Tīri sportiska interese - varbūt tam ir kāds loģisks izskaidrojums.
Kāpēc par lidojumu tiek piešķirti punkti, ja tas ir rezervēts caur aģentūru, bet par viesnīcām nē?
Esmu to piefiksējusi gan ar SAS EuroBonus, gan BalticMiles - un manuprāt tāpat bija arī ar Finnair lojalitātes karti.
visticamāk tāpēc ka aviobiļešu cenas nevariē atkarībā no tā, caur kurieni tu tās esi rezervējusi, bet viesnīcām gan cenas, kuras tu vari saņemt aģentūrā/bookingā ir savādākas nekā rack rate, kurš tiek publicēts viesnīcas saitā, un no kura ir iespējams tev izmaksāt arī punktus.
Galvenais iemesls ir tas, ka aviosabiedrības neko nemaksā aģentūrām un viņām vienalga, vai pērc no aģenta vai no aviosabiedrības. Viesnīcas maksā 10-20% komisiju.
Man darbā vienmēr visu rezervē aģentūra, bet punktus par viesnīcām es arī saņemu. Baigi plaši neizmantoju, bet vismaz SAS kartē ir gan punkti nākuši. Nupat apskatījos SAS lapā pie punktiem, visādi šitādi figurē: Radisson Blu Hotel Olumpia Tallinn. Varbūt arī tā bija senāk, vai arī tikai laimīga sagadīšanās, nemācēšu komentēt.
Es vienmēr pie check in parādu savu Eurobonus karti, un palūdzu piereģistrēt punktus. Vismaz ar Best Western un Scandic tas strādā arī tad, ja rezervēts caur aģentūru.
Man BalticMiles punktus ieskaitīja par Viimsi Spa Tallinā. Rezervēju bookingā un viesnīcā aizmirsu parādīt kartīti. Punktus ieskaitīja.
nu, carlsona noteikumos gan ir explicitly pieminēts, ka aģentūrās veiktās rezervācijas punktu pelnīšanā nepiedalās...
Ineligible Room Rates and other exclusions include: employee rates, family and friend rates, airline crew rates, travel agent rates, hotel employee rates, room rates that are billed on a master bill, tour operator rates, wholesaler rates, or rates booked through online travel companies or other third parties in which you pay for that booking directly to such online travel company or third party. Complimentary rooms, including but not limited to rooms booked as Award Night stays, or stays involving other gift certificate or free night vouchers are also excluded.
Sheratons arī bez problēmām ieskaitīja, lai gan rezervēju viesnīcu caur hoteļu rezervēšanas lapu, a la boooking.
Vairumam viesnīcu tīklu ir līdzīgi noteikumi, kā juriss ielika. Protams, ir vēl nianses starp priekšapmaksas cenām, kur uzreiz samaksā aģentam, un tādām, kur caur aģentu tikai norezervē un maksāšana uz vietas viesnīcā (tad lielāka iespēja, ka ieskaitīs punktus). Un vienmēr var sanākt nejaušības, ka ieskaita punktus, kaut pēc noteikumiem nevajadzētu – tad jauki, bet, ja neieskaita, tad uz pieprasījumu arī to neizdarīs, atsaucoties uz noteikumiem.
Bet jebkurā gadījumā – cilvēki, ja no aģenta un pa tiešo no viesnīcas ir vienādas cenas, nu kāpēc jūs rezervējat caur aģentu (booking.com vai jebkuru citu)?… Neredzu tam nekādas priekšrocības, tikai neizdevīgumu. Pirmkārt 10-20% aiziet liekēdim starpniekam, otrkārt – viens papildus posms, kur kaut kas var noiet greizi (kā te iepriekš runāts, booking.com sūta rezervācijas pa faksu ar visiem kredītkartes numuriem, fakss var noklīst, varat ierasties pilnā viesnīcā bez rezervācijas…), treškārt – pa tiešo ar viesnīcu parasti var sarunāt atkāpes no standarta noteikumiem (atcelt nedaudz vēlāk, kā drīkstētu, utt), ja caur aģentūru, tad sarežģītāk vai neiespējami, ceturtkārt – potenciāli sarežģījumi ar punktu iegūšanu, piektkārt – ja būs problēmas ar viesnīcu, aģentūra visticamāk neko nelīdzēs, sūtīs pie viesnīcas, sakot – mēs tikai starpnieki, tālāk visu kārtojiet pa tiešo.
Vārdu sakot – ja nav priekšrocības cenā, labāk rezervējiet pa tiešo, pašiem būs izdevīgāk un viesnīcnieki būs jums pateicīgi, zinu no pieredzes.
Juris - darbā piemēram korporatīvie noteikumi, pašiem nedrīkst rezervēt. Arī aviobiļetes mēdzu savām vajadzībām pirkt no aģenta, ja skatos, ka tajā brīdī ar esošajām kartēm nevaru samaksāt un tad var maksāt daļu skaidrā, daļu no vēl kādas kartes utml, viesnīcas sev gan parasti pa tiešo.
Pareizi, par korporatīvajiem noteikumiem piemirsu… Runājot par tiem, vēl ir tāda smalka atšķirība kā legacy travel agent (piemēram Amex Travel, kas apkalpo daudzus ASV uzņēmumus), caur tiem rezervējot, punktus bieži vien skaita; parastiem online travel agent retāk. No lietotāja viedokļa ļoti grūti izsecināt, caur kuru aģentu rezervējot būs punkti, kuru nē, un par kuru cenu no viena un tā paša aģenta būs, par kuru cenu nē, turklāt katram viesnīcu tīklam vēl ir smalkas atšķirības.
Es pati arī saskaros ar korporatīvajiem noteikumiem, kā rezultātā pati nevaru veikt rezervāciju, tāpēc arī gribēju pajautāt. Rezultātā ne Scandics, ne Radissons man punktus nedod. Un ja avio biļetes parasti tiek rezervētas caur AmEx, tad viesnīcas praktiski nekad.
Juri, vismaz Rīgā booking.com veido ļoti nozīmīgu daļu viesnīcu rezervāciju. Līdz ar to viesnīcām rūp reitingi bookingā (tur tie ir arī redzamāki, nekā citos saitos, un vairāk ietekmē klientu izvēli), tāpēc bieži vien rezervējot caur to var panākt labāku attieksmi (labāka istaba, praktiski neiespējams uzrauties uz overbooking, utt.) nekā rezervējot viesnīcas lapā. Varbūt uz Sheraton un Mariott tas neattiecās tik daudz, jo tiem booking.com nav tik svarīgs rezervāciju avots salīdzinot ar aģentūrām, bet mazāk pazīstamām viesnīcām tā noteikti ir liela atšķirība - vai palikt ar booking.com rezervāciju, vai arī bez tādas. Es katrā ziņā vienādai cenai un noteikumiem esot booking.com un viesnīcas lapā, vienmēr rezervētu booking.com.
shustrik, labs domu grauds.
P.S. booking.com jau arī nepieļauj, ka, rezervējot caur viesnīcu, būtu labāki noteikumi, nekā pie viņiem.
Booking.com ir stipri vienalga par labākiem noteikumiem, rezervējot pa tiešo; galvenais, lai nebūtu zemāka cena.
Neviena viesnīca negrib sev sliktas atsauksmes, vai tās būtu kādā konkrētā rezervācijas sistēmā vai tripadvisor. Pie vienādas cenas es nekad nerezervēju caur booking.com visu iepriekšminēto iemeslu dēļ. Nav ko uzturēt liekēžus.
Uz overbooking iekrist var, paliekot uz vienu nakti, neuzrādot rezervācijā tālruni un ierodoties pēc pusnakts. Domāju tam daudz lielāka nozīme kā rezervācijas avotam.
Gan jau, ka katrā viesnīcā ir sava overbooking politika. Konkrēti man zināmā viesnīcā overbooking gadījumā iepriekš izvēlās, kuriem klientiem atteiks, nevis gaida, kuri ieradīsies pēdējie
Juris, tieši ar Amex travel arī sanāk strādāt