Par problēmām lidojot ar Alitalia + Swedbank apdrošināšana

27 atbildes [Pēdējā ziņa]
Elina.Emilia
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/01/2012
Ziņas: 102
Manīts: pirms 12 ned

Varbūt kādam ir pieredze sarakstoties ar Alitalia(vai jebkuru citu kompāniju) kā labāk rakstīt, lai pieprasītu izziņu, ka neesmu tikusi vienā reisā, bet nākamajā, jo vienkārši ierados lidostā par vēlu (???) Un vai rakstīt man uz customer [dot] relationsuk [at] alitalia [dot] it ??

Klāšu vaļā savu gadījumu. Bija nopirktas lētās biļetes GVO-FCO-JFK un atpakaļ JFK-FCO-FLR. Problēma sākas jau pirmajā posmā - reiss GVO-FCO kavējās par 50min, tāpēc nokavēju reisu FCO-JFK (burtiski aizskreju lidz geitam 10min pirms pacelšanas un kundzes vairs nelaida, jo teica, ka neesmu pat iečekota, kaut tie bija savienotie posmi, kur pirmo gan izpildija kāda Darwin Airline). Iedeva biļeti uz nākamo lidojumu pēc 4,5h. Sēdēju un gaidiju, būtībā neko vairāk kā naudu par vienu sviestmaizi nezaudēju. Labi.

Nākamais. Braucot ar metro uz JFK, sanaca ilgi stāvēt uz vienas vietas (kaut kādas drošības pārbaudes un slēgtas stacijas), līdz ar to ierados lidostā tik 40min pirms lidmašīnas pacelšanās. Kundzes pie check-in paziņoja, ka man reiss ir nokavēts, mana biļete nav maināma uz citu reisu un vispār beigta balle. Kad biju jau tuvu asarām(dabiski), piesteidzās kāds kungs ar Alitalias uzšuvi, izprintēja man jaunu biļeti uz reisu pēc 5h un ielugumu uz Alitalias vip loungu(tātad asaras bija tā vērtas). Tālāk jau ielidoju Romā, kad jau biju nokavējusi savu (nesavienoto) Air Baltic reisu tālāk uz Rīgu (ar iepriekšējo lidojumu bija 4h laika rezerve).  Tātad dabuju pirkt jaunu biļeti, lai tiktu mājās no Romas (paveicās ar Airofloti tajā pašā dienā/naktī pa 300eiro caur maskavu).

Tagad sazinājos ar Swedbanku, operators laipni izstāstija, ka mans gadījums kvalificējas kā atmaksājams, tikai jaiesniedz izziņa no aviokompānijas par reisa atcelšanu. Tagad nesaprotu kā man Alitalia pasniegt savu gadijumu - un kādu izziņu par to prasīt? UN - (atzīstos, neesmu izstudējusi regulu) - bet vai man kaut kas nepienākas arī par to pirmo posmu, kad mans lidojums tika pārcelts par 4,5h?

Pateikšos par jebkādu ieteikumu!

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 14809
Manīts: pirms 3 st
Kur:

Par apdrošināšanu nepateikšu, bet vispār Tev ir baigi paveicies - pati nokavēji lidojumu, un Tevi bez maksas pārcēla uz nākamo un vēl loundžā ielaida! Cepuri nost Alitaliai (īpaši, ja ņem vērā par kādu cenu bija pirktas biļetes, kas dotu viņiem, maigi sakot, uzskatīt Tevi par ne īpaši vēlamu klientu)!

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 14 ned
Kur: SEA

Ņemot vērā, ka no tevis prasa izziņu "par reisa atcelšanu", un pēc tevis aprakstītā nekāda reisa atcelšana nav bijusi, vai tu esi pārliecināta, ka adprošināšanas kompānija pareizi saprata tavu situāciju? Es padomātu, ka ja šajā gadījumā tavuprāt ir vainojams Ņujorkas metro kavējums, tad no Ņujorkas metro kā reiz arī vajadzētu prasīt izziņu par vilciena kavējumu.

andris1
Lietotāja andris1 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/07/2009
Ziņas: 2710
Manīts: pirms 4 ned
Kur: RIX

Reisu jau neviens neatcēla! Vispār tiki cauri ļoti lēti un labi! Priecājies! Kādas izziņas vēl meklēsi? Kādu reisu tad atcēla? Var jau mēģināt no bankas naudu izdabūt, bet ja iesniedz nepatiesas ziņas (vai viltotus dokumentus) ir paredzēta arī kriminālatbildība...

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 26 ned
Kur: RIX

Nu nu, ļaudis, mierīgāk; izlasiet, pirms draudēt ar kriminālatbildību… Naudu cilvēks grib atgūt par reisu, ko nokavēja un nācās pirkt no jauna (FCO-RIX). Apdrošinātājs tam ir piekritis. 

Izziņa par «atcelšanu» gan izklausās dīvaini šajā gadījumā. Būs izziņa par rezervācijas izmaiņu reisa NYC-FCO nokavēšanas dēļ.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 14 ned
Kur: SEA

Es domāju, ka izziņa par voluntary izmaiņām rezervācijā pati par sevi nepierāda apdrošināšanas gadījuma iestāšanos. Tā var būt tikai viens posms celoņsakarības pierādīšanai starp metro kavējumu un nepieciešamību mainīt BT lidojumu. Tāpēc man šķiet, ka te ir kaut kāds pārpratums - vai nu starp topika autoru un Swedbank apdrošināšanu, vai nu starp topika autoru un mums.

Elina.Emilia
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/01/2012
Ziņas: 102
Manīts: pirms 12 ned

Izteikšos precīzāk - sarunā ar banku pa telefonu teica, ka man vajag pieprasīt tādu izziņu, kas teiktu, ka nelidoju ar X reisu kā bija paredzēts, bet ar Y reisu. Oficiālajā e-pastā, kurā uzrakstija visu papīru sarakstu, kas jaiesniedz, tas tika nosaukts par  "3. Izziņa no aviokompānijas par reisa atcelšanu;"  

Laikam vislabāk būtu bez liekiem paskaidrojumiem prasīt Alitaliai izziņu par to, ka vienkārši esmu lidojusi ar Y reisu ??

Un jā, kundzes vēl diezgan demonstratīvi man izprintēja lapu ar maniem biļetes nosacījumiem un tā maksa -  veseliem 268$, bet kā saka "kārtis salikās" un paveicās. Ielidojot Romā jau gāju pie visām vietām, kur Alitalia darbojās, bet visi man atteica iedot jebkādu izziņu, ka esmu atlidojusi citādāk kā plānots. Vislabākais attaisnojums - "No printer, sorry"

Par Swedbanku šajā gadījumā arī varu teikt visu to labāko, sīki izprašņāja visu situāciju, teica, ka biļeti Roma-Riga atmaksās, lai tik iesniedz bankā visu prasīto. Un pēc 10min vēl pārzvanija un atgādināja, ka droši varu doties arī pāest, ka tos čekus arī atmaksās. Atmaksātu vēl to stresu, ko pārcietu, vispār slavas dziesmas dziedātu, bet nu to palīdzēja remdināt loundži Romā un Maskavā...

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 14809
Manīts: pirms 3 st
Kur:

Starp citu, varbūt mazliet offtopic, bet interesanti, te ir kādi cilvēki, kas pēdējā laikā paši nokavējuši savu reisu? Gribētos zināt, kāda šajā vilku laikmetā ir aviokompāniju politika? Ik kā jau lieliska iespēja noplēst naudu no izmisušā pasažiera pēc pilnas programmas, jo pēdējā brīža biļetes būs ļoti dārgas. Cik bieži aviokompānijas (kuras?) ņem vērā cilvēcisko faktoru? Vai šāda pretimnākšana kā tēmas autorei ir ierasta lieta vai izņēmums?

zahuj
Nav tiešsaistē
Kopš: 27/10/2009
Ziņas: 4382
Manīts: pirms 15 st

orsons21 rakstīja:

Starp citu, varbūt mazliet offtopic, bet interesanti, te ir kādi cilvēki, kas pēdējā laikā paši nokavējuši savu reisu? Gribētos zināt, kāda šajā vilku laikmetā ir aviokompāniju politika? Ik kā jau lieliska iespēja noplēst naudu no izmisušā pasažiera pēc pilnas programmas, jo pēdējā brīža biļetes būs ļoti dārgas. Cik bieži aviokompānijas (kuras?) ņem vērā cilvēcisko faktoru? Vai šāda pretimnākšana kā tēmas autorei ir ierasta lieta vai izņēmums?

 

redz, cik pielaidīgs ir piem. Ryanair:

Missed Departure Fee - only available at less than 40 mins before and up to 1 hour after flight departure time. Not Available Online €110 / £110 - at airport only

samaksā 110EUR un tiec uz nākamo reisu. man liekas, ka no Ryanair puses tas ir dāsns piedāvājums Smile

Buicis
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 5539
Manīts: pirms 7 st
Kur: RIX.

Manā skatījumā kompensāciju var prasīt tikai par kavēto turpceļu.

Atpakaļceļā PAXis pats ir vainīgs ka nav ieradies laicīgi uz check-in.  Un aviokompānijai nav jānāk pretīm, ja nevar laicīgi ierasties lidostā. Šoreiz nezināmu apstākļu dēļ viņi nāca pretīm jo pa velti atvizināja līdz FCO.

Īsti nesaskatu kāpēc apdrošinātājiem būtu kas jāsedz. Nu bet ja viņi ir gatavi segt, tad kāpēc nē, bet manā skatījumā tas izskatās pēc krāpšanas.

Vispār šādiem lidojumiem ja nav savienoto reisu kā šinī gadījumā BT lidojums FCO-RIX, silti iesaku lidot nākamā dienā un vienu dienu pavadīt apskatot savienojuma pilsētu.

2024: RIX, FRA, BER.
http://my.flightmemory.com/buicis

zahuj
Nav tiešsaistē
Kopš: 27/10/2009
Ziņas: 4382
Manīts: pirms 15 st

Buicis rakstīja:

Atpakaļceļā PAXis pats ir vainīgs ka nav ieradies laicīgi uz check-in.  Un aviokompānijai nav jānāk pretīm, ja nevar laicīgi ierasties lidostā. Šoreiz nezināmu apstākļu dēļ viņi nāca pretīm jo pa velti atvizināja līdz FCO.

tas taču atkarīgs no konkrētās polises seguma, ir taču, kas apdrošina paša veiktu nokavēšanu.

Elina.Emilia
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/01/2012
Ziņas: 102
Manīts: pirms 12 ned

16.5.1. Apdrošināšanas gadījums iestājas, ja Apdrošinātais transportlīdzekļa atiešanas laikā neierodas 

transportlīdzekļa, kas Apdrošinātajam jāizmanto, lai sasniegtu Ceļojuma tranzītpunktu (ja ir) vai Ceļojuma galapunktu, 
atiešanas punktā Mītnes valstī, Ceļojuma tranzītpunktā vai Ceļojuma galapunktā, atgriežoties Mītnes valstī, vai novirzās 
no sākotnējā Ceļojuma laika grafika šādu iemeslu dēļ:
....
• regulārā maršrutā kursējoša transportlīdzekļa, kas tiek izmantots nokļūšanai transportlīdzekļa atiešanas punktā, 
kavēšanās vai nekursēšana tehniska bojājuma, ceļu satiksmes negadījuma vai neparedzamu laikapstākļu dēļ;
....
 
Būtibā no apdrošināšanas noteikumiem pati saprotu, ka vajadzētu izziņu no NY metro, bet kā jau rakstīju, sarunā ar Swedbanku, viņiem tikai interesē izziņa, ka esmu lidojusi vēlākā reisā.
Buicis
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 5539
Manīts: pirms 7 st
Kur: RIX.

Nu ja ir tāda polise, tad o.k. Nekad neesmu iedziļinājies polisēs.

2024: RIX, FRA, BER.
http://my.flightmemory.com/buicis

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 26 ned
Kur: RIX

orsons21 rakstīja:
Starp citu, varbūt mazliet offtopic, bet interesanti, te ir kādi cilvēki, kas pēdējā laikā paši nokavējuši savu reisu? Gribētos zināt, kāda šajā vilku laikmetā ir aviokompāniju politika? Ik kā jau lieliska iespēja noplēst naudu no izmisušā pasažiera pēc pilnas programmas, jo pēdējā brīža biļetes būs ļoti dārgas. Cik bieži aviokompānijas (kuras?) ņem vērā cilvēcisko faktoru? Vai šāda pretimnākšana kā tēmas autorei ir ierasta lieta vai izņēmums?

Atkarīgs no valsts. ASV ir nerakstīts likums, «flat tire rule» — ja nokavē reisu no sevis neatkarīgu apstākļu dēļ (piemēram auto pārsprāga riepa), tad liela iespēja, ka pārliks nākošā reisā. Domāju, tas nostrādāja arī šajā gadījumā. Paļauties uz to nevar, bet, ja tomēr sanācis nokavēt, ir vērts pamēģināt dabūt nākošo reisu. Eiropā un Āzija ar 99% aviosabiedrību bezcerīgi.

evo
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 997
Manīts: pirms 12 st

Pirms gadiem 9, kolēģe nokavēja reisu Lasvegasā par 24h Smile.  Ja reiss ir 0.30, 08. februārī, tad ne visi spēj izdomāt, ka lidostā ir jāierodas 07. nevis 08. februārī ap 22.30 Smile

Neko - ielika plānotajā reisā uz kuru šī bija ieradusies.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 14809
Manīts: pirms 3 st
Kur:

evo rakstīja:

pirms gadiem 9, kolēģe nokavēja reisu Lasvegasā par 24h Smile.  Ja reiss ir 0.30, 08. februārī, tad ne visi spēj izdomāt, ka lidostā ir jāierodas 07. nevis 08. februārī ap 22.30 Smile

Neko - ielika plānotajā reisā uz kuru šī bija ieradusies.

Tad nu gan dikti švaki Tavai kolēģei ar to domāšanu Smile!

Buicis
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 5539
Manīts: pirms 7 st
Kur: RIX.

Es domāju ka situācija varētu būt šāda:

 Apdrošinātājus interesē, kāpēc ir nokavēta ierašānās FCO lai nepaspētu uz BT reisu uz RIX.  Ja AZ iedod info par pārceltu lidojumu, tad spriežot pēc visa vajadzētu apdrošināšanai iet cauri.   Citādi diez vai.

Vismaz mans loģiskais saprāts to saka.  Jo citādi es varu mēģināt pierādīt piemēram 7 sabiedrisko transportu ķēdi, kas kādā mirklī ko kavēja un tāpēc nepaspēju uz pēdējo reisu.

Tāpēc arī Tev prasa no AZ ziņu ka reiss ir mainīts.

2024: RIX, FRA, BER.
http://my.flightmemory.com/buicis

Kartagietis
Lietotāja Kartagietis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/02/2011
Ziņas: 320
Manīts: pirms 13 ned

Es jau vairāk ticētu rakstītajam tekstam (izziņa par reisa atcelšanu) nevis tam, ko kāds apdrošināšanas kompānijas darbinieks mutiski tev pasaka. 

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 14809
Manīts: pirms 3 st
Kur:

Manuprāt, šajā gadījumā sanāk tāds kā neliels kāzuss. Tēmas autorei ļoti paveicās, jo aviokompānija viņu pārlika uz nākamo reisu, proti, iedarbināja sistēmu, kas paredzēta gadījumiem ar overbukingu vai citiem tamlīdzīgiem apstākļiem. No aviokompānijas viedokļa tas ir pasažieris, kas pārcelts uz citu reisu, lai vai kādu apstākļu dēl tas būtu. Līdz ar to arī no apdrošināšanas viedokļa kompensācija pienākas.

Ja savukārt Alitalia būtu pasūtījusi savu klienti, tad viņai ne tikai nāktos pirkt vājprātā dārgu transatlantiskā lidojuma biļeti, bet arī nekāda aprošināšana nepienāktos, jo tas būtu vienkārši no show. Jo šajā situācijā aviokompānija nekādu izziņu iedot nevar, ja jau pasažieris vienkārši neierodas uz reisu.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 14 ned
Kur: SEA

Citāts:
Vismaz mans loģiskais saprāts to saka.  Jo citādi es varu mēģināt pierādīt piemēram 7 sabiedrisko transportu ķēdi, kas kādā mirklī ko kavēja un tāpēc nepaspēju uz pēdējo reisu.

Ja sabiedriskā transporta kavēšana ir apdrošināts risks, tad kāpēc nē?

deverdon
Nav tiešsaistē
Kopš: 18/03/2012
Ziņas: 111
Manīts: pirms 5 gadi

Ludzam padomu!

Patreiz atrodos Miami, un parit izlidosana no Atlantas. Esam ar nomas masinu, kura janogada attiecigi Atlanta.

Nezinamu iemeslu delj mans virs ir saindejies un nesaprotu, ka mes varetu tikt sada stavokli prom no Miami.

Ir swedbankas ceļojumu apdrosinasana, bet isti neizprotu tos noteikumus. Vai kadam ir gadijies sads miseklis un ka Jus rikojaties?

ARD
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/01/2010
Ziņas: 1318
Manīts: pirms 8 st

Nu bet ko paši apdrošinātāji saka????!!!!

deverdon
Nav tiešsaistē
Kopš: 18/03/2012
Ziņas: 111
Manīts: pirms 5 gadi

Mums nav tik laba valoda, lai saprastu visi angliski. Gaidam ritdienu,kad bus krievu valoda runajoss.

Elina.Emilia
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/01/2012
Ziņas: 102
Manīts: pirms 12 ned

Jā, jēga zvanīt uz to SOS diennakts numuru nav liela - man atbildēja kāds indietis, kurš runāja ar tādu akcentu, ka ilgi nesapratu, ka runā angliski. Ieteiktu no rīta uzzvanīt  6744 4449  vai  rakstīt  atlidziba [at] swedbank [dot] lv  un nojautāt vai un kādi ir vajadzīgi dokumenti, kas apliecina šo veselības stāvokli. Pie reizes reģistrēs gadījumu, nodos instrukcijas, ka jāsaglabā visi čeki, jaunās boarding pass un tādā garā.  Nezinu vai ir jēga rakstīt Alitalia un prasīt citu reisu, bet var mēģināt.

 

Man domāt, ka gadījumu noteikti sedz apdrošināšana pēc šī punkta :

14.5.7. Izdevumi, kas saistīti ar Ceļojuma pagarināšanu.
Ja Apdrošinātais nevar atgriezties no Ceļojuma Mītnes valstī paredzētajā laikā medicīnisku iemeslu dēļ, Mēs atlīdzinām Apdrošinātā un viena pavadoņa ar Ceļojuma pagarināšanu saistītās transporta un uzturēšanās izmaksas uz laiku, kas nav ilgāks par 10 dienām. 

 

P.S Pati beidzot saņēmu flight certification no Alitalias (lai to iedotu, beigās viņiem vajadzēja manu pases kopiju, dīvaini), visi papīri atdoti Swedbankā un 30dienu laikā vajadzētu sagaidīt izdevumu atmaksu.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 14 ned
Kur: SEA

Ja galu galā būs jālido no Miami, jāpievērš uzmanība (protams, prioritāšu secībā) arī tam, vai apdrošināšana segs autonomas maksu par to, ka mašīnu atgriezīsiet Miami, nevis Atlantā. Tā maksa teorētiski varētu būt paliela, var sanākt ka lētāk ir pašai aizdzīt auto un atpakaļ atlidot vai atbraukt ar autobusu. Bet pirms ķerties tur braukt, ir vērts arī parunāt ar autonomu - varbūt šādā situācijā viņi varētu būt piekāpīgāki.

Un autonoma noteikti jābrīdina, ja jūs nevarat mašīnu atgriezt laikā. Savādāk viņi var sarēķināt nopietnas soda sankcijas.

deverdon
Nav tiešsaistē
Kopš: 18/03/2012
Ziņas: 111
Manīts: pirms 5 gadi

Ielidojam Miami, taka tas pat butu pluss,ka varam ari atgriezt Mia.

Beidzot izdevas mums sarunat ar to sos nummuru,seciba sekojosha. Jaizsauc arts, tas dod sledzienu par veselibas stavokli, kuru janosuta uz galveno offisu Danija. Attiecigi tur savs arsts lemj, cik ilgi vajadzetu un vai vispar vajadzetu parcelt lidojumu. Sapratu,ka vinji velas lai pacients tiek hospitalizets. Manuprat pastav risks,ka nenoperkam vel vienas liekas biljetes, sa nepatikama miseklja delj.Nav jau mirstam vaina, bet nepatikamai ljoti Doma tada sadzerties cerukalu un braukt pa nemagistraliem celiem  uz Atlantu, lai vajadzibas gadijuma var piestat, ar ceribu, ka rit jau bus labak.

deverdon
Nav tiešsaistē
Kopš: 18/03/2012
Ziņas: 111
Manīts: pirms 5 gadi

Sveiki, celakajieshi!

Visupirms jau visiem lielais paldies par padomiem, ieteikumiem,pieredzes izklastisanu. Esam atgriezusies no sava pirma patstaviga celojuma arpus Eiropas.

Varbut kadam eruditakam celotajam sakritu uz nerviem ar saviem mulkigiem jautajumiem, bet man sis atbildes bija loti svarigas. Jo lidojam  ar tik daudzam parsesanam, un galvenais praktiski bez valodas. Mana tagadeja pieredze ari ir tada, ka aizlidot uz ASv, norezervat masinu un apbraukat Floridu,ka ari pagozeties MIAMI saulite ir tirais nieks Smile) Tagad nu jamegina pasiem uz Azijas pusi.

BEZ Jums man sie iespaidi un ari iespeja nebutu bijusi!!!! Taka velreiz lielais PALDIES!!!

Mana pieredze par swedbankas apdrosinasanu:

  Jau misekli ar saindesanos aprakstiju, bet pedeja ieraksta zinoju,ka meginasim virzities uz Atlantu. Sis domas atri izgaisa, jo bija patikams zvans no apdrosinatajiem, kuri ieteica nedoties tada stavokli celja. Tad nu norezervajam vel MIA viesnicu un meginajam izsaukt arstu. Ar tiem tur gan ir problemas,vizites nebrauc.  Recepcija stastija,ka atrie braucot tikai tad, ja javed uz reaminaciju vai galigi smaga stavokli.Tad nu devamies uz medicinas centru, jo citas iespejas vairs nebija. Uznjemsana pavadijam gandriz pus dienas, bet viss tika izdarits augsta limeni, sistemas, vedera dobuma parbaude, analizes, zales utt. pasiem neko nebija jamaksa, slimnica pati sazinajas ar apdrosinatajiem. Ak,ja mums kaut ka laimejas, jo pat arsts prata runat krieviski. Pec paris dienam apdrosinataji atsutija biljetes tiesajam reisam uz Berlini( tur mums bija auto), taka ari tur nebija pashu ieguldijumi. Serviss domaju briniskigs, ir savi ieguvumi (piem. one way), bet zel, ka plani nedaudz izjuka, jo bija velesanas redzet Atlantu un ari diena Venecija bija predzeta.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 14 ned
Kur: SEA

Jā, ātros izsaukt ASV var būt ļoti dārgs prieks - labāk pašam tikt līdz slimnīcai, ja stāvoklis nav dzīvi apdraudošs.