Sen neesmu izmantojis airbaltic, tāpēc nedaudz neskaidrība.
Caur gotogate iepirku lidojumu, kura pirmo posmu izpilda BT, tālāk - Qatar Airways.
BT atsūtīja e-pastu ar savu atsevišķu booking numuru un aicinājumu iečekoties online.
Skatos, ka online check-in BT ir tāda opcija "check-in for the next flights"
un tad tālāk teksts: As this flight is operated by partner airline you can't select seat or add ancillaries but we will try to check you in for this flight.
Ko ieteiksiet darīt ?
Aktivizēt to opciju vai nē (qatar airways lapā rakstīts, ka iečekošanās ir sākot no 48h pirms lidojuma (tas vēl nav izpildījies). Kā arī nav ne jausmas vai gotogate veiktu būkingu varēs iečekot Qatar Airways lapā pa tiešo.
Protams, man būtu vēlme pašam izvēlēties vietas garajos lidojuma posmos, kurus veiks Qatar Airways. Ja opcija būs ieslēgta, tad iespēju nebūs. Bet ja nebūs ieslēgts , tad kur varēs iečekoties Qatar airways posmiem? Tranzītlidostā pirms nākamā lidojuma?
P.s. Savienojuma laiks starp lidojumiem turpceļā pietiekošs, t.i. pāris stundas.
Ā, un vēl - vai iečekojoties online BT ir jānorāda nododamās reģistrētās bagāžas skaits? Neesmu vēl izdomājis, cik īsti būs koferu. Varbūt 1, varbūt neviens.
Es ieteiktu sagaidīt, kad sākas QR check-in, un darīt to viņu lapā uz viņu reisiem, ar visu vietu izvēlēšanos.
Pēc tam BT reisam vari čekoties kaut pēdējā brīdī, tur neko nenokavēsi. Tieši otrādi, vēlāk reģistrējoties sistēma mēdz iedot interesantākas vietas. Un vēl, kā rāda mana nesenā pieredze ar BT +AF, ja garais reiss tiek atcelts, tas tas BT piereģistrētais sūdagabals tikai var sataisīt problēmas - sistēma piedāvā variantus, bet pēc tam bļauj, ka, lai apstiprinātu, jāizreģistrējas no pirmā posma. Bet to, kā zināms, tiešsaistē izdarīt nevar.
Qatar sēdvietas jau var izvēlēties uzreiz, kad ir e-ticket dabūti. Ieej Qatar rezervācijā un izvēlies vietas un 48h pirms reisa iečekojies. Pēc Qatar iečekošanās čekojies BT reisam. VAri arī lidostā visu kārtot.
Arī Qatar un Finnair savienotajās biļetēs Qatar varēja iečekoties 48h pirms lidojuma Qatar lapā un 36h pirms reisa Finnair reisam. Finnair arī varēja izdrukāt Qatar lidojumu boardingpass.
Man bija līdzīgi ar BT+ Etihad pavisam nesen. Iečekojos atsevišķi BT lidojumam viņu mājas lapā un Etihad lidojumam viņu lapā, jo visu kopā nevarēja. Vienīgi neatceros secību, kādā to darīju- šķiet, ka prom vispirms BT un tad Etihad. Rīgas lidostā pēc tam, nododot bagāžu, BT reisam vēlreiz izprintēja papīra iekāpšanas kartes, bet teica, ka tālāk Etihad nevarot iedot (tā kā mums bija mobilās iekāpšanas kartes, par to vispār nestresojām un nemaz uz transfer desk negājām). Bet pirms iekāpšanas Etihad reisā tikām izsaukti pie geita un džeks kaut ko sistēmā samainīja, jo teica, ka BT un Etihad (vai Minhenes lidostas) sistēmas esot dažādas, tāpēc manuāli kaut kas tur jāpārreģistrē.
Atpakaļceļā iečekojos vispirms Etihad un tad BT, bet atpakaļceļā bija pavisam interesanti- čekoju visus 4 biļetē minētos, 2 pieaugušie + bērns + infants. Pa vidu Etihad uzmeta kaut kādu erroru un atkārtoti čekojoties sanāca, ka Etihad iedeva man un infantam arī BT boarding pass, bet vīram un meitai uzmeta paziņojumu, ka tas nav iespējams. Lidostā, protams, iedeva visas iekāpšanas kartes uz visiem reisiem.
Tā ka šajos gadījumos, kad ir BT kombinēts ar vēl kaut ko, jābūt radošam un jāmēģina visādas iespējas
Radās vēl papildus jautājums par bagāžu - e-ticketā rakstīts, ka visos segmentos reģistrētā bagāža ir 1x30kg, bet e-pastā no BT, kas atnāca ar aicinājumu čekoties, ir šāda ne pārāk saprotama frāze:
"At least one unit of checked baggage is included in the reservation, made on airBaltic.com, for the whole flight if your itinerary includes flights operated by airlines other than airBaltic. The weight of the included checked baggage is determined according to IATA resolution No. 302, by the Most Significant Carrier.
Please contact the airBaltic call centre or e-mail reservations [at] airbaltic [dot] com, or contact the other airline(s) listed on your itinerary, for detailed information on the free baggage allowance included in your ticket, or to add additional checked bags or special baggage."
Mulsinoši no augstāk minētā ir teikums, ka vismaz 1 bagāžas vienība ir iekļauta rezervācijai, kas veikta airbaltic.com.
Mana rezervācijas, protams tika veikta caur gotogate.
Vai nebūs tā, ka Airbaltics mēģinās noplēst deviņas ādas un likt pirkt kaut kādus mistiskus bagāžus talonus pirms lidojuma?
Es tomēr vados no tā, ka man gotogate rezervācijā ir rakstīts, ka 1x30kg ir iekļauti visos segmentos.
Tai pat laikā gotogate lapā ir teikts arī šāds teikums: " The indicated baggage allowed for each flight is usually the maximum allowed per airline. You should check the exact baggage terms and conditions for the airlines in your order. "
Par šīm te bagāžas lietās varētu zināt tie, kas līdzīgi kā man ir izmantojuši BT+"kaut kas" (Qatar airways, Emirates u.c.) biļetes pērkot caur trešo pušu servisiem, piemēram, gotogate
Nesatraucies, bagāža BT reisos būs iekļauta tāda pati, kā visos citos lidojuma segmentos. To nosaka MSC jeb most significant carrier concepcija. Pārējām aviokompānijām jāpielāgojas galvenā pārvadātāja normām.
Būs 30kg iekļauti. Sēdvietu var izvēlēties nevis ONLINE Check in sadaļā kas atverās 48h pirms reisa, bet MANAGE MY booking sadaļā pēdējos mēnešos 2x ar Qatar uz Āzijas pusi esmu lidojis un sēdvietas izvēlējos 2-3nedēļas pirms reisa zem MANAGE MU BOOKING ievadot uzvārdu un rezervācijas numuru
O! Paldies, izvēlējos Manage My Booking un viss notika. Izvēlējos ne tikai vietas, bet arī ēdienu
p.s. Iečekojos arī BT lidojumam (airbaltic lapā). Kā jau bija gaidāms AirBaltic "spridzina" ar savu nekompetenci. A4 izdrukājamā boarding pass smuki uzrakstīts Checked-in baggage allowance: No bags
https://www.airbaltic.com/en/checked-baggage lapā gan rakstīts, ka būs "special rules", cerams būs ok.
Please note, that special baggage rules apply if your flight is operated by another carrier or is a charter flight. Check respective's airline baggage policy or consult with your travel agent.
Vienkārši man pirms X gadiem bija pieredze tieši ar BT, kad Vācijā posmam uz RIX ar BT piespieda uz vietas pirkt bagāžas talonu, lai arī lidojums bija rezervēts pavisam ar citu avio. Kopš tās reizes uz BT skatos "šķībi". Bet nu nākas lidot, praktiski monopols šiem ir.
p.s. Iečekojos arī BT lidojumam (airbaltic lapā). Kā jau bija gaidāms AirBaltic "spridzina" ar savu nekompetenci. A4 izdrukājamā boarding pass smuki uzrakstīts Checked-in baggage allowance: No bags
Par šo neķer kreņķi, man arī BT iekāpšanas kartē bija 0 bags rakstīts, bet mierīgi nodevām somas bez neviena jautājuma. Drošības pēc, protams, turi pa ķērienam biļeti, kur redzams, ka ir 30 kg bagāža, bet pēdējos gados man ar šo nav bijušas problēmas. Iepriekš gan BT ir mēģinājis likt pirkt bagāžu, bet tas ne RIX lidostā, bet atpakaļceļā.
Mēģinot online-checkin qatar airways lapā izmeta sekojošo:
"Your booking contains other airline flight which cannot be processed. Please proceed to the check-in counters at the Airport."
Līdz ar to rodas jautājums, vai check-in counteris obligāti ir domāts pirmais airports (RIX), lidojumam no kura jau esmu iečekojies BT lapā vai arī tā var būt tranzītlidosta jau pēc BT lidojuma posma ?
Mēģinot online-checkin qatar airways lapā izmeta sekojošo:
"Your booking contains other airline flight which cannot be processed. Please proceed to the check-in counters at the Airport."
Līdz ar to rodas jautājums, vai check-in counteris obligāti ir domāts pirmais airports (RIX), lidojumam no kura jau esmu iečekojies BT lapā vai arī tā var būt tranzītlidosta jau pēc BT lidojuma posma ?
Domāju, ka aiz RIX nākošā lidosta, ja caur mājas lapu nevar.
Man domāt, pirmā lidosta. Ja jānodod bagāžu, tad jau tas tāpat notiek.
Jā, nododamā bagāža laikam man būs. Bet vai RIX lidostā bagāžas nodošanai nav speciāli drop-off counteri vai arī pie jebkura check-in var nodot bagāžu pat ja veikts iepriekšējs online-check in priekš BT lidojuma?
Nekad nepievēršu tādām lietām uzmanību, un RIX lidostā neesmu bijis jau gadus 2
Jā, nododamā bagāža laikam man būs. Bet vai RIX lidostā bagāžas nodošanai nav speciāli drop-off counteri vai arī pie jebkura check-in var nodot bagāžu pat ja veikts iepriekšējs online-check in priekš BT lidojuma?
Nekad nepievēršu tādām lietām uzmanību, un RIX lidostā neesmu bijis jau gadus 2
Var nodot bagāžu pie jebkura COUNTER, uz kura ir BT logo. Tad varēs arī pajautāt pat tālāko CHECK-IN. Citreiz var, bet citreiz nevar RIX-ā "iečekoties" nākošajam lidojumam, ja to to izpilda cits pārvadātājs (ne-BT).
Viestur, tam visam ir nosaukumi latviski… Jā, bagāžu var nodot pie jebkuras Airbaltic letes, turpat arī iereģistrēs nākamajiem lidojuma posmiem, ja mācēs. Ja nē, tad nākamajā lidostā turpat sterilajā zonā jāmeklē darbinieki, kas atbild par tranzītpasažieriem (parasti ir uzraksts «Transit Desk» vai tamlīdzīgi) un tie izdrukās iekāpšanas kartes.
Atbildot uz savu jautājumu varu pateikt kā bija reāli.
Visas iekāpšanas kartes bez problēmām iedeva RIX lidostā.
Tomēr nākamajā tranzītlidostā bija jāpieiet pie improvizēta tranzītpasažieru galdiņa, par to paziņoja pa skaļruni pie vārtiem ne pārāk laicīgi pirms iekāpšanas nākamajā lidmašīnā. Tā kā pirmais lidojums bija ne ar QR, tad QR darbiniekiem pirms lidojuma esot jāpārbauda, vai viss ir labi ar pasi/bagāžas talonu/iespējami nepieciešamām vīzām u.t.t. Jāpiebilst, ka pirms tam šajā pašā tranzītlidostā jau tika izieta pases pārbaude.
Viss bija labi