Sveiciens! Esmu tikko piereģistrējusies forumā, tā ka atvainojos, ja šāda tēma jau bijusi apspriesta
Vēlos lūgt pieredzējušu ceļotāju padomu, ko man darīt gadījumā, kad ir pazudusi mana bagāža. Īsumā: š.g. 6. augustā lidoju ar reisiem Lisabona - Roma - Rīga. Lisabona - Roma reisu apkalpoja TAP Portugal, Roma - Rīga AirBaltic. Biļeti visam lidojumam iegādājos pie AirBaltic. Romā tajā laikā streikoja Alitalia darbinieki, līdz ar to mana reģistrētā bagāža līdz Rīgai neatnāca. Ir pagājušas 7 dienas un joprojām nav nekādas skaidrības par to, kur tā palikusi. Lost and Found birojs to vairs nemeklē pēc numura, bet tagad jau pēc satura, jo acīm redzot somas tagi jau ir noplēsti. Drošības pēc uzrakstīju arī TAP Portugal, vai viņiem nav kādu ziņu par manu somu, viņi atbildēja 2 h laikā, ka nav gan. Uzreiz pēc ielidošanas rakstīju arī AirBaltic uz customer [at] airbaltic [dot] lv, jautājot par to, kā man tiks atlīdzināti zaudējumi somas ilgstošas aizkavēšanās/pazušanas gadījumā, saskaņā ar ES saistošo likumdošanu par pasažieru pārvadāšanu. Kāds man teica, ka kompensācija pienākas jau pēc 24 h, ja soma nav atnākusi. Es gan neatradu nekur tādu info. Rakstīju viņiem 3 reizes, rakstīju arī mājaslapā - nekādas atbildes nedēļas laikā. Vakar uzrakstīju viņu Facebook lapā, kur jau 2 minūšu laikā man atbildēja, ka ar mani drīz sazināsies. Nesazinājās. Šodien tur uzrakstīju atkal, tad nu tikko saņēmu beidzot atbildi:
"Vēlos Jūs informēt, ka Jūsu bagāžas meklēšana turpinās, un, ja mums neizdosies piegādāt Jūsu bagāžu viena mēneša laikā pēc lidojuma dienas, mēs atlīdzināsim Jums radušos izdevumus saskaņā ar airBaltic Pasažieru un bagāžas pārvadāšanas noteikumiem, Konvenciju par dažu starptautiskā gaisa transporta noteikumu unifikāciju (Monreālas konvencija, 1999.gada 28.maijs) un citiem pārvadātāju atbildību regulējošiem noteikumiem."
Pēc šīs vēstules saprotu, ka somu meklēs vienu mēnesi, nevis 21 dienu, kā tas noteikts visās ES regulās, kuras esmu lasījusi. Tāpat es saprotu, ka par aizkavētu bagāžu man kompensācija nepienākas? Tikai gadījumā, ja tā netiek pēc mēneša atrasta? Vai šīs ir visas tās regulas, kuras nosaka ES aviopasažieru tiesības? Vai tiešām neko vairāk no AirBaltic prasīt nevaru šobrīd, kuras ir tās regulas, uz kurām varu atsaukties?
Cerot uz jūsu palīdzību,
Liene
Regulas, ko mēs te regulāri apspriežam, uz bagāžu neattiecas. Pēc manas saprašanas cik un kad, un vai vispār maksāt (vai kā citādi kompensēt) par bagāžas aizkavēšanos, ir katras aviosabiedrības ziņā. Devīgāki par aviosabiedrībām ir apdrošinātāji, bet tie parasti nesedz gadījumus, kad bagāža aizkavējusies mājupceļā (doma tāda, ka mājās Tev ir citas drēbes un apavi, nav kā ceļojumā, kad gribot negribot jāpiepērk jaunas drēbes aizkavēto vietā, lai būtu ko vilkt mugurā).
Ja bagāžu tā arī neatrod, tad situācija diezgan vienkārša, uzņēmums ir pazaudējis tam uzticētu mantu un loģiski, ka jāsamaksā tās vērtība.
Nu, jā, un ja runa ir par AirBaltic, tad par kaut kādām ekstrām var aizmirst. Kaut kur lasīju, ka ASV atsevišķas lidsabiedrības par katru nokavēto dienu maksā 50$.
Jebkurā gadījumā, šīs ir tās regulas, par kurām visi runā? http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/neb/questions_an...
Jā, regula 261/2004 ir tā, par kuru te visbiežāk runājam, attiecas uz lidojumu atcelšanu / aizkavēšanos / iekāpšanas atteikšanu / transportēšanu citā klasē kā rezervēts.
Un kas ir šis? Novecojis dokuments, uz kuru vairs nevar atsaukties? http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32002R0889&...
Atsaukties jau Tu vari uz jebko, un lai tālāk Airbaltic paši domā, vai atšūt Tevi vai nē.
Bet lielāka cerība tomēr panākt savu, ir atsaucoties uz pareizo likumu, nevis uz jebko
Par tādu nezināju. 889/2002 izskatās, ka ir spēkā, jo attiecas uz citu tēmu (avisabiedrību atbildība negadījumos) kā 261/2004.
Grūti lasāma, jo reāli pamaina iepriekšējo, 2027/97, un uzskaitītas tikai izmaiņas, nevis dots rezultējošais teksts (= sākotnējais + izmaiņas).
Nezinu kā BT rīkojas, bet Lufthansai ir sava veidlapa, kurā jāapraksta bagāžas saturs un vērtība. Formu iesniedz aviokompānijai un tad skaidrojamies par summu. man bagāža bija pazudusi 6 dienas, septītajā tomēr atnāca. Vismaz LH pretenzijas iesniegšanas termiņš bija "ja neatnāk 5 dienu laikā". Šajā gadījumā droši vien vajadzētu sākt rakstīt pretenzijas gan TAP, gan BT. Lai meklē abi. Manuprāt šajā gadījumā droši vien TAP, kurš pieņēma bagāžu, ir "atbildīgāks" par to nekā BT..?!
Jā, tāpēc es apjuku. Bet šajā ir runa tieši par bagāžām. Tāpēc jau es meklēju pareizo dokumentu, lai zinātu, uz ko atsaukties.
Es TAPam jau uzrakstīju. Viņi teica, ka visa atbildība uz AirBaltic, pie viņiem somas nav. Meklē šobrīt BT, bet atrast nevar. Viņi man atbildēja, ka par kompensāciju var sākt runāt, ja soma neatrodas mēneša laikā.
Manuprāt šajā gadījumā droši vien TAP, kurš pieņēma bagāžu, ir "atbildīgāks" par to nekā BT..?!
Par bagāžu vienmēr atbild pēdējais pārvadātājs. Šajā gadījumā BT. Pie tā arī jāgriežas. Kurš reāli bija vainīgs — lai viņi savā starpā skaidro, bet attiecības ar pasažieri vienmēr kārto tas, kuram vajadzēja bagāžu izsniegt galapunktā.
Un 2027/97 attiecas tikai uz gadījumiem, kad notikusi katastrofa vai nelaimes gadījums. 261/2004 ir patērētāja tiesības aizstāvošais dokuments "parastos" gadījumos.
Par bagāžu vienmēr atbild pēdējais pārvadātājs.
neviens jau netraucē iesniegt viņiem pretenziju. Es arī lidostai pieprasīju paskaidrojumu par neizziņoto streiku lidostā, jo notika "futbols" no viena pie otra..
PS: lidostas darbinieks, kas atveda somas teica, ka pēdējā laikā drīzāk zūd, nekā atbrauc laikā. Reisi ir tik saspiesti, ka neviens vairs nespējot izsekot.
Jā, tāpēc es apjuku. Bet šajā ir runa tieši par bagāžām. Tāpēc jau es meklēju pareizo dokumentu, lai zinātu, uz ko atsaukties.
Sākotnējā regulā tiešām bija runa tikai par avārijām, papaildinājumā ir arī par bagāžu. Attiecīgās sadaļas jau laikam atradi:
Mans kopsavilkums būtu tāds, ka aizkavēšanās gadījumā aviosabiedrībai jāsedz zaudējumi (vai tādi Tev bija, respektīvi, vai nācās steidzami pirkt kaut ko tādu, kas bija somā)?
Pazaudētas bagāžas gadījuma jāatlīdzina tās vērtība (max 1000 SDR = 1144 EUR šobrīd, ja vien neesi deklarējusi augstāku bagāžas vērtību). Bojājuma un aizkavēšanās gadījumā ir laika limits (attiecīgi 7 un 21 diena), kurā jāpasūdzas, lai sūdzību ņemtu vērā. Zaudējuma gadījumā nav.
Nav noteikts termiņš, pēc cik dienām aizkavējusies bagāža tiek pasludināta par zudušu.
Kā saprotu, tas viss ir teikts Monreālas konvencijā, regula to vienkārši padara obligātu visiem Eiropas pārvadātājiem.
Jā, protams, ka es ciešu zaudējumus. Sākot ar to, ka higiēnas preces jāpērk no jauna. Somā bija apavi, drēbes utt., kurus lietoju ikdienā.
Tad saglabā čekus un iesniedz BT, kad būs zināms, vai bagāža tikai aizkavējusies jeb pilnībā zudusi. Vari atsaukties gan uz 889/2002, gan Monreālas konvenciju.
ok, paldies!
ok, paldies!
LieLa - vai šajā jautājumā ir bijusi kāda virzība?
Man šoreiz darīšana ar Monreālas konvenciju - aviosabiedrība atsakās segt izmaksas lielākas par 10 eur dienā par pirmās nepieciešamības precēm (iesniedzu čekus par 62 eur, piekrīt izmaksāt 20), atsaucoties uz Article 19 MC99: "Nevertheless, the carrier shall not be liable for damage occasioned by delay if it proves that it and its servants and agents took all measures that could reasonably be required to avoid the damage or that it was impossible for it or them to take such measures." Šoreiz apdrošināšana nedarbojas, jo mājupceļā, tāpēc tikai cerības uz MC99, kas vispār nosaka līdz ~1600 eur kompensāciju. Kad lidostā pildīju papīrus, man uzreiz pateica, ka, kaut arī paredzams, ka soma atbrauks nākamajā dienā (piektdienā), to piegādās tikai pirmdien, jo brīvdienās viņiem nav, kas nodrošina pakalpojumu. Pa dienu vēl nebija skaidrs, vai izdosies aizbraukt pakaļ un nācās dažas lietas nopirkt, kas bija palikušas somā. Vakarā, par laimi, beidzot izdevās izbrīvēt laiku un somu savākt pašai.
Šajā situācijā liekas drusku absurdi, jo "all measures" nozīmētu somas atvešanu man laicīgi, nevis vajadzību man vēl pašai pēc tās braukt, kādam ir vēl ir idejas, ko atbildēt?