gan neizklausās, ka tā, visu dienu tak nesnorkelēs, pietauvosies un tad jau var skatīties visu
1. Franču Polinēzija IMHO ir vieta, kur izmaksu prognoze jāreizina ar 2 un jāpieskaita vēl simts. Bet es tur esmu bijis tikai vienreiz un ļoti sen, varbūt tagad ir iespēja precīzāk paredzēt izmaksas. Šodien no Taiti uz Rīgu izlido vīrs, kas tur tikko dzīvojās. Varam uzaicināt uz Taku vai jebkuru citu vietu, kur alu lej kausos un nopratināt. Runāt viņam padodas.
2. Gan naktī, gan dienā ir vienādi. Maiņā divi. Viens pie stūres, viens vēro visu apkārt un, ja redz potenciālu problēmu, sauc kapteini. (Šis cilvēks varēu nebūt, ja uz klāja ir daudzi, bet tad nejauši var rasties situācija, ka nav neviena). Mainās pa 2-4 stundām, kā sarunā. Pārējie laiskojas, kā vēlas. Vai gatavo ēst, lai pie krasta laiku netērētu. Fiziskas piepūles tur nava. Ir gan cilvēki, kuriem grūti apgūt stūrēšanu, sevišķi, ja nav punkta krastā, uz ko tēmēt. Ja iet iekšā lagūnā, enkurojas vai piestāj, obligāti iesaistās visi. Bet tā arī nav nekāda vagonu kraušana: vienam jāskatās priekšā dziļums, citam kāds striķis jāsagatavo, citam pie galda kompī jāskatās, vai ar krastu jārunā, vai vienkārši jāstāv un jāgaida kāds darbiņš.
3. Kā var redzēt augstāk ieliktajā saitē, standarta plānojumā laiva ~20 stundas dienā stāv uz vietas. Vai to uztver kā peldošu platformu snorkelēšanai, vai kā pārvietojamu nakstmītni, kur ierasties pēc dienas krastā - tā ir katra paša izvēle. Bieži kompānija uz dienu dalās: vieni aizbrauc krastā, citi pāriet uz kādu niršanas vietu, vai paburā gar krastu makšķerējot, vai vaļus foto-medījot.
Ņemot vērā katras kustības un alus bundžas cenas, varbūt nav prāta darbs šādā vietā apvienoties lielākai kompānijai no cilvēkiem ar dažādām prasībām un iespējām. Kašķis neizbēgams. Sākumā jāpieslīpējas kādā lētākā vietā.
Ieskatam, te ir produktu cenas.
Par vīru no Tahiti piekrītu, būtu ļoti interesanti paklausīties, ja tie stāstu vakari būs un ja tajā datumā būšu Rīgā, labprāt dzirdētu
Par izmaksām - tad izmaksu prognoze reiz divi ir 300x2 + 100 vai manis minētie 500x2+100? Ja pirmais, tas vēl diezgan būtisks ietaupījums, bet ja otrais, tad sanāk jau 1300, un vēl jau ja grib kādu transferu/iekļautu aktivitāti uz laivas, un tad jau vairs nav tāda milzīgi liela atšķirība no tā komerciālā piedāvājuma. 600 eur uz ielas nemētājas, bet ja grib laiskoties un negrib pa nakti dežūrēt, tad varbūt izmaksas tā vērtas. Ēšana sanāktu tā kā atsevišķi abos variantos, cik sapratu.
Man grūti iedomāties cik sarežģīta ir tāda vaktēšana, vismaz es pēc 2 daiviem esmu pus dzīva un eju paēst un pagulēt, toč nav spēka vaktēt kaut ko Te arī varētu tas kompānijas variants nostrādāt, braucot ar svešiem, kāds varbūt saka, ka vaktēs, bet reāli nevaktē un guļ... un tādam jau neko nepadarīsi. Sakasīties gan noteikti var arī ar svešiem cilvēkiem komerciālā piedāvājumā Bet droši vien tomēr intereses svarīgas, kaut kā ne-nirēji, medium variants un tad tie, kas uz nedēļu brauc nirt tikai un kam nekas cits neinteresē (daiveru grupās ik pa brīdim tādi piedāvājumi ir).
Par to punktu horizontā iedomājos - pēc tavas pieredzes kā ir ar tiem, kam uz laivām mēdz palikt slikti? Jo uz motorenēm, ja izslēgts dzinējs, man paliek slikti, es tāpēc parasti lecu nirt vien ātri iespējams. Ja laiva brauc, viss ok. Tas ir kaut kā ar laivas izmēru saistīts, katamarāns vai ar ķīli ir smth? Man teica, ka tās, kas šķeļ viļņus ar ķīli, tajās mazāk slikti paliek un divu dienu laikā parasti pierodot visi?
Izmaksas ir jāskaita konkrēti pa vietām un aktivitātēm. Citādi mēs varbūt pat par dažādu dienu skaitu runājam, viens par nedēļu, cits par trim. Un dažādas lietas skaitām iekšā. Var mēģināt sataisīt tabulu ar prognozējamām izmaksām no lidostas transfera līdz pēdējai degvielas uzpildei, bet tad jau bezmaz jāzina maršruts un plānotā darbošanās.
Acīm redzami, ka reāli kāds nakts pārgājiens nepieciešams vienīgi, ja iet nirt uz Tuamotu (to var, ja plāns ir 2-3 nedēļām). Toties tur Rangiroa lagūnā pārgājieni ir ~stundas robežās. Tur iesaka (pieprasa?) ņemt uz borta vietējo dechkand kā loci. Tas varētu būt arī niršanas padomdevējs/asistents.
Ja grib tkai niršanu, tad varbūt vērts vienkārši lidot uz Rangiroa, neķēpājoties ar laivām. Tā, iespējams, ir labākā niršanas vieta pasaulē. Bet pirms tam gan jāpaskaita izmaksas.
Ja grozās tikai pa Sabiedrības salām (1 vai 2 nedēļas), tad pēc maiņām lielas vajadzības nav. Pārgājieni ir īsi. Parasti vienmēr ir kāds, kas grib padarboties un konfliktu šajā sakarā nav.
Nevar salīdzināt >48 pēdu kuģi ar nirēju laivu. Un katamarāns, salīdzinot ar ķīļjahtu, gandrīz nemaz nešūpojas. Slikti var palikt atklātā okeānā, viļņos, bet tad var vienkārši iet gulēt, jo no 8+ cilvēkiem vienmēr kādi būs darboties spējīgi un griboši. Parasti ja arī tā ir, ka ap 1/2 kompānijas ar visām burāšanas lietām lieliski tiek galā un otra puse ir tikai smukumam
Bet mēs te varam apkārt filozofēt ilgi. Domāju, vajag darīt tā:
Par izmaksām - tad izmaksu prognoze reiz divi ir 300x2 + 100 vai manis minētie 500x2+100? Ja pirmais, tas vēl diezgan būtisks ietaupījums, bet ja otrais, tad sanāk jau 1300, un vēl jau ja grib kādu transferu/iekļautu aktivitāti uz laivas, un tad jau vairs nav tāda milzīgi liela atšķirība no tā komerciālā piedāvājuma.
Kuru domāji komercpiedāvājumu?
Linca jau tikai vienu pieminēja: http://checkinsea.global Cik saprotu, tam ukraiņu burātāju kooperatīvam bizness ir pa diviem paņemt uz vietas labu laivu un izpārdot kajītes 3x virs pašizmaksas. Cenās sanāk apmēram tas pats, kas lokālais cabin charter, bet, tipa, ar savējiem - valoda, paradumi, etc. Var būt labi. Bet šādos gadījumos vienmēr der pārbaudīt, cik legāla konkrētajā vietā ir viņu komercdarbība un kā ir apdrošināti klienti.
Krievijā un Ukrainā tādi savu/tavu ceļojumu organizatori ir diezgan daudzi. Viens no spilgtiem piemēriem: http://www.paganel.tv/. Zinu dažus kapteiņus, kas ar viņiem sadarbojas. Diezgan labi maksā. Bet no klientiem arī ņem ne pa jokam.
Labi, trešoreiz pārlasot, sapratu Lincas aprēķinus un kāpēc viņa domā, ka izmaksas tuvojas Checkinsea. Es gan domāju, ka uzvija pārāk liela un reāla starpība sanāktu pamatīga.
Nu valoda jau tā kā būtu arī k piedāvājumā bet arī angļu galīgi nemulsina, tas varbūt drīzāk, ja tiešām nepārvalda valodas. Pārlasīju, ka franciski. Nu tad gan, tā ir man par mazu līmenī tomēr
Juri, 600 eur uzvija vai tu rēķini kaut kā citādāk?
Man ir drusku sajūta, ka šitādam braucienam nedēļa varētu būt par īsu. Ja 35 h jālido optimistiskā variantā, varētu gribēties palikt ilgāk. Nē, nu labāk nekā neaizbraukt vispār, bet izklausās, ka tur arī 3 nedēļām ir gana daudz ko redzēt, lai būtu interesanti un tiešām aizraujoši katru dienu ne pludmales gulēšanas variantā.
Ja nu kas, lidoju uz Franču Polinēziju novembrī no Mančesteras. Palikšanu meklēju caur airbnb. Noteikti jāizmanto multiisland pass ar airtahiti. Zinu franču valodu, kas noderēs.
Juri, 600 eur uzvija vai tu rēķini kaut kā citādāk?
Nē nē, es domāju to k ieteikto aprēķinu, ka 300-500 EUR uz cilvēku par laivu vēl jāreizina ar divi un jāpieskaita 100. Manuprāt tāda uzvija pārāk pesimistiska, mierīgi iztiksiet ar mazākiem izdevumiem, tā ka ietaupītā starpība līdz komercpiedāvājuma 1890 būs daudz lielāka par 600 EUR.
O, Marions jau darbojas kamēr mēs vēl te tikai runājam
Uz cik ilgu laiku brauksi, kādas aktivitātes padomā?