Lidojumu atcelšana Islandes vulkāna dēļ – kas pienākas pasažieriem

50 atbildes [Pēdējā ziņa]
Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Uzsākšu jaunu tēmu, lai visiem skaidrs, ko aviosabiedrībai jānodrošina, ja reiss atcelts vulkāna dēļ.

Atbilstoši Eiropas regulai 261/2004 (pilnu tekstu var nokopēt te: http://www.celakaja.lv/sites/default/files/images/regula_261_2004_LV.pdf), aviosabiedrībai reisu atcelšanas gadījumā jārūpējas par pasažieri sekojošos veidos:

  1. jāļauj izvēlēties – vai nu 7 dienu laikā saņemt atpakaļ maksu par biļeti (visiem tās neizmantotiem posmiem), vai tikt pārceltam uz citu reisu;
  2. ja atcelšanas dēļ netiekat mājās:
    1. ēdināšanu un atspirdzinājumus samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku;
    2. bezmaksas 2 telefona zvani, faksi vai e-pasta ziņas;
    3. izmitināšana viesnīcā, ja atcelšanas dēļ galamērķī papildus jāuzturās viena vai vairākas naktis, kā arī transporta izmaksas.

Ši regula attiecas uz visiem lidojumiem Eiropas Savienības valstu iekšienē, no un uz tām (izņemot ne-ES aviosabiedrības, kas lido uz galamērķi ES). Tātad arī Ņujorkā un Maskavā Eiropas aviosabiedrībai jūs jāizmitina. Ja lidojat ar, piemēram, Turkish Airlines no Ņujorkas, tad nē. Ja ar Turkish no Berlīnes uz Ņujorku, tad jā. 

Ārkārtēji apstākļi (pie kā vulkāna izvirdums noteikti pieskaitāms) neatbrīvo aviosabiedrību no pienākuma rūpēties par pasažieri, atbrīvo tikai no kompensācijas, kas būtu jāmaksā gadījumā, ja reiss atcelts aviosabiedrības dēļ.

Informācija par atceltajiem reisiem aviosabiedrību mājaslapās:

Lidostas Rīga lapā http://www.riga-airport.com/en/main/flights/today-arrives-departs īpaši daudz informācijas nav.  

Preta
Lietotāja Preta attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/10/2008
Ziņas: 16
Manīts: pirms 1 ned

Paldies, Juri!

Ļoti aktuālā Informācija.

 

andris1
Lietotāja andris1 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/07/2009
Ziņas: 2714
Manīts: pirms 9 ned
Kur: RIX

un kas notiek ar return biļetēm? Tās arī var samainīt vai tiek zaudētas?

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Quote:
jāļauj izvēlēties – vai nu 7 dienu laikā saņemt atpakaļ maksu par biļeti (visiem tās neizmantotiem posmiem), vai tikt pārceltam uz citu reisu

andris1
Lietotāja andris1 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/07/2009
Ziņas: 2714
Manīts: pirms 9 ned
Kur: RIX

bet vai tas attiecas uz atpakaļ lidošanas biļeti? Nu ja reiss šodien bet 20.aprīlī atpakaļ, bet lidot turp (tuvākais pieejamais) piedāvā 5.maijā vai  saņemt naudu par biļeti no Rīgas.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Ja biļete viena (pirkts turpatpakaļ vienā reizē), tad naudu vari dabūt par visiem lidojuma posmiem (gan turp, gan atpakaļ). Ja atpakaļbiļeti pirki atsevišķi, tad par to aviosabiedrībai nekas Tev nav jāatmaksā, kamēr arī tas reiss nav atcelts. Protams, pajautāt viņiem var, varbūt izrāda laipnību un atdod.

lusija
Nav tiešsaistē
Kopš: 16/04/2009
Ziņas: 101
Manīts: pirms 32 ned

"airBaltic" arī apmaksās pirmo nakti viesnīcā pasažieriem, kuri spiesti gaidīt lidostās ārpus savas dzīvesvietas valsts. "airBaltic" sniegs nepieciešamo palīdzību pasažieriem, lai rezervētu vietas viesnīcās turpmākajām naktīm.

avots: tvnet.lv

Izskatās, ka airbaltic apmaksās tikai pirmo nakti Grin

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

ES regulām ir likuma spēks. Ja AirBaltic domā, ka jebkurš var nepildīt likumu, tad tikpat labi Tu varētu aplaupīt viņu ofisu un par iegūto naudu apmaksāt sev viesnīcu, un viņiem nevajadzētu būt iebildumiem. Smile

baskaje
Nav tiešsaistē
Kopš: 28/12/2009
Ziņas: 67
Manīts: pirms 1 ned
Kur:

 Paldies par noderīgo informāciju! Vienīgi laikam var necerēt uz īpašu aviosabiedrību operativitāti problēmu risināšanā, ņemot vērā visa šī haosa apmērus....

Wentis
Lietotāja Wentis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 17/04/2010
Ziņas: 36
Manīts: pirms 5 gadi

Labdien! 

Ja 24-25 ar Ryanair biju plānojis doties uz/no Stokholmu un, ja jau esmu izdrukājis boarding card, vai ir iespēja, NEsagaidot lidojuma atcelšanu, saņemt naudu atpakaļj?!

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Naudu var saņemt atpakaļ tikai par atceltu lidojumu,  ja vien aviosabiedrība Tev nepiedāvā savādāk.

SuperVineta
Lietotāja SuperVineta attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 557
Manīts: pirms 4 gadi
Kur: Catalunya

Kaads var paskaidrot man sho rindkopu???

Saskaņā ar Monreālas Konvenciju apkalpojošo gaisa pārvadātāju saistības ir jāierobežo vai jāatceļ ārkārtēju apstākļu gadījumos, no kuriem nevarētu izvairīties pat tad, ja veiktu visus iespējamos pasākumus. Šādi apstākļi var rasties jo īpaši politiskas nestabilitātes, meteoroloģisko apstākļu, kas nav piemēroti attiecīgā lidojuma veikšanai, drošības riska, negaidītu lidojuma drošības trūkumu un streiku dēļ, kas ietekmē apkalpojošā gaisa pārvadātāja darbību.

Komentārs tiek sagatavots elektroniski un tas ir derīgs bez paraksta.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Pēc manas saprašanas tas ir viens no apsvērumiem, kas ņemts vērā, pieņemot šo regulu, un tas jau realizēts punktā, kas atceļ kompensācijas izmaksu ārkārtas gadījumos.

lusija
Nav tiešsaistē
Kopš: 16/04/2009
Ziņas: 101
Manīts: pirms 32 ned

nu ziņās rādīja pāris cilvēku, kam nākas gulēt lidostā. pirmās 2 naktis esot apmaksātas-tad teikuši, lai paši meklē, kur palikt. ok ok-regula, bet ja tev nav naudas, tu esi spiests gulēt tai lidostā.citādāk būtu, ja ir nauda par viesnīcu,ko pats samaksā un tad iesniedz aviokompānijai lai apmaksā saskaņā ar regulu. bet ja šajā haosā tev pasaka ka vairāk nemaksās viesnīcu, tad diez vai savas regulā ietvertās tiesības izcīnīs kāds ņemot vērā problēmas apmēru un aviokompāniju idiotismu/tā saucamo "neziņu" par to, kas ir viņu pienākums...

Igucis
Nav tiešsaistē
Kopš: 30/10/2008
Ziņas: 756
Manīts: pirms 3 d

Nu jā, bet man tad rodas jautājums - ko darīt, ja aviokompānijas lodziņa atbild, ka viņiem tas nav jādara (jāapmaksā), bet tu savu regulu papīrīti rādi tai meitenei otrā loga pusē un saki, ka ir?

+ ? - no šitiem - Air Transat 847 Operated by THOMAS COOK AIRLINES - aviokompānija ir Thomas Cook? Jo par biļešu maiņu atbildīgi esot AirTransat, kuri gan pasūta vēl tālāk - uz saitu, caur kuru biļetes ir nobukotas - www.ebookers.com

SuperVineta
Lietotāja SuperVineta attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 557
Manīts: pirms 4 gadi
Kur: Catalunya

Juri, bet peec regulas ir opcija:

Vai sanjemt naudu VAI gadiit citu lidojumu.... kursh nosaka to, ko izveeleeties??

Peec airbaltica teiktaa facebookaa es saprotu, ka vinji pashi nosaka izveeli - njem atpakalj naudu... mees par tevi neruupeesimies vairaak kaa vienu nakti...

Komentārs tiek sagatavots elektroniski un tas ir derīgs bez paraksta.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Li Mei, regulā skaidri un gaiši rakstīts – «pasažieriem dod iespēju izvēlēties».

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Iguci – ja aviosabiedrība atsaka atbalstu, es šajā situācijā viņiem prasītu, vai viņi zina, ka atbilstoši regulai 261/2004 viņiem mani jāinformē par pasažiera tiesībām. Ja atbilde 'nē', lai uzraksta uz papīra, ka atsakās mani informēt un paraksta, lai varu viņus vēlāk iesūdzēt tiesā. Ja atbilde 'jā', tad lai iepazīstina mani ar 9. punktu. Kad to izdara, palūgtu rīkoties atbilstoši tam. Ja atsaka, atkal palūgtu dokumentēt šo faktu. Supervisora saukšana, draudi ar policijas saukšana un tamlīdzīgas izdarības protams atkarīgas no katra kašķēties spējas un vēlmes. Ja tam īsti nepietiek dūšas un valodas spēju, tad vismaz vajadzētu visu pierakstīt – laiku, cilvēku vārdus, saglabāt savus čekus par izdevumiem, lai pēc tam var iesniegt prasību aviosabiedrībai. Ja aviosabiedrība neatbild apmierinoši, jāvēršas ar prasību atbilstošās valsts atbildīgajā iestādē (to saraksts: www.celakaja.lv/sites/default/files/images/2005_01_31_national_enforceme...)

Ja tam nav laika un vēlmes, var savu prasību nodot http://www.euclaim.co.uk/ , viņi paņem kādus 30% no iegūtās summas.

sencis
Nav tiešsaistē
Kopš: 30/10/2008
Ziņas: 6
Manīts: pirms 40 ned

Kā ir ar rezervētajām un jau apmaksātajām viesnīcām, uz kurām es varu netikt, ja reisu atcels?

-----------

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Lielākā daļa viesnīcu ņem vērā radušos situāciju un piedāvā vai nu atcelt neatceļamas/priekšapmaksātas rezervācijas un atdod samaksāto, vai arī pārcelt uz citiem datumiem. Sazinies ar viesnīcu, vēlams pirms paredzētās ierašānās dienas…

zirgs777
Nav tiešsaistē
Kopš: 22/01/2010
Ziņas: 5
Manīts: pirms 7 gadi

Juri! Liels paldies par informaciju! Esam pasi noirejusi viesnicu un gaidam, kad atsaksies lidojumi. sazvanit Finnair nav iespejams un uzlidostu ari nav verts braukt.

Vai pareizi saprotu, ka jasaglaba visi ceki un pec tam var prasit Finnair kompenset izmaksas par dzivosanu un esanu?

Vai kaut kur japiesakas? Finnair atsutija sms ar ieteikumu sekot taja saita, ko tu ari esi pievienojis. Var jau but, ka mulkigi jautajumi! Bet sajuta te NYC ari mulkiga, ja nezini, kad tas beigsies. Skatos, ka Finnair jau palaidis dazus vietejos lidojumus. Kurs bus pirmais, kas uzsaks starpkontinentalos? vai tas varetu but atrak par ceturtdienu? Vai otrdien, tresdien var vel paspet apskatit kadu pilsetu?

 

zirgs777
Nav tiešsaistē
Kopš: 22/01/2010
Ziņas: 5
Manīts: pirms 7 gadi

Vai nav dzirdets, ka kompanijas var izmainit lidojuma marsrutu t.i. aplidot pelnu makonus?

Vai , piemeram, vienoties par citu lidlauku izmantosanu, piemeram, ka Finnair lido uz Milanu un pec tam ar lokalu reisu uz Fin?

zirgs777
Nav tiešsaistē
Kopš: 22/01/2010
Ziņas: 5
Manīts: pirms 7 gadi

Atradu  bbc new http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8628605.stm  ka Uk velas vienoties ar Spaniju par UK pilsonu noklusanu uz majam caur Spaniju. vai tas attiecas uz UK pilsoniem, vai tiem, kas izlidojusi no Londonas? 

Izskatas,ka ir ceribas!

ika
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/07/2009
Ziņas: 77
Manīts: pirms 9 gadi

Viens no Eiropas komisāriem šorīt tika citēts LR1: Tikai neaizmirstiet prasīt no aviokompānijām Eiropas regulā paredzētos pakalpojumus!

lai veicas!

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

zirgs777 – jā, saglabā visus čekus utt, pēc tam varēsi prasīt no Finnair. Daudzas aviosabiedrības domā par apvedceļiem, AirFrance tālos reisus varētu virzīt uz Tulūzu, SAS uz Kirunu (KRN), par Finnair tādi plāni nav dzirdēti. 

santa
Nav tiešsaistē
Kopš: 30/10/2008
Ziņas: 76
Manīts: pirms 8 gadi

Pēdējais info no FINNAIR:
 

FINNAIR INFO

Finland's airports have been closed due to ash being discharged into the air by the volcanic eruption in Iceland.

Finland's airports have been closed at least until April 19, 6 pm EET due to this unfortunate incident. All air traffic departing from and arriving in Finland has been stopped. Please do not go to the airport if your flight has been cancelled.
We kindly ask our customers to keep up with the media and our internet pages, which we will update as soon as we receive new information. Please check the flight information at http://www.finavia.fi/home
Finnair flight AY006 from New York has departed to Turku airport
However, the volcanic ash cloud will have a break in Finlands airspace during Monday from 12 am to 6 pm and Finavia will open the airspace to Tampere and Turku airports. Finnair is operating its flight AY006 from New York to Turku. The aircraft has departed JFK airport April 18 at 9:57 am local time with passengers onboard. The estimated time of arrival in Turku is today on Monday April 19 at 16:10 local time.
Land transport replacing flights from Helsinki to Berlin via Tallinn on 19 and 20 April
Finnair is arranging alternative transportation for its returning European passengers still in Finland by ship and bus from Helsinki to Berlin via Tallinn on Monday 19 April and Tuesday 20 April.
A ship will leave Helsinki for Tallinn at 9.30 p.m. EET on both days. The passports will be checked in Tallinn due to the meeting of NATO foreign ministers.
The travel route is from Helsinki to Tallinn by ship and from Tallinn to Berlin by bus. The estimated travel time is around 34 hours.
Passengers who have travelled to Finland on a visa must ensure that their Schengen area visa is valid for the entire period of their travel.
Customers must make travel arrangements themselves from Berlin to their final destination.
We kindly ask customers who wish to participate in the Helsinki-Tallinn-Berlin travel arrangement to call 0800 92242.
Tickets and reservations
If your flight has been cancelled due to this, you may postpone your travel until November 30, 2010 by contacting the travel agency or the airline company where you purchased your tickets.
You may instead claim a refund for the unflown flights in your booking. Just send us the Refund Form (only for a Finnair ticket).. You don´t need to call us. You can also cancel your booking and get a refund if your departure is latest on Sunday April 25th.
The refund will be credited to the original form of payment.
As this is an exceptionally large natural catastrophe in terms of its effects, Finnair is not responsible for expenses arising from the situation.
Finnair Customer Service numbers
+358 600 140 140 (3.12 e/answered call + lnc), open 24/7
+358 10 808045
(from Finnish landline 8,21 c/call + 5.9 c/min; all mobilephones 8.21 c/call + 16.9 c/min).
You may use our local world-wide contact numbers as well.
Due to the exceptional circumstances, we apologize that you may face longer than normal waiting times for the moment.

 

Santa

santa
Nav tiešsaistē
Kopš: 30/10/2008
Ziņas: 76
Manīts: pirms 8 gadi

Vēlos vērst uzmanību, ka Ryanair paziņojis, ka nelidos līdz trešdienai (viņi bija vienīgie, kas uzreiz piektdien pateica, ka nelidos līdz pirmdienai), tāpēc es teiktu, ka nopietni ierobežojumi būs vēl vismaz līdz trešdienai Frown

Santa

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

FINNAIR wrote:

As this is an exceptionally large natural catastrophe in terms of its effects, Finnair is not responsible for expenses arising from the situation.  

Nu kā tā var melot…

zirgs777
Nav tiešsaistē
Kopš: 22/01/2010
Ziņas: 5
Manīts: pirms 7 gadi

Labrit! Diemzel viena lidmasina no NY vakarnakt ir izlidojusi. Nesanemam nekadu zinu! Majaslapa nebija informacijas, neviens nezvanija un sms nesutija....

Vai tiesam jasez lidosta??

andris1
Lietotāja andris1 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/07/2009
Ziņas: 2714
Manīts: pirms 9 ned
Kur: RIX

šovasar nelidošu, bet izmantošu savas simpleexpress pass! Pasūtīju (un jau saņēmu) biļetes (ja tā turpināsies tad ar busa biļetēm būs problēmas) diviem  (Tallinna un Pērnava) braucieniem ar ģimeni uz estiņiem pabaudīt SPA utt. Vajag jau arī izlietot city tour biļetes no trakajām dienām.

 

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

zirgs777 wrote:
Vai tiesam jasez lidosta??

Ne gluži, bet katru dienu sazvanīt 800 950 5000 (bezmaksas ASV numurs) un noskaidrot, kāda situācija, gan varētu.