Jautājums spečokiem! Beidzot esam ieplānojuši ceļojumu uz Keniju! Periods 27.02-10.03.19. Biļetes uz Nairobi pa samērā lētu naudu - 350 eiro turp atpakaļ! Galamērķis ir Mombasa, bet uz turieni lidojums ir krietni dārgāks! Paredzēta pludmales atpūta ,safari un citi dabas baudīšana! Tad nu jautājums - lidot līdz Nairobi un tad ar vietējo ļoteni uz Mombas u(100 eiro turp atpakal) vai arī lidot uz vienu galu, atpakaļ pusceļā apstāties kādā safari? Varbūt kādam ir iesakāmas labas viesnīcas?
Pačeko vilcienu Nairobi - Mombasa. Esot jauns kīniešu ātrvilciens.
Jā, par ātrvilcienu varbūt gluži nesauksim bet 4 1/2 nokļūt tiešām var. Apmēram 2x ātrāk nekā ar auto...
Jā, par ātrvilcienu varbūt gluži nesauksim bet 4 1/2 nokļūt tiešām var.
Kad Latvijai pienāks tie laiki, mums pa četrarpus stundām labi ja pusi šī attāluma pieveic. Tātad ātrvilciens, ja vien šajā kategorijā neieskaitām tikai virs 300 km/h braucošos (ICE, TGV, AVE utt.).
Nū, vispār es gribētu paslavēt PV, ka kaut ko viņi tomēr dara. Piemēram, reisa Rīga-Jelgava garums tagad ir 45 minūtes, iepriekš nekad nav bijis ātrāk par 50 minūtēm. Cilvēki, kas šo braucienu izmanto ikdienā, tās 5 minūtes ļoti jūt.
Un uz kā rēķina tad ir tās 5 minūtes? Nebraukāju ar vilcieniem jau gadus 30, bet vai tiešām tas ir modernāku vilcienu un kvalitatīvāku sliežu ceļu ieviešanas rezultātā, nevis vienkārši izlaižot dažas pieturas?
Jā, par ātrvilcienu varbūt gluži nesauksim bet 4 1/2 nokļūt tiešām var.
Kad Latvijai pienāks tie laiki, mums pa četrarpus stundām labi ja pusi šī attāluma pieveic. Tātad ātrvilciens, ja vien šajā kategorijā neieskaitām tikai virs 300 km/h braucošos (ICE, TGV, AVE utt.).
Ar Latviju te nekāda sakara... Ātrvilciens oficiali skaitās 200+ km/h. Tātad tiešām TGV, AVE, Shinkansen utt. Ja to mūsu RailBaltic tiešām uzbūvēs tad varēs vēl apspriest. Kenijiešu vilciens ir ok, bet max ātrums tikai 120 km/h.
Afrika neviens nekur nesteidzas
Un uz kā rēķina tad ir tās 5 minūtes? Nebraukāju ar vilcieniem jau gadus 30, bet vai tiešām tas ir modernāku vilcienu un kvalitatīvāku sliežu ceļu ieviešanas rezultātā, nevis vienkārši izlaižot dažas pieturas?
Jā, palikuši ātrāki, neizlaižot nevienu pieturu. Tie, kas izlaiž pieturas (manuprāt, tādu reisu gan ir par maz; būtu jauki, ja Pasažieru Vilciens varētu ieviest vēl kādu, jo tomēr ļoti daudz ir cilvēku, kas brauc tieši līdz Olainei vai Jelgavai, īpaši vakaros ap darba laika beigām), arī palikuši par kādām minūtēm ātrāki.
Es vairāk brīnos ka Dobeles vilciens kurš it kā nekur nepietur velkās kā gliemezis. Tad jau it kā tās dažas minūtes nav liels ieguvums. Bet, ja visu ceļu kurinātu uz kādiem 120 - 150 km/h, tad gan būtu jēga nepieturēt. Tad gan vairāk dzērājus noteikti sabrauktu, bet tie jau ir mūsu postpadomju ekonomikas galvenais balsts.
Jā, tas dobelnieks diezgan velkas, bet arī tagad aizvelkas ātrāk - jau kaut kādās 35 minūtēs, kas nemaz nav tik slikti. (Vismaz tā bija tai reizē, kad es ar viņu šovasar braucu, lai gan pēc saraksta laikam ir drusku ilgāk). Faktiski sastrēgumu laikos vilciens beidzot sāk palikt ātrāks un izdevīgāks par mašīnu, un tas ir kaut kas tāds, kam jau sen tā būtu vajadzējis būt, vismaz man tā liekas...
P.S. Neko nezinu par dzērājiem, bet ieteikums Orsonam uz dokumentu pārbaudi lidostā ierasties kleitā bija ģeniāls
Vecajam RVR elektrovilcienam maksimālais ātrums ir 130 km/h. Tīri pieklājīgs ātrums piepilsētas vilcienam. RVR dīzelim - 120 km/h, bet daudz vājāks paātrinājums. Domāju, ka vilkšanās ir galvenokārt ekonomisku apsvērumu dēļ, jo sliežu ceļi pēdējos gados ir uzlaboti, un gan jau menedžments arī kļuvis nedaudz sakarīgāks.
Lielākā muļķība, manuprāt, ir tā, ka dzelzceļš nav integrēts Rīgas sabiedriskā transporta sistēmā. Ko tādu neesmu redzējis nevienā Rietumeiropas lielpilsētā. Laikam jau par pamatu ir Rīgas satiksmes nevēlēšanās dalīties ar dotācijas kotleti.
Tam gan nav nekādas ietekmes uz Kenijas dzelzceļu, no kura neko nejēdzu.
Nu, kamēr tā "neintegrēšanās" nozīmē, ka Rīgas robežās ar vilcienu var pārvietoties lētāk nekā ar RS transportlīdzekļiem, tikmēr man nav nekas pretī.
Es vairāk brīnos ka Dobeles vilciens kurš it kā nekur nepietur velkās kā gliemezis. Tad jau it kā tās dažas minūtes nav liels ieguvums. Bet, ja visu ceļu kurinātu uz kādiem 120 - 150 km/h, tad gan būtu jēga nepieturēt. Tad gan vairāk dzērājus noteikti sabrauktu, bet tie jau ir mūsu postpadomju ekonomikas galvenais balsts.
Cik man zināms galvenais iemesls kapēc mūsu vilcieni tik lēni ir sagrabējušais ritošais sastāvs. Sliedes daudzkur atļautu ātrāk (līdz 140 km/h). Kad iepirks jaunos elektrovilcienus tad būs ātrāk (dārgāk arī). Uz Dobeli tas gan neatteiksies...
Es vairāk brīnos ka Dobeles vilciens kurš it kā nekur nepietur velkās kā gliemezis. Tad jau it kā tās dažas minūtes nav liels ieguvums. Bet, ja visu ceļu kurinātu uz kādiem 120 - 150 km/h, tad gan būtu jēga nepieturēt. Tad gan vairāk dzērājus noteikti sabrauktu, bet tie jau ir mūsu postpadomju ekonomikas galvenais balsts.
Cik man zināms galvenais iemesls kapēc mūsu vilcieni tik lēni ir sagrabējušais ritošais sastāvs. Sliedes daudzkur atļautu ātrāk (līdz 140 km/h). Kad iepirks jaunos elektrovilcienus tad būs ātrāk (dārgāk arī). Uz Dobeli tas gan neatteiksies...
Pareizā atbilde kāpēc Dobelnieks velkas ir - pa priekšu brauc elektrovilciens. Uz Rīgu aizbrauc pa 36 min no Jelgavas, bet no Rīgas uz Jelgavu brauc 40 min. Bet, ja tie jaunie vilcieni būs ātri, vai būs ekonomisks pamatojums viņus bremzēt pieturās kurās tikai divas reizes gadā izkāpj sēņotāji un ogotāji? Un atkal pie ekonomikas - ja vilciens maksās 3 eiro, bet autobuss būs pa 2.50 - es nezinu vai es iešu uz vilcienu??? Autobuss pietur pie katras mājas, bet līdz vilcienam ir 2 km jāiet.
Nu, kamēr tā "neintegrēšanās" nozīmē, ka Rīgas robežās ar vilcienu var pārvietoties lētāk nekā ar RS transportlīdzekļiem, tikmēr man nav nekas pretī.
Arī skolēnam?
Arī skolēnam?
Ja visi penši sāks rāpties vilcienos nemaksājot, tas krietni aizturēs satiksmi.
Kenija vilciens iebrauca oftopika strupceļā.
Juris, visu gan jau ka sakoriģēs/saliks pareizi.
Ps. Ja nebūtu Juris, tad lielākā daļa tēmu jau sen būtu tādos offtopikos...
Uz jautajumu taču atbildeja
Mēs no Nairobi uz Mombasu braucām ar nakts autobusu, atpakaļ ar vilcienu Ja interesē sīkāk, var droši man rakstīt privāti. Lai te nepiesārņotu ēteru Dobeles vilcieniem
Es braucu ar dienas mikroautobusu, labak njemt nedaudz dargakus. Prestige vai kaut ka ta. Publika ar bus celaka limenja