Japan Rail Pass

11 atbildes [Pēdējā ziņa]
sussurs
Nav tiešsaistē
Kopš: 23/02/2009
Ziņas: 784
Manīts: pirms 8 st

Japan Rail Pass internetā arī var kaut kur nopirkt, jeb vienīgā opcija LV ir Estravel? Un otrs jautājums - vai ir kāda lapa, caur kurieni varētu vilcienu maršrutus apskatīties un izplānot Japānā? Vēlams ar cenām. Nu no sērijas - cikos atiet pirmais, cikos pēdējais un cik ilgi vispār jābrauc no punkta A uz B caur C un pa cik? Neko ērtu nevaru atrast plānošanai.

ambers
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/11/2008
Ziņas: 765
Manīts: pirms 5 d
infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 8 ned
Kur: Stokholma

Dažas Rail Pass var nopirkt tikai tūristi (pirms brauciena), dažas var arī uz vietas. Ja par dārgāko JR Pass, tad to jāpērk laicīgi pirms tam. Latijā fiziski vienīgā pārstāvniecība ir Estravel. Internetā var, protams, pasūtīt, jāmaksā tikai par piegādi. Piemēram te - https://www.japan-rail-pass.com (piegāde 15 EUR). Nezinu, cik prasa Estravel un vai ir uzcenojums, vari salīdzināt un izvēlēties lētāko.

Hyperdia

Lai meklētu pēc iespējas lētāku veidu, kā aizbraukt un plānotu braucienu ar local vilcieniem (kas ir daudz lētāki nekā ātrie Limited Express, Express un Shinkansen ātrvilcieni), var izmantot http://www.hyperdia.com/en/#. Tas ir labākais šāda veida rīks angļu valodā.

Lai iegūtu lētos (lēnos) vilcienus, jāizmanto papildopcijas:

Ja grib lētāko, izvēlas, lai kārto pēc "Money" nevis "Time" vai "Transfer". Lai meklē tikai lokālos vilcienus, atstāj atķeksētus tikai "Walk", "Local Train" un gan "JR", gan "Private Railway". Japan Railway Pass parasti ir tikai JR kompānijas (valsts) vilcieniem, bet tur ir neskaitāmi daudz privāto līniju, daudzām no kurām arī reģionos ir pašiem savi pass. Ja brauc par naudu, tad, protams, atstāj abus un meklē, kas lētāks. Ja izmanto pass, kas ļauj braukt tikai ar lokālajiem JR vilcieniem, piemēram, JR Kansai Area Pass, tad atstāj ieķeksētu tikai "JR", jo ar privātajiem tad braukt nedrīkstēs. Ir vietas, kur JR nemaz nebrauc, brauc tikai privātie.

Google Maps

Otrs variants ir vienkārši meklēt Google Maps:

Google maps arī parādīs gan pārkāpšanas vietas, gan cenu, bet meklēs pa lielam tikai vadoties pēc ātrākā brauciena, kas var gadīties lētākais, bet var arī nemaz neuzrādīt lētāku, bet sarežģītāku braucienu. Šis, protams, ir ļoti vienkāršs un ērts plānošanā, bet tikai, ja brauc par naudu nevis ar limitējošu pass un neuztraucas tik ļoti par izmaksām. Labums ar google ir tāds, ka var uz kartes pabīdīt maršrutu par vienu pieturu uz priekšu un atpakaļ un redzēt kā izmainās cena. Reizēm noejot pāris simtus metru ir vērts ietaupīt pāris simtus jēnu, jo tieši vajadzīgajā pieturā mainās zonas.

Lai izlemtu, vai un kādu pass vislabāk ņemt, visērtāk to lasīt šajā lapā: http://www.japan-guide.com/e/e2359.html. Patiesībā tā ir vislabākā lapa arī paša ceļojuma un apskates objektu meklēšanai Japānas ceļojumam.

Un ar tiem privātajiem/JR vilcieniem ir tā, ka bieži pa vienām un tām pašām sliedēm iet abu tipu vilcieni. Reizēm, pat ja tu brauc ar JR pass, braucot ar JR vilcienu pa privātām dzelzceļa sliedēm, ir jāmaksā piemaksa par šo sliežu izmantošanu. Tā ir, piemēram, bracot uz Miyazu, kurp nav valsts dzelzceļa sliežu. Ja pērc biļeti par naudu, tad visas šīs piemaksas jau ir iekļautas biļetes cenā un par to nav jāuztraucas, ja pass, tad to der pirms tam izpētīt.

JR Pass, kas ir visdārgākā, ne vienmēr ir tā izdevīgākā, jo pirmkārt tā ir jāpērk uz secīgām dienām, kas nozīmē, ka, lai tiešām atmaksātos, ir jābraukā teju katru dienu un daudz. Viņa ir dārga, tāpēc, lai atmaksātos, ir jābrauc tālu. Ja plānots apskatīt konkrētu reģionu, tad gandrīz vienmēr lētāk būs paņemt kādu reģionālo pass (dažām no kurām arī ir iekļauti Shinkansen un ekspreši, bet tikai šajā reģionā). Reizēm izdevīgi saplānot tā, ka dažas dienas brauc par naudu, tad paņem kādu 5 dienu pass reģionam, bet pēc tam atkal par naudu.

Daudzi sev saka, ka JR Pass daļēji atsvērs dārgo nokļūšanu no lidostas uz centru, kas maksā ap 3020 JPY līdz Tokijas stacijai ar Narita Express vienā virzienā. Bet nokļūt no Narita lidostas uz centru var arī ar privātajām līnijām, vislētākā no kurām ir Keisei līnija, brauciens no NRT līdz Ueno stacijai, no kuras lieliski var sākt Tokijas izpēti, maksās tikai 1030 JPY.

sussurs
Nav tiešsaistē
Kopš: 23/02/2009
Ziņas: 784
Manīts: pirms 8 st

Paldies liels par info! It kā jau biju izrēķinājusi, ka JR Pass (dārgais) atmaksājas jau ar braucieniem Tokyo / Kyoto vienā virzienā plus Kyoto / Hiroshima turp atpakaļ. Laiks ir ierobežots un ar lēnajiem vilcieniem tos gabalus negribas kratīties. Bet jo vairāk info lasa, jo vairāk liekas, ka vēl murgaināku dzelzceļa sistēmu es nekur neesmu redzējusi - valsts vilcieni, privātie vilcieni, valsts vilcieni pa privātām sliedēm.... Grin Palasīšos un mēģināšu tagad saprast kaut ko par tiem reģionālajiem passiem.

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 8 ned
Kur: Stokholma

Nu, ja grib pavisam pa lēto, tad jāņem Willer Express Bus Pass - 3 dienām (pēc brīvas izvēles divu mēnešu posmā) sākot no 10000 JPY (80 EUR). Tieši sanāks 3 garie virzieni. Var braukt ar nakts autobusiem (diezgan ērti, bet otreiz laikam vairs nebrauktu Grin ), sanāks arī uz viesnīcu ietaupīt.

Ja ļoti saspringts grafiks un paredzēts daudz braukāt, tad jau varbūt atmaksājas arī JR Pass. Hirošimā, ja godīgi, īsti nebija ko darīt un pārāk nepatika, bet varbūt tāpēc ka visas dienas lija lietus. Man mīļākais ir Kansai reģions. Tur labi strādā - Kansai Area Wide Pass - http://www.japan-guide.com/e/e2361_08.html. Tas veselām 5 dienām maksā tikai 8500 JPY, turklāt atšķirībā no citiem lētājiem, tajā iekļauts arī Shinkansen maršrutā Osaka - Okayama. Var ātri aizbraukt uz Himeji, apskatīties pili, tāpat uz Kobe, kā arī uz pašu Okayama, no kurienes ar vietējo vilcienu uz Shikoku salu. Arī Nāra atrodas Kansai reģionā un sasniedzama. Tur tiešām ir daudz ko darīt un redzēt.

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 8 ned
Kur: Stokholma

Labi, par Hirošimu nav tā, ka nav tur ko darīt, darīt ir daudz ko gandrīz visur Japānā. No Hirošimas var aizbraukt uz Miyayima salu, kas ir viena no top atrakcijām Japānā. Tur ir gan stirnas brīvā dabā, gan dabas takas, gan akvārijs, gan tempļi, kā jau visur Japānā. Būtībā visur ir interesanti, man Japāna ir viena no mīļākajām valstīm un varētu tur braukt vēl un vēl. Gribēju tikai pateikt, ka varbūt labāk būtu kārtīgāk pabraukāt pa vienu reģionu, nevis censties paspēt visu.

sussurs
Nav tiešsaistē
Kopš: 23/02/2009
Ziņas: 784
Manīts: pirms 8 st

Nē, nē, pavisam pa lēto nav uzstādījums. Turklāt nav gluži tas dzīves posms, lai ar nakts autobusiem apkārt braukātu Grin Es nesaku, ka tas ir slikti - ir gan autobusos gulēts, gan mašīnā ceļa malā, jo viesnīcai naudas žēl Grin Bet varbūt citreiz.

Hiroshima bija plānā būtībā ielikta tikai dēļ Miyayima salas. Jo sanāca viena lieka diena Osakā un nevarēju izdomāt ko vēl tādu foršu sadarīt. Nāra un Himeji arī ir jau plānoti.

Es pareizi saprotu, ka līnija uz Koyasan nav iekļauta Kansai reģiona pass?

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 8 ned
Kur: Stokholma

sussurs rakstīja:

Es pareizi saprotu, ka līnija uz Koyasan nav iekļauta Kansai reģiona pass?

Tajā, ko es minēju, nav iekļauta. Uz turieni brauc privātā Nankai līnija, tā, manuprāt, iekļauta tikai šajā pass.

Ar to Kansai Wide Area Pass var braukt līdz Hashimoto ar JR vilcienu no Nāras (http://www.japan-guide.com/e/e4904.html, izvēlnē izvēlies "From/to Nara"). Un tad pirkt atsevišķu biļeti Nankai līnijai līdz Koyasan. Atpakaļ tāpat, bet var arī no Hashmoto braukt uz Wakayama, tur pārsēsties un braukt uz leju uz Shirahama, kas arī interesanta pilsētiņa ar lielu jūras velšu tirgu un dabīgajiem pazemes avotiem onsen.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 15271
Manīts: pirms 6 st
Kur:

infests rakstīja:

Hirošima

sussurs rakstīja:

Hiroshima

Offtopiks, bet Latviešu valodā to pilsētu jau gadus 70 ir iegājies saukt par Hirosimu.

jtt
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/11/2014
Ziņas: 4776
Manīts: pirms 12 st

Kā pareizi izrunāt anglisko sh japāņu vārdos, laikam zinātnieki vēl strīdas. Sinkansen vai šinkansen utt.

JR Pass ir lieta, pirmkārt, ekonomē laiku un naudu arī (šis gan no braucienu ģeogrāfijas tieši atkarīgs). Nedēļas pases izmaksas jau viens Tokija-Kioto-Tokija gandrīz nosedz, kur nu vēl tik tāls brauciens kā uz Hirosimu. JR ir arī kaudze lēno vilcienu, ar ko var pārvietoties pilsētu robežās (ekonomēt uz metro), pats tā braucu no Tokijas uz Jokohamu. Ja vien nav speciāli izdomāts sarežģīts maršruts, tad tos pāris privātos vilcienus var arī samaksāt atsevišķi.

Jāskatās, kad to pasi validēt (sākt lietot), iespējams, ka pirmajās dienās Tokijā tā nemaz nav vajadzīga un Narita lidostā nemaz steigā vaučeru uz pasi nemainīt. Tā kā Japānu var apceļot visai ekonomiski, man 2-nedēļu pase liekas nežēlīgi dārga, kamēr nedēļas var pieciest, attiecīgi rūpīgi jāplāno loģistiku. Arī vietējos pārlidojumus vērts izskatīt.

Ja tagad vaučeru var nopirkt LV, laikam tā arī vajag darīt, cik atceros, nevienam pārdevējam nav ļauts voluntāri uzlikt dajebkādu uzcenojumu. Man nācās pirkt Helsinkos un rikšot no lidostas uz pilsētu pēc tā.

surreal
Lietotāja surreal attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 14/02/2013
Ziņas: 48
Manīts: pirms 4 gadi

Rail pass pirku caur so -  https://www.japan-rail-pass.com kopa ar JR pass atsuta ari celvedi (Cena bija visslabaka, estravel.lv, rail pass parstaviem Latvija bija dargak par ~25 EUR),  biju TOKYO-KYOTO-MISHIMA-TOKYO + Narita Express, + dazas dienas TOKYO. Ka teica jtt, TOKYO-KYOTO-TOKYO braucieni nosedz pilnigi. Un daudz ertak neka pirkt biletes. Planoju visu caur google maps un hyperdia, TOKYO apskatei izmantoju tikai JR vilcienus. 

Kasp
Lietotāja Kasp attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/03/2010
Ziņas: 127
Manīts: pirms 3 d

Pirms pāris mēnešiem pirku, vislētāk Japan RailPass varēja iegādāties šeit, bet atsūtīšana tikai 2 GBP. Parasti atnāk trīs līdz piecu dienu laikā.