Varam šajā tēmā rakstīt kādi piedzīvojumi bijuši pašiem vai paziņām.
Vakardienas hīts: Savienotais reiss RIX-CDG-MIA. Darbinieks RIX-CDG reģistrācijā paziņai pasaka ka uz ASV nelaidīs, jo ESTA esot LV valodā izdrukāta, vajagot ENG. Paziņa man izmisusi zvana un prasa ko darīt!? Palīdzu operatīvi esta anglisko versiju pdf sariktēt un nosūtīt telefonā, bet tur šis pats darbonis saka, ka viņš neredzot pases numuru esta apstiprinājumā un to vajagot. Finālā somu iečekoja līdz MIA un boardingpass iedeva līdz CDG un piebilda ka tas tālāk viņai pašas risks kā tikt līdz MIA. Kamēr cilvēks lidoja uz CDG, tikmēr iečekoju AF lidojumam CDG-MIA un nosūtīju mobile boardingpass telefonā. CDG viss bez aizķeršanās un ar mobilo iekāpšanas karti tika reisā un veiksmīgi ir galā.
Kas nez būtu, ja kāds seniors būtu līdzīgā situācijā un ar švakām angļu valodas zināšanām un arī ar viedierīcēm uz JŪS. Ja jau RIX tiek cilvēks iedzīts stresā un neziņā tad tālāk pavisam traki būtu kādā no tranzīta lidostām izstāstīt esošo situāciju un dabūt nākamo lidojumu iekāpšanas karti.
Nekāda. Labie nodomi allaž ved ne tur, kur vēlamies. Sliktāk būtu, ja nebūtu neko teicis, un paziņa bez ESTA apliecinājuma telefonā, franču valodas zināšanām un mobilā boardingpass būtu ticis līdz CDG.
Darbiniekiem ir divas iespējas
Ja paxis paliek uzstājīgs - arestē par nepakļaušanos lidostas drošības dienestam (kā te kādam bija gadījies), ja nav uzstājīgs un pats aiziet prom- pats vainīgs, ka aizgāja nepainteresējies par iespējām, būtu pajautājis - būtu tak izstāstījuši kas un kā jādara...
ESTA bija izdrukāta papīra formātā un tikai telefonā tika parādīta ENG versija, jo tas bija vienīgais ko ātrumā 6dienas rītā 6:00 varrēja operatīvi saorganizēt.
Sliktāk būtu, ja nebūtu neko teicis, un paziņa bez ESTA apliecinājuma telefonā, franču valodas zināšanām un mobilā boardingpass būtu ticis līdz CDG.
Kas tad slikts būtu? Mierīgi aizlidotu uz Maiami. Aviosabiedrībām, kas lido uz ASV, nekādu izdruku nevajag, lai pārleicinātos, ka cilvēkam ir ESTA.
Sliktāk būtu, ja nebūtu neko teicis, un paziņa bez ESTA apliecinājuma telefonā, franču valodas zināšanām un mobilā boardingpass būtu ticis līdz CDG.
Kas tad slikts būtu? Mierīgi aizlidotu uz Maiami. Aviosabiedrībām, kas lido uz ASV, nekādu izdruku nevajag, lai pārleicinātos, ka cilvēkam ir ESTA.
Man uzjautāja Rīgā, Finnair. Helsinkos tiešām nevienu neinteresēja. Bet tā kā paziņa tiek atainots kā nespējigs risināt šo problēmu bez citu palīdzības (sarunāt, izstāstīt), tad iedomājos, kā šie paši jautājumi (pie gadījuma) cilvēku izsistu no ierindas Francijā. Labie nodomi...
Man arī Rīgā uzburkšķēja, ka telefonā ESTA nederot, bet nu mani palaidīšot. To teica vietējais klerks Lufthansas reisam caur FRA. Man arī bija šķitis, ka izdruku nemaz nav jāuzrāda. FRA, protams, nevienu tāda neinteresēja.
Varam šajā tēmā rakstīt kādi piedzīvojumi bijuši pašiem vai paziņām.
Vai darbinieka vārds un uzvārds ir? Ja ir laiks, tad uzrakstiet oficiālo vēstuli uz RIX sudzības nodaļu par šo stulbumu. Tur daži cilvēki pat nezina, ka Hongkonga ar atsevišķi valsts. Atceros, ka es pats gaidīju 30 min. kamer tie idioti parbaudīja vai es varu lidot uz Šanhaju bez vīzas, jo no Šanhajas lidoju uz Hongkongu (tas bija pirms 3 gadiem laikam )
Es precīzi neesmu izsecinājis, kas tie par patoloģiskiem gadījumiem, kad prasa izdruku. Skaidrs taču, ka uz izdruku (ko var viegli sacerēt pats) aviosabiedrība nepaļaujas. Pieņemu, ka viņiem caur APIS sistēmu ir kaut kāda atgriezeniskā saite, kuram pasažierim ir ESTA un kuram nav. Bet vienalga Rīgā vajadzētu būt pieejai, jo ir taču uzbeku tiešie reisi uz Ņujorku.
Sūdzība noteikti jāuzraksta, bet nu jāraksta AirBaltic, lai tas tiek galā ar apkalpojošās kompānijas Havas Europe darbiniekiem. RIX šajā gadījumā ir infrastruktūra, nevis kompānija, kas apkalpo BT reisus.
Man pēdējoreiz čekojoties arī Havas čekiste izmisīgi šķirstīja pasi, meklējot laikam vīzu, tad iedevu ESTA izdruku (latviski), nekādi jautājumi vai aizķeršanās neradās. Tiešām nezinu, kāpēc prasa - iespējams, ka pirmajai aviokompānijai trūkst šīs atgriezeniskās saites par ESTA elektroniska ieraksta esamību.
Tur daži cilvēki pat nezina, ka Hongkonga ar atsevišķi valsts.
diez vai pasaulē atradīsies daudz cilvēku, kas šābrīža apstākļos piekritīs, ka Honkonga ir atsevišķa valsts (nē nu es zinu, ka tas ir ĶTR HKG īpašais administratīvais rajons, kur vīzu mums nevajag utt, bet....).
Tieši tā. Nu nevar check-in aģents no galvas zināt visas valstis, kur vajadzīgas vīzas, kur nē. utt, tāpēc saukt cilvēkus par idiotiem FXQuadro manuprāt ir lieki.
Jā, tāda, es atvainojos, stulba mētāšanās ar apvainojumiem.
Nav bijusi (vēl) darīšana, tāpēc izbrīns, ka ESTA mēdz būt latviski. Kādā citā tēmā tepat vai tik netika minēts, ka to papīrizdruku drošības labad tomēr somā turēt. Neskatoties uz to, ka papīra veidā tā (it kā) nevienam neinteresē.
Darbiniekam ziepes, ja nepamatoti palaidīs (aviokompānija ielidos uz sodu), būs stipri lielākas, ja neko nedarīs.
Formāli reisam RIX-Ķīna-Ķīna vīza vajadzīga un Honkonga, kaut ar īpašu statusu, ir Ķīna. Tāpēc atbildēt viennozīmīgi, vajag vai nevajag, laikam var tikai darbinieks, kas to dara ikdienā (kas RIX neizskatās ticami).
ESTA izdrukas prasīšana neatbrīvos darbinieku no atbildības, ja viņš paprasīs un es parādīšu samaketētu ESTA. Ja viņš nevar pārbaudīt tās īstumu un nevar pierādīt, ka ir prasījis un ka es esmu rādījis tieši ESTA nevis kaut kādu pa ceļam uz lidostu paša sarakstītu dzejoli, tad visai šai procedūrai nav nekādas nozīmes.
Ja es būšu uzrādījis viltotu ESTA viņam, bet tālāk braucot saku, ka man nav ESTA, tad kā tas Havas darbinieks pierādīs, ka ir izpildījis visu procedūru pareizi un nav atbildīgs manis atgriešanu RIX? ja viņs to ESTA vēl kopētu, tad varētu pierādīt, ka es esmu krāpnieks, bet viņš visu izdarījis pareizi.
Labi zini, ka nenotiek darba vietas videoieraksts?
@evo: Tā krāpties izdosies tikai vienreiz. Amerikāņi tāpat atsūtīs atpakaļ. Pēc tam būsi melnajā sarakstā un no Rīgas vispār nekur vairs nelidosi...
Ja es būšu uzrādījis viltotu ESTA viņam, bet tālāk braucot saku, ka man nav ESTA, tad kā tas Havas darbinieks pierādīs...
Mh, es arī nesaprotu, kāds tieši mērķis varētu būt šādām nejēdzīgām darbībām, kas var beigties ar kriminālatbildību. Pamēģināt sariebt kādam abstraktam lidostas darbiniekam? Amerika uz mūžu aizslēgta, arī no Rīgas vairs lidot nevarēs - tas ir tā vērts?
Sūdzību noteikti uzrakstīšu airbaltic, lai citiem pasažieriem nākotnē nenāktos piedzīvot šādas dīvainības.
Citi paziņas tajā pašā rītā ar SAS caur ARN lidoja uz LAX un viņiem vispār neko neprasīja uzrādīt.
Teiksim, ja situācija būtu attīstījusies tā, ka darbinieks pasaka, ka ja nav ESTA latviski, tad nekur tālāk nelaidīs un pasažieris nezinot tiesības un nezinot ko darīt, un nav kam agrā rīta stundā piezvanīt pēc padoma, samierinās ar situāciju un iet prom vai arī šis čekošanās process ir kādas 50min pirms reisa un laiks ir maz lai kaut ko atrisinātu un check in aizverās un pasažieris netiek pat līdz Parīzei. Tad šo putru Airbaltic būtu jāizstrēbj un jārerūtē ar citiem reisiem?
Nu, tā sanāk klasiska atteikta iekāpšana, tātad kompensācijas, rerūtēšana un viss pārējais. Vismaz es to tā saprotu. Ja kareivīgs paxis, vēl var mēģināt kādu papildkompensāciju piedzīt par liekiem uztraukumiem, bet to laikam bez tiesas nekā.
Visu vel vajadzes pieradit - kas ko un ka teica.
Tieši tā. Nu nevar check-in aģents no galvas zināt visas valstis, kur vajadzīgas vīzas, kur nē. utt, tāpēc saukt cilvēkus par idiotiem FXQuadro manuprāt ir lieki.
Nav jāzina no galvas, taču jābūt pieejai sistēmai, kur to pāris minūtēs pārbaudīt.
Āķīgā detaļa FXQuadro gadījumā bija tāda, ka tranzīts bez vīzas Ķīnā iespējams, ja lido tālāk uz citu valsti. Honkonga tāda īsti nav. Tajā pašā laikā lidojumi mainland-HKG no aviosabiedrību viedokļa īsti neskaitās arī vietējie lidojumi Ķīnā (nodokļus utt rēķina kā par starpvalstu), un protams pašā Honkongā vīzu nevajag. Timatic skaidru atbildi par šādu maršrutu nesniedz. Ja man kāds jautātu, vai vajag vīzu šajā gadījumā, es domātu, ka jautājums uz iekrišanu.
Juri,
Lidojumam kāds valsts - Mainland China - HK vai Makao nekāda vīza nav vajadzīga. Tas bija labi aprakstīts kad bija ievadīts visa free tranzīts caur Kinu (pats pavadïju 2 dienas Shanhajā bez vīzas UN aizlidoju uz HK) Kina's robezsārgi parbaudīja tikai biletes uz HK un viss.
HK ir specialais Kinas regions, bet tas nav Mainland China. Starp valstīm ir gan muitas zona, gan robezs. HK'am ir pilnīgi savi likumi. Kina nodroshina tikai Hongkongas aizsardzību UN valsts parstavi pasaules organizacijās.
FXQuadro, oficiālajā informācijā, no kā vadās aviosabiedrības (Timatic sistēma), ievadot Ķīnu kā tranzītvalsti, ir rakstīts, ka vīzu nevajag, ja ir savienojums Ķīnā ceļā uz citu valsti. Tu taču piekritīsi, ka Honkongas gadījumā šo tekstu var uztvert gan vienā veidā, gan otrā veidā Honkongas īpašā statusa dēļ?
Man liekas dīvaini, ka Timatic vispār pieminēts, ka bezvīzas tranzītam vajadzīgs savienojums uz trešo valsti. Ja cilvēks lido tālāk ar vietējo Ķīnas lidojumu, skaidrs taču, ka galapunktā vīzu vajag un papildus kārtot tranzītvīzu būtu muļķīgi . Es ļoti labi saprotu, ka šāds teksts reģistrēšanās darbiniekam var radīt aizdomas, ka ceļā uz Honkongu tomēr vajag tranzītvīzu:
China
Transiting without a visa is possible for:
Holders of confirmed onward air, cruise or train tickets for a max. transit time of 24 hours. Transit incl. multiple stops within China (People's Rep.), with a total transit time of max. 24 hours, is permitted. They must travel to a third country.
Es nestrīdos par to, vai vajag vai nevajag vīzu. Es tikai saku, ka no oficiālajiem avotiem ir grūti saprast, kā ir.
Juri, gan pie Kinas oficiāliem:
You have confirmed plane tickets to a third country (for immigration purposes, Hong Kong, Macau and Taiwan are not considered part of China). Flights between mainland China and any of these places are considered International and they are deemed to be different countries.
Es gribēju teikt, ka lidostas darbiniekam jàzin tādu informāciju Lori labi. Par ESTA vispar stulbums. ESTA dokumentam galvenais ir numurs UN derīguma datums, nevis valoda.
Tas jau ir nepārprotamāks teksts. No kurienes no paņēmi? Gūglējot uz šo frāzi man atrodas info visādos forumos un laikrakstos.
Ja es būšu uzrādījis viltotu ESTA viņam, bet tālāk braucot saku, ka man nav ESTA, tad kā tas Havas darbinieks pierādīs...
Mh, es arī nesaprotu, kāds tieši mērķis varētu būt šādām nejēdzīgām darbībām, kas var beigties ar kriminālatbildību. Pamēģināt sariebt kādam abstraktam lidostas darbiniekam? Amerika uz mūžu aizslēgta, arī no Rīgas vairs lidot nevarēs - tas ir tā vērts?
Un kāds mērķis būtu bezjēdzīgai darbībai, paziņojot aviosabiedrības pārstāvim, ka Tev ir ESTA, kaut patiesībā nav? Ja aviosabiedrība nevar pieslēgties sistēmai un pārliecināties, ka ESTA ir, tad manuprāt nav liela starpība, kā es samelojos mutiski vai parādot viltus izdruku.
Nav speka tagad mekleet, bet apskati:
Es tikai saku, ka pirmā un bieži vien vienīgā vieta, kur aviosabiedrības ņem informāciju, ir Timatic, un tur nav viennozīmīga informācija, nav šī teikuma «Flights between mainland China and any of these places are considered International and they are deemed to be different countries». Tāpēc man personīgi šķiet saprotami, ka pagāja kāds laiks, kamēr Rīgas lidostā to noskaidroja precīzāk.
Teiksim, ja situācija būtu attīstījusies tā, ka darbinieks pasaka, ka ja nav ESTA latviski, tad nekur tālāk nelaidīs un pasažieris nezinot tiesības un nezinot ko darīt, un nav kam agrā rīta stundā piezvanīt pēc padoma, samierinās ar situāciju un iet prom vai arī šis čekošanās process ir kādas 50min pirms reisa un laiks ir maz lai kaut ko atrisinātu un check in aizverās un pasažieris netiek pat līdz Parīzei. Tad šo putru Airbaltic būtu jāizstrēbj un jārerūtē ar citiem reisiem?
Bija tāda situācija ar AirBaltic: http://www.celakaja.lv/forumi/ka-man-rikoties-ja-airbaltic-atteica-lidoj...
Tur Indra, kura laikam strādā ar šīm sistēmām vai kā citādi saistīta, apgalvo, ka elektroniski pārbaudīt ESTA derīgumu var tikai tā aviosabiedrība, kas izpilda tiešo lidojumu uz ASV. Tas savukārt rada jautājumu, kādēļ izdruku ir prasījuši Lufthansas, Finnair un Turkish pārstāvji…
Aviosabiedrība var, bet laikam ne kurā katrā lidostā, no kurienes tiešā reisa šai aviosabiedrībai uz US nav. Tikai minējums.
Par Ķīnu - spēku vajag - angliskajās saitēs pārskrienot pāri virsrakstiem neko līdzīgu #24 minētajam nemana, ar hieroglifiem nenoņēmos (šad tad ir arī jāstrādā). Diemžēl, saite uz wiki ir tikai vispārēja priekšstata gūšanai, ne oficiālai informācijai.