Šobrīd, esot meklējumu procesā, esmu atskārtis, ka man nepieciešamais vienvirziena lidojums ir tikai par kapeiku lētāks, kā lidojums abos virzienos. Iedomājos par iespēju nopirkt RT lidojumu, taču to lidojumu, kas man nav nepieciešams (atpakaļ), pēc iespējas tālākā nākotnē, ar domu, ka ja to atceļ, tad man būtu iespējams atteikties no konkrētā lidojuma un saņemt naudas atmaksu.
Kā šādā situācijā aviokompānijas aprēķina to, cik ir jāatmaksā par neizmantoto segmentu un vai vispār šādu praksi aviokompānijas piekopj?!
LOT un Lufthansa, cik zinu, piemēro praksi, ka, ja pirkta vislētākā turp - atpakaļ biļete (NON-REFUNDABLE), tad neko atpakaļ neatmaksā, ja lidojums atpakaļ nav izmantots. Domāju, ka arī citām tā saucamajām tradicionālajām aviokompānijām ir tas pats. Vai atpakaļlidojumu atcels, tas gan jāzīlē kafijas biezumos. Parasti gan atcelšanas gadījumā uz vietas lidostā Tev piedāvā citu alternatīvu, kura Tevi vairāk vai mazāk apmierina, ja vien nav FORCE MAJEURE situācija (vulkāna izvirdums, karš, zemestrīce, utt). Ja nu atcelšanas gadījumā ļoti "spirinies" pretīm, var jau būt, ka var kaut ko atgūt.
Ja lidojumam ir t.s. ''divvirzienu cenu struktūra'' (un Tavam gadījumam tā acīmredzami ir - pamatā kalsiskajām aviokompānijām), tad par to vari aizmirst. Aviokompānija, gluži pretēji, uzskatīs, ka Tu esi vēl viņiem parādā, ja neizmanto visu biļeti. Piedzīt jau neko nemēģinās, bet arī atpakaļ neko nedos. Izņēmums varētu būt gandrīz neticams gadījums, ja tieši tavā datumā atpakaļceļš kaut kādu mistisku iemeslu dēļ tiek atcelts.
Man šķiet, ka neesam īsti sapratušies
Mans domu gājiens bija apmēram šāds:
Pērkot lidojumu, piem. 1.augustā maršrutā RIX-FRA cena ir 100 EUR, bet pērkot, piemēram, RIX-FRA-RIX 1.augustā turp un 10.februārī (tādad pēc daudziem mēnešiem) atpakaļ, 115 EUR. Tā kā lidojums tālu nākotnē, tad manuprāt ir gana lielas iespējas, ka tam ievērojami mainīs izlidošanas laiku, atcels, pārcels utt. Tāda gadījumā aviokompānijai normālā situācijā būtu pasažierim jāpiedāvā izvēlēties starp lidojumu citā laikā (ko viņi nenoliedzami arī darīs), konkrētajā datumā lidojumu ar citu aviokompāniju vai naudas atmaksu. Ja es izvēlētos naudas atmanksu, tad kā šādā gadījumā, kad A-B jau ir nolidots, kā tiktu aprēķināts tas, cik man pienākas atpakaļ par B-A.
Vienkārši štukoju, vai manā gadījumā man hipotētiski būtu izdevīgāk iegātāties lidojumu vienā virzienā par 100 EUR, vai abos virzienos, kaut arī otrais man nav vajadzīgs, par 115 EUR
Es jau pēc Viestursp1 komentāra sapratu savu kļūdu un to, ka esi plānojis šādu hipotētisku iespēju. Ja biļete turp / atpakaļ būtu lētāka nekā vienā virzienā, tad droši varētu pirkt to, bet neredzu nekādu jēgu šāda dziļi teroētiska scenārija gadījumā piemaksāt 15 eiro un cerēt, ka kaut ko izdosies atgūt. Solīdas kompānijas nemaz jau tik bieži sarakstus nemaina, turklāt diez vai viņi piekritīs kaut ko atdot, ja izmaiņas būs pavisam nelielas.
Attiecībā uz aprēķinu, tur nevajadzētu būt nekam sarežģītam, neesmu pētījis tieši Lufthansas lapu, bet parasti kaut kur var atrast cenas atšifrējumu pa posmiem un nodokļiem. Nodokļiem noteikti jābūt redzamiem, pat, ja cena nav atšifrēta atsevišķi pa virzieniem, tad es pieņemtu, ka jāatmaksā puse no biļetes cenas (bez nodokļiem) + attiecīgās izlidošanas valsts nodokļi. Tā kā Vācijā nodokļi ir lielāki nekā Rīgā, tad vajadzētu atgūt vairāk nekā pusi no biļetes cenas.
P.S. Nezinu, kā Tu dabū gatavu 100 un 115 EUR, man 1. augustā RIX-FRA vienā virzienā rāda 622 EUR. Turp - atpakaļ 1.08 - 10.02. sanāk 140 EUR. šajā situācijā, protams, komentāri lieki.
Ja runa ir par konkrētu reisu ar LH (RIX-FRA - RIX) - jau gadiem ilgi ir gandrīz nemainīgs saraksts, diez vai ko mainīs arī tuvāko 11 mēn. laikā. Man pazīstams džeks tieši ar LH tā arī bija izdarījies. Nopirka lidojumu AMS-RIX-AMS ar LO+LH, jo divvirzienu biļete bija daudz lētāka nekā vienā virzienā. Plāni mainījās, jo bija jāmauc atpakaļ uz AMS jau pēc 3 nedēļām, bet atceļš tika nopirkts tik pēc 5-6 nedēļām. Par cik RT biļete tika pirkta kā NON-REFUNDABLE par viszemāko iespējamo cenu, tad par neizmantoto atceļu atpakaļ nedabūja neko, pat nodokļus nē, jo šiem lūk, esot par grūtu aprēķināt, kuri nodokļi jau izmantoti un kuri nav izmantoti, jo LOT-am un LH tie nedaudz atšķiroties.
Ātrumā rakstot FRA minēju tikai piemēra, uzskatāmības dēļ.
Īstenībā čekoju HAM vai HAJ - RIX 20.07. Ir viens tīri pieņemams variants ar LX par ~110 EUR, taču tas paredz nakšņošanu ZRH.
Ar tālā nākotnē pārbīdītiem atpakaļceļa datumiem, lētākais, ko, šķiet, redzēju, bija par ~20-30 EUR dārgāks, taču ar LH un daudz patīkamākiem lidojumu laikiem un bez nakšņošanas kādā tranzīta lidostā, kas cenas ziņā attiecīgi sanāk tas pats, kas ar nakšņošanu ZRH.
Tā kā gana neizbēgams šajā maršrutā ir lidojums ar savienojumu, tad doma par kaut kad nākotnē atceltu lidojumu likās diezgan optimistiska, ņemot vērā to, jo ir divi lidojumi, kuriem būtu iespēja ''atcelties''. Un ja pieņemam, ka ja puse no lidojumiem jau nolidota un puse atceļās, un naudas atmaksu rēķinot ~ pusi no biļetes cenas, tad ietaupījums gala beigās tomēr sanāktu.
Un ja pieņemam, ka ja puse no lidojumiem jau nolidota un puse atceļās, un naudas atmaksu rēķinot ~ pusi no biļetes cenas, tad ietaupījums gala beigās tomēr sanāktu.
Tradicionālās aviokompānijas gan parasti tā nerēķina. Galvenie lidojumu atcēlēji lidojumiem no RIX pagaidām ir pašmāju BT. LX un LH jau it kā neko neatceļ. LH vienīgi šad tad pastreiko un tad kaut kas tiek atcelts.
Manuprāt tālākā periodā ar BT atcelšanu varētu rēķināties, bet kas to zin, BT ir tādi neprognozējami...
Lufthansa reti atceļ lidojumus, īpaši Vācijā. Par laika izmaiņām man gan vairākkārt ir zvanījuši un prasījuši, vai derēs (arī RIX-FRA).
Pēc regulas jāatdod maksa par neizmantotajiem posmiem, un manuprāt godīgi būtu atmaksāt pusi no biļetes (reizēm aviosabiedrības mēģina parēķināt, cik maksātu nolidotais vienvirziena posms, un tad paziņot, ka nekas viņiem nav jāatdod, bet es šajā gadījumā argumentētu, ka tikpat labi var parēķināt, cik atsevišķi maksātu nenolidotais posms, un ka līdz ar to jāatdod viss samaksātais; kopmromiss būtu puse).
Katrā ziņā doma ir interesanta un es mēģinātu tā rīkoties, kā Gints iecerējis, kaut vai intereses pēc. Atpakaļdatumu ņemtu maksimāli tālā nākotnē, maijā vai jūnijā. Un "sliktākajā" gadījumā, ja nav izmaiņu vai atcelšanu, jau ir iegādāta puse no vēl viena ceļojuma, nākamam gadam!