Sakiet lūdzu vai ir paredzēta kāda kompensācija gadījumā ja lidojuma reiss tiek aizkavēts par 3h 10 minūtēm un tiek mainīts maršruts – galamērķis mainīts no Rīgas uz Viļņu (no Vilnas uz Rīgu mūs nogādāja aviokompānijas autobuss). Iemesls kāpēc nevarējam lidot uz Rīgu tika minēts, ka reisa aizkavēšanas dēļ Rīgas lidosta jau tik vēlu nestrādā. Rezultātā Rīgā bijām nevīs 22:20 kā bija paredzēts, bet pēc 6:00 rītā nākamajā dienā. Aviokompānija Smartlynx, turoperators Novatours.
Atkarīgs no kavējuma iemesliem. Ja kavējuma iemesli nebija forsmažors (vētra, streiks, utml.), un nonācāt Rīgā 8 stundas vēlāk, tad pienākās kompensācija €250/400/600, atkarībā no lidojuma attāluma un izlidošanas punkta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Regulation_261/2004
Mums nekas konkreti netika paskaidrots, bet ari no Rīgas uz Herakliju lidmašīna izlidoja ar 3 stundu nokavēšanos. Novatours arī uzrakstīja, ka kavējums ir saistīts ar "lidmašīnas novelotu ierašanos no citas lidostas."
Nn vel jautājums, kas tiek ņēmts vērā reisa izlidošanas aizkavēšana vai aizkavēšanas nonākot galamērķī?
Lidosta 00:00 - 06:00 ir slēgta dēļ remontdarbiem no 1. maija.
jā, to mēs jau arī noskaidrojam
Lidosta 00:00 - 06:00 ir slēgta dēļ remontdarbiem no 1. maija.
Jā, tā ir te sīkāk http://www.apollo.lv/zinas/lidosta-riga-uzsakti-buvdarbi-aicina-pasazierus-but-saprotosiem/566752
Nn vel jautājums, kas tiek ņēmts vērā reisa izlidošanas aizkavēšana vai aizkavēšanas nonākot galamērķī?
Kavēšanas laiks tiek fiksēts pēc aizkavēšanas nonākot galamērķī.
Es domāju, ka tev vnk jāprasa kompensācija, un jāskatās, ko šie atbild.
Čartera lidojumu operatoram SMART LYNX Airlines diezgan bieži (sevišķi vasaras sezonā) gadās aizkavēšanās. Man arī uz TENERIFI ar Novatours + SMART LYNX reiss kavējās par 2 stundām, jo lidmašīnai vajadzēja atlidot no citas lidostas, atpakaļ no Tenerifes bija ilgāka kavēšanās - 3 stundas. Pluss - NOVATOURS zināja par kavēšanos un no viesnīcas "savāca" vēlāk. Ar tām kompensācijām tūroperatoru izmantošanas gadījumā ir baigi ķēpīgi. Mūsējie rakstīja kaut kādus iesniegumus NOVATOURS, bet tie tika "pārfutbolēti" SMART LYNX. SMART LYNX liek visiem "mīksto", jo vasaras sezonā nevar iekļauties lidojumu grafikā. Padalieties pieredzē kā viss beigsies. Esmu pārliecināts, ka 200 EUR diez vai izdosies "izsist".
Vienmēr jāgriežas pie aviosabiedrības, kas izpilda reisu. Tālāk jau PTAC un tiesa (varbūt vēl kāds posms pa vidu).
Cik es reizēm paskatos lidojumu grafiku RIX mājaslapā, tad Smart Lynx reisi praktiski vienmēr baigi kavējas.
Jā, ar to SMART LYNX labāk, nelidot. Vakardienas (10.05) TFS-RIX 23.30 vietā Rīgā ielidojis tikai šorīt pēc 6.00. Nezinu kāpēc, bet NOVATOURS un ALIDA tours saviem čarteriem izmanto gandrīz tikai SMART LYNX. Ja par katru kavēšanos būtu jāmaksā kompensācija, SMART LYNX jau sen būtu bankrotējuši. Leišiem vismaz vēl eksistē SMALL PLANET AIRLINES (ex flyLAL Charter flights), mums praktiski SMART LYNX ir vienīgie pašmāju "čarternieki", jo lidostas "kungi" dara visu iespējamo, lai tik aizbaidītu aviokompānijas no Rīgas lidostas. Ziemas periodā, kad SMART LYNX lidoja no VNO uz BKK un no TLL uz Goa (Indija), bija vajadzīga papildus nosēšanās ar "uztankošanos", jo pilns AIRBUS-320 nevar visu garo distanci nolidot vienā piegājienā.
Jā, mūs ''valstiņā'' daudz kas dīvains notiek, kaut kur lasīju, ka Ryanair pēc pāris gadiem plāno starpkoninēlos lidojumus...
Lidmašīnas atkal ir iepirktas, bet nav kas lido tālos gabalus.
Re, ko man atbildēja PTAC!
Labdien,
vēlos Jūs informēt, ka saskaņā ar Regulas Nr.261/2004 16.panta pirmo daļu katras ES dalībvalsts kompetentā iestāde ir atbildīga par sūdzību, par lidojumiem no šīs valsts lidostām un no trešo valstu lidostām uz šo valsti izskatīšanu, līdz ar to, tā kā Jūsu lidojums bija no Grieķijas uz Latviju, kompetentā iestāde Jūsu sūdzības izskatīšanai ir:
Minētā Regula neparedz kompensācijas izmaksu lidojuma kavēšanās gadījumā, kā Jūs to pareizi ievērojāt, to paredz Eiropas Kopienas tiesas spriedumi. Līdz ar to Jums ir jāvēršas pie Grieķijas kompetentās iestādes jautājumā par kompensācijas saskaņā ar Regulu un EK tiesas spriedumiem izmaksu.
Vēlos norādīt, ka minētā Regula un EK tiesas spriedumi neparedz, ka lidojuma kavēšanās gadījumā aviopārvadātājam ir jāatgriež nauda par avio biļetēm. Ar šādu prasību Jums saskaņā ar Civiprocesa likuma 1.panta pirmo daļu ir tiesības vērsties vispārējās jurisdikcijas tiesā.
Pielikumā esmu pievienojusi vienoto sūdzības veidlapu, kuru Jūs varat aizpildīt, lai iesniegtu Grieķijas kompetentajā iestādē.
Skaisti gan atšuva. ...
skatīsimies, kas būs tālāk, jo iesniegumu Grieķijas kompetentajā iestādē es arī jau nosutīju
Kāpēc griezies pie PTAC? Pirms tam jau paprasīji kompensāciju SmartLynx?
Pie PTAC griezos, lai noskaidrotu savas tiesības, Smartlynx arī nosutīju kompensācijas pieprasījumu, vienkarši dzirdēju no daudziem, ka Smartlynx ignorē iesniegumus.
atrodi pazīstamu juristu, sagatavo pretenziju, kas balstīta uz reālo likumdošanu un sūti pretenziju, tad tādu pašu pirmstiesas brīdinājumu un tad sūdzi tiesā. pieļauju iespēju, ka tā būs mazā prasība- izskatīs samērā ātri
ja necīnīsies, tad neviens neko uz paplātes neatnesīs
Kaut kur tepat ceļakājā bija links uz organizāciju (privātu firmu laikam), kas par zināmu atlīdzību (tiesa gan, palielu, bet iesniegumu un sūdzības saturu izskata bez maksas) piedzen naudu no nogrēkojušamies aviokompānijām. Kad man nākamreiz būs tāds gadījums, domāju sakontaktēties ar viņiem. Labāk tad jau saņemt mazāk, bet bez lieliem čakariem.
Ar to Smart Lynx bus problematiski. Cik zinu, ta ir Islandes kompanija, kas tikai apkalpo Latvijas charterniekus, faktiskais ipashnieks - koncerns Loftleidir Icelandic/Icelandair Group. Grieki jautajumu paradreses kadai Islandes tiesu instancei, utt. un ta bez gala...Nu ja, bet kaut kas jau lietas laba jadara, ja vien shis vienas pazaudetas nakts delj esat gatavi shkirties no lielakam naudas summam. Un kompanijas jau parasti parsudz tiesu spriedumus. Gala rezultats - zaudetajs apmaksas visus tiesu izdevumus (ja nem vera Latvijas likumdoshanu).
Var pamēģināt risināt strīdu caur Eiropas Patērētāju informēšanas centru. Man viņi ļoti labi palīdzēja nelielā kašķī ar angļu Greenmotion. Darbinieku attieksme nedzirdēti pretīmnākoša priekš Latvijas ierēdņiem.
Ar to Smart Lynx bus problematiski. Cik zinu, ta ir Islandes kompanija, kas tikai apkalpo Latvijas charterniekus, faktiskais ipashnieks - koncerns Loftleidir Icelandic/Icelandair Group. Grieki jautajumu paradreses kadai Islandes tiesu instancei, utt. un ta bez gala...Nu ja, bet kaut kas jau lietas laba jadara, ja vien shis vienas pazaudetas nakts delj esat gatavi shkirties no lielakam naudas summam. Un kompanijas jau parasti parsudz tiesu spriedumus. Gala rezultats - zaudetajs apmaksas visus tiesu izdevumus (ja nem vera Latvijas likumdoshanu).
kāds ir palaidis garām šo:
In 2012, the company separated from Icelandair Group with managemnet buyout and became an independent entity.
Uz ecclatvia jau rakstīju, nepalidzēja:
"Labdien,
Pārsūtām pēc piederības Patērētāju tiesību aizsardzības centram."
Kaut kur tepat ceļakājā bija links uz organizāciju (privātu firmu laikam), kas par zināmu atlīdzību (tiesa gan, palielu, bet iesniegumu un sūdzības saturu izskata bez maksas) piedzen naudu no nogrēkojušamies aviokompānijām. Kad man nākamreiz būs tāds gadījums, domāju sakontaktēties ar viņiem. Labāk tad jau saņemt mazāk, bet bez lieliem čakariem.
http://www.euclaim.co.uk
http://www.fairplane.net
http://www.flightright.de/en
Gan jau ir vēl…
Ir doma nopirkt tādu reisu:
Lufthansa with aircraft of Eurowings LH3021 (K) |
|
||||||
|
|||||||
Lufthansa LH0408 (K) |
|
||||||
|
Laiks starp reisiem ir 1 st. 10 min. Ja reiss tiek aizkavēts, tad nākošais reiss būs tikai pēc 8 stundām. Vai šājā gadījumā var dabūt no Lufthansas 600 eur?
Teorētiski jā, bet nekas jau viņiem netraucē ielikt Tevi DUS-FRA-NYC vai DUS-MUC-NYC, vai pat DUS-ORD-NYC.
Hmmm, man ir paranoja, vai šis tāpat kā vakardienas links, netēmā?! Un pirmais komentārs...
Citiem arī paranoja!
Nav, nav mums paranoja, parastais spams un viss. Tikai interesanti, ka kompensāciju piedzinēju kantori ķērušies pie tik prastām metodēm! Un interesanti, kā gan cilvēks (?) vispār atrada vairāk kā 5 (!) gadus vecu tēmu!
Jā, piekritīšu paranoiķiem. Komentāru un lietotāju izņēmu. Atrada droši vien gūglējot pēc konkurentiem, ko es augstāk pieminēju.