Kā rīkoties, ja viesnīcā nebūs vietu

21 atbildes [Pēdējā ziņa]
procesors
Nav tiešsaistē
Kopš: 22/08/2012
Ziņas: 810
Manīts: pirms 21 st

Ir atrasta viesnīca, booking.com brīvu vietu nav, bet expedia.com ir. Labi, nopērkam expedia.com, kas notiks gadījumā, ja tur tiešām nebūs vietas? Kam sūdzēties, recepcijai vai arī piektdienas vakarā mēģināt kādu no expedia "dabūt rokās"?

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2508
Manīts: pirms 1 ned
Kur: SEA

atkarīgs no viesnīcas, bet parastā prakse pieklājīgās viesnīcās ir tāda, ka ja vietas tiešām nav (kas var tā arī nebūt), tad viesnīca tevi par to informēs uz vietas un nodrošinās izvietošanu cita salīdzināmā viesnīcā. Ja tu ieradīsies agri, un būsi pietiekami uzstājīgs, iespējams, ka varēsi pierunāt arī, lai netransferē tevi uz citu vietu. Bet nezinu, vai tas ir tā vērts.

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 1 ned
Kur: Stokholma

Pirmkārt, booking.com un expedia.com ir pilnīgi dažādi darbības principi un cita pieejamība, tāpēc brīdī, kad booking.com rāda, ka viss ir pilns, expedia var būt pieejami numuriņi. Un, ja nu tiešām nebūs, tad viesnīcai tevi ir jāizmitina tādā pašā vai labākā viesnīcā. Ja viņi to nedara, tad es apmestos citā viesnīcā un piestādītu expedia rēķinu, tālāk jau viņi paši tiktu galā.

ARD
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/01/2010
Ziņas: 1326
Manīts: pirms 14 st

Par kādiem tieši darbības principiem tu runā? Manī arī radītu šaubas viesnīcas pieejamības atšķirība šajos divos kantoros.

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 1 ned
Kur: Stokholma

Atšķiras tā, ka Expedia no daudzām viesnīcām (ne visām, bet ļoti daudzām) uzpērk istabiņas par konkrētu cenu un apņemas tās pārdot. Ja viņi tās nepārdod, tad tas tiek norakstīts zaudējumos, bet tā kā cena, par kādu viņa uzpērk istabiņas ir ļoti zema, tad var to atļauties. Booking.com savukārt ļauj viesnīcai pa tiešo tirgot caur viņiem istabiņas. Ja viesnīca grib, viņa var izņemt no booking.com istabiņas un notirgot citur, bet no expedia "nopirktās" vairs nevar. Tāpēc arī pieejamība var atšķirties. Tā vismaz es saprotu šos darbības principus, cik esmu lasījis no viesnīcu īpašnieku un darbinieku rakstītā internetā.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Pēc pieejamības booking.com vai expedia.com īsti nevar spriest par viesnīcas aizpildījumu. Viesnīca izliek konkrētu numuru skaitu, ko pārdot booking.com; kad tie norezervēti, var ielikt vairāk, var nē… Visprecīzākā situācija būs pašas viesnīcas mājaslapā (vēl labāk piezvanīt).

Bet tas mazākām viesnīcām ar manuālu pieeju. Lielās šī saite ir automatizēta un pieejamība tiešām sinhronizējas. Bet arī tad atbildīgais var uzlikt ierobežojumus, teiksim pēdējos 10 numurus nepiedāvāt booking.com, bet tikai pašu lapā. 

Ar Expedia var būt gan tāds sadarbības variants, kā apraksta infests, gan līdzīga (bet protams sava) sistēma kā ar booking.com.

Es no dotajiem faktiem vien neuztrauktos, ka būs overbooking. Veiktu rezervāciju Expedia.com un varbūt pēc pāris dienām sazinātos ar viesnīcu, lai pārliecinātos, ka rezervācija līdz viņiem nonākusi. Ja cena identiska, labāk rezervētu pa tiešo viesnīcas mājaslapā.

ARD
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/01/2010
Ziņas: 1326
Manīts: pirms 14 st

Juris wrote:

Bet arī tad atbildīgais var uzlikt ierobežojumus, teiksim pēdējos 10 numurus nepiedāvāt booking.com, bet tikai pašu lapā. 

kaut kā radies iespaids, ka booking.com uz šādiem variantiem neparakstās fundamentāli, bet varbūt ir izņēmumi....

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Kas Tevi mudina tā domāt?

ARD
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/01/2010
Ziņas: 1326
Manīts: pirms 14 st

booking.com dominējošais stāvoklis, veselā loģika un ik pa laikam sagrābstīta infa no viesnīcniekiem, kas trīc un dreb par saišu noturēšanu ar iepriekšminētajiem Smile

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Esmu strādājis ar viesnīcniekiem, kam līgums ar booking.com, neviens par tādu prasību (piedāvāt 100% numuru caur viņiem) nav dzirdējis un nepiedāvā arī.

Nedaudz offtopiks — pārsteidzoši, kā booking.com izdevies cilvēkiem iedvest, ka rezervēt viesnīcu = iet uz booking.com. Citi varianti vispār netiek izskatīti. Booking.com nav pieejamības — tātad viesnīca pilna. (Esmu ar to saskāries daudzkārt, tas nav par Tevi, procesor Smile). Viesnīca nav atrodama booking.com — tātad tā neeksistē.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2508
Manīts: pirms 1 ned
Kur: SEA

numurus piedāvāt vai nepiedāvāt, protams, viesnīca var pati pēc savas izvēles. Bet varu viennozīmīgi pateikt, ka salīdzinot ar daudziem citiem saitiem (t.sk. expedia) booking.com interfeisā un tādejādi lietotāju gala izvēlē lielāku lomu spēlē reitingi un atsauksmes, tāpēc viesnīcu menedžeri, kuriem šie reitingi rūp, viesim, kas ir rezervējis viesnīcu caur booking.com, mēģinās sagādāt nedaudz labākus nosacījumus - iedos labāku istabu, overbookinga gadījumā centīsies neatteikt viņam utml.

Tā kā mana rekomendācija būtu pavisam pretēja Jura rekomendācijai - ja visi pārējie apstākļi ir vienādi, jārezervē caur booking.com, nevis viesnīcas lapā Wink

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 15328
Manīts: pirms 1 st
Kur:

Tui šito teoriju pastāsti viesnīciekiem - rezervējot caur viņu pašu lapu visa nauda paliek viesnīcai, bet bookingam ir jāmaksā komisija. Dažādām viesnīcām dažāda, bet mazākām var būt līdz pat 15%. Ja es būtu nelielas viesnīciņas īpašnieks, tad gan kā zobu sāpēc pieciestu klientu, kas par spīti personiskajiem kontaktiem un pieejamībai mājas lapā spītīgi turpinātu atkārtoti rezervēt tikai caur booking.

procesors
Nav tiešsaistē
Kopš: 22/08/2012
Ziņas: 810
Manīts: pirms 21 st

Juri, google vienkārši nepiedāvā pārskatāmus meklēšanas rezultātus, tāpēc tiek izmantoti papildu rīki kā expedia vai booking. Jā skatījos arī viesnīcas mājaslapu, bija krietni dārgāk.

P.S. kamēr cena vienāda par labu booking arī nostrādā personīga pazīšanās ar firmas darbinieku Smile

Sintija
Lietotāja Sintija attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/01/2010
Ziņas: 215
Manīts: pirms 9 ned

Tik tikko radās situācija ar overbookingu. Uz 17.aprīli caur booking.com norezervēju 2-vietīgu istabiņu par 39 eur (Spānijā). Nākamajā dienā atnāca e-pasts no viesnīcas, kurā mani lūdza atcelt rezervāciju, jo viņiem neesot brīvu numuriņu un bijusi kļūda sistēmā. Nočekoju booking.com, bet tur vēl parādījās 1 brīvs DBL un 2 suite - cenas 390 eur un uz augšu. Aizrakstīju par situāciju bookingam, uz ko saņēmu atbildi, ka viesnīcai tiešām esot problēmas ar overbookingu, bet vietā tiek piedāvāts blakus esošā villā apartaments ar 3 guļamistabām, 2 vannas istabām, virtuvi, viesistabu un vīna pudeli bonusā. Cena bookingā teju 700 eur. Diez vai ko tādu saņemtu, ja būtu rezervējusi pa tiešo caur viesnīcu...

Pēc sarakstes, ko man pārsūtīja booking pārstāvis, sapratu, ka sākotnēji rezervētajā viesnīcā uz Lieldienām brauc kaut kādi pastāvīgie viesi un viesnīca kļūdas pēc nav izņēmusi no sistēmas savus numuriņus. 

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2508
Manīts: pirms 1 ned
Kur: SEA

orsons21 wrote:

Tui šito teoriju pastāsti viesnīciekiem - rezervējot caur viņu pašu lapu visa nauda paliek viesnīcai, bet bookingam ir jāmaksā komisija. Dažādām viesnīcām dažāda, bet mazākām var būt līdz pat 15%. Ja es būtu nelielas viesnīciņas īpašnieks, tad gan kā zobu sāpēc pieciestu kentu, kas par spīti personiskajiem kontaktiem un pieejamībai mājas lapā spītīgi turpinātu atkārtoti rezervēt tikai caur booking.


Tā nav tikai teorija, bet arī dažu man zināmo Rīgas viesnīcu prakse. Ja viesnīcai klients, kas atnāk caur bookingu, jāpiecieš, tad tai būtu labāk jāpardomā savs biznesa modelis, jo booking tomēr nav kaut kāds kuponu saits vai līdzīgs īstermiņa mārketinga rīks, bet gan pastāvīgas pārdošanas kanāls.

andris1
Lietotāja andris1 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/07/2009
Ziņas: 2714
Manīts: pirms 9 ned
Kur: RIX

Man ir sajūta,ka viesnīcu mājaslapā tiek norādītas bāzes cenas (domāts augstākas cenas) īpaši tad ja viesnīca numurus tirgo caur booking, expedia utt. lai šiem lielajiem varētu piedāvāt cenu, kas zemāka par viesnīcas mājaslapā publicēto (izņēmums ir viesnīcu tīkli, kā Traveloge utt., kas pirmkārt tirgo savā lapā un booking.com parās maz) Arī drošuma (garantijas ziņā), drošāk ir rezervēt caur booking.com vai līdzīgiem (pašam ir pāris reizes gadījies, ka notiek kāds starpgadījums un booking.com abas reizes operatīvi šo situāciju atrisināja), kad bija problēma ar viesnīcu, ko rezervēju un apmaksāju pa tiešo (neliela viesnīca Lisabonas vecpilsētā), tad risinājums bija netik pozitīvs (ierodoties nebija manis apmaksātais numuriņš (esot aplūdis), iedeva sliktāku (mazāku un ar labierīcībām koridorī), naudas starpību solīja atgriezt, bet tā arī to neizdarīja... un nav pat kam pasūdzēties.

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 1 ned
Kur: Stokholma

Vai gadījumā viesnīcām ar expedia, orbitz un tamlīdzīgiem nav vienošanās, ka viesnīcas lapā cena nedrīkst būt mazāka kā pie aģentiem? Jo aģenti lielākoties nodrošina best price guarantee, kas būtu diezgan neizpildāmi, ja viņiem šādas vienošanās nebūtu. Šo es jautāju nevis rakstu kā apgalvojumu, varbūt kādam ir informācija.

laukjis
Lietotāja laukjis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/01/2009
Ziņas: 868
Manīts: pirms 5 st

Juris wrote:

… Visprecīzākā situācija būs pašas viesnīcas mājaslapā (vēl labāk piezvanīt).

 

Man ir gadījies, ka viesnīcas Reception'ā saka, ka brīvu vietu nav, ieeju internetā, nobukoju un eju ar apstiprinājumu pēc sava numuriņa.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2508
Manīts: pirms 1 ned
Kur: SEA

infests wrote:

Vai gadījumā viesnīcām ar expedia, orbitz un tamlīdzīgiem nav vienošanās, ka viesnīcas lapā cena nedrīkst būt mazāka kā pie aģentiem? Jo aģenti lielākoties nodrošina best price guarantee, kas būtu diezgan neizpildāmi, ja viņiem šādas vienošanās nebūtu. Šo es jautāju nevis rakstu kā apgalvojumu, varbūt kādam ir informācija.

jā, vienošanās parasti ir tāda, ka jebkurā citā publiski pieejamā avotā cena nedrīkst būt zemāka. Parasti cena viesnīcas lapā ir vai nu tāda pati, vai augstāka.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

infests wrote:
Vai gadījumā viesnīcām ar expedia, orbitz un tamlīdzīgiem nav vienošanās, ka viesnīcas lapā cena nedrīkst būt mazāka kā pie aģentiem? Jo aģenti lielākoties nodrošina best price guarantee, kas būtu diezgan neizpildāmi, ja viņiem šādas vienošanās nebūtu.

Savā lapā nedrīkst būt zemāka cena pie identiskiem nosacījumiem… Kas vēlmes gadījumā ir elementāri apejams uzliekot pie sevis piemēram par dažām stundām vai dienu sliktāku atcelšanas periodu, piemetot kompletā šokolādīti utt.

Es teiktu, ka tas viesnīcas pārzinis, kas pret booking.com rezervētājiem izturas labāk, rīkojas netālredzīgi. Tālredzīgākie cenšas veicināt rezervēšanu pa tiešo ar lojalitātes programmām vai citiem bonusiem. 

No viesnīcu pārvaldniekiem arī dzirdēts, ka visuzmanīgāk izturas pret tiem, kas rezervējusi pa tiešo un nākuši caur Tripadvisor. 

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2508
Manīts: pirms 1 ned
Kur: SEA

Domāju, ka tas ir atkarīgs no galamērķa un viesnīcas/tūristu veida. Grūti iztēloties pietiekami lielu viesnīcu, kurā būtisku klientu proporciju sastādītu repeat-tūristi. Parasti viesnīcām jauni klienti ir jāpiesaista non-stop, un te kā reiz labas booking/tripadvisor atsauksmes noderēs daudz labāk par lielāku peļņu uz viena klienta.

ARD
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/01/2010
Ziņas: 1326
Manīts: pirms 14 st

Juris wrote:

Es teiktu, ka tas viesnīcas pārzinis, kas pret booking.com rezervētājiem izturas labāk, rīkojas netālredzīgi. Tālredzīgākie cenšas veicināt rezervēšanu pa tiešo ar lojalitātes programmām vai citiem bonusiem. 

Pārzinim vienkāršāk ir "skaidroties" tikai ar klientu, nevis ar klientu un booking.com, un ar viesnīcas īpašnieku (lielo bosu) Smile