Labdien! Pastāstiet, lūdzu, vai lidojot uz Kanādu, vajadzīga jaunā biometriskā pase? Vai derīga Latvijas pilsoņa pase ar ieskenētu bildi, kas derīga līdz 2016. gadam? Jautājums kļuvis aktuāls, jo viens ierēdnis no PMLD to apgalvoja, lai gan visur ir informacija, ka der esošā pase? Varbūt kāds tikko nesen lidojis uz Kanādu un var padalīties pieredzē?
Kanāda | |||
Valsts svētki: 1. jūlijs | |||
Rīga: Vēstniecība | |||
V.E. John Morrison , Ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks | |||
Adrese: | Baznīcas iela 20/22, 6.stāvs, Rīga, LV-1010, Latvija | ||
Tālrunis: | (371) 678 139 45 (371) 678 139 46 (Komercnodaļa) (371) 678 139 48 (Administratīvā nodaļa) (371) 678 139 49 (Vēstnieka sekretārs) (371) 678 139 52 (Vispārējo lietu nodaļa) (371) 678 139 61 (Vīzu nodaļa) |
||
Fakss: | (371) 678 139 60 | ||
E-pasts: | rigag [at] international [dot] gc [dot] ca | ||
Mājas lapa: | http://www.latvia.gc.ca | ||
Darba laiks: | Vēstniecība: 09:00-17:30 (pirmdiena-piektdiena) Vīzu nodaļa: 09:00 - 17:00 (pirmdiena, piektdiena), 09:00 - 13:45 (trešdiena) |
Paldies, Ingemaar, jau pazvanīju uz vēstniecību pirms jautājumu uzdot forumā...vnk. gribu dzirdēt ceļotāju pieredzi.
Ceļotāju pieredzei būs 0 vērtība, ja te visi kā viens pateiks, ka nevajadzēja biometrisko pasi, bet uz robežas Tev tādu paprasīs. Neteiksi taču viņiem, lai skatās forumā, ka nevajag.
Manuprāt ierēdnis sajauca Kanādu ar ASV, bet, ja gribi 100% nodrošināties, es rakstītu (ne zvanītu) vēstniecībai, angļu valodā, un izdrukāto atbildi paņemtu līdzi.
Mana pieredze ir tāda, ka ar biometrisko pasi kabatā uz Kanādas robežas nav problēmu. Kāda nu man ir tā pieredze, ar tādu dalos.
Vēstniecību ieteikumiem ir plika graša vērtība gadījumos, kad kāds darbinieks tur paskatījies vecu info vai izdevis papīru neatbilstoši kompetencei.
Man tikko bija gadījums, kad vēstniecības darbinieks Rīgā sabojāja atvaļinājuma plānus veselai ģimenei, jo bija paskaties info par iepriekšējo gadu (specifika par vīzām vasaras sezonā) un domāja, ka arī šogad ir tāpat. Aviokompānija neļāva lidot, jo aviokompānijas ir spiestas sekot līdzi jaunumiem, citādi dabū bargus sodus pašas. Un ne tikai par tieši izpildītajiem reisiem, bet arī par citu aviokompāniju reisiem, uz kuriem kaut vai iečekojuši tikai bagāžu (savienotajiem reisiem).
Pārbaudot info, izrādījās, ka tiešām šogad ir citādāka situācija un vēstnieks kļūdījās. Kas notika tālāk - vēstniecība atvainojās un vīzu iedeva superturbotempos dažu stundu laikā, savukārt ģimenei biļetes uz nākamo reisu nācās pirkt vēlreiz un izlidot ar neplānotu kavēšanos.
Tāpēc labāk angliski un rakstveidā jautāt dubultā - gan vēstniecībai, gan aviokompānijai - tai, kas izpilda tiešo reisu uz interesējošo valsti - šajā gadījumā tai aviokompānijai, kas izpilda reisu uz Kanādu. Ja atbildes atšķiras, vēl var pagūt visu noskaidrot kārtīgi. Uz reisu ejot noteikti vajag izprintēt aviokompānijas atbildi - tas noder arī tāpēc, ka viena aviokompānija respektēs otras aviokompānijas atbildi, ka konkrētais pasažieris tiks pieņemts reisā uz konkrētu valsti, bet vēstniecību papīriem pārsvarā ir tikai informatīvs raksturs.
Aviokompāniju noteikumos (Timatic, pieejami noderīgajās saitēs) attiecībā uz Kanādu nav prasību par biometrisko pasi. Uz ASV ir.
Es ne par šo konkrēto jautājumu, bet vispār - TIMATIC var nebūt atjaunota info, līdz ar to vislabāk tiešām dabūt atbildi no pašas aviokompānijas. Ja arī atbilde būs nepareiza un gadīsies visneforšākā situācija, ka noreaida no reisa, tad vismaz vieglāk būs dabūt naudas atmaksu pēc principa "Es jautāju-paši kļūdījāties, tad arī naudu atpakaļ pēc pilnas programmas, nevis tikai lidostas nodoklīšus."
Palabo, ja kļūdos, bet manuprāt aviosabiedrības informāciju ņem tieši no Timatic.
Bet pieeja jautāt aviosabiedrībai ir laba, lai nav iespēja novelt atbildību par kļūdu uz kādu citu.
Indra, pastasti, kas ta par valsti, kur vizu noteikumi vasara un ziema atskiras???!!! izklausas divaini.
@Juris
Jā, pamatā ņem info no TIMATIC, ja kārtīgi nezina, piem, par savienotajiem reisiem - diez vai Estonian Air zina precīzi par noteikumiem, kādi ir pasažieriem savienojot reisus Dubaijā, bet esmu pārliecināta, ka par to noteikti ko vairāk zina kaut vai tas pats airBaltic vai jebkura cita aviokompānija, kas lido uz Dubaiju tiešo reisu. bet ir info, kas TIMATIC vnk nav, vai arī ir tāda situācija, kas nav TIMATIC atrunāta.
Piemēram, vai jūs zināt un pēc TIMATIC varat atrast, kā rīkoties šādā situācijā? Lido Latvijas pilsonis, kurš pastāvīgi dzīvo Latvijā, ar parastu pasi un čekoto bagāžu, nav tranzītvalstu vīzu, bet ir viss OK Šrilankai. Ir divas atsevišķas rezervācijas, bet bagāžu var iečekot tikai līdz pirmās rezervācijas galapunktam. Divas situācijas: 1) RIX-MOW un MOW-DXB-CMB; 2) RIX-DXB; DXB-CMB.
Vajag taisīt tranzītvīzu attiecīgi MOW un DXB vai ne? Cik rēķināt laiku, savienojot abas rezervācijas?
@Ani
Horvātija un Ukraina. Horvātijas pilsonis gribēja caur Maskavu lidot uz Odesu ar ģimeni. Aviokompānija nepaņēma, jo bija info, ka horvātiem Ukrainā vajag vīzu, kaut arī pasažieris iepriekš bija gājis uz Ukrainas vēstniecību Latvijā personiski un skaidrojis, pat izdruka bija uz rokas. Iepriekšējos gados vasaras sezonā bija atcelts vīzu režīms starp abu valstu pilsoņiem, šogad ir vienpusēji - ukraiņiem Horvātijā vīzas nevajag, horvātiem Ukrainā vajag.
Timatic ietver sevī tikai informāciju par vīzām, potēm utt. Tas nerisina visas dzīves problēmas. Lidojumam RIX-MOW-DXB-CMB izvēlamies tranzītu Krievijā un Emirātos, galamērķi Šrilankā un vīzu informācija būs. Vai tranzītā Maskavā būs nepieciešams kursēt starp nesavienotiem termināliem (un tad vajadzēs vīzu), vai iespējams saņemt un atdot bagāžu, neizejot no tranzītzonas – tas protams jānoskaidro no aviosabiedrības / lidostas. Cik rēķināt laiku savienojumam – MCT parasts lietotājs var apskatīt expertflyer.com, kur šādu informāciju ņem aviosabiedrības nezinu.
attiecībā uz Kanādu nav prasību par biometrisko pasi. Uz ASV ir.
Ak taa ... un es uz ASV lidoju apmeeram 2x gadaa, ar veco pasi, kas izdota 2004. gadaa ... i neko, neviens uz robezhas nav pilniigi neko teicis.
Precizēšu – tā ir prasība, lai lidotu bez vīzas. Tev acīmredzot ir. Tad var iebraukt arī ar veco pasi.
Man arī vecā pase ar asv vīzu iekšā, kamēr pase un vīza derīga - var lidināties.
Skaidrs tad! Man arī vīza ir pasē.
Uz ASV ar ne-bio pasi LV pilsonim obligati vajag vizu, ar biopasi pietiek ar ESTA.
Par savienotiem/nesavienotiem MOW terminaliem un vizu tranzitam ka reiz TIMATIC bus info, par bagazu ne. Tas ka replika uz Tavu komentu par aviokompanijam un TIMATIC pielietosanu. T.i.,pat ja Estonian iecekos bagazu lidz MOW caur RIX un nems vera otru atsevisko rezervaciju uz DXB,nenozime, ka Aeroflote vedis no RIX-ja cilveks bagazu nevar iznemt MOW, aviokompanija maksas sodu 100 00O RUB (~2500 EUR). Un tas nianses ka reiz ir tas, kas var nebut TIMATIC, bet ko zina tiesais parvadatajs.
Bet abi mani piemeri no realas dzives,kad biletes pirktas pasu spekiem. Caur MOW var dabut letakas biletes,bet japlano lidojums bez bagazas vai tikai ka savienotais lidojums ar aviokompanijam, kas lauj cekot bagazu lidz galam. Ja lido ar bagazu, ko var iecekot tikai lidz MOW,jarekinas ar vizu un papildus paris h bagazas iznemsanai un iecekosanai uz nakamo reisu. DXB viss OK-samaksa (ja pareizi atceros, ap 120 AED) un soma parliksies uz jebkuru reisu, ja nav iecekota sakumlidosta.
Biju Kanādā, biometrisko pasi neviens neprasīja. Iespieda savu zīmogu uz robežas un viss. Pase vecā parauga, ar derīgu ASV vīzu, nekādas atļaujas online pirms ielidošanas Kanādā iepriekš nepildīju, cik atceros.
Vai ar jauno pasi + jauno , elektronisko USA atļauju var iebraukt Kanādā, vai obligāti +++ā jāņem Kanādas vīza..?
nesaprotu - Kanādai nevajag vispār vīzu . pati lidoju ar veco zilo pasi un viss O.K.
Paldies visiem par domām un idejām, nolēmu neriskēt un pasi nomainīt....
Tava izvēle protams, bet risks bija nulle…
Man arī vecā pase ar asv vīzu iekšā, kamēr pase un vīza derīga - var lidināties.
ASV var ielidot arī, ja ir jauna pase, bet derīga vīza vecajā pasē, tad ESTA nav vajadzīga
Pagājušo gadu bija jālido uz ASV, bet sanāca tā, ka manu pasi jaunais suņuks bija pamanījies pakampt zobos, līdz ar to pase bija jāmaina kā ceļošanai nederīga. Par laimi vīzas lapai nebija ne vainas, līdz ar to varēju izmantot komplektā ar jauno pasi. Neviens pat nepievērsa uzmanību vecās pases vispārējam stāvoklim
es laikam kaut ko nesaprotu no šī foruma, bet kāds sakars iebraukšanas noteikumiem ASV ar iebraukšanas noteikumiem Kanādā. Plānots tranzīts caur ASV?
ASV tika pieminēta tāpēc, ka tā vienīgā vlasts (?), kur ir šāda prasība pēc biometriskās pases, lai iebrauktu bez vīzas. Un ar to laikam sajauca ierēdnis, kurš apgalvoja, ka Kanādā tādu vajag. Kas nav taisnība.