Online aģentūras darbība no iekšpuses

9 atbildes [Pēdējā ziņa]
123
Nav tiešsaistē
Kopš: 07/11/2010
Ziņas: 99
Manīts: pirms 2 gadi

Varbūt kāds zin virtuvi no iekšpuses, interesē konkrēti maksāšanas punkts. Kā notiek ķēdīte klients-aģentūra-aviokompānija jo radusies dīvaina situācija.

Piem. Expedia. Pieņemsim esmu nopircis biļeti caur Expedia, veicis lidojumu, pēc lidojuma mana banka ir uztaisijusi chargeback šim Expedia pirkumam. Kurš ir galā cietušais? Vai aģentūra chargeback saņemšanas gadijumā griežās arī pie aviokompānijas un pieprasa naudu atpakaļ jo ir saņēmuši chargeback? Kā tas viss vispār notiek, kurā brīdi aviokompānija saņem no Expedia maksājumu par manu biļeti?

Bija saruna par šo ar kādu cilvēku, kas mēģināja man ieskaidrot, ka tur viss notiek kā booking.com, mani kartes dati tiek nodoti aviokompānijai un aviokompānija veic charge. Bet statementā uzrādas tak Expedia. Vienīgais ko esmu ievērojis, Aeroflot bookošanas gadījumā, kartes detaļas(pēdejie 4 cipari) uzrādās arī iekš virtuallythere un ar Transaero arī laikam tā bija.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 37 ned
Kur: RIX

123 rakstīja:
Bet statementā uzrādas tak Expedia.

Man pāris reizes, kad pirku avio no Expedia, bankā pārskatā uzrādījās attiecīgā aviosabiedrība, ne Expedia.

trakulis
Lietotāja trakulis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/10/2011
Ziņas: 1981
Manīts: pirms 4 gadi
Kur: RIX

Aviokompānijas vispār esot briesmīgākie banku klienti karšu norēķinu ziņā. Reti kurš payment service providers var/grib apkalpot aviokompānijas, jo viņām šis chargeback procents ir pārāk liels. Zagto karšu datu dēļ.

Un Krievijas aviokompānijām vispār ir dīvaina situācija - viņiem šo pasākumu parasti servisē Kipras mātesuzņēmumi, bet karšu norēķini notiek caur Krievijas bankām. Pēc tam visādos veidos šie mēģina to naudu dabūt ārā no Krievijas.... Smile

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 2 ned
Kur: SEA

Mana pieredze ar Expedia ir tāda, ka Expedia rezervē summu kontā, bet vēlāk novelk to no konta pati lidsabiedrība. Bet pēdējo reizi esmu rezervējis aviobiļetes caur Expedia gadus 3 atpakaļ, tā kā iespējams, ka šīsdienas situācija ir savādāka.

girtsl87
Nav tiešsaistē
Kopš: 03/11/2011
Ziņas: 25
Manīts: pirms 33 ned

Mēnesi atpakaļ rezervēju caur expedia.it. Man bija gluži otrādi - rezervēja aviokompānija, bet naudu novilka expedia.it (juridiskais nosaukums gan nebija expedia, laikam franchising). Man pat ļoti derēja šāds variants, jo aviokompānija bija rezervējusi USD, savukārt expedia paņēma EUR.

Girts

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 37 ned
Kur: RIX

Āzijas aviosabiedrības rūpīgi pārbauda, vai klientam ir līdzi kredītkarte, ar ko izdarīts pirkums, ja biļete pirkta pašu mājaslapā. Ja caur aģentu, tad viņus tas neinteresē. Tas nav 100% pierādījums, bet tomēr mudina domāt, ka chargeback gadījumā cietējs būs aģents.

trakulis
Lietotāja trakulis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/10/2011
Ziņas: 1981
Manīts: pirms 4 gadi
Kur: RIX

Juris rakstīja:

Āzijas aviosabiedrības rūpīgi pārbauda, vai klientam ir līdzi kredītkarte, ar ko izdarīts pirkums

To dara ne tikai Āzijas aviosabiedrības. Arī Lufthansa, Iberia. Iberia praktiski vispār nav variantu tikt lidmašīnā, ja nevar uzrādīt karti. Kolēģis ar Iberia aizlidoja tikai tad, kad bija Madridē izrāvis no gultas Iberia viceprezidentu, kurš viņu personīgi iesēdināja aiznākamajā vajadzīgā virziena lidmašīnā...

123
Nav tiešsaistē
Kopš: 07/11/2010
Ziņas: 99
Manīts: pirms 2 gadi

Ir ta, ir atcelts reiss uz Krimu, bilete bija caur Expedia, BT suta pie Expedia pec refund. Otrs gadijums, nozagta karte, tika taisiti chargeback par nelikumigam tranzakcijam un netisam pakerta Expedia tranzakcija, tagad BT celj pretenzijas. Tapec nesaprotu kursh isti tur maksa kam. Man likas jabut ta, es maksajumu Expedia, Expedia maksa aviokompanijai un chargeback gadijuma ta ir Expedia problema. Jo tik tiesam nekadas kartes neprasa uzradit ja rezervacija ir no agenturas. Jabut tak kadiem vienotiem principiem ka darbojas online agenturas.  

trakulis
Lietotāja trakulis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/10/2011
Ziņas: 1981
Manīts: pirms 4 gadi
Kur: RIX

Vienotu principu te, diemžēl, laikam nebūs. Pēc loģikas 123 aprakstītā shēma ir pareiza. Tomēr var būt visādi, arī tā, ka expedia tiešām "sūta" datus aviokompānijai pa fax. Ne visi ir tik advancēti tehniskā ziņā, kā pie mums. Pavisam nesen Skandināvijā jebkura kartes transakcija tika apstrādāta ar periodiskumu apmēram reizi nedēļā. Mūsu "mākslinieki" to bija atkoduši un iepirkās ar kartēm, lai gan uz kartēm ne nauda, ne kredītlimits nebija. Pēc tam ej un ķer to "direktoru" patversmē....  Tagad to esot uzlabojuši un jau notiek online. Wink.

Tā ka tādā expedia tiešām var arī ar arhaiskām metodēm strādāt...

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 6 ned
Kur: Stokholma

Man pieredze ir šāda. Divi pirkumi trīs dāžādās Expedia (viena .COM, viena .DE) lapās pēdējā gada laikā, visas reizes naudu rezervēja un noņēma aviosabiedrība, tas arī uzrādījās bankas izrakstā. Arī pie citiem bijis līdzīgi. Vienīgi edreams naudu paņēma paši.

Ar Iberia lidoju pāris reizes pagāšgad, nekādu karti neprasīju (biļetes pirku caur Expedia).