Labākais GPS uztvērējs

5 atbildes [Pēdējā ziņa]
k
Nav tiešsaistē
Kopš: 30/10/2008
Ziņas: 2166
Manīts: pirms 1 d
Kur: Rīga

Dažās tēmēs pavīdēja stipri vājas vai nekādas zināšanas par GPS - darbības principiem, ekspluatācijā esošajām sistēmām, iespējām un praktisko pielietojumu. 

Biežākās aplamības ko nākas dzirdēt: pēc GPS var noteikt debespuses (stāvot uz vietas), aGPS ir sliktāks par GPS, GRPS (General Packet Radio Service) un GPS ir viens un tas pats, GPS darbībai vajadzīgs mobilais tīkls, GPS uztvērējs ļauj izsekot tā lietotāju, nu un tādā garā.

Domāju, tomēr vairākums šeit saprot, kā no tehniskā viedokļa darbojas GPS, tāpēc būtu interesanti uzzināt arī par atradumiem un novērojumiem - kādas praktiski noderīgas ierīces ir labākās. Viena tēma bija, kur tika salīdzinātas navigācijas ierīces. Bet tikai no lietošanas ērtuma, karšu un maršrutu zīmēšanas viedokļa. Tomēr tehniskā precizitāte arī ir nozīmīga: cik ātri ierīce ir gatava darbam, cik labi uztver redzamos satelītus, cik sistēmu satelītus prot izmantot, vai izmanto A-GPS un, kas ļoti svarīgi pilsētā - vai prot izmantot navigācijai arī citu sensoru datus: no paātrinājuma un žiro sensora, kompasa līdz pat informācijai no mašīnas spidometra un iebūvētajām kartēm.

Piemēram, viens no niknākajiem čipiem pasaulē ir Furuno eRideOPUS 7 Tajā ir viss - GPS, Glonass, Galileo, SBAS (3 lokāli strādājošas satelīu sistēmas), QZSS (japānu satelīti) uztvērēji (tiek izmantoti vienlaikus), akselerometrs, žiroskops, ātruma ievads. Tas parādīs precīzu atrašanās vietu, pat ja būsiet noparkojušies zem Tromses klintīm, pirms tam labu laiku braucot pa tuneļiem.  Precizēti dati par atrašanās vietu var tikt izvadīti līdz 10 reizēm sekundē. Jautājums - vai šim jaudas ziņā kaut nedaudz līdzīgs čips ir sastopams arī telefonos? Vai navigācijas ierīcēs par saprātīgu cenu? Man zināmās ierīces ar šo čipu maksā no 5 k$

vkwic
Lietotāja vkwic attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/10/2008
Ziņas: 2776
Manīts: pirms 6 gadi
Kur: Carved From Tides – Ceؤ¼akؤپja

Sava laika biju parliecinats kad kiņiešu iericei uz MTK čipa vel pirmsmobilaiebuvetas eras staigajot debesskrapju rajona bija laba zona – kadie 3 sateliti no GPS grupejuma, bet taja paša momenta nobrendotam aparatam blakus tukšais ekrana search ripojas, tads pats MTK aparats tajos laikos ari ker signalu negarajo kalnu tunelos, nerunajot par autoapvadceliem kadie iet zem pilsetas infrastrukturas – piem zem Minhena daudz tadu ir.

Galileo cik saprot pagaidam pieejams zinatniekiem/militaristiem, parejiem vel paris gadus (veiksmigaja gadijuma) jagaida. Bet QZSS, ka ari nav pieminets BeiDou labi redzami budžeta kiņiešu ierices. BeiDou (20 no 35 prognozetiem satelitim jau pieejami) ari LV apstakļos 2-3 sateliti keras.

Labi ka tam Furuno '16 gada Establishment of FURUNO CHINA CO., LTD. – iespejami tas pabida massveidigu izmantošanu tam čipam ari neprofesionaja sfera.

zahuj
Nav tiešsaistē
Kopš: 27/10/2009
Ziņas: 4403
Manīts: pirms 1 d

k rakstīja:

Biežākās aplamības ko nākas dzirdēt: pēc GPS var noteikt debespuses (stāvot uz vietas), aGPS ir sliktāks par GPS, GRPS (General Packet Radio Service) un GPS ir viens un tas pats, GPS darbībai vajadzīgs mobilais tīkls, GPS uztvērējs ļauj izsekot tā lietotāju, nu un tādā garā.

te redz uzreiz saceļas... tfu, paceļas jautājums - vai tevis minētais GRPS ir kas līdzīgs vairāk zināmajam GPRS?

k
Nav tiešsaistē
Kopš: 30/10/2008
Ziņas: 2166
Manīts: pirms 1 d
Kur: Rīga

vkwic rakstīja:

MTK aparats tajos laikos ari ker signalu negarajo kalnu tunelos, nerunajot par autoapvadceliem kadie iet zem pilsetas infrastrukturas – piem zem Minhena daudz tadu ir.

GPS signāls tuneļos nevar būt uztverams principā. Ja navigators tomēr turpina strādāt, tad ir 2 pamata iespējas.

1. Programma pieņem, ka turpinās kustība pa maršrutu ar esošo vai prognozējamo ātrumu. Šī iespēja ir lēta, jo neprasa papildus aparatūru, bet nedarbojas, ja tuneļi pazemē sazarojas un lietotājs novirzās no maršruta. Kaut vai meklējot vietu pazemes stāvvietā.

2. Navigācijai tiek izmantoti dati no citiem sensoriem - paātrinājuma un žiro.  Vairākiem TomTom un Garmin navigatoriem un daudziem telefoniem tādi ir iebūvēti. Auto iebūvētās sistēmas var saņemt precīzu informāciju par pārvietošanās ātrumu (un virziena maiņu?) arī no riteņu ABS sensoriem.

Būtu jauki, ja kaut kāds autonoms TomTom veidīgs aparāts vai telefons arī  būtu piespraužams pie auto CAN bus, lai fiksētu katra riteņa griešanās ātrumu.  Bet tāda vēl laikam nav.  Varbūt laba biznesa  niša Wink Pietiktu ar USB vai Bluetooth adapteru un atbilstošu programmatūru.

k
Nav tiešsaistē
Kopš: 30/10/2008
Ziņas: 2166
Manīts: pirms 1 d
Kur: Rīga

zahuj rakstīja:

te redz uzreiz saceļas... tfu, paceļas jautājums - vai tevis minētais GRPS ir kas līdzīgs vairāk zināmajam GPRS?

Situācija, kad viens pirksts uz klaviatūras apsteidz otru, ir biežākais cēlonis manām pareizrakstības kļūdām. Bet būtu labi, ja akmeņus mētātu tikai bezgrēcīgie. Nevis tie, kuriem slinkums 2 x nospiest Shift taustiņu. Sticking out Tongue

vkwic
Lietotāja vkwic attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/10/2008
Ziņas: 2776
Manīts: pirms 6 gadi
Kur: Carved From Tides – Ceؤ¼akؤپja

k rakstīja:

GPS signāls tuneļos nevar būt uztverams principā. Ja navigators tomēr turpina strādāt, tad ir 2 pamata iespējas.

Tagad ja, vismaz iGO softveigi ved un diezgan precizi pa gariem (piem zem MontBlanc) tuneliem bez signala no satelitiem ari bez signala no mobiliem torniem (ar atslegto roumingu), jo pamatkartes failos informacija iebuveta, bet tajos laikos no autosoftiem bija pieejams tikai TomTom + vel kadie divi, pie tam sava sakumattistibas stavokli, vienam iericem kabines signals zud uzreizi pec iebraukšanas, otrajam (ar MTK) paliek, ja tunelis kadus 200-500m garuma – paliek lidz izbraukšanai.