Labvakar! http://travelfrē.info/2017/05/buy-cheap-flights-from-lithuania-to-sri-lanka/ Nopirku šito mēnesi atpakaļ, no rumāņu aģenta Paravion, pat check mytripā rādijā ka caur Kijevu uz Kolombo… Tagad pēksņi skatos, ka Ukraiņu mājaslapā tāda reisa nemaz nava, ir caur Dubaju kkādi… Arī check mytrip rādās tas flight numbers kā 10. jūnijā no Viļņas uz Kijevu un 25. atpakaļ… par lidojumu uz Kolombo - ne vēsts… Uzrakstiju aģentiem, šie saka, ka vot rezervācijas numurs mūsējais, un visi flight detaili (acīmredzot viņi rezervēja pie UAI) un jau kādus linkus uz kompensācijām un to, ka es piekrītu aģentu noteikumiem pērkot pie viņiem (kurus īsti nelasiju), bet šie saka ka viņu galā viss kārtībā… nu man viss tas izprintēts ir, arī invoiss par samaksu tiem Paravion utt… Ko lai dara?
(Arvīd, UA ir United Airlines, savukārt ukraiņu aviosabiedrības oficiālais IATA kods ir PS. Ja rakstīsi UA, visi šejienieši sapratīs, ka jāpalīdz ar United… )
Domāju vislielākā jēga būs rīt pazvanīt ukraiņiem uz Rīgas numuru un pajautāt, kas par lietu: +371 67889981, Riga [at] flyuia [dot] com.
Rādās, ka pa tiešo uz Kolombo no Kijevas viņi šobrīd plāno lidot tikai no 27. jūnija. Tavas biļetes viņiem jāsamaina uz lidojumiem ar citām aviosabiedrībām. Vari pie reizes pajautāt, vai negrib samainīt uz reisiem no Rīgas.
Pēc atgriešanās vari pieprasīt kompensāciju, jo visticamāk ar jaunajiem lidojumiem galā nonāksi daudz vēlāk, un viņi Tev par to laicīgi nepaziņoja.
Ukrainji man atbildeeja ka atcelts, piedaavaa lidot ar TK caur Stambulu, galaa nonaakshu 7 h veelaak, atpakaljceljaa nonaakshu tieshi laikaa...Vieniigais miinus, tas ka nav tieshais reiss, un naaksies 4 h niikt Stambulas lidostaa....Es varu vakarinjas prasiit vai ko taadu? Pajautaaju tagad par Riigas variantu... Paldies!
Juri, uz kādu regulu var atsaukties, pieprasot kompensāciju?
Par kompensāciju labāk prasīt tad, kad esi atpakaļ no ceļojuma. Atsaucoties uz to pašu regulu 261/2004.
Centos saprast - kāds sakars UIA ar aģenta rezervāciju... Sazvanot UIA biroju, apstiprināja manas šaubas, sakot - kontaktē aģentu, lai lāpa manu rezervāciju.
Sazvanījos ar mytrip.com. Sola tuvākajā laikā sazināties par opcijām.
Kas ir interesanti - pārbaudot atsevišķus lidojumus, konstatēju, ka Kijeva-Kutaisi posms arī vairs nav un par to informēts vispār nebiju. Tas ir ok?
Un vēl jautājums - vai aģentam būtu pienākums rast iespēju nogādāt mūs uz Kutaisi? Jautājums tāds, jo UIA birojs teica, ka ir divas opcijas - rezervācijas atcelšana un naudas atgriešana vai maiņa lidojumam uz Tbilisi, kas mūs īsti neapmierina.
Ja esi nopircis lidojumu uz Kutaisi, tad Tev pienākas lidojums uz Kutaisi atbilstoši Eiropas regulai 261/2004. Ja lidojums atcelts, tā ir Tava izvēle, vai saņemt naudas atmaksu, lidojumu uz citu pilsētu, vai lidojumu uz Kutaisi (vai nokļūšanu tur kādā citā veidā).
Aviosabiedrībai ir jāpiedāvā Tev visi šie varianti, tas ir viņu pienākums likuma priekšā. Ja pirkts caur agentu, tad komunikācijai jānotiek caur aģentu. (Tādi ir viņu sadarbības noteikumi ar aģentiem, ukraiņi gan pret to izturās relaksēti un bieži vien gatavi runāt pa tiešo.) Tas, ka pirkts caur aģentu, neko nemaina aviosabiedrības pienākumos pret Tevi, tikai sarežģī komunikāciju.
Neļauj sevi iebaidīt un nepiekrīti naudas atmaksai, ja joprojām vēlies nokļūt Kutaisi. Ar pietiekošu neatlaidību dabūs biļeti turp ar citu aviosabiedrību.
Paldies! Uzstāšu uz tikšanu Kutaisi.
Taatad, ja kaadu interesee situaacijas atrisinaajums, tad sazinoties ar ukrainjiem ar epastu, vinji man iedeva biletes caur Stambulu, tachu 4 stundas japavada Stambulaa pa nakti, vinjiem ir pienaakums nodroshinaat eedinaashanu vai kaadu lounge..Galapunktaa nonaakshu 17 stundas veelaak, atbraucot laikam varees prasiit kompensaaciju, atpakaljceljaa, pats piekritu pagarinaat atvalinaajumu par 3 dienaam, respektiivi kompensaaciju prasiit nav ne moraali korekti, ne juridiski laikam un tikt pa taisno uz Riigu..Eticketi atsuutiiti viss it kaa ok...Kaa pluss laikam jaamin, ka 7 stundas jaalido ar Turkish..
Kāds tad ir galējais maršruts, no kurienes un caur kurām lidostām?
Vilnja-Kijeva-Stambula-Kolombo, (stambula-kolombo ir 10 stundas ar stopoveru male, bet nezinu cik garsh), atpakalj 27. juunijaa pats piekritu, lai ilgaak paliktu tur Kolombo-Kijeva-Riiga. Nu sanaak taa, ka turpceljaa vinju vainas deelj nokljuushu galapunktaa nokljuushu 17 stundas veelaak, atbraucot tak diezgan droshi, ka pienaaksies kompensaacija, ja? Neatceljamu viesniicu zaudeeju deelj taa....Vieniigi vareeju aatraak par to saakt intereseeties, ta nebuutu taadu probleemu.. Bet man jautaajums, vai man pienaakas kau kas, kad buushu Turcijaa 4 stundas lidostaa, gaidot TK reisu...
Ja KBP-IST lido ar Turkish, vari mēģināt no viņiem Stambulā pajautāt pusdienu vaučeri, kā aprakstīts te: Tranzīts Stambulā — bezmaksas viesnīca, ēdināšana, ekskursijas (no Turkish Airlines).
Kompensācija pienākas nevis par neatceļamām viesnīcām, bet par to, ka nonāc galamērķī vēlāk kā sākumā plānots. 600 EUR.
Viņiem vajadzēja par izmaiņām informēt, bet protams arī pašam noder painteresēties.
Principā, ja viņi piedāvāja atpakaļceļu pārlikt 3 dienas vēlāk (jo tad tikai sāk lidot no CMB), tad viņiem būtu jāmaksā arī par viesnīcu uz tām papildus dienām. To arī labāk viņiem paziņot pēc atgriešanās, lai nepārdomā.
Juri. šeit taču teikts, ka 261/2004 regula attiecas tikai uz EU:
http://www.bottonline.co.uk/flight-delay-compensation/claim-guides/eu-re...
Flight Delay Regulations apply to anybody (regardless of age or nationality) whose flight departs from an airport based in an EU country or whose flight arrives into an EU country and is operated by an EU airline.
Bet Tu taču izlido no Rīgas vai Viļņas ar savienoto lidojumu, vai ne?
Vilnja-Kijeva-Stambula-Kolombo, (stambula-kolombo ir 10 stundas ar stopoveru male, bet nezinu cik garsh), atpakalj 27. juunijaa pats piekritu, lai ilgaak paliktu tur Kolombo-Kijeva-Riiga. Nu sanaak taa, ka turpceljaa vinju vainas deelj nokljuushu galapunktaa nokljuushu 17 stundas veelaak, atbraucot tak diezgan droshi, ka pienaaksies kompensaacija, ja? Neatceljamu viesniicu zaudeeju deelj taa....Vieniigi vareeju aatraak par to saakt intereseeties, ta nebuutu taadu probleemu.. Bet man jautaajums, vai man pienaakas kau kas, kad buushu Turcijaa 4 stundas lidostaa, gaidot TK reisu...
Kaut kā neticās, ka TK lidmašīna tagad stāv 10 stundas Male. Vēl martā bija tā, ka TK lidmašīna gan turpceļā, gan atceļā uz Kolombo apstājās Male un tikai uzņēma un izlaida pasažierus. Stambulas lidostā, manuprāt, pienākas bezmaksas FOOD VOUCHER absolūti visiem, ja gaidi vismaz 4 stundas. Bezmaksas ekskursija pa tik īsu laiku nesanāks. Neatceļamo viesnīcu vari prasīt atmaksāt savam apdrošinātājam, ja apdrošināšana pirkta pirms ukraiņu izdarīto izmaiņu veikšanas.
lasi, Viestur divreiz "stambula-kolombo ir 10 stundas ar stopoveru male" nenozīmē "TK lidmašīna tagad stāv 10 stundas Male"
Jaunkās ziņas par pusdienu vaučeri turklāt ir, ka tagad dod no 5 stundu stopover, bet pamēģināt var arī īsākam.
lasi, Viestur divreiz "stambula-kolombo ir 10 stundas ar stopoveru male" nenozīmē "TK lidmašīna tagad stāv 10 stundas Male"
Sorry, ātrumā lasot, sapratu, ka STOPOVER=10 stundas Male. Īstenībā, ja lido ar TK uz CMB, Male pat nav jākāpj ārā no lidmašīnas - atlidojot Male, izkāpj tikai tie, kuriem Male ir galamērķis. Process ir diezgan ātrs.
Paldies! Uzstāšu uz tikšanu Kutaisi.
Uz Kutaisi, cik skatos pasarežģīti nokļūt, ja nelido ar Wizzair. Ja var ticēt KUT lidostas mājas lapai, tad no starptautiskajiem pārvadātājiem ir palicis tikai WIZZAIR un Уральские Авиалинии, bet pēdējie lido tikai no Maskavas un citām patālām Krievijas pilsētām un tāpēc LV pilsoņiem īsti neder. Vienu brīdi lidoja BELAVIA, bet vismaz patreizējais saraksts tiešos BELAVIA reisus uz KUT neatrod. Es drīzāk prasītu, lai apmaksā posmu TBS-Kutaisi ar virszemes transportu (vilciens, mikroauatobuss), jo grūti uzreiz atrast sakarīgu savienojumu ar WIZZAIR tieši no RIX. Diez vai aģents to meklēs.
vitalijsl - ieteiktu tomēr sākotnēji precizēt un zvanīt pašām pašām ukraiņu aviolīnijām, vai tiešām reiss KBP - KUT tiek atcelts pilnīgi un pavisam. Šobrīd viņu mājas lapā tiešie reisi KBB - KUT vēl joprojām ir atrodami visu vasaru ar intensitāti 2- 3 reizes nedēļā, daži no tiem - ar papildus pārsēšanos Harkovā. Daudzi biļešu pārdošanas aģenti ir diezgan negribīgi meklēt jaunas iespējas, jo tas prasa daudz laika un nav biļešu pārdošanas aģentu hobijs atšķirībā no ceļakājiešiem. Man pašam diezgan slikta pieredze ar BUDGETAIR.IT. Varbūt, ka Tavam lidojumam uz KUT ir iespējami citi lidojuma datumi ar tiem pašiem ukraiņiem. Esmu vairākkārt zvanījis uz šo:
Ticket office: +371 67889981
Zvanu centrs atrodas Lietuvā, kaut tam ir Latvijas Nr. un strādā OFFICE standarta darba laikos darba dienās, runā RU,EN,LV. Latviski gan nē. Vienmēr šie paši sakārto labāko variantu, kamēr aģenti sola tikai FULL REFUND. Tad vismaz vajag ieteikt aģentam paša atrastu vai ukraiņu ieteiktu variantu.
vitalijsl - ieteiktu tomēr sākotnēji precizēt un zvanīt pašām pašām ukraiņu aviolīnijām, vai tiešām reiss KBP - KUT tiek atcelts pilnīgi un pavisam. Šobrīd viņu mājas lapā tiešie reisi KBB - KUT vēl joprojām ir atrodami visu vasaru ar intensitāti 2- 3 reizes nedēļā, daži no tiem - ar papildus pārsēšanos Harkovā. Daudzi biļešu pārdošanas aģenti ir diezgan negribīgi meklēt jaunas iespējas, jo tas prasa daudz laika un nav biļešu pārdošanas aģentu hobijs atšķirībā no ceļakājiešiem. Man pašam diezgan slikta pieredze ar BUDGETAIR.IT. Varbūt, ka Tavam lidojumam uz KUT ir iespējami citi lidojuma datumi ar tiem pašiem ukraiņiem. Esmu vairākkārt zvanījis uz šo:
Ticket office: +371 67889981
Zvanu centrs atrodas Lietuvā, kaut tam ir Latvijas Nr. un strādā OFFICE standarta darba laikos darba dienās, runā RU,EN,LV. Latviski gan nē. Vienmēr šie paši sakārto labāko variantu, kamēr aģenti sola tikai FULL REFUND. Tad vismaz vajag ieteikt aģentam paša atrastu vai ukraiņu ieteiktu variantu.
Kā jau minēju - minētam biļešu ofisam ir zvanīts. Viņi teica, ka opcijas ir tikai naudas atgriešana vai lidojums uz Tbilisi. Un ka par ceļojuma lāpīšanu jāsazinās ar aģentu, tas nav viņu uzdevums.
vitālijsl - Nu tad pašam jāmeklē, kā "lāpīt" ceļojumu. Interesanti, kurā mēnesī tad ir vitālijsl lidojums uz KUT un ar ko tad ukraiņi pamato, ka nevar mainīt lidojumu datumus. Vienmēr jau tajās reizēs, kad nobrūk konekcija, ir varēts mainīt arī datumus, ja vien attiecīgā aviokompānija lido uz galamērķi citos blakus datumos. Pārlikšana uz citas kompānijas reisiem gan parasti notiek negribīgi. Ja galamērķis ir KUT, tad nav pat īsti uz ko pārlikt (izņemot WIZZ tiešais reiss VNO-KUT). Rādās, ka izņemot ukraiņus un krievus, neviena cita kompānija tā īsti vairs nav gatava nodrošināt savienotos lidojumus uz Kutaisi. Piemēram, savienojums RYNAIR+WIZZAIR (caur BER vai LON) pēc būtības vairs nav savienotais reiss, jo katra aviokompānija atbild tikai par savu posmu.
Parakņājos pa ukraiņu mājas lapu un konstatēju, ka no SEPTEMBRA vidus lidojums KBP-KUT abos virzienos iespējams tikai ar pārsēšanos caur Harkovu. Acīmredzot, vitalijsl ieplānojis lidojumu uz KUT septembrī vai oktobrī, tāpēc arī netiek piedāvāta cita alternatīva ar ukraiņiem, jo šie nav salikuši savā sistēmā lidojumus no RIX uz Kutaisi, divreiz pārsēžoties (KBP, Harkova). Divreiz pārsēžoties līdz Kutaisi, ceļojums sanāktu diezgan pagarš un ar nakšņošanu kaut kur starpposmā, kas relatīvi īsam ceļojumam nav sevišķi piemēroti. Ja grib lidot tieši uz Kutaisi, tad vienīgā alternatīva ir WIZZ 2 reizes nedēļā no VNO. Nepilsoņiem vēl varētu derēt lidojums caur Maskavu (pimēram, Rusline+Уральские Авиалинии, kuru pagaidām man nav izdevies atrast kā savienoto.
Datumi ir 2-16. jūlijs. Respektīvi 2. jūlijā vairs nav lidojuma no Kijevas uz Kutaisi un 16. jūlijā vairs nav lidojuma no Kutaisi uz Kijevu.
Skatoties caur matrix, 2. jūlijā ir kaut kāds melnais caurums - neko neatrod uz to galamērķi:
(Vitālij, es ieliku Tavu bildi pa tiešo ceļakājā, lai labāk redzams.)
Loģiskais risinājums ukraiņiem būtu piedāvāt Tev lidot 1.—15. jūlijā.
Viestur, uz KUT lido arī S7 no DME.
HVZ kāpēc aģents nepiedāvā pārlikt uz citiem datumiem, kad Ukrain International lidojumi ir pieejami, piemēram, 1.07.-14.07. Šajos datumos gaidīšana KBP ir tikai 1st.30 min. TK un OY tādā gadījumā, ja konkrētajā datumā reiss nav pieejams, piedāvā blakus esošos datumus. Šos reisus tad es vitalijsl vietā arī prasītu. Diemžēl neprotu ielikt precīzu bildi no Ukrain airlines mājas lapas, bet ideja skaidra - sīkāk var pētīt Ukrain International mājas lapā:
Departure flight
Departure
Riga (RIX)
2017/Jul/01 17:00
Arrival
Kiev (KBP)
2017/Jul/01 18:35
Flight duration
5hr 35min
Stops
1 stop
Flight
PS 0186
Departure
Kiev (KBP)
2017/Jul/01 20:05
Arrival
Kutaisi (KUT)
2017/Jul/01 23:35
Flight
PS 0505
Return flight
Departure
Kutaisi (KUT)
2017/Jul/14 06:15
Arrival
Kiev (KBP)
2017/Jul/14 07:55
Flight duration
5hr 40min
Stops
1 stop
Flight
PS 0506
Departure
Kiev (KBP)
2017/Jul/14 09:20
Arrival
Riga (RIX)
2017/Jul/14 10:55
Flight
PS 0185
Viestur, uz KUT lido arī S7 no DME.
Bet, ja nav savienotais reiss ar RUSLINE (RUSLINE+S7) ar relatīvi īsu gaidīšanas laiku, tad Latvijas pilsonim pats par sevi šis tiešais reiss DME-KUT neko nedos, jo būs vajadzīga Krievijas tranzītvīza vai tūrisma vīza. FLY4FREE.COM "gudrīšu" padoms lidot caur SVO tranzītā ar diviem nesavienotajiem lidojumiem (BT+Air China) vismaz man izrādījās nederīgs, jo RIX lidostā Krievijas vīzu vismaz man pārbaudīja 3 reizes, kaut arī tālākais lidojums bija no tās pašas SVO. Bez Krievija vīzas būtu "apturēts" jau RIX un nekut tālāk netiktu.
Mūsu kompānijai diemžēl 1. jūlijs nekādīgi neder. Var bīdīt otru galu, bet ātrāk par 2. jūliju nē. Meklēsim alternatīvas. Kaut vai tas pats Tbilisi sliktākajā gadījumā.
Ja piekrīti lidot uz Tbilisi, tad aviosabiedrībai jāapmaksā nokļūšana tālāk līdz sākotnējam galamērķim ar citu transportu. Neaizmirsti to no viņiem pieprasīt.
Gruzija transporta izmaksas ir pietiekosi mazas lai pasaudzetu nervus ja aviokompanija nepiekrit.
Mūsu kompānijai diemžēl 1. jūlijs nekādīgi neder. Var bīdīt otru galu, bet ātrāk par 2. jūliju nē. Meklēsim alternatīvas. Kaut vai tas pats Tbilisi sliktākajā gadījumā.
Nu tad labākā alternatīva ir TBS. Divi mīnusi - 1) lidojot uz TBS ar ukraiņiem vai nu 7 stundas "jāžāvējas" Kijevas Borispolē vai arī jānakšņo Kijevā; 2) ja ielido TBS ar ukraiņu vakara reisu 23.55, tad diemžēl atkal jānakšņo TBS, jo vilcieni un mikriņi naktī nekursē. Var vēl mēģināt prasīt aviokompānijai, lai apmaksā nakšņošanu vai nu KBP vai Tbilisi, jo vismaz viena papildus nakts, lai nokļūtu Kutaisi pa ceļam sanāks gan. Mikriņi no TBS uz Kutaisi, cik atceros bija gana lēti un kā jau raksta, nav jēgas bojāt nervus, lai "izsistu" no ukraiņiem 2-3 EUR. Nākošais ukraiņu reiss uz KUT - tikai 5.07. un, izņemot dažādus WIZZAIR-us un gandrīz diennakti garu nīkšanu Domodedovo lidostā, uz Kutaisi citu alternatīvu praktiski nav, jo daudzas aviokompānijas jau ir pārtraukušas lidot uz Kutaisi. Ukraiņi tikai "apcirpuši" sarakstu, sākot ar 1.07.