Sveiki! Interesē objektīvs viedoklis par lojalitātes programmām. Pats tā īsti neesmu iedziļinājies šajā tēmā, bet cik saprotu, ka katrai aviokompānijai ir kaut kāda sava programma, kur attiecīgi var krāt punktus, par to dabūt kādas nebūt atlaides un tamlīdzīgi. Vēl cik sapratu ir vairākas lielākas aliances, kurās apvienojušās aviokompānijas (Star Alliance, SkyTeam, Oneworld, varbūt vēl kaut kas) līdz ar ko, ja es pareizi saprotu (palabojiet, ja kļūdos), punkti vienas aliances ietvaros var tikt izlietoti jebkurā no aviokompānijām. Varbūt kāds pieredzējis lidotājs var pastāstīt, kas tad īsti ir izdevīgākais, kurā no aviosabiedrībām krāt punktus, utt. kādi ir āķi, priekšrocības vai trūkumi, utt. Ko dod gold vai jebkāda cita līmeņa sasniegšana reāli dabā, utt. Jau iepriekš pateicos!
Vari izlasīt šo komentāru: http://www.celakaja.lv/forumi/ka-leti-aizlidot-uz-kinu#comment-2906
Pamatnostādnes esi pareizi uztvēris. Jā, vairāk par 3 nosauktajām nopietnu globālo alianšu nav. Aliansēs esošās aviosabiedrības var apskatīt http://www.staralliance.com/, http://www.oneworld.com/ un http://www.skyteam.com/. No Latvijas lidojošiem būtiskākā varētu būt *A, jo tajā ietilpst gan Lufthansa, gan LOT.
Silver, Gold un augstāku līmeņu tipiskākās priekšrocības ir iespēja iečekoties pie biznesa / pirmās klases lodziņiem, iziet paātrināto drošības pārbaudi, gaidīt savu lidojumu lounge (kā tas latviski? atpūtas telpa?…), kur ēdieni un dzērieni bez maksas, bonusa punkti vēl papildus tiem, ko nopelna ar lidojumu utt.
Te piemēram uzskaitītas Lufthansa Miles & More Senator (tā viņi sauc Gold) priekšrocības: en.wikipedia.org/wiki/Miles_&_More#Senator_status
Būtiskākais izvēlē ir izdomāt, kurai aliansei dosi priekšroku un saprast, ka līmeni un jūdzes var krāt jebkurā no šīs alianses aviosabiedrību programmā, ne obligāti tās aviosabiedrības, ar kuru pārsvarā lidosi. Man piemēram ir desmitiem tūkstošu jūdžu US Airways Dividend Miles programmā, bet ar US nekad neesmu lidojis un netaisos arī. Tajā pašā laikā jāatceras, ka statusa līmeņiem (īpaši zemākiem) tomēr ir lielākas priekšrocības, lidojot ar atbilstošo aviosabiedrību, nevis citu tajā pašā aliansē.
Lai izvēlētos programmu, reāli jānovērtē savu gadā plānoto lidojumu daudzums, kurā klasē lidosi (ekonomiskajā, biznesa, pirmā?), un tad jāparēķina, ko ar to vari kurā programmā sasniegt.
Ja neliels lidojumu skaits, būtiski nesadrumstalot savu 'peļņu' pa vairākām programmām.
Skaidrs. Paldies par komentāru!
Interesanti, ka ekonomiskajā klasē, lidojot uz Bangkoku, Lufthansā var dabūt 9000 punktus, bet SAS par to pašu tikai 1500, kaut abas aviokompānijas ir vienā aliansē. Laikam fīča tajā, ka SASam ir sīks ekonomisko biļešu dalījums, savukārt Lufthansai nav, kādēļ visiem dod vienādus punktus (tas gan tikai mans minējums)
Visām aviosabiedrībām ir sīks dalījums klasēs (ar to šoreiz domātas nevis ekonomiskā, biznesa vai pirmā, bet detalizētāk, piemēram Lufthansai klases B Y G H K M Q V L S U W – visas ir ekonomiskās, bet katrai atšķiras cena). Un katrai programmai savi noteikumi, kruas aviosabiedrības kura klase cik pelna.
Ja lido ar Lufthansu FRA-BKK lētākajā – U klasē turpatpakaļ (reālais attālums ir 11 198 jūdzes):
Cik saprotu tad *A vis labaak pelniit punktus/juudzes United.
A kur labaak Sky team un one world?? Ir kaadam kaada pieredze??
Un ko darīt lidojot ar Qatar Airways??
Un vai nav kaadas indikacijas, vai kaads no "Lielaaa Araabu trijnieka" (Qatar, Etihad un Emirates) taisaas iestaties kaadaa alianse??
Ne vienmēr, tikai tad, ja būtiskākais ir uzkrāto jūdžu daudzums un tiek pirktas lētākās ekonomiskās biļetes. Tā piemēram lidojot pirmajā klasē, LH Miles & More saņemsi 300%, UA Mileage Plus – tikai 150%. Un ja ar United sasniegsi Premier līmeni (Silver), tas Tev, lidojot ar LH, neko daudz nedos, bet ar LH Frequent Traveller (Silver) tiksi visās LH Business/FTL Lounge. Turklāt, lai atprečotu savas jūdzes, visticamāk būs jāzvana uz ASV, jo online Mileage Plus par jūdzēm ļauj norezervēt United un pāris citu ASV aviosabiedrību lidojumus, bet ne Lufthansa, LOT, Thai, Singapore un pārējos no *A. Tā ka viennozīmīgi labākā varianta nav, ir dažādi kompromisi.
Šajās aliansēs neesmu īpaši iedziļinājies, bet par Delta SkyMiles ir sliktas atsauksmes un tāpat AF/KLM FlyingBlue.
Vienreiz/divreiz lidojot – likt jūdzes savā pamata programmā, izvēle ir plašā, BMI, Lufthansa, ANA, United, US Airways utt. Ja tikai ar Qatar lido, tad varbūt jēga pieteikties viņu pašu «Privilege Club - Qmiles».
Katrā ziņā ne Emirates, viņi vienmēr sludinājuši, ka alianses viņiem nav nepieciešamas, paši gudri un lieli. Teorētiski Qatar varētu pievienoties *A, jo viņi tāpat jau sadarbojas ar lielāko daļu *A dalībnieku, bet nekādas konkrētas ziņas šajā sakarā neesmu dzirdējis, tā ka tuvākā laikā nekas tāds nav gaidāms.
Lufthansa man par lidojumu no Bangkokas uz Frankfurti iedeva 9000 eurobonus punktus. Domāju, ka biļete bija vislētākā - sēdēju priekšpēdējā rindā starp diviem krācošiem melnajiem ) Vai nevarētu tā būt, ka Lufthansa vienkārši dod vairāk Eurobonus punktu par līdzīgu klasi kā pats SAS? It kā nekāda akcija tai laikā nebija...
Lidojums bija ar Lufthansa, jūdzes krāji Eirobonus kontā? Jeb Miles & More? Ja lidoji no Rīgas, posmi RIX-FRA arī protams skaitās klāt – papildus jūdzes. Savā kontā vari paskatīties, cik konkrēti jūdzes ieskaitītas, tur arī uzrādīsies lidojuma klase (V, U, W ir Lufthansas lētākās ekonomiskās klases tālajiem lidojumiem uz austrumiem).
Lai nomierinātu savu un citu ziņkāri, apskatīju savā Eurobonus profilā punktus: Stockholma - Bangkoka ar SAS klase K - 1500 eirobonus punkti, Bangkoka - Frankfurte ar Lufthansu klase Q - 5600 eirobonus punkti (atvainojos, ka iepriekš biju minējusi vairāk, gadu vecs notikums). Katrā gadījumā nelidoju punktu dēl, bet vispār esmu dzirdējusi, ka nav gluži tā, ka visas kompānijas dod vienādu skaitu vienas programmas ietvaros.
Juri, izskatās, ka Lufthansa arī ar Eirobonus dod 50% no lidojuma tāpat kā Miles and More. Frankfurte - Bostona arī Q klasē saņem 3700 eirobonus punktus. Interesanti, kur sēž V, U, W utt. klases, ja Q bija priekšpēdējā rinda? )
Nu lūk, kad paskatās precīzāk, viss kļūst skaidrs.
Uz Bankoku vienā virzienā lidoji ar SAS, otrā ar Lufthansa. Iepriekš minētie attālumi (11 tūkstoši jūdžu) bija turpatpakaļ.
Q W U V un citas klases Tavu novietojumu lidmašīnā neietekmē, sēdēsi, kur iečekojoties pati izvēlējies vai iečekotājs Tev piešķīra vietu (ekonomiskās klases zonā protams ).
Attālumus starp lidostām var rēķināt ar Great Circle Mapper http://gc.kls2.com/.
Cik Noprotu tad lidojot ar Qatar, M&M pelnās tikai par tiem lidojuma posmiem kas ir no Vācijas un apakalj? Bet BMI var sakrāt arī par visiem lidojumiem? Konkrēti runa iet par lidojumu FRA-DOH-HKG un atpakalj.
Tā ir. Turklāt abās šajās programmās tās skaitās kā award miles, bet ne status miles, respektīvi, Tu tās pēc tam vari tērēt, iegādājoties lidojumus, bet tās nepalīdz statusa iegūšanai.
Starp citu BMI Diamond Club pirms kāda laika ieviesa tādu jauku iespēju kā vairāku kontu sasaistīšanu ģimenei. Respektīvi katram ģimenes loceklim savs konts, bet viens konts ir galvenais, un no tā iespējams tērēt visos piesaistītajos kontos uzkrātās jūdzes. Tādā veidā kopīgi var sakrāt jūdzes kādam īpaši dārgam lidojumam, ko atsevišķi būtu grūti sasniegt. Tiesa, nav zināms, cik ilgi BMI Diamond Club izdzīvos, jo, kopš Lufthansa iegdājās BMI, visu laiku ir baumas par DC pievienošanu M&M.
man ir Turkish Miles&Smiles, ja lidošu ar Qatar, tad laikam nedabūšu punktus? Vispar Lufthansai ir laba M&M, bet ir darga aviakompanija. pats apreķinaju, ja lidošu ar Turkish, tad ir laikam ispēja dabūt kādus 70-100K punktus 2 gadu laikā.
Ja ņemt Oneworld, tad tur laikam Finnair ir visslabakais.
SkyTeam - Aeroflot's.
Vēlos pieteikties kādā no lojalitātes programmām, bet ar ko sākt ?
Vai ir kādas programmas kur piesakoties jau piešķir punktus ?
Vispār ir Jau nolidots RIX-JFK-RIX ar LOT un JFK- MCO-JFK ar BlueJet
Vai varat ieteikt kādu no lojalitātes programmām un cik ilgi pēc veikta lidojuma var pieteikties ?
Paldies!
TORRR: Re ku labs saits, kuraa var redzeet kuras programmas dod shobriid vislabaako punktu daudzumu regjistreejoties. Ieteikums neregjistreeties visaas uzreiz bet gan pagaidiit kad ir labi piedaavaajumi.
torrr – kā jau iepriekš teikts, izvēlies aliansi, ar kuru visbiežāk lidosi, un tad kādu no šīs alianses aviosabiedrības lojalitātes programmām, kas vislabāk atbilst Tavam ceļojumu biežumam, lidojuma klasei un tam, ko sagaidi no lojalitātes programmas.
LOT is StarAlliance, JetBlue nav nevienā, bet apsver iespēju iestāties StarAlliance.
Pieteikt iepriekšējos lidojumus punktiem (retro credit) parasti var max 6-12 mēnešus, atkarībā no programmas. Pieteikšanās bonuss (signup bonus) protams ir patīkami, bet citas lojalitātes programmas īpašības ir daudz būtiskākas.
No StarAlliance programmām populārākās ir Lufthansas Miles & More, United Mileage Plus, US Airways Dividend Miles un BMI Diamond Club.
Paldies par info !
Ja pareizi sapratu- tad piem. Star aliancē var piereģistrēties + jāņem kāda no programmām- piem miles$more lai iekaititu Lot punktus ?
StarAlliance (*A) kā tādā nav jāreģistrējas, reģistrējies kādā no *A (vai citas alianses) aviosabiedrību lojalitātes programmām, un tad tajā vari pieprasīt punktus/jūdzes par jau veiktajiem lidojumiem. LOT ir *A, tā ka par viņu lidojumiem punktus vari ieskaitīt jebkurā no *A programmām (cik daudz – atbilstoši katras konkrētas programmas noteikumiem, daudzums var būtiski atšķirties).
Alianses izvēli biju domājis kā stratēģisku lēmumu, ko Tu apdomājoties veic savā galvā, ne kādā mājaslapā.
Man liekas ka kaut kur bija jau raxtiits par US aiways iestashanos bonusu 1500 juudzhu apmeera.
tas ir pagarinaats liidz septembra beigaam.
http://www.usairways.com/en-US/dividendmiles/promotions/springbonus.html
Bet ljoti interesants likaa man jaunais US piedaavajums.
http://shopping.usairways.com/promotion/DividendMiles/Registration.aspx?...
Izskataas ka es sho izmantoshu, jo ir plaanoti vairaki iisi celjojumi. Ar mashiinas iiremm u.t.t.
airBaltic Latvija ir izversusi nepajokam punktu pelnisanas iespejas pat autoire siem jau interesantus piedavajumus sagadajusi, bet ka ir ar citiem vai vini ari kautko piedava, jo kautka nav dzirdets nekas no
oneWorld ar Finnair, ne StarAlliance Lufthansa, LOT, SAS, ne SkyTeam CSA, Tarom, Aeroflot u.c.
Piemeram Aeroflot vareja piedavat punktus par patereto zelta tarifa Dabasgazi, ko perkam no LG, jo airBaltic jau sadarbojas ar Neste
Mums ir parāk mazs tirgus lai interesētu Aeroflotu.
Bet Krievijā daudz kur strādā Lufthansa Miles and Smiles programma, arī British Airways programma.
ta laikam ir "nobody is perfect", bet to cik daudz piedava airBaltic varetu nakt par labu piemeru citiem, ka ari "maza" tirgu var darboties tikai japrot un ja nem gazes paterinu, tad videjai majsaimniecibai punkts par 1m3 butu 3000-4000 punkti gada.
Es jau nu gan par Baltic Miles neesmu nekādā sajūsmā. Kamēr AirBaltic bija Eurobonus programmā, nebija grūti sasniegt Silver statusu, tagad sudrabam nepieciešams > 2 lidojumi ik mēnesi un man nekādi tik daudz nesanāk. Nestes punktu krāšanas programmu vispār nevaru izmantot, lai gan iepildos tikai tur - ja aparātā iebāž Baltic Miles karti, tad nedod 1 santīma atlaidi ar American Express. Par LMT rēķiniem vispār dod kaud ko smieklīgu, 4-6 punktus ik mēnesi. Cilvēki, kas pārrauga karšu izsūtīšanu ir nedaudz tērēti, kā jau te iepriekš vienā tēmā bija rakstīts, lielai daļai dalībnieku ir izsūtītas 2-3 kartes, savukārt citiem ilgstoši nebija nevienas. Autonomās, ja sanāk tāda iespēja, izmantoju citu aviokompāniju kartes, kur daudz plašākas iespējas. Par Baltic Miles Mastercard varbūt būs jāpadomā, ja arī turpmāk sanāks daudz lidot, kaut vai tikai atceltās transakcijas maksas dēļ. Bet par pirkumiem tas pats Amex dod 1% atlaidi skaidrā naudā (tiesa, ne visur to pieņem), bet Baltic Miles Mastercard - tikai 1 punktu ~.004 Ls vērtībā, tātad mazāk par pusprocentu, turklāt šo ''naudu'' var izmantot tikai AirBaltic biļetēm un veikalam.
piekritu,
mazliet paspeleju, bet vairs nepildo Neste ar BM karte, jo AmEx 1 santīma atlaide + 1% atpakaļ ir daudz vertigaks, par to Nordea Baltic Miles Mastercard domaju ka bus izdevigak sarunat ar tiem kam vina ir par kaut kadu atlidzibu nopirkt tas biletes.
BalticMiles:
http://shop.balticmiles.com/bmearn/earnmallhome?T=1284554439221.
Žēl, ka tikai tagad, jo bija iespēja caur hotels.com and Expedia dabūt gandrīz 4000 punktus uzreiz
piekritu,
mazliet paspeleju, bet vairs nepildo Neste ar BM karte, jo AmEx 1 santīma atlaide + 1% atpakaļ ir daudz vertigaks, par to Nordea Baltic Miles Mastercard domaju ka bus izdevigak sarunat ar tiem kam vina ir par kaut kadu atlidzibu nopirkt tas biletes.
Bet BM + Amex nestrādā kopā?
Nez kā šitais strādā? Ja norezervēju caur šo linku, piemēram, Expedia, tad automātiski man pieskaitīs tos punktus? Smieklīgākais ir tas, ka Expedia nemaz vairumu airBaltic tiešo reisu neprot atrast!