(Izceļu atsevišķā tēmā — Juris)
Var kāds īsumā izstāstīt, kur labāk krāt lidojuma jūdzes? Kura būtu labākā aviokompānija visās trīs aliansēs? Pats biju ļoti sen piereģistrējies Turkish programmā, bet tur visām jūdzēm beidzās termiņi. Lidoju 2 reizes gadā no Rīgas uz kādu attālāku galamērķi, tādēļ īsti nav skaidrs vai ir vērts kaut ko krāt un rēķināt.
Skyteam — Delta Skymiles, jo jūdzēm nav beigu termiņa. Bet ir jāmaksā degvielas piemaksa, ja lido no Eiropas. Otrā vietā FlyingBlue, jo ir īpašie piedāvājumi. FB gan reizi 2 gados kaut kas jāieskaita, lai neizdzēš visu.
Oneworld — viennozīmīgi BA Executive Club, jo var dabūt lidojumus jau no 4000 jūdzēm un var taisīt ģimenes kontu. Otrā vietā AAdvantage (ja sakrāj vairāk jūdzes), jo nav jāmaksā degvielas piemaksas.
Star Alliance — United MileagePlus, jo nav degvielas piemaksas. Otrā vietā Eurobonus, jo reizēm akcijas un var dabūt lidojumus Skandināvijā par zemām cenām.
(Ar diviem tālajiem lidojumiem gadā nekādu statusu nesakrāsi — ja vien tie nav biznesa klasē — tādēļ no tāda aspekta lojalitātes programmas neapskatīju, tikai no pelnīšanas un tērēšanas viedokla.)
Ja izdodas sasniegt Aegean Miles+Bonus Gold līmeni, tad uzturēt to var samērā vienkārši ar 1 tālo lidojumu gadā ar SAS un 4 īsajiem ar Aegean.
Nu tad es arī pajautāšu:
vai Skyteam tikai korejiešiem var veidot ģimenes kontu?
vai jūdzes var izmantot lounge apmeklēšanai vai kam citam, ja nevar sakrāt lidojumam?
vai aviokompāniju mājas lapās tiek norādīts cik lielas būs degvielas piemaksas attiecīgajos reisos/virzienos vai to tikai rezervēšanas procesā var redzēt?
Jā, Skyteam aliansē korejieši ir vienīgie, kam var taisīt ģimenes kontus.
Dažām aviosabiedrībām var izmantot jūdzes pieejai laiskotavām, piemēram KLM: https://www.klm.com/travel/gb_en/prepare_for_travel/at_the_airport/loung..., bet tas ir vājprātā neizdevīgi.
Degvielas un citas piemaksas var redzēt rezervēšanas procesā, bet ar to var eksperimentēt arī tad, ja vēl nav sakrāts vajadzīgais jūdžu daudzums.
Skyteam — Delta Skymiles, jo jūdzēm nav beigu termiņa. Bet ir jāmaksā degvielas piemaksa, ja lido no Eiropas. Otrā vietā FlyingBlue, jo ir īpašie piedāvājumi. FB gan reizi 2 gados kaut kas jāieskaita, lai neizdzēš visu.
Oneworld — viennozīmīgi BA Executive Club, jo var dabūt lidojumus jau no 4000 jūdzēm un var taisīt ģimenes kontu. Otrā vietā AAdvantage (ja sakrāj vairāk jūdzes), jo nav jāmaksā degvielas piemaksas.
Star Alliance — United MileagePlus, jo nav degvielas piemaksas. Otrā vietā Eurobonus, jo reizēm akcijas un var dabūt lidojumus Skandināvijā par zemām cenām.
Manuprāt Star Alliance viena no lojalitātes programmām, ko ir vērts izskatīt ja grib kaut kādu statusu savākt ir Asiana Club, kas ļauj statusu krāt 2 gadus, un status ir uz 2 gadiem nevis vienu. Tāpat var veidot ģimenes kontu, bet cik esmu pētījis tas diezgan sarežģīti, jo jāiesniedz laikam personiski.
Jūdžu izmantošanas jautājumā gan nav pārāk pateicīga. Ja nu vienīgi Round the world biļetei
Star Alliance visinteresantākais ģimenes konts ir Egyptair: http://www.celakaja.lv/forumi/gimenes-konti-aviosabiedribu-lojalitates-p..., kur visi ģimenes locekļi kopīgi pelna statusu ģimenes galvam…
Šogad sanāks lidot vairāk, un visdrīzākais, arī ar Star Alliance. Mēģinu saprast, kur krāt punktus, līdz šim esmu pamatā krājusi Eurobonus, tagad izskatās, ka varbūt pa gadu varētu sakrāt arī sudraba Miles & More. Vai ir vērts vai tomēr nē? Jo punktu ziņā Miles & more manuprāt ir ļoti neizdevīga. No tuvākajiem posmiem 1 ar Austrian, 2 ar LOT un 2 ar LH, 3 ar SAS. Visiem klases tādas, ka ap 125-150 punkti vidēji par segmentu iznāk pie Eurobonus. Jo sanāk, ka statuss jau nekrājas, ja lidoju ar LH, bet punktus pie Eurobonus skaitu?
Jā, jūdžu ziņā M&M nav izdevīga lēto ekonomisko klašu pircējiem. Viņiem ir uzsvars uz lielajiem tērētājiem. Tev varbūt ir iespēja ar 30 segmentiem sakrāt Frequent Traveller (= *A Silver), tas ir noderīgs, jo tiec iekšā laiskotavās (Lufthansa Business Lounge) un viena papildus bagāžas vienība (izņemot Light cenām ). Turklāt statuss ir spēkā 2 pilnus gadus.
https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/de/earn/special_offers/...
30 segmenti gan nepieciešami ar LH/LO/OS un citām M&M aviosabiedrībām, jebkura no *A nederēs (SAS neskaitīsies).
Ja punktus krāj Eurobonus, tad tur arī krājas statuss.
Kurās klasēs lidojumi? Vari salīdzināt, ko dabūtu United Mileage Plus programmā. Tur statusu vsticamāk nenopelnīsi, bet varbūt tieši kādam bonusa lidojumam sakrāsi http://www.wheretocredit.com/latviesu/lufthansa/f
Lai dabūtu Eurobonus Silver, vajag vai nu 10 lidojumus ar SAS, vai 20 000 punktus:
https://www.flysas.com/en/eurobonus/about-eurobonus/membership-levels/si...
Priekšrocības ierobežotākas, pieeja SAS laiskotavām tikai vasaras periodā, viena paildus bagāža.
Reāli alianses mēroga labumi visām programmām sākas no Gold. Silver ir tāds mazais līmenis, ko īsti ciena tikai tā dzimtajā programmā, lidojot ar dzimto aviosabiedrību.
Bet LH segmenti man taču nedos statusu Eurobonus? Jebšu dod? Jo ar SAS īpaši daudz nebūs tomēr jālido, pieļauju, ka tie 3 arī būs kādam brīdim viss...
Nekādas augstās klases nav, U, L varbūt, kaut kas tāds. Laiskotavas gan ir interesanti, bet otra bagāžas vienība tikai tā nosacīti
Kāda pieredze ar pieejamību United bonusa lidojumiem? Visi Star Alliance vai vairāk viņu pašu pakalpojumu izmantošanai? Jāatzīst, izņemot PINS un Eurobonus neesmu atprečojusi nekad, Etihad toreiz tā arī neizdevās dabūt to, ko gribēju.
Ar SAS īsie vai garie lidojumi? Ja garie, tad vari paskatīties uz Aegean Miles+Bonus. Tur SAS pelna 100% un ja vēl palidosi ar pašu Aegean, iespējams izdodas sakrāt statusu. Līdz zeltam gan būs pagrūti, bet kad zelts rokā, tad uzturēt diezgan viegli.
Bet vispār jāsaka, ka tā kā degvielas cena ir zema un avioindustrija plaukst un zeļ, tad lojalitātes programmas paliek arvien draņķīgākas un draņķīgākas, jo lidmašīnas tāpat ir pilnas. Tad, kad iestāsies atkal kāda krīze, tad programmas, iespējams, atkal uzlabosies, lai pievilinātu klientus.
Izskatās, ka pamatā būs īsie reisi. Tā ka Aegean īsti laikam nebūs... tad jau laikam jāturpina vākt Eurobonus un par to nepiedomāt
Bet LH segmenti man taču nedos statusu Eurobonus? Jebšu dod? Jo ar SAS īpaši daudz nebūs tomēr jālido, pieļauju, ka tie 3 arī būs kādam brīdim viss...
Ja Tu LH lidojumus ieskaiti Eurobonus programmā, tad viņi Tev krās statusu pēc punktu sistēmas (vajag sakrāt 20 000 punktus ar jebkuriem *A lidojumiem) bet ne pēc segmentu sistēmas (kur vajag 10 lidojumus ar SAS vai Widerøe). Abas (M&M un Eurobonus) šīs 'fast track' segmentu pieejas ir ieviestas, lai iedotu statusu ātrāk tiem, kas uzticīgi lojalitātes programmas dzimtajai aviosabiedrībai.
Nekādas augstās klases nav, U, L varbūt, kaut kas tāds. Laiskotavas gan ir interesanti, bet otra bagāžas vienība tikai tā nosacīti
LH U ir neslikta klase: http://www.wheretocredit.com/calculator#RIX-FRA-LH-U
Ja interesē laiskotava, tad reālākais ir Lufthansas Frequent Traveller ar 30 segmentiem.
Aegean labs, bet pie viņiem būs jānopelna nākamā pakāpe, Gold, lai gūtu tādus pašus labumus (laiskotava + bagāža), lidojot ar Lufthansu.
United Mileage Plus reizēm labs no atprečošanas viedokļa, var dabūt piemēram LH RIX-FRA par 8000 jūdzēm + $12.
Kāda pieredze ar pieejamību United bonusa lidojumiem? Visi Star Alliance vai vairāk viņu pašu pakalpojumu izmantošanai? Jāatzīst, izņemot PINS un Eurobonus neesmu atprečojusi nekad, Etihad toreiz tā arī neizdevās dabūt to, ko gribēju.
Pieejamība nav atkarīga no United. Ko katra aviosabiedrība izliek, tas ir pieejams pārējām lojalitātes programmām tajā aliansē rezervēšanai par jūdzēm (ar nelieliem izņēmumiem). Manuprāt Star Alliance ir labākā pieejamība no visām aliansēm.
Ja daži segmenti pietrūkst līdz LH Frequent Traveller, var Vācijā izmantot vietējos Eurowings/Germanwings lidojumus, tie bieži ir par 29 EUR.